Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spinazie?
Moderator: moderatorteam
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Spinazie?
Is dat goed of slecht?
Ik had wat restjes op mijn bord liggen (iglo blokjes) en dacht...mhhh vind Rimpel misschien wel lekker, maar mijn vriend dacht dat hij eens gehoord had dat dat slecht was voor honden..dus heb het bordje maar weggezet!
Weet iemand dit?
Ik had wat restjes op mijn bord liggen (iglo blokjes) en dacht...mhhh vind Rimpel misschien wel lekker, maar mijn vriend dacht dat hij eens gehoord had dat dat slecht was voor honden..dus heb het bordje maar weggezet!
Weet iemand dit?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- mercedes2803
- Zeer actief
- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
de plant ja, staat ergens op zo een ijstje 9heb net nog even gezochtmercedes2803 schreef:bedankt voor jullie tips,
ik heb nu begrepen dat spinazie onder de giftige planten valt, maar niet de bladeren, dus die iglo blokjes zullen wel geen punt zijn...vind het toch wat griezelig, ik blijf een schijtert als het om mijn kindje gaat hihihi
pech dus voor Rimpel

vond hier wel een lijst waar spinazie bij staat maar dat gaat dus om het plantje zelf

Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox

- Bianc@
- Zeer actief
nu kijk ik even verder op die website, zag wat dingen staan waar ik mijn bedenkingen bij heb of dat nou wel zo juist is
, alle bessen zouden ook giftig zijn en nog wat andere dingen.
kon verder nergens iets vinden over die plant zelf , maar goed de blaadjes zijn iig niet giftig hoor

kon verder nergens iets vinden over die plant zelf , maar goed de blaadjes zijn iig niet giftig hoor

- mercedes2803
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
- Bianc@
- Zeer actief
lol hahahaha we zijn gewoon dubbel bezigmercedes2803 schreef:ik dacht al dat ik niet goed bij mijn hoofd was, maar nu zie ik het!
Je hebt op het hodenforum en op staffordforum gereageerd! hihihihihh
maar goed, je hebt me overtuigd, de volgende keer krijgt ie gewoon een hapje! hij vind het volgens mij ook wel lekker, hij stond wel bij te kijken namelijk

- Roelfien
- Zeer actief
Ja, maar TEveel is nooit goed.ien schreef:wel als je TEveel geeft aan honden met botproblemen.Roelfien schreef:Spinazie is niet slecht hoor. Kan je gewoon geven.
.
maar gewoon een hapje en in een mix kan het prima.

Overigens geef ik zelf liever andijvie, maar dat is weer wat anders.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- FoN
- Actief
Ik las net op een ander forum dat spinazie laxerend kan werken, als je er veel van geeft. Ik geloof dat een kwart tot een half blokje mag, afhankelijk van het formaat van je hond, maar een heel blokje gaat ie waarschijnlijk gigantisch van aan de race: )
Het riesenschnauzer forum!
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
-
- Zeer actief
Alle bladgroenten werken volgens mij laxerend, dus als je bladgroenten geeft (in een maaltijdmix), geef het dan in combinatie met vaste groenten. De hoeveelheid blokjes hebben er niets mee te maken (voorbereide spinazie is sowieso niet zo'n goed plan als vast onderdeel van de maaltijd). Wel de gevoeligheid van de hond, de grootte van de hond en dat soort dingen.
Bladgroenten bevatten idd nitraten, die omgezet worden in nitriet als ze voor de 2e keer worden opgewarmd of te lang staan te pruttelen. Daarom wordt dit ook ten zeerste afgeraden.
Wat rauwe bladgroenten door een mix of af en toe (!) een restje van de iglo kan volgens mij niet zoveel kwaad.
Bladgroenten bevatten idd nitraten, die omgezet worden in nitriet als ze voor de 2e keer worden opgewarmd of te lang staan te pruttelen. Daarom wordt dit ook ten zeerste afgeraden.
Wat rauwe bladgroenten door een mix of af en toe (!) een restje van de iglo kan volgens mij niet zoveel kwaad.

Nai nauvalyë moica alasailarin...
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
Omdat spinazie nogal scherp is. Mijn oudjes verteren andijvie beter.
En af en toe doe ik ook wel wat spinazie door de GF mix, maar dat is alleen als ik het ook voor onszelf haal. Terwijl een krop andijvie hier altijd wel (gedeeltelijk) in de koelkast ligt. Het gaat om groen bladgroente wat goed voor ze is, dus dan vind ik andijvie wat zachter, minder nitraat, minder effect op oude mannendarmpjes.

En af en toe doe ik ook wel wat spinazie door de GF mix, maar dat is alleen als ik het ook voor onszelf haal. Terwijl een krop andijvie hier altijd wel (gedeeltelijk) in de koelkast ligt. Het gaat om groen bladgroente wat goed voor ze is, dus dan vind ik andijvie wat zachter, minder nitraat, minder effect op oude mannendarmpjes.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Anja v.S.
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
groente?
Mijn hond krijgt alle groentes te eten. Andijvie en sla rauw en de overige voor zover mogelijk, gekookt. Hij heeft nooit diaree of last van braken. Spinazie uit de diepvries is gepasteuriseerd en kan daarom worden opgewarmd. Als het afgekoeld is, natuurlijk niet nog een keer opwarmen ivm nitriet/nitraat.
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl