Moderator: moderatorteam
Hier sluit ik mij bij aan , het enige punt is.....idd zijn losse voeten en een licht uitstaande linker achterpoot, voor de rest vindt ik deze hond heel erg mooi en is alles mooi in verhouding tot zijn lichaam.Martijn schreef:Mooi koptype, zwaar maar in proportie. Goede oorstand, De stop is correct. Ik vind de ogen wat klein.v.d Lupinehof schreef:![]()
De schouderpartij vind ik heel mooi. Massief zonder vet aan te doen.
Erg veel bone en solide poten maar de voeten lijken me wat los.
Spreitenen horen niet bij dit type hond vind ik.
Ik zie hem op twee foto's op de binnenkant van zijn achtervoeten staan. Is dat toeval?
Hij is erg mooi! Ik zou trots zijn.
Toby nog als jullie willenToby...... schreef:als jullie zin hebben :p:mogen jullie ons zwarte schaap ook keuren
de oortjes staan goed toch? dacht ikv.d Lupinehof schreef:mooi teefje met een nog jong hoofd,kaaklijk is al zichtbaariloon schreef:en mij teefje van 10 maanden
op deze foto heeft ze een lange rug,hier was ze een paar maanden jonger dan op de foto's hierboven.
lichaam is mooi in proporties had wat droger gekunt achterhand nog niet klaar mag meer massa op komen
is iets wat stijl inde schouder
en in achter hand pols is wat zwak
wacnt maar tot is uit gegroeit
ps
let op oren deze moeten rose vallen
mol
Isaiah was hier ongeveer een jaar oud en is nu helaas overleden maar ik vond haar altijd een mooie dog en had graag een keer voor de lol een show gedaan met haar wat helaas niet zo mocht zijn :cry2: graag hoor ik julie mening over haar ik ben maar een leek dus ze zal vast wel een hoop fouten hebben maar tochToby...... schreef:En ik vond nog sta foto's van Isaiah![]()
mooi hoofd oren iets wat hoog gedragen neus mooi in 1 lijn met schedel mooi vlak in stopSietske* schreef:Wil er nog iemand iets zeggen over mijn Taartje?Ik heb net het clubblad van de rasvereniging binnen met daarin haar keurrapport en de mededeling dat ze goedgekeurd is voor het terugfokprogramma. Ben heel benieuwd of jullie oordeel overeenkomt met dat van de keurmeester tijdens de open keuring.
yep inderdaadiloon schreef:de oortjes staan goed toch? dacht ikv.d Lupinehof schreef:mooi teefje met een nog jong hoofd,kaaklijk is al zichtbaariloon schreef:en mij teefje van 10 maanden
op deze foto heeft ze een lange rug,hier was ze een paar maanden jonger dan op de foto's hierboven.
lichaam is mooi in proporties had wat droger gekunt achterhand nog niet klaar mag meer massa op komen
is iets wat stijl inde schouder
en in achter hand pols is wat zwak
wacnt maar tot is uit gegroeit
ps
let op oren deze moeten rose vallen
mol
nog een jong hond, nog totaal niet afToby...... schreef:Isaiah was hier ongeveer een jaar oud en is nu helaas overleden maar ik vond haar altijd een mooie dog en had graag een keer voor de lol een show gedaan met haar wat helaas niet zo mocht zijn :cry2: graag hoor ik julie mening over haar ik ben maar een leek dus ze zal vast wel een hoop fouten hebben maar tochToby...... schreef:En ik vond nog sta foto's van Isaiah![]()
thanksv.d Lupinehof schreef:nog een jong hond, nog totaal niet afToby...... schreef:Isaiah was hier ongeveer een jaar oud en is nu helaas overleden maar ik vond haar altijd een mooie dog en had graag een keer voor de lol een show gedaan met haar wat helaas niet zo mocht zijn :cry2: graag hoor ik julie mening over haar ik ben maar een leek dus ze zal vast wel een hoop fouten hebben maar tochToby...... schreef:En ik vond nog sta foto's van Isaiah![]()
