Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poep eten afleren???

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

DogoDonna
Actief

Poep eten afleren???

Ongelezen bericht door DogoDonna »

Hoe kun je dat het beste afleren????

Ik krijg het er niet uit :cry2:
Als we aan de lijn wandelen (in onze woonwijk) langs een flinke groenstrook snuffelt ze natuurlijk vrolijk alle geurtjes na. Maar zodra er een heerlijke verse drol ligt was het meteen 'hap' :kotz: . Door haar optijd een tik aan de riem te geven doet ze het niet maar dat is niet leuk uitlaen natuurlijk. Ik ben alleen maar bezig om de drollen eerder te zien dan Donna zodat ik in kan grijpen.

Achter de groenstrook ligt een park waar we eerst iedere dag lekker gingen rauzen en gehoorzaamheid oefenen wat erg goed ging, tot ze gefixeerd raakte op die drollen. Want zodra ik de riem af deed speerde ze meteen op drollenjacht en was er van luisteren geen spraken meer :cry2:

Als ik in het bos ben met Donna is 1 commando 'hier' vodoende en keert ze direkt terug naar mij, dus ze is super gehoorzaam. Ze doet bijna alle oefeninen van de E.G. super goed, is toch zonde als die stomme stront dat onmogelijk maakt.

Ik ben nu met een mondband aan het uitlaten (als ze aan de riem is) dan hoef ikzelf niet zo op te letten en ze merkt dat ze niks met de drollen kan en loopt ze dan ook weer vlot voorbij.

Zou ze er op deze manier overheen kunnen groeien zeg maar, of heeft iemand een beter idee??
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik wens je een goede oplossing, misschien afleiden met een speeltje of een koekje.
Luka eet nooit poep, hij plast erop.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

Deze discussie is al vaker gevoerd, in de ontlasting zitten bepaalde stoffen die jouw hond nodig heeft. Voorheen deed mijn hond dat ook, sinds ik op ander voer zit lijkt hij wel een koe, want hij vreet alleen maar gras en de ontlastingen laat hij links liggen.

Eens in de week een eierkoek geven en hij eet geen ontlasting meer.

Hugo
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Teveel gras eten is ook niet goed voor de hond!

Maar sommige honden vinden poep gewoon heel lekker en dan krijg je het er moeilijk weer uit. Het kan natuurlijk ook aan het eten liggen, maar ander eten hoeft niet perse het probleem te verhelpen.
droopy
Actief

Ongelezen bericht door droopy »

hier kreeg mijn boef nog weleens frolic als beloningsbrok, met poep eten toe. Die link legde ik later pas toen ik zonder frolic kwam te zitten en poep eten voorbij leek te zijn.
Weer frolic als beloning genomen weer poep eten.
Nu krijgt ze een andere beloningsbrok en is het poep eten ook over gegaan.
Misschien een beetje een warrig verhaal maar dit is mijn ervaring.........
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
~Angela~
Actief

Ongelezen bericht door ~Angela~ »

Maar gaat het hier om paardenvijgen of hondenpoep?
Ik heb gehoord dat ze dit beiden niet mogen eten, ivm met wormen en ontworming middel die erin kan zitten.
En bij honden poep zou ik bang zijn voor besmettelijke ziekte's :?
Chica heeft dit ook gedaan.. toen heb ik één keer tabasco erop gedaan...
en dat heeft ze nooit meer gedaan.(ze at haar eigen poep uit de tuin).
omasjanie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door omasjanie »

Ik geef Tara elke dag een halve eierkoek en om de dag pens van Rodi en het poepeten, ook van eenden, paarden enz. is weg. Pas waren de eierkoeken op en omdat ik er ook niet zo echt in geloofde was ik traag met nieuwe halen maar na twee dagen begon het poep eten weer.
Dus nu...... geloof ik dat het echt werkt, ze staat nu uitbundig te snuffelen aan de drollen maar neemt geen hap.
Groetjes Sjanie en een poot van mijn Drent
DogoDonna
Actief

Donna doet het al vanaf dat ze pup is.

Het ligt niet aan het eten, ze krijgt ook Rodi pens/hart en 1 x per week pure pens. Ze is ermee begonnen toen ze ergens een plekje vond (waar ze altijd los mocht lopen) waar ze etensresten dumpten, sinds die tijd is het helemaal hopeloos en is ze echt gefixeerd op hondenpoep.

