Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eerste contact oudere hond met pup
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
eerste contact oudere hond met pup
ik heb net gehord dat ik lola 27-6 op mag halen.
nu heb ik de volgende tips al gehad om het eerste contact soepel te laten verlopen:
1. op neutraal terein kennis laten maken
2. al sams speeltjes wegdoen en alleen maar speelgoed neerleggen wat nog van niemand is.
nou weet ik dat hier veel mensen met meerdere honden zijn.
wat zijn jullie gouden tips om het eerste contact "liefde op het eerste gezicht" te maken?
nu heb ik de volgende tips al gehad om het eerste contact soepel te laten verlopen:
1. op neutraal terein kennis laten maken
2. al sams speeltjes wegdoen en alleen maar speelgoed neerleggen wat nog van niemand is.
nou weet ik dat hier veel mensen met meerdere honden zijn.
wat zijn jullie gouden tips om het eerste contact "liefde op het eerste gezicht" te maken?

- M@scha
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoe gaat je hond in de regel om met puppy's?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- M@scha
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als jouw hond goed reageert op jouw stemming zou ik er gewoon een soort klein feestje van maken. Kijk eens! Wat een lief puppie! Dan aai je je hond en maakt gewoon duidelijk dat dat zijn nieuwe maatje wordt. Kan je gewoon buiten op straat doen bv. Dan lekker samen mee naar binnen. Volgens mij kan je ook gewoon de pup mee naar binnen nemen trouwens.
Ik zou inderdaad alles weghalen waar je reu over kan twisten en niet te moeilijk doen over alles. Waarschijnlijk maakt hij kennis en klooien ze even wat met elkaar. Gromt hij als ze te ver gaat maakt dat ook niet uit.
Ik zou inderdaad alles weghalen waar je reu over kan twisten en niet te moeilijk doen over alles. Waarschijnlijk maakt hij kennis en klooien ze even wat met elkaar. Gromt hij als ze te ver gaat maakt dat ook niet uit.
- M@scha
- Zeer actief
hij reageert wel goed om mijn stemming ja.MARC_S schreef:Als jouw hond goed reageert op jouw stemming zou ik er gewoon een soort klein feestje van maken. Kijk eens! Wat een lief puppie! Dan aai je je hond en maakt gewoon duidelijk dat dat zijn nieuwe maatje wordt. Kan je gewoon buiten op straat doen bv. Dan lekker samen mee naar binnen. Volgens mij kan je ook gewoon de pup mee naar binnen nemen trouwens.
ik zal je tip opvolgen.
het moeilijkste komt volgens mij daarna....
ik mag niet ingrijpen bij correcties... dit om er natuurlijk voor te zorgen dat de scheiding duidelijk blijft en dat ik niemand steun...
ik zal veel nagels nodig hebben om dat voor elkaar te krijgen!

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga met Marc mee. Haal ook gewoon alle speeltjes weg in het begin. Gewoon het zekere vor het onzekere nemen! 

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- M@scha
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou dus niks neerleggen. Gaat het goed na de eerste dagen kan je nieuwe speeltjes introduceren. Ik hou er niet van om tijdens een ontmoeting gelijk dingen neer te leggen waar strijd over kan komen. Gewoon kalm aan doen, drijf je ook niks op de spits!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- M@scha
- Zeer actief
Eline* schreef:Ik zou dus niks neerleggen. Gaat het goed na de eerste dagen kan je nieuwe speeltjes introduceren. Ik hou er niet van om tijdens een ontmoeting gelijk dingen neer te leggen waar strijd over kan komen. Gewoon kalm aan doen, drijf je ook niks op de spits!
komt heel logisch over idd! ik zal je raad opvolgen en pas als ze een beetje gewend zijn een speeltje proberen

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Danco en Nika heb ik destijds op neutraal terrein laten kenismaken, omdat Danco niet zomaar een andere hond in huis accepteerde.
Bij Nika en Marouck heb ik het anders gedaan. Nika accepteerde juist in huis meestal wel andere honden en op straat minder.
Heb Marouck dus mee naar binnen genomen en ze samen in de tuin gezet. Toen dat redelijk naar wens verliep heb ik ze samen mee naar binnen genomen. Ik heb overigens wel in moeten grijpen, eenmalig, maar Nika is normaal ook niet zo lief voor puppies, ze vindt ze te druk en te onvoorspelbaar denk ik.
Bij Danco en Nika heb ik niet echt ingegrepen, wel in de gaten gehouden.
Ik geloof trouwens niet dat ik speeltjes had weggehaald. Wel was de bank heilig voor Nika, als Nika op de bank zat/lag (met of zonder een speeltje) mocht Marouck daar niet komen.
Het allerbelangrijkste is denk ik zelf zo ontspannen mogelijk te zijn.
Bij Nika en Marouck heb ik het anders gedaan. Nika accepteerde juist in huis meestal wel andere honden en op straat minder.

