# siny# schreef:Ze hebben helaas dus al luie darmen.

Daarom wilde ik dit gaan proberen, omdat er zoveel positieve dingen over vlees gezegt word.
Ik heb de afgelopen dagen zo veel over allerlei soorten voeding gelezen.
Het ene is nog beter of slechter als het andere. Ik ben het spoor er een beetje in bijster. Of dit zal helpen weet ik ook niet. Ga het maar proberen.
Bevalt het niet, stappen we weer over op wat anders.
Ik wil gezonde voeding geven, maar mijn hondjes moeten het er wel goed op doen.
weet je wat het met voer is, de 1 vindt merk A super en de ander merk B.
zodra 1 bepaald merk goed staat aangeschreven, stapt half internet over op dat bepaalde merk.
wat vaak vergeten wordt is dat iedre hond anders is
waar de 1 het goed op doet, doet de ander het slecht op.
dus het voer wat goed is voor jouw honden, is dat voer waar jouw honden het goed op doen.
door brokken worden de darmen idd lui, maar met versvlees, ongeacht het merk, kan je dat weer enigzins op peil brengen en de darmflora weer opbouwen.
toch zitten er hier ook honden op het forum, die geen vers lusten en die het er gewoon niet goed op doen.
zeker een hond met maag/ darmproblemen, kan het een hele zoektocht zijn naar het juiste voer.
met qyan hebben we toen zowat alle brokken gehad en zelfs al bijna alle merken versvoer. na een zoektocht van bijna een jaar hadden we eindelijk het voer waar hij het goed op deed.
dus idd, goed voer is datgene waar jouw honden het goed op doen
1 advies, stap niet te snel over op andere brokken wanneer het niet bevalt, zeker anagezien je honden al maag/ darmproblemen hebben.
voer minimaal 4 weken de brok om te kijken hoe de ontlasting zich ontwikkelt en hoe ze het eten.
begin eerst met een weekje vers en kijk wat er gebeurt.
vaak duurt de gewenning 1 a 2 dagen en gaat het daarna goed. (maar soms ook niet, dat is afwachten)
geef daarbij gewoon lekker vers naast de brokken, 1 of 2 dagen, indien ze het lusten en er geen problemen mee hebben.
indien het op duck niet gaat, probeer je weer een ander merk, of misschien kunnen ze er gewoon niet tegen, en moet je het idd bij brokken houden.