Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden aan elkaar binden.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Honden aan elkaar binden.

Ongelezen bericht door miekmiek »

Nee dit gaat niet over enge dierenmishandeling...

Van de week zag ik een programma op animal planet over de traditionele engelse jacht met zo'n hele groep honden.
Het ging op een gegeven moment over hoe ze de pups trainde. Eerst ging de pup naar een familie, en als de pup dan wat ouder was kwam hij terug in de groep. Dan werd zijn riem aan de halsband van een oudere hond vast gemaakt en zo leert de pup te gehoorzamen aan de geluidsignalen van de jagers. Wordt het sein 'aan de kant' gegeven, dan gaat de oudere hond aan de kant en trekt zo de jongere pup mee.
Dit wordt een koppel genoemt en tot de pup zelf op alle signalen reageert zal hij tijdens de jacht aan de oudere hond vast gebonden blijven.

Wat vinden jullie van deze manier? Zou het ook toe te passen zijn bij mensen die al een hond hebben en er een pup bij nemen?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

als ze het daar zo doen zal he wel werken..

ik zelf krijg het idee dat de pup het trekken aan de riem door de oudere hond alleen maar als vervelend ervaart. maar het kwartje zal op een gegeven moment wel vallen.

ik zal eens kijken of het werkt. bind ik lola aan sam vast. heb ik 2 honden die alles doen wat ik niet vraag als ze een bui hebben :mrgreen:
Afbeelding
Hera

Ongelezen bericht door Hera »

:p: @ Massam

Ik weet niet of het werkt, denk dat die oudere hond alleen maar geïrriteerd raakt van de pup.. Zo dicht op elkaar zitten.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje debiel. Wat als ze allebei aan de andere kant van een boom lopen :? Of als die pup de oudere hond niet bijhoudt :? Er zijn vast wel betere manieren om een hond dat te leren.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik heb het ook wel eens gedaan en ik moet zeggen dat het prima werkt.

Ik had een jonge gekke border collie aan Yis vastgebonden zodat ze beiden los konden. En wat ik vooral fascinerend vond... als een mens die hond aan de leiband had trekte hij als een paard, maar Yis had hem direct onder sloef. Hij liep netjes mee zonder ook maar een beetje druk op de lijn (2 meter en half) te zetten...

Zijn honden onder elkaar dan echt zoveel duidelijker in hun taal...
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

het kan werken, maar ook alleen trainen met een pup moet je ook doen, dus ook los van een oudere hond....
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

yamie schreef:het kan werken, maar ook alleen trainen met een pup moet je ook doen, dus ook los van een oudere hond....
dat alleen trainen is wel belangrijk voor een gewone huishond,
denk dat de situatie hierboven beschreven idd best goed kan werken voor meute honden
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

crutz schreef:
yamie schreef:het kan werken, maar ook alleen trainen met een pup moet je ook doen, dus ook los van een oudere hond....
dat alleen trainen is wel belangrijk voor een gewone huishond,
denk dat de situatie hierboven beschreven idd best goed kan werken voor meute honden
Denk inderdaad dat het het snelst werkt. Pups nemen toch heel snel gedrag van soortgenoten over. Als je dit op deze manier conditioneert heb je volgens bij binnen een paar maanden een getrainde hond
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”