Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat ik aan Cleo af zou keuren is dat ze een vrij lange rug heeft, een beetje minder mag wel wat mij betreft. Het maakt haar waarschijnlijk wel snel op lange stukken maar ook minder explosief bij het wegrennen en keren.
Verder heb ik er weinig op aan te merken.
De bull is in mijn ogen helemaal goed, mooi strak en nu is het zaak hem zo te houden, bullen neigen naar vervetten en uitzakken, niet mooi!
MARC_S schreef:Wat ik aan Cleo af zou keuren is dat ze een vrij lange rug heeft, een beetje minder mag wel wat mij betreft. Het maakt haar waarschijnlijk wel snel op lange stukken maar ook minder explosief bij het wegrennen en keren.
Verder heb ik er weinig op aan te merken.
Echt niet? Foei!
Ik heb toch nog wel twee punten die wat er mij betreft echt uitschieten.
Wat de lange rug en wendbaarheid betreft heb je gelijk maar als je het over de jacht hebt toch ook weer niet.
Cleo is wel rank maar geen windhond. Ze heeft haar lange sprongen echt nodig om een vergelijkbare snelheid te bereiken. Als ze een kortere rug had zou ze aan snelheid inboeten en is wendbaarheid niet meer interessant omdat ze haar prooi toch niet zou kunnen benaderen.
Op deze manier presteert ze het om een haas te pakken als die een foute wending maakt omdat ze er snel genoeg voor is. Met een kortere rug zou ze hem niet bij kunnen houden en had ze aan wendbaarheid ook niets.
Als je het over bijvoorbeeld agility hebt of flyball geef ik je helemaal gelijk. Een kortere hond laat haar in de bochten achter zich.
Een windhond is voor de lange run en een Cleo zou ik persoonlijk inzetten om de haas op korte afstand te vangen. Daarvoor moet ze dus wel wendbaar zijn. Loslaten op korte afstand dus. Voor de lange run zou ik een echte windhond nemen Maar die boeten ook in op wendbaarheid en dus zou ik daarvoor juist op korte meer ruige terreinen een Cleo inzetten, neem bv de Spaanse gebergtes, dan zou ze dus ideaal zijn door de dikke vacht die goed beschermd tegen doorns en stenen, Wendbaarheid moet daar net wat hoger zijn. De kale vlaktes is meer wat voor de kale papierhuidige windhondjes als de galgo.
MARC_S schreef:O ja, Cleo's borstkas mag wat dieper ivm long volume en hartruimte en bij de bull staan de ellebogen wat te ver uit wat mij betreft
hahahhaah idd echt grappig hoe andere mensen naar je hond kijken. idd de ellenbogen bij de achterpoten staan ietsiepietsie te ver uit. maar het blijft een lekker gozer maar goed daar gaat het nu ff niet om
tja ach wat wil je er van maken ten eeste zou ik wat meer voorborst en borst diepte willen zien stop nog voor de elleboog veders ja die oren tja wat moetje daar nu mee, had ze dan liever zien staan
rug vind iets wat lang
heeft vind ik mooie gehoekte sprong en goed gehoekte schouder
maar ja wat wil je er mee gaan fokken poe ik zou toch een reu nemen met wat meer voor borst en borst diepte en met een wat kleiner staant oor tja hoofd type zou ik het zelfde houden
en meschien wat sterker in pols
maar nogmaals welek kant wil je op
Wie zal het zeggen? Ze komt uit Spanje.
Zelf zie ik huskygangen en gedrag, podencokop en jachtinstinct (hoewel een husky ook graag een poging doet) en bordercollie pesterijtjes.
Martijn, allereerst wil ik zeggen dat ik Cleo echt een plaatje vind hoor!!! je zegt dat je er huskygangen en gedrag in ziet. Ik heb zoals je misschien wel weet als 12 jaar een husky. mag ik vragen wat voor gedrag jij bij Cleo ziet en welke gangen, dat je relateerd aan een husky? kijken of ik het herken
MARC_S schreef:O ja, Cleo's borstkas mag wat dieper ivm long volume en hartruimte en bij de bull staan de ellebogen wat te ver uit wat mij betreft
hahahhaah idd echt grappig hoe andere mensen naar je hond kijken. idd de ellenbogen bij de achterpoten staan ietsiepietsie te ver uit. maar het blijft een lekker gozer maar goed daar gaat het nu ff niet om
Ellebogen zitten alleen aan de voorpoten.
Ik denk dat jij het sprongewrichtje bedoelt. De hak zeg maar.
