Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
visolie
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
visolie
Moos heeft eigelijk zijn hele leven al een beetje last van jeuk. Niet zoveel dat ik me zorgen maak, maar toch wel weer genoeg om eens te kijken of het verbeterd kan worden.
Zijn huid ziet er prima uit, mooi licht-rose, en nergens rode plekken. Ook zijn vacht is in goede conditie.
Nu wil ik hem visolie gaan geven, maar ik vroeg me af hoeveel hij daar dan van moest hebben. Hij weegt zo'n 6.5 kilo. Kan ik gewoon visolie capsules halen van elk willekeurig merk, of moet het een speciale soort zijn?
Zijn huid ziet er prima uit, mooi licht-rose, en nergens rode plekken. Ook zijn vacht is in goede conditie.
Nu wil ik hem visolie gaan geven, maar ik vroeg me af hoeveel hij daar dan van moest hebben. Hij weegt zo'n 6.5 kilo. Kan ik gewoon visolie capsules halen van elk willekeurig merk, of moet het een speciale soort zijn?

merk maakt niet uit, en hoeveelheid is zelf een beetje uitzoeken, het is een natuurlijk product dus te veel zou niet schadelijk zijn. ik heb een literfles met een spuitdop (hoe noem je dat, net als een zeepflesje) en druk 4 of 5x voor een duitse herder van 33 kg.
die kreeg eerst capsules 2x op een dag.
kijk even bij welke drogist want de prijzen kunnen nogal verschillen, je hebt ze ook bij de hema en het kruidvat.
ik had ze van bloem met zo'n gele zonnebloem op de doos.
vraag naar omega 3 en 6 tabletten als ze niet weten welke de visolie zijn.
die kreeg eerst capsules 2x op een dag.
kijk even bij welke drogist want de prijzen kunnen nogal verschillen, je hebt ze ook bij de hema en het kruidvat.
ik had ze van bloem met zo'n gele zonnebloem op de doos.
vraag naar omega 3 en 6 tabletten als ze niet weten welke de visolie zijn.
-
- Actief
- Contacteer:
Bij de dierenspeciaalzaak kan je ook schapenvet vloeibaar kopen met omega 3,6+9 erin. Wat voor voeding geef je?
Benji had last van huiduitslag dat ik hem kreeg en niet zo'n beetje ook. Hij heeft nu bijna een half jaar Energique speciaal gekregen en schapen vet. Hij had nog 1 grote plek op zijn rug en die heb ik ingesmeert met Hydrocortiderm. En na een week is de laatste hardnekkige plek ook verdwenen en ziet hij weer mooi wit zoals dat hoort.
Groetjes Anneke
:
Benji had last van huiduitslag dat ik hem kreeg en niet zo'n beetje ook. Hij heeft nu bijna een half jaar Energique speciaal gekregen en schapen vet. Hij had nog 1 grote plek op zijn rug en die heb ik ingesmeert met Hydrocortiderm. En na een week is de laatste hardnekkige plek ook verdwenen en ziet hij weer mooi wit zoals dat hoort.
Groetjes Anneke

- Moos
- Zeer actief
Moos krijgt Rodi, en ik geef hem daarbij inderdaad vloeibaar schapenvet. Ik heb eigelijk soms meer het idee dat het krabben iets gedragsmatigs is. Hij doet het namelijk niet in zijn slaap, en ook niet tijdens het wandelen. Eigelijk krabt hij vooral als hij enthousiast is. Als we opstaan 's ochtends, en als er visite komt bijvoorbeeld......danja schreef:Bij de dierenspeciaalzaak kan je ook schapenvet vloeibaar kopen met omega 3,6+9 erin. Wat voor voeding geef je?
Groetjes Anneke![]()
:
Bij hem zie je trouwens er niets van terug op de huid. Hij ziet er prachtig wit uit, alleen dat krabben.....

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Tussen schapenvet en visolie zit een wereld van verschil. Probeer de visolie maar eens een paar weken, dan merk je dat wel.Moos schreef:Moos krijgt Rodi, en ik geef hem daarbij inderdaad vloeibaar schapenvet. Ik heb eigelijk soms meer het idee dat het krabben iets gedragsmatigs is. Hij doet het namelijk niet in zijn slaap, en ook niet tijdens het wandelen. Eigelijk krabt hij vooral als hij enthousiast is. Als we opstaan 's ochtends, en als er visite komt bijvoorbeeld......danja schreef:Bij de dierenspeciaalzaak kan je ook schapenvet vloeibaar kopen met omega 3,6+9 erin. Wat voor voeding geef je?
Groetjes Anneke![]()
:
Bij hem zie je trouwens er niets van terug op de huid. Hij ziet er prachtig wit uit, alleen dat krabben.....