Met een speeltje/brokje afleiden helpt ook niet (als ze los loopt) want de poep 'roept' veel harder.
Ik baal er zo van :cry2:

Ik heb eierkoeken gebrobeert, annanas, maar ze eet stug door :jank:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Chaya doet precies hetzelfde, en eet poep omdat ze het lekker vindt. Ik heb alles geprobeerd, maar als ze de kans krijgt doet ze het keer op keer. En afleren kan tot op zekere hoogte, maar ze zal nooit haar neus er van afkeren.
Net als dat veel honden weggegoooid brood uit de bosjes eten, eet Chaya drollen (in alle soorten en maten).
Groetjes Rob
DogoDonna
Actief

Ik vind het zo irritant hè, het hele luisteren (als ze los loopt) wordt erdoor beïnvloed. En ik ontworm haar wel regelmatiger, vorig weekend had ze flink de race-kak.
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Anja v.S.
Vaste gebruiker
Contacteer:

Eierkoek

Ongelezen bericht door Anja v.S. »

Kijk eens op de volgende site! Wellicht dat je hier iets aan hebt. Mark Wibier is hondengedragsdeskundige en heeft een artikel geschreven dat heet: broodje poep! http://www.wibier.nl/broodje_poep.htm Succes!
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl
DogoDonna
Actief

Hee bedankt, interessant stuk!!
Het staat er precies zoals ik het herken.
Donna doet het duidelijk niet uit verveling, want tijden het 'los' uitlaten spelen en rouzen we altijd veel, ze heeft gewoon een neurotisch drang.

Ik ga die ijzerpillen proberen, dat wist ik nog niet.
De muilkorf is dus niet zo'n gek idee van mij, ik praat genoeg met de mensen tijdens het uitlaten van de honden (veel honden mensen in de buurt) en ze kennen Donna goed dus ze weten dat ze niet vals is maar poep eet en daarom de muilkorf omheeft.
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Dat is een goed stukje 'Broodje poep'!
Stanley eet poep van 1 hond in het wilgenbos. Daar is hij ook al een paar keer flink ziek van geweest. En absoluut niet uit verveling, maar omdat hij juist die poep lekker vindt. Ik heb aan de eigenaresse 's gevraagd wat zij die hond geeft, blijkt Farmfood.
Hij loopt daar alleen nog maar aan de 10 mtr. lijn, die los aan z'n tuigje hangt. Dan durft hij het niet, maar zodra hij echt los is, kun je er donder op zeggen dat hij mijn 'Nee' negeert. Dan is die zelfbeloning duidelijk groter. Toch zie ik wel wat in die muilkorf. Denk dat ik het ook 's ga proberen. Zal de menigte wel denken 'Ochgod, die Golden is zo vals als de pest!', maar dat zal me dan worst wezen.
DogoDonna
Actief

Golden Stanley schreef:Dat is een goed stukje 'Broodje poep'!
Stanley eet poep van 1 hond in het wilgenbos. Daar is hij ook al een paar keer flink ziek van geweest. En absoluut niet uit verveling, maar omdat hij juist die poep lekker vindt. Ik heb aan de eigenaresse 's gevraagd wat zij die hond geeft, blijkt Farmfood.
Hij loopt daar alleen nog maar aan de 10 mtr. lijn, die los aan z'n tuigje hangt. Dan durft hij het niet, maar zodra hij echt los is, kun je er donder op zeggen dat hij mijn 'Nee' negeert. Dan is die zelfbeloning duidelijk groter. Toch zie ik wel wat in die muilkorf. Denk dat ik het ook 's ga proberen. Zal de menigte wel denken 'Ochgod, die Golden is zo vals als de pest!', maar dat zal me dan worst wezen.
Alleen met erg warm weer doe ik de muilkorf niet om, ze kan namelijk haar kaken echt niet van elkaar doen (anders propt ze toch nog een drol weg) en dan is het hijgen en zweten via de tong niet mogenlijk. Maar verder werkt het super, hihihihi alleen ruiken en daar is de lol ook zo vanaf.
Donna eet ook alleen de 'mooi goede' hondendrollen, ze heeft smaak :mrgreen:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Mijn hond ruikt wel aan drollen, maar als ik dan zeg, bah vies loopt hij meteen door, hij heeft gelukkig nog nooit poep gegeten, dat lijkt me echt heel smerig. :kotz:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

Hier ook geen poepvreter. Wel eerst paardepoep maar dat heeft ze af geleert op puppytraining nu rolt ze er alleen nog in :mrgreen:
doggies for ever
Helen
Actief

Ongelezen bericht door Helen »

