Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

geiten hoeden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

geiten hoeden

Ongelezen bericht door Patrol »

Patrol loopt veel buiten in de tuin en het weiland en dat vind ze natuurlijk erg leuk. Op het moment dat de geiten lekker liggen te slapen of rustig aan het eten zijn kijkt ze er niet naar om, maar........ als ze eens lekker gek doen of gevoerd worden dan rent Patrol als een gek rondjes om de ren! Op zich vind ik dat niet zo´n probleem, maar de zomer en de hete temperaturen komen eraan en dan blijft ze dat ook doen en dat is gewoon niet goed voor haar.

Hoe kan ik het afleren???

Je moet je voorstellen dat ze heerlijk rustig bij ons in de schaduw ligt en als er dan 1 geit blaat dan springt ze op om zich ermee te gaan bemoeien. Iemand een tip??

Ik heb al geprobeerd om haar te roepen maar ze luistert echt niet als ze om de ren aan het rennen is en ze komt dan absoluut niet naar mij toe ( zelfs niet met koekjes..... :? )

Tips zijn welkom!
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Yep, ben het helemaal met je eens dat dat het probleem is, dus heb je tips om dat nog weer beter te oefenen.

Ze kan wel luisteren en als ze dan dus niet luisterd wat dan??? Straffen vind ik geen goed plan, omdat Patrol niet zo leuk behandeld is geweest bij haar vorige baas en ze het vertouwen in ons niet moet verliezen! Verder heeft z ehet niet zo op koekjes e..d dus belonen gaat lastig.... Buiten op straat luistert ze wel beter, maar ook niet altijd goed. :?
Afbeelding
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Was een rottweiler niet oorspronkelijk mede gefokt als veedrijver? Als het ingefokt gedrag is, is het misschien beter om het gedrag om te buigen. In plaats van rondjes rennen op een strategische plaats neerzetten onder het commando "blijf" of "oppassen" of zo?
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Patrol
Zeer actief

Janet schreef:Was een rottweiler niet oorspronkelijk mede gefokt als veedrijver? Als het ingefokt gedrag is, is het misschien beter om het gedrag om te buigen. In plaats van rondjes rennen op een strategische plaats neerzetten onder het commando "blijf" of "oppassen" of zo?
Yep! Een rottweiler is een veedrijver ik vraag mij dan ook inderdaad af of dat gedrag er nog steeds in zit..... Iemand een antwoord??

In ieder geval drijft ze de geiten ook echt als ze weer eens ontsnapt zijn, ze pakt ze dan dus niet, maar gaat ze terug drijven naar het hok... heel leuk om te zien :mrgreen:
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Martijn schreef:Geitjes kunnen het ook warm hebben.
:huh:
Afbeelding
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Patrol schreef:
Janet schreef:Was een rottweiler niet oorspronkelijk mede gefokt als veedrijver? Als het ingefokt gedrag is, is het misschien beter om het gedrag om te buigen. In plaats van rondjes rennen op een strategische plaats neerzetten onder het commando "blijf" of "oppassen" of zo?
Yep! Een rottweiler is een veedrijver ik vraag mij dan ook inderdaad af of dat gedrag er nog steeds in zit..... Iemand een antwoord??

In ieder geval drijft ze de geiten ook echt als ze weer eens ontsnapt zijn, ze pakt ze dan dus niet, maar gaat ze terug drijven naar het hok... heel leuk om te zien :mrgreen:
Wat er genetisch inzit, blijft altijd wel ergens hangen. In meer of mindere mate. Ik zou daarom liever proberen om het gedrag om te buigen naar gewenst gedrag dan om het af te leren. Elders op dit board las ik dat een (kruising) boerenfox achter fretten en katten aangaat en dat wordt dan geaccepteerd omdat dit (jaag)gedrag erin gefokt zit. Voor een rottie gaat dat dan toch ook op?
Martijn schreef:Geitjes kunnen het ook warm hebben
:?
Gaat dit over de temperatuur van het hok, de temperatuur van de dieren of een beetje van allebei?
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Patrol
Zeer actief

Martijn schreef:Het gaat erover dat geitjes het ook warm kunnen hebben dus dat je hond niet de enige is waar je rekening mee moet houden.
Oh nu snap ik het ( blond :mrgreen: ).

De geitjes trekken zich echter niks aan van dat zwarte monster wat om hun ren heen rent, sowieso is de ren groot genoeg en met uitgebreide schaduw en als ze in de buurt van de afrastering zijn en Patrol staat daar idioot te doen, dan bokken ze eens flink tegen het gaas aan.... :mrgreen: :mrgreen: Dus die krijgen het niet zo warm van Patrol!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”