Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanhoop!!!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

linney
nieuw lid

wanhoop!!!!

Ongelezen bericht door linney »

ik weet echt niet meer wat ik moet doen!!ik heb sinds kort max bij mij vanuit het asiel,we wisten dat hij dominant en nog niks geleerd had maar erg lief is.dus wij zijn gelijk met hem gaan trainen en oefenen en dat gaat steeds beter hij vind het leuk om dingen te leren en is al erg gehecht aan mij en mijn vriend top dus!wij zijn vorige week met hem op de camping geweest en liet daar een gedrag zien tegenover andere mensen dat wij nog niet eerder hadden gezien...hij werd heel waaks,nou ok,maar hij viel de mensen en kinderen ook echt aan dus moest hij vast aan een boom waar hij de hele dag heel erg tekeer ging.maar sinds wij terug zijn valt hij iedere vreemde aan die hij ziet of hoord en hij is zo groot en sterk dat hij niet te houden is.we hebben alle tips opgevolgd die de dierenbescherming ons gaf maar het gedrag lijkt alleen erger te worden en hij heeft vandaag nu echt iemand flink te pakken in de arm gehad.het advies dat wij hebben gekregen is om hem terug te brengen naar het asiel zodat zij een plekje op een boederij voor hem kunnen vinden.misschien is dit veel beter voor hem maar ik kan hem niet meer bij me missen hoewel ik weet dat hij uiteindelijk ook gevaarlijk voor mij kan worden en met een muilkorf ben ik bang hem nog agresiefer te maken!!!ik ben ten einde raad :cry2:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Hoi,

Een dominante hond van 50 kilo die dit gedrag vertoont, in handen van mensen die geen ervaring met honden hebben, is gevaarlijk, erg gevaarlijk zelfs.

Als je de mogelijkheid hebt om deze hond terug te brengen waar hij vandaan komt moet je dat doen.

Het lijkt me het beste voor jullie dat je zo snel mogelijk inziet dat Max bij jullie niet op zijn plaats is. Dat is beter voor Max, voor jullie zelf, en zeker ook voor de toekomstige slachtoffers.

Je hebt Max geadopteerd met een enorme illusie, en niet om in een hopeloze situatie te belanden. Als Max niet kan beantwoord aan dat wat je zocht moet je hem gewoon terugbrengen, en op zoek gaan naar een geschiktere hond voor jullie.

Groetjes, Willy.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Terugbrengen. Jij bent met je 18 jaar niet in staat deze hond te helpen.
Het is naar voor Max, maar al met al de beste oplossing.
Hopelijk kan het asiel een passende plek voor hem vinden en kan jij met de tijd een leuke hond vinden die geen probleemgedrag van deze orde vertoond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
linney
nieuw lid

jammer genoeg weet ik dat jullie gelijk hebben...

jullie hebben zeker gelijk ik heb max in huis genomen omdat ik hem een kans wou geven (als jullie hem bij jullie zouden hebben zouden jullie het snappen) maar doordat ik te onervaren was voor mijn lieve max moet ik hem nu voor zijn derde keer in het asiel stoppen waar hij niet zo snel weer uitkomt met zijn temprament.ik heb me in korte tijd zo erg aan hem laten hechten dat hij dit duidelijk ook aan mij is.dit maakt het zo moeilijk aan de ene kant weet ik dat hij beter af is maar de andere kant wil ik het hem niet aan doen.ik voel me schuldig aan het veroorzaken van een angst bij hem bij het binden van een nieuw baasje.maar als het de beste beslissing is voor HEM dan doe ik het... :cry2:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Het is ook en vooral de beste beslissing voor jezelf.
linney
nieuw lid

hij kwam net naar me toe truinen(alles gelijk van de tafels af gevallen hahah)ooooh dit gaat 1 van de moeilijkste dingen worden die ik heb meegemaakt maar ik doe het voor hem..
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Sterkte,

En denk aan je toekomst, misschien helpt dat je. :?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”