Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rotte vis roller

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Golden Stanley

Rotte vis roller

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Vanochtend zijn we weer naar de plas bij ons achter geweest.
Was heerlijk weer en Stanley heeft ontzettend goed geluisterd bij de paarden en de runderen die bij 't water stonden. Maar die neus, he.
:cry: Hij heeft sinds 2 weken ontdekt dat rollen door rotte vis wel heeeeeeel erg lekker is. Als ik voorheen zag dat hij van plan was om te rollen, kreeg ik hem met een hard 'NEE' er makkelijk vandaan, maar sinds een andere hond zich van de week voor z'n neus met volle overgave op zo'n vis had gestort, negeert hij mijn 'NEE' en rolt er als een dwaas doorheen. Pas dan houdt ie op en komt naar mij toe. Vanochtend heb ik dit dus op 3 plekken gehad en hij stinkt echt als een tierelier.
Wat denken jullie, moet ik m'n stenen maar weer in de aanslag houden, als hij mij negeert? Ik vind het altijd zo'n raar gezicht voor anderen als het daar druk is.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Stenen? Om mee te gooien? Om mee te rinkelen? 8O :?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Golden Stanley

Roelfien schreef:Stenen? Om mee te gooien? Om mee te rinkelen? 8O :?
Hihi, om mee te gooien. Niet op hem natuurlijk, maar goed mikken in de richting zodat hij afgeleid wordt van die vis (hij schrikt niet, dan moet er wel heel wat gebeuren) en dan het commando 'Nee' en als ie bij de vis wegloopt 'Goedzo' er achteraan. Eerlijk gezegd heb ik het een tijd geleden 1x gedaan en dat hielp toen wel. Maar de meeste vissen liggen aan het water en dan is het absoluut geen probleem. Gewoon wat stenen in het water gooien en meneer is afgeleid van die vis, want dat vindt ie geweldig. Nu lagen die vissen echt op het land, die hij al op tientallen meters heeft geroken en dan ben ik er te laat bij om te corrigeren en op stem negeert hij op dat moment mijn correctie.
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

Haha, okeej
Ik dacht al, gaat die nou stenen naar zijn hond smijten omdat ie niet luistert..?
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Golden Stanley

FoN schreef:Haha, okeej
Ik dacht al, gaat die nou stenen naar zijn hond smijten omdat ie niet luistert..?
:pffff: Ik ben altijd heeeeel lief voor m'n hondje. Maar staat er wel een beetje krom, he. :mrgreen:

Maar dat vind ik dus best wel moeilijk. Ik vind dat ik niet hoef te accepteren dat hij dit nu ineens wel gaat doen, omdat een andere hond dit ook heeft gedaan. Het lijkt wel een papegaai.
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

Mja, hij weet dat ie er mee weg komt nu...
Misschien es proberen met die stenen...
Anders na het rollen resoluut aanlijnen en naar huis, hij legt dan vanzelf de link tussen't rollen en niet meer wandelen misschien?
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

of een keer mee rollen
is toch ook met knoflook zo als je het zelf eet ruik je het niet zop erg :mrgreen:
Afbeelding
Golden Stanley

twinkeltje schreef:of een keer mee rollen
is toch ook met knoflook zo als je het zelf eet ruik je het niet zop erg :mrgreen:
:twisted: Ik nodig je uit voor een rolsessie. Krijg je vanzelf de term 'viswijf' mee, want dat stinkt!!! :mrgreen:

Maar wat FoN zegt kan ik natuurlijk 's uitproberen. Gelijk aanlijnen en naar huis. Alvast bedankt voor de reacties.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

hahha das een hele orginele, hihi, maar uh neh ik pas dan toch maar...

tja tis iets wat een hond zo graag doet en sommige die kunnen die drang niet weer staan, bij mijn honden helpt een brul opzich wel als ik ze zie rollen, maar ja dan is het leed al geschied... :kotz:
Golden Stanley

