Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
plassen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
**proest** :V:VWil de hond schreef:Omdat-ie nodig moest?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou ja, een stevige reetschuiver of een verbale uitbrander werkt ook. maar nog beter werkt je 'ns afvragen waarom hij jou afzeikt. of dat in een bepaald patroon te plaatsen valt.yamie schreef:omdat ie ws schijt (in dit geval zeik) aan je heeft, geef hem als ie het nog een keer wil doen een ongelofelijke schop onder zijn reet.......
- Angel_Devil
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Staffords
- Contacteer:
-
- geregistreerd lid
Dat weet ik wel hoor. Tja iedereen doet hier kinderachtig ipv mij is deftig te antwoorden.Angel_Devil schreef:Heeft dit niet met dominantie te maken![]()
Gr. Deborah
Ik heb hem op de moment zelfs een goeie trap gegeven, hij wou bijten. Dus ik traptte nog eens. Mja, kom. Momenteel werken aan die dominantie.....
- Angel_Devil
- Actief
- Contacteer:
Ow wist je alViebe schreef:Dat weet ik wel hoor. Tja iedereen doet hier kinderachtig ipv mij is deftig te antwoorden.Angel_Devil schreef:Heeft dit niet met dominantie te maken![]()
Gr. Deborah
Ik heb hem op de moment zelfs een goeie trap gegeven, hij wou bijten. Dus ik traptte nog eens. Mja, kom. Momenteel werken aan die dominantie.....

Het is idd belangrijk om er aan te werken, alleen maar schoppen verkopen de rest van zijn leven heeft ook niet veel nut

-
- geregistreerd lid
-
- Zeer actief
Wat doe je nu al om de rangorde weer "goed" te krijgen?
De meeste zaken zullen je al wel bekend zijn: niet op hoge plekken en/of plekken waar veel mensen langslopen (gang, keukendeur etc), de hond moet opzij voor jou als je aan komt lopen, de hond krijgt pas eten nadat jij hebt gegeten, aandachttrekkend gedrag van de hond wordt genegeerd, de hond moet werken voor alles wat hij leuk vindt, de hond mag niet voor jou de deur uit en in, bij spelletjes mag de hond niet meer winnen, of in ieder geval een stuk minder.
Als goede roedelleider laat je de hond tevens rustig liggen als die op z'n eigen plaats ligt, je laat 'm met rust als de hond eet, je bent zelfverzekerd, je verbiedt niet alles, maar reguleert ongewenst gedrag etc.
De meeste zaken zullen je al wel bekend zijn: niet op hoge plekken en/of plekken waar veel mensen langslopen (gang, keukendeur etc), de hond moet opzij voor jou als je aan komt lopen, de hond krijgt pas eten nadat jij hebt gegeten, aandachttrekkend gedrag van de hond wordt genegeerd, de hond moet werken voor alles wat hij leuk vindt, de hond mag niet voor jou de deur uit en in, bij spelletjes mag de hond niet meer winnen, of in ieder geval een stuk minder.
Als goede roedelleider laat je de hond tevens rustig liggen als die op z'n eigen plaats ligt, je laat 'm met rust als de hond eet, je bent zelfverzekerd, je verbiedt niet alles, maar reguleert ongewenst gedrag etc.

Nai nauvalyë moica alasailarin...
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn antwoord was niet kinderachtig bedoeld hoorViebe schreef:Dat weet ik wel hoor. Tja iedereen doet hier kinderachtig ipv mij is deftig te antwoorden.Angel_Devil schreef:Heeft dit niet met dominantie te maken![]()
Gr. Deborah

- bram en thijs
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ach kom, ff de dingen in zijn verband zien he, en als je me een beetje kent weet je wat ik bedoel.....en tussen kinderachtig en iets tactisch opschrijven zit een verschil....en als mijn hond denkt dat ie mijn been als lantarenpaaltje kan gebruiken uh ja dan krijgt ie een veeg om zijn oren, schop onder zijn kont, brul wat dan ook...bram en thijs schreef:yamie schreef:mijn antwoord was niet kinderachtig bedoeld hoor
Waarmee je aangeeft dat jij je hond ongehoorde rotschoppen geeft 8O 8O 8O

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
lijkt me niet meer dan normaal toch?yamie schreef:ach kom, ff de dingen in zijn verband zien he, en als je me een beetje kent weet je wat ik bedoel.....en tussen kinderachtig en iets tactisch opschrijven zit een verschil....en als mijn hond denkt dat ie mijn been als lantarenpaaltje kan gebruiken uh ja dan krijgt ie een veeg om zijn oren, schop onder zijn kont, brul wat dan ook...bram en thijs schreef:yamie schreef:mijn antwoord was niet kinderachtig bedoeld hoor
Waarmee je aangeeft dat jij je hond ongehoorde rotschoppen geeft 8O 8O 8O
die van mij zou ook vliegles krijgen hoor!!

- bram en thijs
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- bram en thijs
- Zeer actief
Ik heb dit altijd verbaal kunnen doen, schijnbaar dusdanig overwicht dat ik niet over hoef te gaan tot rotschoppen en andere onzin. Er is trouwens ook nooit tegen me aan gepiest.yamie schreef:dus wat zou jij doen? vriendelijk vragen of ie dat nooit meer wil doen??bram en thijs schreef:Wat een prachtig eufemisme.massam schreef:lijkt me niet meer dan normaal toch?

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
bram en thijs schreef:Ik heb dit altijd verbaal kunnen doen, schijnbaar dusdanig overwicht dat ik niet over hoef te gaan tot rotschoppen en andere onzin. Er is trouwens ook nooit tegen me aan gepiest.yamie schreef:dus wat zou jij doen? vriendelijk vragen of ie dat nooit meer wil doen??bram en thijs schreef:Wat een prachtig eufemisme.massam schreef:lijkt me niet meer dan normaal toch?

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
tegen mij ook niet.bram en thijs schreef:Ik heb dit altijd verbaal kunnen doen, schijnbaar dusdanig overwicht dat ik niet over hoef te gaan tot rotschoppen en andere onzin. Er is trouwens ook nooit tegen me aan gepiest.yamie schreef:dus wat zou jij doen? vriendelijk vragen of ie dat nooit meer wil doen??bram en thijs schreef:Wat een prachtig eufemisme.massam schreef:lijkt me niet meer dan normaal toch?
ik bedoel het ook een beetje overdreven.
sam krijgt echt weleens op zijn donder, maar letterlijk vliegles moet ie het wel heel bont maken hoor!
sorry als ik het liet lijken of ik hem dagelijks over de schutting gooi

- Angel_Devil
- Actief
- Contacteer:
Janet gaf net ook aardig wat tips,Viebe schreef:Kan je me wat tips geven aub? Als je wil en kan.
Mijn honden hebben nooit tegen mij aan gepist, wel is binnen maar dan krijgen ze gewoon een grootte bek van me, dat wil altijd helpen (stem heel hard verheffen)

Ik heb trouwens maar 1 keer mijn reu (devil) een rotschop gegeven, dat was toen hij 4 of 5 maanden was

Dus was hij onder de indruk.

Gr. Deborah