Wat vinden jullie ervan? Ik heb het hierbij over teven hé. Voor de reuen is het niet ingrijpend, teven moeten 3 weken loops zijn, 2 maanden drachtig, 2 maanden pups en als ze mazzel heeft meteen weer een nestje

Moderator: moderatorteam
Heb je het nu over fokken of over broodfokken?jidde schreef:teven moeten 3 weken loops zijn, 2 maanden drachtig, 2 maanden pups en als ze mazzel heeft meteen weer een nestje
GEWOON fokken! ik kom dit tegen bij verschillende fokkers van verschillende rassen namelijk...bram en thijs schreef:Heb je het nu over fokken of over broodfokken?jidde schreef:teven moeten 3 weken loops zijn, 2 maanden drachtig, 2 maanden pups en als ze mazzel heeft meteen weer een nestje
Je haalt twee dingen door elkaar: namelijk de regels van de rasvereniging en de regels om een stamboom te krijgen op de pups.jidde schreef:Ik kwam tot de ontdekking dat je bij vele grote rassen "al" met 18 maanden mag fokken (teven) en in België al met 15 maanden.
Wat vinden jullie ervan? Ik heb het hierbij over teven hé. Voor de reuen is het niet ingrijpend, teven moeten 3 weken loops zijn, 2 maanden drachtig, 2 maanden pups en als ze mazzel heeft meteen weer een nestje
Klopt, Dorca was met bijna 7 jaar nog net zo'n puber als met 1,5 jaar...tbeast schreef:Nou zijn Dobers wel laat volwassen........damona schreef:Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar de (hobby) fokster van onze Dorca en Dyon (dobers) liet haar teven pas dekken als ze 3 a 4 jaar waren. Omdat ze vond dat ze dan pas echt volwassen genoeg waren voor een nest.
Ik weet het niet. Ik heb twee Dobers en inderdaad, nog steeds kinderen. Nu is de ene nog maar een jaar, maar de andere is alweer bijna drie.damona schreef:Klopt, Dorca was met bijna 7 jaar nog net zo'n puber als met 1,5 jaar...tbeast schreef:Nou zijn Dobers wel laat volwassen........damona schreef:Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar de (hobby) fokster van onze Dorca en Dyon (dobers) liet haar teven pas dekken als ze 3 a 4 jaar waren. Omdat ze vond dat ze dan pas echt volwassen genoeg waren voor een nest.
Helaas mocht ze niet ouder worden.
Ik moet zeggen dat Dyon met 2,5 toch wel duidelijk volwassenheid uitstraalde.
Misschien lag het verschil in het feit dat Dorca gecastreerd was en dus in de pubertijd is blijven steken