Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

droge neus

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

droge neus

Ongelezen bericht door EvitaP »

Cindy is 9 jaar (al weer bijna 10) en ze heeft altijd al een droge, gebarste neus gehad. Dat is dus vanaf 6 jaar, aangezien we haar toen uit het asiel haalden. Ik weet niet hoelang ze daarvoor al een droge neus had. Ze heeft alleen geen natte neus als ze regelmatig nat wordt (in de zomer gaat ze meestal regelmatig zwemmen dus dan is het een stuk minder droog).
Hoover is anderhalf en heb ik van pup af aan. Hij heeft altijd een natte neus gehad, maar ik voelde net aan zijn neus en de puntjes van z'n neusvleugels voelen nu ook droog aan. Dus ik ben bang dat hij straks net zo'n neus krijgt als cindy.
Hoe komt het en wat kan ik er aan doen??
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

over het algemaan word een droge neus toegeschreven aan een probleem in de stofwisseling. Of dit ok de oorzaak is ? en droge nes is wel vervelend voor de hond omdat er kloofjes kunnen ontstaan. Je kan dit verhelpen door een neutrale, ongeparfumeerde zachte creme op te smeren.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Mijn ouders hebben een boxer die ook vaak een droge neus heeft. Mede ook doordat er poeder van het droogvoer aan blijft plakken. Wat mijn moeder doet is het af en toe s'morgens insmeren met olijfolie en volgens haar kan ze dan s'middags het er makkelijk afhalen. Of het echt werkt weet ik niet hoor...
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: droge neus

Ongelezen bericht door Angelique25 »

EvitaP schreef:Cindy is 9 jaar (al weer bijna 10) en ze heeft altijd al een droge, gebarste neus gehad. Dat is dus vanaf 6 jaar, aangezien we haar toen uit het asiel haalden. Ik weet niet hoelang ze daarvoor al een droge neus had. Ze heeft alleen geen natte neus als ze regelmatig nat wordt (in de zomer gaat ze meestal regelmatig zwemmen dus dan is het een stuk minder droog).
Hoover is anderhalf en heb ik van pup af aan. Hij heeft altijd een natte neus gehad, maar ik voelde net aan zijn neus en de puntjes van z'n neusvleugels voelen nu ook droog aan. Dus ik ben bang dat hij straks net zo'n neus krijgt als cindy.
Hoe komt het en wat kan ik er aan doen??

Geef ze eens een tijdje borageolie. Dit wil nog wel eens erg goed doen in deze gevallen.
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Onze bouvier heeft ook altijd een droge neus gehad. Het heeft wel een oorzaak. Hij heeft een auto imuunziekte, stofwisselingsziekte.
Als het ware stoot zijn lichaam zijn eigen neus af. Dit kan voorkomen op alle plekken waar huid overgaat in slijmvlies.
Het is heel lang stabiel gebleven maar nu wordt het erger. Hij bloedt soms ook uit zijn neus en het begint te stinken.
Hij heeft nu een kuurtje prednison en dat helpt wel. Het is wel troep natuurlijk.
Het hoeft niet zo te zijn dat jou hond dit ook heeft maar ik zal er toch even naar laten kijken.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Dat klinkt wel ernstig...
Ik zal er eens naar vragen bij de dierenarts. Bedankt in elk geval.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”