Bij Danco en Nika heb ik niet echt ingegrepen, wel in de gaten gehouden.
Ik geloof trouwens niet dat ik speeltjes had weggehaald. Wel was de bank heilig voor Nika, als Nika op de bank zat/lag (met of zonder een speeltje) mocht Marouck daar niet komen.
Het allerbelangrijkste is denk ik zelf zo ontspannen mogelijk te zijn.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij hebben Rakker & Kiera gewoon binnen laten kennismaken. Rakker gaf Kiera direct al een snauw, maar verder gebeurde er niets (ik moet zeggen dat Kiera een heel onderdanig pupje was)
Speeltjes weghalen kun je doen, maar misschien dom van mij gedacht hoor, maar denkt de oudere hond dan niet dat alles wat van hem is ineens weg is? Ik zou gewoon alles normaal laten zoals het nu ook is.
Speeltjes weghalen kun je doen, maar misschien dom van mij gedacht hoor, maar denkt de oudere hond dan niet dat alles wat van hem is ineens weg is? Ik zou gewoon alles normaal laten zoals het nu ook is.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb ze allemaal gewoon bij de rest neergepland in huis... wel alles weggehaald qua speeltjes etc. maar gewoon in huis.. en er werd weleens gecorrigeerd ook de 1e dag.. maar ze snapten het goed! En ook hier wawren ze niet al te voorzichtig met de pup.. maar je ziet toch wel verschil hoor met een pup en wat oudere honden!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Trouwens nog een kleine tip, al ziet een correctie van je hond er nog zo bruut uit, of gilt Lola flink, ga pas maatregelen nemen als ze bang wordt voor hem, dan weet je dat hij te ver gaat.
Dat pupje kan bv al enorm gillen van alleen schrik, je denkt dan dat ze geslacht wordt maar er is niks aan de hand. Als ze binnen 10 minuten ofzo weer contact maakt was het allemaal aanstelleritus. Maakt ze geen contact meer en reageert ze bang op je reu, dan kan je geen vrije omgang meer toestaan en moet je onder begeleiding proberen de honden een paar te maken.
Maar problemen zijn er haast nooit hoor, dit was puur een kleine tip voor als je toch denkt dat hij te ruw of te hard is, een mooie graadmeter dus
Dat pupje kan bv al enorm gillen van alleen schrik, je denkt dan dat ze geslacht wordt maar er is niks aan de hand. Als ze binnen 10 minuten ofzo weer contact maakt was het allemaal aanstelleritus. Maakt ze geen contact meer en reageert ze bang op je reu, dan kan je geen vrije omgang meer toestaan en moet je onder begeleiding proberen de honden een paar te maken.
Maar problemen zijn er haast nooit hoor, dit was puur een kleine tip voor als je toch denkt dat hij te ruw of te hard is, een mooie graadmeter dus

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Hhihihihhihi, was hier ook zo.
Kennis laten maken op neutraal terrein, en Freek kreeg gelijk op zn donder , gilde van schrik.
Daarna naar huis samen en ze hebben 2 dagen achter elkaar aangerend, of meer Manager achter Freek aan en toen was het goed.
Toen Freek ouder werd en ook groter , heeft Manager keurig zn plaats afgestaan.
Groetjes Els
Kennis laten maken op neutraal terrein, en Freek kreeg gelijk op zn donder , gilde van schrik.
Daarna naar huis samen en ze hebben 2 dagen achter elkaar aangerend, of meer Manager achter Freek aan en toen was het goed.

Toen Freek ouder werd en ook groter , heeft Manager keurig zn plaats afgestaan.
Groetjes Els
- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
Wat wij doen is eerst de pup het huis alleen laten verkennen waar geen andere hond bij is. Toen Cashley bij ons kwam hebben we dat ook gedaan en later op de avond even kennis laten maken met de oudere honden die in hun kennel zaten in de schuur. Dit ging goed hij kreeg door de tralies een lebber van mijn oude reu (die moest niks van puppy's weten). De volgende dag hebben we met z'n 3en gewoon los gedaan en dat ging goed, Wijfie moest eerst niks van hem hebben maar Ike daar in tegen ontpopte zich als een vader voor de pup. Het was zo erg dat toen Wijfie wou spelen mocht ze het niet van Ike.
Gewoon even aankijken hoe het gaat mocht het te gek gaan dan langzaam aan mekaar laten wennen.
Gewoon even aankijken hoe het gaat mocht het te gek gaan dan langzaam aan mekaar laten wennen.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
- Antoinet
- Actief
- Contacteer:
Cindy en Jody hebben gewoon hier in huis kennis gemaakt en dat heeft totaal geen problemen opgeleverd.De speeltjes heb ik allemaal laten liggen(moet eerlijk bekennen dat ik er toen ook helemaal niet bij na gedacht heb dat dat misschien wel fout kon zijn).Cindy liet in het begin goed merken dat dat HAAR speelgoed was en dat ze liever had dat Jody daar niet mee speelde.Jody was een vrij onderdanig pupje en liet dat gelaten over haar heenkomen.Al snel merkte ik dat het al beter ging doordat ze af en toe samen aan het spelen waren met een speeltje.En binnen een weekje liet Cindy het helemaal toe als Jody met de speeltjes speelde.
Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!