DogoDonna schreef:
Golden Stanley schreef:Dat is een goed stukje 'Broodje poep'!
Alleen met erg warm weer doe ik de muilkorf niet om, ze kan namelijk haar kaken echt niet van elkaar doen (anders propt ze toch nog een drol weg) en dan is het hijgen en zweten via de tong niet mogenlijk. Maar verder werkt het super, hihihihi alleen ruiken en daar is de lol ook zo vanaf.
Donna eet ook alleen de 'mooi goede' hondendrollen, ze heeft smaak :mrgreen:
Ik heb bij mijn Cocker Sam ook een muilkorf geprobeerd tegen het poep eten. Helaas heeft hij daar ook weer een zelfbelonende omweg in gevonden. Als je aan het eten bent stop dan nu met lezen :mrgreen: Sam duwt zijn neus met muilkorf en al in de poep en kan dan alsnog zijn bek aflikken. De muilkorf ligt nu in de kast want elke keer hond en muilkorf moeten schoonmaken is ook niet prettig. Overigens eet Sam aan de riem alleen poep als Marcel er mee loopt, bij mij durft hij het niet. Alleen als hij los is zorgt hij dat hij ver vooruit is of zelfs terug loopt naar de poep. Sita is dit helaas na gaan doen.
Groetjes van Helen, Max, Meilee, Sita en Sam

Afbeelding
Golden Stanley

:mrgreen: Wat heb jij een gore viespuk. Ooooh, dat zie ik Stanley ook nog doen, zeg. Nee, dan maar aan de lange lijn los mee op dat stuk.
Maar wat doe jij als hij je vooruit loopt of zelfs terug rent naar zo'n hoop?
Helen
Actief

Golden Stanley schreef::mrgreen: Wat heb jij een gore viespuk. Ooooh, dat zie ik Stanley ook nog doen, zeg. Nee, dan maar aan de lange lijn los mee op dat stuk.
Maar wat doe jij als hij je vooruit loopt of zelfs terug rent naar zo'n hoop?
Lekker laten eten :kotz: Ik wil ze niet constant vasthouden. Vooral Sita zou dan helemaal doordraaien en vreselijk gaan trekken. Dan is het voor niemand leuk meer en kan ik ze net zo goed thuis in de mand laten liggen. Het lijkt wel dat het hondenpoepeetseizoen weer voorbij is, het gaat nu weer vooral om de paardenpoep. Hondenpoep hebben ze een paar maanden geleden veel gegeten maar dat laten ze nu weer liggen.

Afbeelding
kirsten
Actief

Ongelezen bericht door kirsten »

Angela&Nico schreef:Maar gaat het hier om paardenvijgen of hondenpoep?
Ik heb gehoord dat ze dit beiden niet mogen eten, ivm met wormen en ontworming middel die erin kan zitten.
En bij honden poep zou ik bang zijn voor besmettelijke ziekte's :?
Chica heeft dit ook gedaan.. toen heb ik één keer tabasco erop gedaan...
en dat heeft ze nooit meer gedaan.(ze at haar eigen poep uit de tuin).
dat klopt van dat paarden poep als een paard net ontwormd is en je hond eet die poep op dan kan die dood gaan :cry2: is wel is gebeurd
groetjes kirsten
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

[quote="Helen"]Lekker laten eten :kotz: Ik wil ze niet constant vasthouden. Vooral Sita zou dan helemaal doordraaien en vreselijk gaan trekken. Dan is het voor niemand leuk meer en kan ik ze net zo goed thuis in de mand laten liggen. ]/quote]Hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Lekker laten eten? Is er geen andere mogelijke route? Of alleen onder appel mee laten lopen?
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Helen
Actief

Janet schreef:
Helen schreef:Lekker laten eten :kotz: Ik wil ze niet constant vasthouden. Vooral Sita zou dan helemaal doordraaien en vreselijk gaan trekken. Dan is het voor niemand leuk meer en kan ik ze net zo goed thuis in de mand laten liggen. ]/quote]Hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Lekker laten eten? Is er geen andere mogelijke route? Of alleen onder appel mee laten lopen?
Als ik mijn hond onder appel mee moet laten lopen zal ik bijna de hele dag bezig zijn om ze zoveel beweging te geven als dat ze nu hebben of is zou een ontzettend goede conditie moeten gaan kweken om net de mee te kunnen rennen en me dan trouwens ook in vieren te splitsen. Wat poep eten vind ik echt minder erg dan mijn honden niet lekker vrij te kunnen laten bewegen. Mijn Cocker is nu 6 en hij vreet al zo'n 5 jaar poep en hij leeft nog steeds en is er nog nooit een dag ziek van geweest. Ik weet het, het kan allemaal gebeuren maar ik kan ze niet hun hele leven vast houden omdat ze misschien wel een ziek kunnen worden. Er kan zoveel gebeuren, daar kun je niet je hele leven omheen veranderen.