hoofd type ziet er goed uit,had meschien iest meer kaak willen zien ,maar is nog jong mooie oor aanzet en draag mooi
lichaam is nog vrij iel met wat weinjg voor borst en wat weinig borst diepte
wat slijl in schouder, mooie rechte rug toont nog jong in achterhand mist nu nog wat massa
achterhand had ik graag wat meer hoeking willen zien
mis wel bone op deze hond
hond is totaal nog niet af door de leeftijd
ml
ik vind dit soort hondjes erg moeilijk hahahahayamie schreef:mol, als je nog een gaatje hebt.....dit is thica, let niet op haar staart die is vreselijk a-typisch
, uiteraard zijn er nog wel meer dingen hahaha, maar ben benieuwd of je zo van de foto af kunt halen
![]()
v.d Lupinehof schreef:ik vind dit soort hondjes erg moeilijk hahahahayamie schreef:mol, als je nog een gaatje hebt.....dit is thica, let niet op haar staart die is vreselijk a-typisch
, uiteraard zijn er nog wel meer dingen hahaha, maar ben benieuwd of je zo van de foto af kunt halen
![]()
wat me inderdaad opvalt is de staart die over de rug licht
verder vind ik het wel een mooi hooft hebben met een goeie oor aanzet en dracht
vind de neus rug wel wat lang maar wel terier type
mooi open oog
hals vind ik wat lang inverhouding tot lichaam
erg style in de voor hand ,met voldoende voorborst
voldoende borst diepte
mooie rechte rug,met maatige hoking in de achter hand had graag wat meer hoeking willen zien
mol
Dank je wel voor een mooi keurrapportv.d Lupinehof schreef:mooi hoofd oren iets wat hoog gedragen neus mooi in 1 lijn met schedel mooi vlak in stopSietske* schreef:Wil er nog iemand iets zeggen over mijn Taartje?Ik heb net het clubblad van de rasvereniging binnen met daarin haar keurrapport en de mededeling dat ze goedgekeurd is voor het terugfokprogramma. Ben heel benieuwd of jullie oordeel overeenkomt met dat van de keurmeester tijdens de open keuring.
met mooi taps toe lopenden voor snuit.
rug mooi recht met voldoende rip
goeie hoking in voor hand dit had ik graag ook willen zien in de achterhand
is wat zwak in pols
mooie staart lengte
had buiklijn wat meer opgetrokken willen zien
mol
BedanktMARC_S schreef:
Ik vind haar een mooi gebouwd hondje voor haar grootte, mocht een iets slanker lijf hebben voor de combinatie poten lichaam maar dat is minimaal. Staat mooi recht op de benen en heeft een stevig lichaam en een strakke rechte rug. Mooi fel vrouwelijk hoofd ook.
Mooi bespierd en ze ziet er explosief en wendbaar uit. Als ze niks raars krijgt kan ze goed en gezond oud worden in dat lichaam
Mooie stevige borstkas met voldoende ruimte voor longen en hart.
Wel komt ze gestressed over met een bekje dat altijd ver open staat, ze lijkt me erg druk
Heeft dit nog betrekking op de Duitse herder?Martijn schreef:Ik verwacht dat het komt door de algehele bouw die gewensd is.
Je kunt niet bij elk gewricht apart fokken of het los of strak in elkaar moet zitten. Daarnaast kan het achterbeen niet comfortabel zover naar achteren staan met een compacte voet. Dan zou hij op de tenen moeten gaan lopen.
Een strakke pols kan de lage voorwaartse beweging minder goed faciliteren dan een losse pols. Ik weet niet wat ik er van moet vinden.
Ik vind het ras te zwaar om op deze poten te moeten lopen.