- Ca Cajuina
- Zeer actief
Wij hebben Conan kennis laten maken buiten. Ik stond samen met Akira en haar zusje Jinga buiten op het veld en toen is mijn vriend Conan gaan halen. Vanaf het begin vond hij het prachtig. Alleen was Akira 4 kilo en Conan 54 dus hebben we hem geleerd zachtjes spelen. Dit hebben we heb geleerd toen er 2 weken daarvooor een jonge kitten in huis kwam. Ze hebben daarna gelijk eten gekregen en toen probeerde die kleine toch even in de etensbak van Conan te kruipen. Een hoop kabaal was het gevolg en vanaf dat moment is het altijd duidelijk geweest.
Wij hebben dus alleen het spelen begeleidt maar hebben ons nooit met correcties en dergelijke bemoeit. Nu ze zeven maanden is zoekt ze het zelf maar uit en bemoeien we ons nergens mee.
Veel Succes!!
Wij hebben dus alleen het spelen begeleidt maar hebben ons nooit met correcties en dergelijke bemoeit. Nu ze zeven maanden is zoekt ze het zelf maar uit en bemoeien we ons nergens mee.
Veel Succes!!
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

MARC_S schreef:Trouwens nog een kleine tip, al ziet een correctie van je hond er nog zo bruut uit, of gilt Lola flink, ga pas maatregelen nemen als ze bang wordt voor hem, dan weet je dat hij te ver gaat.
- M@scha
- Zeer actief
volgens mij gaat het wel goedkomen!
de 10 minuten tip van marc houd ik in mijn achterhoofd
we zien het allemaal wel gebeuren. tot nu toe zit er nul onderdanigheid in het teefje, maar ze is wel heel aanhankelijk en daar is sam heel gevoelig voor.
daarbij is lola totdat ze bij mij komt onderdeel van 18 honden waardoor ze de hondentaal perfect snapt dus als sam dat nu weet over te brengen voorzie ik geen problemen..
jongens, allemaal heeel erg bedankt!
de 10 minuten tip van marc houd ik in mijn achterhoofd

we zien het allemaal wel gebeuren. tot nu toe zit er nul onderdanigheid in het teefje, maar ze is wel heel aanhankelijk en daar is sam heel gevoelig voor.
daarbij is lola totdat ze bij mij komt onderdeel van 18 honden waardoor ze de hondentaal perfect snapt dus als sam dat nu weet over te brengen voorzie ik geen problemen..
jongens, allemaal heeel erg bedankt!

-
- Zeer actief
- -Jolanda-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
het 1e wat ik deed was de kleine door naar de achtertuin brengen om te plassen en ondertussen zat Basco binnen in huis te springen van blijdschap en stond tegen de vensterbank naar buiten te kijken.
Daarna naar binnen en lekker laten gaan, met Basco wel in de gaten houden want hij was zo druk en onbenullig met zijn poten
.
Maar het is hier vanaf minuut 1 goed gegaan en nog steeds zo.
Had ook geen speelgoed weggelegd (niet aan gedacht trouwens) maar daar heeft Basco nooit problemen meegehad, mag afgepakt worden.
Behlve bij een botje kwam er een grom (2 dagen later was dat) en Yuta wist meteeen dat het botje voor Basco was
.
Tussen die 2 nooit geen problemen gehad .
Daarna naar binnen en lekker laten gaan, met Basco wel in de gaten houden want hij was zo druk en onbenullig met zijn poten

Maar het is hier vanaf minuut 1 goed gegaan en nog steeds zo.
Had ook geen speelgoed weggelegd (niet aan gedacht trouwens) maar daar heeft Basco nooit problemen meegehad, mag afgepakt worden.
Behlve bij een botje kwam er een grom (2 dagen later was dat) en Yuta wist meteeen dat het botje voor Basco was

Tussen die 2 nooit geen problemen gehad .