Inge O schreef:
Golden Stanley schreef:
:twisted: Ik nodig je uit voor een rolsessie. Krijg je vanzelf de term 'viswijf' mee, want dat stinkt!!! :mrgreen:

Maar wat FoN zegt kan ik natuurlijk 's uitproberen. Gelijk aanlijnen en naar huis. Alvast bedankt voor de reacties.
maar dan wel oppassen dat hij niet de reaktie krijgt van 'pak me dan als je kan' :A

:mrgreen: :mrgreen:

ik zou hem toch maar stenigen :GR :GR :GR !

:twisted: Jaja, lach maar. Dat heb ik er nou net uit, dat ie normaal HIER komt aan het eind, hihi.
Dan i.d.d. maar stenigen. Gaan we weer. :S
DogoDonna
Actief

Ongelezen bericht door DogoDonna »

Ik vraag me af of je het eruit krijgt?

Het is oer-gedrag en de behoeft is té sterk om er een 'straf' tegenover te zetten. Lijkt mij het beste werken als je een schrik reactie kunt krijgen bij hem, en dan meteen roepen, want jou kent ie als 'veilig'.

Naar huis gaan werkt denk ik niet omdat dat te lang duurt voor je thuis bent, dan is de link allang verdwenen, honden denken heeeel kort.

Ik heb dit probleem ook, maar dan met poep eten, ik heb ook vanalles geprobeert maar zodra ze los loopt gaat ze meteen op jacht naar verse poep :kotz: De 'straf' weegt niet op tegen het lekker vinden van de poep.

Mijn oplossing: Als ze los mag doe ik een muilkorf om :mrgreen: HHmmm ze ruiken ook lekker

Helaas werkt dat niet tegen rollen in rotte vis :?
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Golden Stanley

DogoDonna schreef:Ik vraag me af of je het eruit krijgt?

Het is oer-gedrag en de behoeft is té sterk om er een 'straf' tegenover te zetten. Lijkt mij het beste werken als je een schrik reactie kunt krijgen bij hem, en dan meteen roepen, want jou kent ie als 'veilig'.

Naar huis gaan werkt denk ik niet omdat dat te lang duurt voor je thuis bent, dan is de link allang verdwenen, honden denken heeeel kort.

Ik heb dit probleem ook, maar dan met poep eten, ik heb ook vanalles geprobeert maar zodra ze los loopt gaat ze meteen op jacht naar verse poep :kotz: De 'straf' weegt niet op tegen het lekker vinden van de poep.

Mijn oplossing: Als ze los mag doe ik een muilkorf om :mrgreen: HHmmm ze ruiken ook lekker

Helaas werkt dat niet tegen rollen in rotte vis :?
Hahaha, kan me er iets bij voorstellen, die lucht.

Naast m'n huis loop ik vaak het knotwilgenbos door en daar liggen ook heeeerlijke hondendrollen (altijd van dezelfde hond) en hertenpoep. Voorheen was ik hem ook altijd kwijt of eigenlijk niet kwijt, hij rende vooruit van hoop naar hoop en had nooit de intentie hem te peren, maar kon die hopen ook duidelijk niet weerstaan ondanks mijn pogingen om hem daarvan te weerhouden. Daar is hij een paar keer behoorlijk ziek van geweest. Nog steeds gaat hij aan de 10 mtr. lijn los mee, dan durft hij het niet maar zodra hij echt los is, zal hij dat weer proberen. Die lol gun ik hem niet. Het gekke is dat het bij de plas echt stikt van de paardendrollen en koeienvlaaien, maar dan is mijn NEE ook echt NEE en durft hij niet, maar met die vis negeert hij m'n verbod. Denk dat ik ook 's probeer om wat stenen in een doosje te gooien, misschien dat hij dan echt 's goed schrikt.

Maar wat jij zegt over die muilkorf, dan kan ze toch ook aan die drol likken?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”