Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diepvries vlees praktisch

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

EvavT

Diepvries vlees praktisch

Ongelezen bericht door EvavT »

Ik ben overgestapt op Energique.
200 gram per dag krijgt mijn hond van 11 kg en hier heeft ie zat aan.

Zetten jullie dit buiten de koelkast te ontdooien?

Ik zette het in de koelkast maar dan moet ik het op kamertemperatuur laten komen; dit duurt ongeveer 1,5 uur, is erg onpraktisch en hij begint te piepen als ie het ruikt.

Volgens de wet moet er op de verpakking staan dat het in de koelkast ontdooit moet worden.
Niet iedereen doet dit.

Hoe doen jullie dit?

Ps hij heeft wel zeer zachte ontlasting!! De drol oppakken zoals die mijnheer bij de Keuringsdienst van Waarde vertelde is er absoluut niet bij.
Ben nu 2 dagen Energiqua aan het voeren
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

als je pas 2 dagen energique voert, kan je niet meteen verwachten dat de ontlasting goed is natuurlijk.
gewoon nog ff een weekje aan kijken en het lichaam van je hond aan het vlees laten wennen.
als het zo blijft dan is energique gewoon niet het voer voor jouw hond en kan je misschien beter een ander merk proberen.
maar probeer het eens gewoon 2 tot 3 weken en kijk dan nog eens naar de ontlasting :ok:

bij qyan ligt het er een beetje aan hoe ik het ontdooi.
qyan krijgt carnibest, worsten van 1 kilo.
de ene dag krijgt ie 1 kilo vlees, de andere dag 700 gram.
als ik eraan denk leg ik het 24 uur vantevoren buiten de vriezer en in de koelkast. voor de ochtendmaaltijd haal ik dan als ik 's nachts naar bed ga 500 of 400 gram uit de koekast en leg dit erbuiten.
voor de avondmaaltijd haal ik 500 gram of 300 gram uit de koelkast, ongeveer 4 uur voordat ie moet eten.
maar soms, en qyan vindt dit toch echt lekkerder :mrgreen: leg ik het rond een uur of 10 's avonds buiten de vriezer op het aanrecht in een bakje voor de volgende ochtend. dus dan ontdooit het gewoon buiten de koelkast.
en hoe ik het ook doe, of het nu in de koelkast ligt te ontdooien of daarbuiten, ik merk niets aan qyan. behlve dat hoe langer het buiten de koelkast ligt en hoe meer het stinkt, hoe lekkerder hij het vindt :mrgreen:
bij carnibest staat wel op de verpakking dat indien in de koelkast bewaard en ontdooit dat het 48 uur goed blijft.
maar hier wordt veel gegeten, dus ligt het nooit 48 uur in de koelkast.
ik ben er niet zo stipt mee, het is gewoon maar net hoe het me het beste uitkomt dus :ok:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Hoi,

Ik haal de Energique de avond van tevoren uit de vriezer en laat het op een bord (4 plakken) afgedekt met folie in de koelkast ontdooien. Tegen etenstijd de volgende dag is dat ontdooid. Dan meng ik er wel warm water door anders is het misschien te koud op z'n maag en dan prakt het vlees ook beter los.
EvavT

Golden Stanley schreef:Hoi,

Ik haal de Energique de avond van tevoren uit de vriezer en laat het op een bord (4 plakken) afgedekt met folie in de koelkast ontdooien. Tegen etenstijd de volgende dag is dat ontdooid. Dan meng ik er wel warm water door anders is het misschien te koud op z'n maag en dan prakt het vlees ook beter los.
Warm water erdoorheen mengen deed ik ook wel eens maar schijnt de voedingswaarde te verminderen
Volgens de fabrikant (gebeld) mag het gewoon een nacht of dag buiten de koelkast ontdooien
Dus s'avonds eruit voor 'smorgens en 's morgens voor 's avonds
Lijkt me ook wel handig ;)
qyan

EvavT schreef:

Warm water erdoorheen mengen deed ik ook wel eens maar schijnt de voedingswaarde te verminderen
Volgens de fabrikant (gebeld) mag het gewoon een nacht of dag buiten de koelkast ontdooien
wat je ook kan doen is een bak met warm water eronder zetten.
zo doen wij het ook nog weleens.
maar volgens mij kan ene beetje warm water geen kwaad hoor, als het maar geen gekookt water is
EvavT

Ik vind het wel jammer als je met hem wil trainen, dan moet je extra beloningsbrokjes gaan geven, terwijl ik anders gewoon zijn ontbijtrantsoen onderweg gaf :?

Ook is ie dol op de snackbal en die mist ie nu.
Doe er maar pensbrokjes in ;)
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

qyan schreef:
EvavT schreef:

maar volgens mij kan ene beetje warm water geen kwaad hoor, als het maar geen gekookt water is
:mrgreen: Z'n poep wordt daardoor juist beter, want als ik alleen die plakken zelf geef zonder iets water mengen, dan worden het van die superharde bonken die ik er persoonlijk uit moet trekken.
qyan

Golden Stanley schreef:
qyan schreef:
EvavT schreef:

:mrgreen: Z'n poep wordt daardoor juist beter, want als ik alleen die plakken zelf geef zonder iets water mengen, dan worden het van die superharde bonken die ik er persoonlijk uit moet trekken.
bij qyan juist andersom :mrgreen:
daar deed ik er ook weleens warm water doorheen, voordat ik de ontdekking deed dat het warme water ook onder zijn bak met voer kon :mrgreen:
maar dan had hij slappe ontlasting
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

ik haal het diepvriesvlees 's avonds uit de vriezer en laat het dan ontdooien in een afgesloten plastic doos, s' morgens krijgt hij de helft en de andere helft gaat in de ijskast tot een halfuurtje voor etenstijd
groetjes!Afbeelding
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Wat je ook kunt doen is de gootsteen vullen met warm water. Dan doe je het vlees in een waterdichte bak en dat zet je in het water. Zodat de bak verwarmt word door het water, maar er geen water in de bak loopt. Zo ontdooit het lekker snel.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”