Afbeelding
Golden Stanley

Helen schreef:
Janet schreef:
Helen schreef:Lekker laten eten :kotz: Ik wil ze niet constant vasthouden. Vooral Sita zou dan helemaal doordraaien en vreselijk gaan trekken. Dan is het voor niemand leuk meer en kan ik ze net zo goed thuis in de mand laten liggen. ]/quote]Hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Lekker laten eten? Is er geen andere mogelijke route? Of alleen onder appel mee laten lopen?
Als ik mijn hond onder appel mee moet laten lopen zal ik bijna de hele dag bezig zijn om ze zoveel beweging te geven als dat ze nu hebben of is zou een ontzettend goede conditie moeten gaan kweken om net de mee te kunnen rennen en me dan trouwens ook in vieren te splitsen. Wat poep eten vind ik echt minder erg dan mijn honden niet lekker vrij te kunnen laten bewegen. Mijn Cocker is nu 6 en hij vreet al zo'n 5 jaar poep en hij leeft nog steeds en is er nog nooit een dag ziek van geweest. Ik weet het, het kan allemaal gebeuren maar ik kan ze niet hun hele leven vast houden omdat ze misschien wel een ziek kunnen worden. Er kan zoveel gebeuren, daar kun je niet je hele leven omheen veranderen.
Ik begrijp wel dat je dat gedrag inmiddels hebt geaccepteerd en als hij er niet ziek van wordt, geloof ik dat ik het ook zo zou laten.
Maar Stanley wordt er echt ziek van, is na een uur al heel erg aan de race en dat gebeurt alleen als hij de poep van 1 betreffende hond vreet.
In het wilgenbos gaat hij dan ook gewoon aan de lange lijn en voor de rest waar 't veilig is, gaat hij lekker los mee. Je kan niet alles voorkomen, hoor. Vanochtend liepen we de ronde plas, toen schoot Stanley de bosjes in en kwam terug met een joekel van een dooie vogel.
Ik schrom me lam, want het bloed zat er nog aan. Waarschijnlijk was die vogel net dood. Als je dan meteen begint te schreeuwen 'LOS', dan kun je er donder op zeggen dat hij je uitdaagt door nog even trots met z'n prooi rond te lopen. Ik heb hem toen meteen genegeerd en ben doorgelopen. Even later kwam hij achter me aan, zonder dooie vogel. Later liepen we weer dezelfde route terug en heeft hij die vogel volledig genegeerd.
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Helen schreef:Als ik mijn hond onder appel mee moet laten lopen zal ik bijna de hele dag bezig zijn om ze zoveel beweging te geven als dat ze nu hebben of is zou een ontzettend goede conditie moeten gaan kweken om net de mee te kunnen rennen en me dan trouwens ook in vieren te splitsen. Wat poep eten vind ik echt minder erg dan mijn honden niet lekker vrij te kunnen laten bewegen. Mijn Cocker is nu 6 en hij vreet al zo'n 5 jaar poep en hij leeft nog steeds en is er nog nooit een dag ziek van geweest. Ik weet het, het kan allemaal gebeuren maar ik kan ze niet hun hele leven vast houden omdat ze misschien wel een ziek kunnen worden. Er kan zoveel gebeuren, daar kun je niet je hele leven omheen veranderen.
Ok. Het is natuurlijk jouw keuze (duh ;) ). Maar ik begrijp hieruit dat er ook geen mogelijke andere route is, waar je meer overzicht hebt?
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Helen
Actief

Janet schreef:
Helen schreef:Als ik mijn hond onder appel mee moet laten lopen zal ik bijna de hele dag bezig zijn om ze zoveel beweging te geven als dat ze nu hebben of is zou een ontzettend goede conditie moeten gaan kweken om net de mee te kunnen rennen en me dan trouwens ook in vieren te splitsen. Wat poep eten vind ik echt minder erg dan mijn honden niet lekker vrij te kunnen laten bewegen. Mijn Cocker is nu 6 en hij vreet al zo'n 5 jaar poep en hij leeft nog steeds en is er nog nooit een dag ziek van geweest. Ik weet het, het kan allemaal gebeuren maar ik kan ze niet hun hele leven vast houden omdat ze misschien wel een ziek kunnen worden. Er kan zoveel gebeuren, daar kun je niet je hele leven omheen veranderen.
Ok. Het is natuurlijk jouw keuze (duh ;) ). Maar ik begrijp hieruit dat er ook geen mogelijke andere route is, waar je meer overzicht hebt?
er zijn hier helemaal geen losloopgebieden maar in 1 bos wordt er niks van gezegt. En overal waar honden komen ligt nou eenmaal poep. Ook met gewoon uitlaten is het niet te voorkomen dat je poep tegen komt, tenzij je je hond midden op straat uitlaat en dat kan dan ook maar 1x want daarna ligt er weer poep :-D

Ik heb me er een heel eind bij neergelegd, leuk wordt het nooit maar we zullen er mee leren leven.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”