Alleen de weimpies vond ze niet eerlijk

Moderator: moderatorteam
Dank je wel! Nanni heeft zeker te weten een echte tevenkop: lange snuit en grote orenMartijn schreef:Hier is ze mooi in vorm.jidde schreef:Oke kom maar los over oma Nanni![]()
Nanni op gok ik 8 maanden ofzo
Ze heeft een mooi typisch hoofd en ruglijn.
Ik vind de polsen wat zwak en de voeten iets te los maar ik heb geen verstand van hoe het bij dit ras hoort.
Ik vind het erg leuk om te horen wat iemand dus in Pongo ziet.... een terrier kan ik wel terug brengen in zijn jachtinstinct! Het is zeker een krachtig sprintertje hij kan echt heel erg hard... maar helaas niet vaak omdat het los gaan nog niet echt goed gaat. Hij kan ook erg goed en hoog springen / klimmen! Zijn bespiering is denk ik nu weer anders dan op die foto, toen hadden we hem nog maar net een paar maanden uit het asiel en daar had hij weinig beweging gehad en nu is hij ruim een half jaar bij ons en krijgt hij veel meer beweging.MARC_S schreef:Ik vind het een heel mooie hond van type. Hij heeft een mooie diepe borst met veel ruimte voor een stel krachtige longen en een goed hart. Krachtig gespierde schouders die misschien een tikje naar achter hadden gemogen. Een fantanstisch stel benen met goede bespiering, zeker op de achterhandRosa schreef:Vergeten jullie mijn hond niet???!!!!
Ben ook erg benieuwd welke rassen jullie erin zien behalve een mechelse herder! (hij is een stuk kleiner)Een heftige staartaanzet die me aan een terrier doet denken, dat zie ik naast de staartdracht en de bespiering overigens nergens terug. Heel mooi sprekend kopje en een goed stel oren. Lekker kort in de rug dus een zeer krachtig sprintertje dat erg wendbaar zal zijn en ook dat geeft me het gevoel dat er misschien ooit een terrier door is gegaan.
Ik vind het dus een proto-type oerhond zonder gebreken
mooi vrouwlijk hoofd had iets wat meer stop mogen hebben is nu wat flauwWilma schreef:Wat leuk die keuring. Ik ben heel benieuwd wat jullie van onze tatra's vinden.
ons teefje:
(is wel een natte kop)
Wie weet het?
echt een reuen hoofdWilma schreef:Wat leuk die keuring. Ik ben heel benieuwd wat jullie van onze tatra's vinden.
onze reu:
Wie weet het?
leuk hoofdLeanne schreef:Leuk topic![]()
Hier een aantal foto's van Bulles
Ben benieuwd...![]()
leuke hond met goed hoofdToby...... schreef:als jullie zin hebben :p:mogen jullie ons zwarte schaap ook keuren
Toby nog als jullie willen...het is een kruising labrador x golden is ons verteld ben benieuwd wat jullie denken .....de eerste 2 foto's moest ie staan waar ie duidelijk geen zin in had dus hij kijkt niet echt vrolijk als normaal ...zijn staart draagt ie met wandelen vaak in een krul
Ik sluit me hier bij aan. Ik vind het zo ontzettend knap om al die verschillende type honden, met alleen maar een paar fotos tot je beschikking om toch nog zo raak en goed te kunnen beoordelen. Petje afStang schreef:Hahahahaha, je hebt het maar druk Mol![]()
Ik vind het wel leuk dat je de moeite neemt om overal wat over te zeggen; het is erg leuk om mee te lezen![]()
hoofd is te iel had graag wat meer belijning in kaak willen zienSylvia schreef:Purdy wilde ook nog vertelde ze mij:
Alleen de weimpies vond ze niet eerlijk![]()
leuk sprekent hoofd met goeie oor aanzet en voldoende stopRossi schreef:Kan Rossi nog door de keuring?Rossi schreef:Heel interessant onderwerp. Ik heb even moeten zoeken. Dit lijkt me wel een vrij duidelijke foto.
Iemand zin om nog een golden te keuren?
En nog een.
Dank je wil.v.d Lupinehof schreef:hoofd is te iel had graag wat meer belijning in kaak willen zienSylvia schreef:Purdy wilde ook nog vertelde ze mij:
Alleen de weimpies vond ze niet eerlijk![]()
stop is te vlak meer stop gewensrt
neusrug vind ik te smal , wel mooi in lengte
schedel vind ik ook wat smal ,had graag wat meer schedel willen zien
mooi open oog
vind het oor persoonlijk te groot wel mooi hoog geplaatst,maar had ze graag gevelkt gezien
nek is mooi lang
hond toontstijl in voor hand ,met goede rug
en goede hoeking in achter hand
heeft ter weinig voorborst en onvoldoende borst diepte had graag wat meer rip aanzet willen zien
had graag wat zwaarder billen willen zien en wat meer massa op de schouder
voldoende bone aanwezig
alleen is deze hond overgepigmenteert ,naar mijn weten moeten het afzonderlijke vlekjes wezen en geen lakens en daar heeft de hond op het lichaam hals en oren wel last van
mol
nog een jon hondjeAnouk!! schreef:Wilt iemand ook Senna even keuren![]()
Senna is een dalmaat van net 8 maandjes oud
Bedankt voor de moeitev.d Lupinehof schreef:leuk hoofdLeanne schreef:Leuk topic![]()
Hier een aantal foto's van Bulles
Ben benieuwd...![]()
had graag wat meer kaak aan zet willen zien en een wat zwaardere onderkaak
mooi amdanelvormg oog
had iets wat meer stop willen zien
schedel toont smal maar dit meschien door de tipt ears
nes rug is mooi in proportie
teweinig hoeking in voor en achterhand
voldoende rip aanwezig
genoeg borst breete met teweinig voor borst
en teweinig borst diepte
buiklijn had iets meer opgetrokken mogen zijn
voldoende massa op schoder en achterhand
tenen sprijden iets voor
mol
hoofd is te vrouwlijk had graag zwaarder in alle ozichten willen zienInge schreef:En Danco
1e foto was ie nog een échte reu![]()
Hmmm...staat een beetje sullig![]()
is nog erg jong en toont dit ookLinda & Beau schreef:Teefje 1 Beau (geboren april 2003)
[
fraai hoofd met mooie breede schedelLinda & Beau schreef:[Teefje 2 Charma ( geboren sept. 2002)