Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zindelijk maken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Onze Joy
geregistreerd lid

Zindelijk maken

Ongelezen bericht door Onze Joy »

Wij hebben een beagle pup en hij is nog maar 8 weken. Nu proberen wij heb zindelijk te krijgen natuurlijk! Iedere keer als hij wakker word, halen wij hem uit zijn bench en gaan er een kwartiertje mee naar buiten. Daar doet hij zijn plasje en zijn behoefte, we spelen wat en gaan weer naar binnen. Eenmaal binnen stapt hij in zijn bench en begint daar nog eens lekker een plasje te doen!!! Wij zeggen foei en gaan WEER naar buiten en daar doet hij vervolgens NIETS!!! Eenmaal binnen... DOET IE HET WEER! HOe krijgen wij dit afgeleerd?

AFZ JUANITA EN NIELS 8O
JOY... Onze pup sinds 5 juni 2004! Voor ons het mooiste hondje op de wereld!!! haha...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

zowiezo net zolang buiten blijven tot hij wel wat doet.

en dan heel erg belonen.
Afbeelding
Onze Joy
geregistreerd lid

bedankt voor je reactie!!

Ongelezen bericht door Onze Joy »

Martijn schreef:Je doet het goed, hij begrijpt het alleen nog niet.
Gewoon zo door gaan al kun je het bestraffen van binnen plassen beter weglaten.
Het doet je relatie met je hond geen goed want hij is nog niet in de fase waarbij hij oorzaak en gevolg kan zien en zal je straf dus ook niet begrijpen. Hij ziet alleen dat je soms boos bent maar niet waarom.

Buiten plassen en groots belonen is voldoende. Zo zijn miljoenen honden zindelijk geworden.
Ik hoop dat ik er iets aan heb haha! :ok:
JOY... Onze pup sinds 5 juni 2004! Voor ons het mooiste hondje op de wereld!!! haha...
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Zindelijk maken

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Onze Joy schreef: Wij hebben een beagle pup en hij is nog maar 8 weken. Nu proberen wij heb zindelijk te krijgen natuurlijk! Iedere keer als hij wakker word, halen wij hem uit zijn bench en gaan er een kwartiertje mee naar buiten. Daar doet hij zijn plasje en zijn behoefte, we spelen wat en gaan weer naar binnen. Eenmaal binnen stapt hij in zijn bench en begint daar nog eens lekker een plasje te doen!!! Wij zeggen foei en gaan WEER naar buiten en daar doet hij vervolgens NIETS!!! Eenmaal binnen... DOET IE HET WEER! HOe krijgen wij dit afgeleerd?

AFZ JUANITA EN NIELS 8O
Ik zou hem oppakken en vlug buiten zetten, "buiten plassen" zei ik dan altijd. Hij had dat vlug door.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

beter is om alleen even naar buiten te gaan voor het plasje en binnen uit te spelen, is ie uit gespeeld dan gelijk weer naar buiten want dan komt de volgende plas. wanneer je elke keer juist met hem gaat spelen wanneer je buiten bent, komt er van plassen en poepen juist helemaal niks en zal ie dat binnen moeten doen.

ze plassen wanneer ze wakker worden, gegeten hebben en gespeeld hebben, dus zaak is om die periodes goed te herkennen en dan gelijk naar buiten voor een plas en dan goed belonen, eventueel met een brokje

ga je s'nachts ook nog even? Wij hebben bij al onze honden de wekker om een uur of 3 gezet, na een paar dagen al begonnen ze zelf rond die tijd al een beetje te piepen dat ze moesten, zo leren ze je waarschuwen wanneer ze moeten, maak er geen feestje van, gewoon oppakken naar buiten plassen, naar binnen en weer slapen, anders leer je hem juist dat ie een speeltijd krijgt wanneer ie piept en dat is niet de bedoeling.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ga er maar gerust van uit dat het tot een maandje of zes kan duren voordat de zindelijkheid goed onder de knie is. En ongelukjes negeren werkt het beste heb ik gemerkt na drie pups en als het goed gaat vreselijk belonen........succes ;)
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