De elleboog is het puntje onderaan de schouder. Die horen eigenlijk aan het lichaam aan te sluiten. Dat is een teken van een meer solide bouw dan zo los.
whoehahahahha o sorry, zie je wel hoeveel verstand ik ervan heb hahahahahah. ik ga dan nu ff zijn ellenbogen goed bekijken ik bedoelde dan idd zijn sprongewrichtje. staan die wel goed dan? hahahahah.
op foto is de hond er slijl in voor hand en heeft geen voorborst, hoofd had iets wat zwaarder gekuint zoals de neus rug vind het hoofd in verhoding met namen de snut te iel voor het lichaam
toon heel lang in rug en de stand van de hond komt dit ook niet ten goed
Ellebogen zitten alleen aan de voorpoten.
Ik denk dat jij het sprongewrichtje bedoelt. De hak zeg maar.
De elleboog is het puntje onderaan de schouder. Die horen eigenlijk aan het lichaam aan te sluiten. Dat is een teken van een meer solide bouw dan zo los.
kan dit nog veranderen in de groei? wat zo'n onderwerp wel niet teweeg bracht. ik zit nu whooper zelf helemaal te keuren en te vergelijken met andere bullen ik moet zeggen dat ik het wel bij meer bullen zie idd dat de ellenbogen niet helemaal aansluiten
Martijn schreef:
Laten we zeggen dat ik een lurcherachtige jachthond wil fokken.
ja oke maar dat is ook een kruising , dus tja zou ik toch hoogte willen winnen dus een reu met hoogte en veel borst diepte,ik zou dan toch meer in de greuhond achtigge honden gaan kijken.
Wie zal het zeggen? Ze komt uit Spanje.
Zelf zie ik huskygangen en gedrag, podencokop en jachtinstinct (hoewel een husky ook graag een poging doet) en bordercollie pesterijtjes.
Martijn, allereerst wil ik zeggen dat ik Cleo echt een plaatje vind hoor!!! je zegt dat je er huskygangen en gedrag in ziet. Ik heb zoals je misschien wel weet als 12 jaar een husky. mag ik vragen wat voor gedrag jij bij Cleo ziet en welke gangen, dat je relateerd aan een husky? kijken of ik het herken
Qua gedrag zie ik een aanhankelijke maar ver van slaafse hond die erg opportunistisch is. Ze is intelligent en goed trainbaar maar laat het allemaal weer als op het moment dat iets anders haar beter uitkomt. Ze reageert beledigd op correcties en is erg veel bezig om grenzen te verleggen. Dat vind ik redelijk richting huskyachtig gedrag gaan.
En ze is een wegloper, net als een husky maar gelukkig komt cleo wel vrij snel weer terug.
De gangen vind ik minder makkelijk uitleggen. Ze heeft de lange, soepele galop van een husky. Haast wolfachtig. Ze gebruikt haar achterpoten dan bijna tegelijk en loopt heel energiezuinig.
herkenbaar. wat het gedrag herken ik het wel bij orbis. het aanhankelijke zie ik in orbis niet terug. orbis is verre van afhankelijk en komt eigelijk ook nooit bij je liggen of kroelen, heel zelden. hij is wel intelligent en zeker goed trainbaar!! maar wat je zelf al zegt als hij iets ziet of hoort dat hem interessanter lijkt is de aandacht ook meteen helemaal weg en fixeert hij zich helemaal op die persoon of dat voorwerp. het is een wegloper en zeeeeer sneaky en komt ook niet terug. hij heeft maar 1 stand en dat ik vooruit rennen.
wat betreft de gangen, ja het lopen van een husky is heel apart, bijna zweverig. heel mooi om naar te kijken.
wil iemand mijn ruby ook keuren volgens mij heeft ze te lange peten vergeleken de rest van haar body
alleen heb ik niet zo mooie sta foto wand dat vertikt ze
MOLLLL, keur whoopertje ff als je wil, als je niet wil ook goed natuurlijk . ben zo benieuwd wat jij ervan vind, daar jij er verstand van hebt en ik niet
wel termen gebruiken die ik ook snap hoor whoehahahah
Bo-ghy's rug is absoluut te bol maar dat wist je al.
Je ziet dat terug bij de achterpoten die nu iets verder naar achter staan dan de sprong wil. Maar als je ze iets verder naar voren zou zetten is hij volgens mij te kort en dat zal zijn gangen geen goed doen.
Ik weet bij go-ghy nog dan hij erg opspringt bij de galop en dat heeft daar ongetwijfeld mee te maken.
Zijn polsen zijn prachtig recht en op zijn kop zie je de platte lijn die ik bij Lara mis. Ik vind ook de bespiering op zijn schouders heel mooi maar volgens mij mogen de spieren van een weim iets platter zijn.
Ik vind zijn vacht voor een langhaar echt te spaarzaam maar ook dat wist je al.
Maar goed, het blijft een weim en dus mooi!
vind de hond erg kort in rug, en heeft een verschrikkelijke stijle voor hand
hond toont iets voorborst maar mag van mijn meer hebben hond lijkt op de foto hoger dan lang borst stopt voor de elleboog
hoofd type vind ik wel mooi snuit is mooi in proporties en mooi oor aanzet
mooie sprong en mooie voet
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...