Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
probleem met zitten
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
probleem met zitten
Ik heb een nieuw hondje. Een russel jawel. Nou is er een probleempje. Als ik het commando zit gaat ze alleen zitten als ik stemverheffing gebruik. snapt ze het niet of is ze eigenwijs en hoe kan ik bereiken dat het niet met stemverheffing hoeft?
Ginna
Ginna
wie liefde geeft, zal liefde krijgen!
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Je zult haar eerst moeten leren wat het commano "zit" betekent. Weet je zeker dat ze het commando al beheerst? Ze kan namelijk met stemverheffing ook gewoon gaan zitten omdat ze erg onder de indruk is van je stem. Ze gaat dan dus niet zitten omdat ze het commando begrepen heeft.
Hoe oud is het russeltje?
Het commando aanleren kun je op een paar manieren doen. Je kunt het commando geven als ze toevallig uit zchzelf gaat zitten. Dat ga je dan belonen: "dat is braaf zit, knappe hond, zit". En je beloont haar ook met een voertje (wel belonen TERWIJL ze zit).
Als je dit verschillende keren hebt gedaan ga je het commando naar vren halen en ga je kijken of ze het begrepen heeft en ook echt gaat zitten op je commando.
Een andere methode is om haar met een voertje in de zt positie te lokken door een voertje voor haar neus te houden en vervolgens het voertje iets omhoog en naar achteren te bewegen. Zodra ze zit commando paar keer herhalen en belonen.
Onthoud in ieder geval dat je bij het aanleren van een oefening straf zoveel mogelijk moet voorkomen omdat dat het leerproces blokkeert. Probeer dus zoveel mogelijk verkeerd gedrag (niet gaan zitten) te negeren en gewenst gedrag te belonen.
Hoe oud is het russeltje?
Het commando aanleren kun je op een paar manieren doen. Je kunt het commando geven als ze toevallig uit zchzelf gaat zitten. Dat ga je dan belonen: "dat is braaf zit, knappe hond, zit". En je beloont haar ook met een voertje (wel belonen TERWIJL ze zit).
Als je dit verschillende keren hebt gedaan ga je het commando naar vren halen en ga je kijken of ze het begrepen heeft en ook echt gaat zitten op je commando.
Een andere methode is om haar met een voertje in de zt positie te lokken door een voertje voor haar neus te houden en vervolgens het voertje iets omhoog en naar achteren te bewegen. Zodra ze zit commando paar keer herhalen en belonen.
Onthoud in ieder geval dat je bij het aanleren van een oefening straf zoveel mogelijk moet voorkomen omdat dat het leerproces blokkeert. Probeer dus zoveel mogelijk verkeerd gedrag (niet gaan zitten) te negeren en gewenst gedrag te belonen.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

-
- Vaste gebruiker
Ik weet niet of ze het al beheerst. Ze kent uberhaupt weinig voor haar leeftijd. Ze is 4 jaar. Haar eigenaar zei dat ze alleen gaat zitten voor een snoepje,maar daar merk ik weinig van. Ik weet wel dat ze behoorlijk onder de indruk is van een correctie. Dus alles bij elkaar opgeteld lijkt het erop dat ik haar het zitten moet gaan aanleren. Ook heeft ze volgens de vorige eigenaar alleen een puppycursus gedaan.
GInna
GInna
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat Lin zegt. Het is handig als je hond tenminste 1 commando kent waarbij hij stopt met heen en weer rennen, maar stilstaan of liggen is net zo handig om bijvoorbeeld de riem aan te kunnen doen.
Het heeft hier ook tijden geduurd voor Jack 'zit' snapte. Plat had hij veel eerder door, dat hebben we de hemel ingeprezen, en ZIT kwam op een gegeven ogenblik bijna vanzelf.
Het helpt trouwens ook als ze zien dat allerlei buitenspeelvriendjes gaan zitten als er koekjes worden uitgedeeld. :p:
Hanneke
Het heeft hier ook tijden geduurd voor Jack 'zit' snapte. Plat had hij veel eerder door, dat hebben we de hemel ingeprezen, en ZIT kwam op een gegeven ogenblik bijna vanzelf.
Het helpt trouwens ook als ze zien dat allerlei buitenspeelvriendjes gaan zitten als er koekjes worden uitgedeeld. :p:
Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Vaste gebruiker
Ze kent echt niks, behalve hier en dat volgt ze ook slecht op. Dus zit is wel van belang. Verder heb ik nu al gemerkt dat ze behoorlijk eigenwijs is, dus dwil ik haar onder appel. Mijn honden hoeven niet alles perfect te kunnen, maar ik wil wel dat ze enkele commando's kennen.
ginna
ginna
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2