met 8 weken is dat nog helemaal niks om je druk over te maken. Ook na het spelen moeten ze altijd plassen dus of je speelt binnen en gaat daarna naar buiten of je speelt buiten en wacht tot hij daar plast. Zeker in deze fase zie je het niet altijd direct aankomen want ze kunnen zomaar ineens gaan plassen. Straf omdat hij binnen plast zou ik achterwege laten, eventueel vlug optillen ( hij stopt dan met plassen ) en buiten zetten is beter. terwijl hij buiten is kan je binnen mooi even opruimen. Gebruik daarbij altijd iets van dethol oid zodat het geurtje ook echt verdwijnt ( anders loop je de kans dat je pup steeds op dezelfde plek binnen gaat plassen ).
En natuurlijk: uitzinnig belonen als hij het wel buiten doet!!
Succes.
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blue White Girl »

Nog even een vraagje in verband met dat 's nachts plassen. Tot welke leeftijd moet je precies ook 's nachts de hond nog eens uitlaten ? M.a.w. hoe lang duurt het ongeveer voor ze hun plasje lang genoeg kunnen ophouden ??
M@scha
Zeer actief

ik heb sam nooit 's nachts uitgelaten. hij liet zich niet horen dus heb ik hem mooi laten liggen!

een letterlijk geval van geen slapende honden wakker maken!!!

en als je dat al det moet je er geen feest van maken dat ie meemag.

hop naar buiten, plas doen en meteen weer naar binnen anders mag je de rest van zijn hondeleven 's nachts buiten gaan spelen...

(als je dat graag wil, moet je dat natuurlijk vooral doen :mrgreen: )
Afbeelding
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blue White Girl »

LOL :mrgreen: Dat zijn we dus niet echt van plan ;) Zal maar eerst afwachten hoe hij reageert bij ons thuis. De fokker is nu al bezig met een zindelijkheidstraining, gezien hij daar nog twee weekjes blijft ... Zal wel loslopen, ik heb geduld (en veel dweilen ;) ) :ok:
M@scha
Zeer actief

Blue White Girl schreef:LOL :mrgreen: Dat zijn we dus niet echt van plan ;) Zal maar eerst afwachten hoe hij reageert bij ons thuis. De fokker is nu al bezig met een zindelijkheidstraining, gezien hij daar nog twee weekjes blijft ... Zal wel loslopen, ik heb geduld (en veel dweilen ;) ) :ok:
ik heb volgens mij ook heeeel veel mazzel gehad met sam hoor.

heeft de eerste nacht een half uur gepiept en sindsdien nooit meer.

hij heeft 3x binnen geplast en daarna ook nooit meer.

dus ik zal nog wel overspannen raken van mijn nieuwe pup die over een paar weekjes komt....

ik hoop dat ze net als sam is, maar dat zal wel niet,....
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

massam schreef:
Blue White Girl schreef:LOL :mrgreen: Dat zijn we dus niet echt van plan ;) Zal maar eerst afwachten hoe hij reageert bij ons thuis. De fokker is nu al bezig met een zindelijkheidstraining, gezien hij daar nog twee weekjes blijft ... Zal wel loslopen, ik heb geduld (en veel dweilen ;) ) :ok:

dus ik zal nog wel overspannen raken van mijn nieuwe pup die over een paar weekjes komt....

kan altijd meevallen hoor, denk dat t ook een stuk van jezelf uitkomt
van de 3 hier zijn er 2 op 7 wk gekomen en 1 op 4,5 mnd en ze hebben allemaal vanaf dag 1 snachts doorgeslapen (alleen Umi heel soms niet, maar dat was als ik wat vroeger naar bed ging ;) en dus logisch ;))
M@scha
Zeer actief

crutz schreef:
massam schreef:

kan altijd meevallen hoor, denk dat t ook een stuk van jezelf uitkomt
van de 3 hier zijn er 2 op 7 wk gekomen en 1 op 4,5 mnd en ze hebben allemaal vanaf dag 1 snachts doorgeslapen (alleen Umi heel soms niet, maar dat was als ik wat vroeger naar bed ging ;) en dus logisch ;))
zou het aan mijn innerlijke rust liggen? :ok: :mrgreen: 8)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”