- Moos
- Zeer actief
Ik had inderdaad ook begrepen dat er een groot verschil zit tussen visolie en schapenvet. Ik zal van de week eens even langs de drogist.bram en thijs schreef:Tussen schapenvet en visolie zit een wereld van verschil. Probeer de visolie maar eens een paar weken, dan merk je dat wel.Moos schreef:Moos krijgt Rodi, en ik geef hem daarbij inderdaad vloeibaar schapenvet. Ik heb eigelijk soms meer het idee dat het krabben iets gedragsmatigs is. Hij doet het namelijk niet in zijn slaap, en ook niet tijdens het wandelen. Eigelijk krabt hij vooral als hij enthousiast is. Als we opstaan 's ochtends, en als er visite komt bijvoorbeeld......danja schreef:Bij de dierenspeciaalzaak kan je ook schapenvet vloeibaar kopen met omega 3,6+9 erin. Wat voor voeding geef je?
Groetjes Anneke![]()
:

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
De visolie heeft Odin ook enorm geholpen. Odin krijgt 3 capsules per dag (hij weegt 30 kg.)
Hij heeft nog wel jeuk, maar een stuk minder, en het is zelfs een poosje weg geweest. (hij heeft een periode gehad dat hij zichzelf helemaal kapot beet, echt grote plekken) nu zo nu en dan een keer. Schapenvet heeft hier geen enkel effect, dat hebben we al eens uitgeprobeerd.
Ze blijven hier aan de visolie, beiden.
Hij heeft nog wel jeuk, maar een stuk minder, en het is zelfs een poosje weg geweest. (hij heeft een periode gehad dat hij zichzelf helemaal kapot beet, echt grote plekken) nu zo nu en dan een keer. Schapenvet heeft hier geen enkel effect, dat hebben we al eens uitgeprobeerd.
Ze blijven hier aan de visolie, beiden.

ik gaf eerst zalmolie van henne, verkrijgbaar bij www.dumuchi.nl.
die is nu op en heb nu zo'n week ongeveer de visolie capsules van de hema, visolie extra, zit ook borage olie in.
qyan krijgt 1 capsule uitgeknepen over zijn eten per dag.
die is nu op en heb nu zo'n week ongeveer de visolie capsules van de hema, visolie extra, zit ook borage olie in.
qyan krijgt 1 capsule uitgeknepen over zijn eten per dag.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
- Contacteer:
[quote="speurneus carola"]merk maakt niet uit, en hoeveelheid is zelf een beetje uitzoeken, het is een natuurlijk product dus te veel zou niet schadelijk zijn. ik heb een literfles met een spuitdop (hoe noem je dat, net als een zeepflesje) [quote]
Waar haal jij dat vandaan? Lijkt mij ook wel makkelijk zeker met zoveel honden.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
-
- Zeer actief
Ik zou voordat je visolie gaat geven, wel een echt goed merk zoeken wat zich echt bezig houdt met het verbeteren van de kwaliteit visolie aangezien ze heel erg gevoelig zijn voor vervuilingen, zoals Lood, Cadmium en kwik en dit zijn stoffen die vaak in visolie voorkomen.
Zorg ook dat als je een visolie capsule hebt dat deze een donkerbruine kleur hebben en ook in een donkergekleurde pot zitten om oxidatie door licht te voorkomen.
Saffloer-lijnzaadolie en visolie en het liefst vit.E(voor de oxidatie van meervoudige vetzuren) heb je een perfecte bron van Omega vetzuren, ipv de saffloerolie kun je misschien ook voor GLA kijken, waar je hond zowiezo ook nog eens meer energie van zal krijgen.
Zorg ook dat als je een visolie capsule hebt dat deze een donkerbruine kleur hebben en ook in een donkergekleurde pot zitten om oxidatie door licht te voorkomen.
Saffloer-lijnzaadolie en visolie en het liefst vit.E(voor de oxidatie van meervoudige vetzuren) heb je een perfecte bron van Omega vetzuren, ipv de saffloerolie kun je misschien ook voor GLA kijken, waar je hond zowiezo ook nog eens meer energie van zal krijgen.
van de groothandel ik koop in bij van der meer dierentotaalgroothandelTibby schreef:speurneus carola schreef:merk maakt niet uit, en hoeveelheid is zelf een beetje uitzoeken, het is een natuurlijk product dus te veel zou niet schadelijk zijn. ik heb een literfles met een spuitdop (hoe noem je dat, net als een zeepflesje)
is van de dierendrogist, misschien weet je die te vinden, misschien hebben ze een internet site. en lukt dat echt niet mail mij dan even, ga elke 2 weken denk ik wel er naar toe, haal ik een fles voor je en kan het opsturen (is niet goedkoop hoor, want de kapsules kosten ook al aardig wat)