Dank je!v.d Lupinehof schreef: vrouwlijk hondje
hoofd is wat vlak had graag meer stop willen zien en wat meer kaak aan zet ogen mooi gesloten maar had graag iets meer oog vulling gehad
oren had ik graag in ander stand gezien meschien ok wat hoog aangezet
mooi lichaam met redlijk voorborst en rechte rug
toon alleen wat lang.
had graag iets wat meer hoeking in schouder en hak willen zien
en ik mis bone ,wel mooi gesloten kat voet
mol
Ja ik begrijp wat je bedoelt, vind ik zelf ook hoor. Persoonlijk vind ik haar niet heel erg mooi, maar wel een leuke en aparte uitstraling hebben wat haar toch weer een beetje mooi maaktMARC_S schreef:Ik mis bij Chaya ook wat bone en had ook graag wat meer vorm in haar lichaam gezien, ze komt los over als je begrijpt wat ik bedoel
Ik vind haar een mooi hoofd hebben en een duidelijke teef.
Met net wat dikkere poten en een tikje kortere rug zou ze wat mij betreft beter in balans zijn.
Nou, dit is wel een mooi stukje zegv.d Lupinehof schreef:
vind het een mooie ras typese reu met mooie reuen hoofd had graag iets wat meer rimpel op het voorhoofd en op de snuit willen zien
mooi gesloten oog
mooei oor aanzet met mooit klein rose oor
had graag wat meer buiging in onderkaak willen zien met wat meer volume.
mooi zwaar in nek met iets wat keelhuid
mooi lichaam met goeie rip aanzet,en mmoie diepeborst,met mooie rechte rug
voorhand toon stijl ,mooi achter partij maar meer hoeking gewenst.
mol
Van het oor is idd jammer maar daarom deed ik de bovenste foto erbij, zo stonden ze maar dat oor dat niet rechtop staat is een bloedoor geweest en verschrompeld en toen is de andere gaan staanv.d Lupinehof schreef:toont goed mooi reun lichaamBrigitte schreef:En Magic:
4 jaar:
10 jaar:
hoofd is mat terier achttig met goeie kaak aan zet jammer van het 1ne oor
mooi front goedbreed en met voor borst
goei rip en mooi gehoekte schouder had graag nog wat meer hoeking willen zien in achter hand mooie bilpartij en mooie rug
had wat meer bone willen zien
mol
mooie krachtige kop, strak in rug, ik vind haar in front erg nauw en steil, achter had beter gehoekt kunnen zijn. zo op de foto te zien mooie vachtstructuur, mooie uitdrukking..Nieve schreef:Oh....leuk een keuring!!!! Dan heb ik ook wel een slachtoffer die gekeurd kan worden.
Ben benieuwd
mooi hoofd had de groef op de schedel iets wat meer aanwezig willen zienNieve schreef:Oh....leuk een keuring!!!! Dan heb ik ook wel een slachtoffer die gekeurd kan worden.
Ben benieuwd
Ze is idd een beetje stijl van de achterkant...En ik moet er nog bij zeggen dat de 1e en 3e foto van 2 jaar geleden zijn...ze is inmiddels behoorlijk uitgezwaard en zal nog verder uitzwaren tot haar 5e levensjaar, dan schijnen ze op hun mooist te zijn. De staartdracht is voor een Akita/GJD goed trouwens...zo hoort het officieel.v.d Lupinehof schreef:mooi hoofd had de groef op de schedel iets wat meer aanwezig willen zienNieve schreef:Oh....leuk een keuring!!!! Dan heb ik ook wel een slachtoffer die gekeurd kan worden.
Ben benieuwd
stop had iets wat duidelijker gekunt.
mooi klein oog
had de neus liever zwart gezien dan lever
had de voorsnuit wat breder willen zien.
mooi aangezet oor
kaken zijn mooi en niet overdereven aanwezig
hals is mooi kort met mooie rechte rug
buiklijn had van mijn iets meer opgetrokken mogen zijn
staart wor op de rug gedragen dat is jammer had hem liever woat hoger zien staan en of op de flank rustent
goeie diepe borst zou wat meer rip willen zien en wat voorborst
mooie recht van voor en voldoende hoeking inschouder
mooie rechte hak
maar vind haar in de knieen te style
had graag wat meer bespiering willen zien op de achterhand
en hond is langer dan hoog ,maar dat hoort dacht ik
mol