Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond erbij
Moderator: moderatorteam
- Patrol
- Zeer actief
hond erbij
We willen een hond erbij nemen en aangezien de combi. teef - reu de beste is gaan we daar naar op zoek......
Maar stel dat wij een leuke teef tegen komen, net als Patrol onderdanig en ze kunnen het goed met elkaar vinden...... Op welk termijn kunnen ze dan als nog rangorde problemen krijgen, moet ik dan denken in weken maanden of jaar ( en ).... Of is het vanaf het begin goed, altijd goed??
Maar stel dat wij een leuke teef tegen komen, net als Patrol onderdanig en ze kunnen het goed met elkaar vinden...... Op welk termijn kunnen ze dan als nog rangorde problemen krijgen, moet ik dan denken in weken maanden of jaar ( en ).... Of is het vanaf het begin goed, altijd goed??

- Ca Cajuina
- Zeer actief
Als patrol erg onderdanig is, zal je in ieder geval geen onderdanige teef erbij moeten nemen. Dan liggen de karakters teveel bij elkaar. Beter kan je dan gaan voor een dominante teef. Je hebt alleen altjid de kans dat patrol gaat veranderen in gedrag. Eigenlijk is reu-teef de meest veilige optie. ga je andere combinaties maken dn moet je goed de individuele karakters in de gaten houden
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- M@ri@nne
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Patrol
- Zeer actief
- Patrol
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- M@ri@nne
- Zeer actief
Het kwam bij ons omdat Laika even erg afgezwakt was door HD en artrose. Tosca dacht een stapje hoger te klimmen. Afschuwelijke vechtpartijen. Wij hebben ze een aantal weken gescheiden gehouden totdat Laika weer aangesterkt was en toen ging het gelukkig weer.Patrol schreef:Ok, dus we moeten eigenlijk op zoek gaan naar Reu - Teef combi.... dan kunnen er zich geen problemen voordoen??
Enne Marianne hoe heb je dat opgelost?/ die problemen naar 7 jaar??
Maar nog steeds merk je dat als Laika bv ziek is of weer wat afzwakt dat Tosca gelijk probeert te domineren.
Groetjes, Marianne.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Juist!MARC_S schreef:Neem maar gewoon een reu dan heb je vrijwel nooit problemenIk snap nooit waarom mensen dan toch een teef willen op eigen risico.
Als het mis gaat is er soms niks meer aan te doen en dan moet er een weg, dat is helemaal niks.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- M@scha
- Zeer actief
nee! sam is een reu en lola een teef.Patrol schreef:Maar het zijn dus wel allebei teven???massam schreef:ik heb bewust 2 zeer uiteenlopende karakters gekozen.
sam is een sukkel en zover we nu weten is lola een bitch.
natuurlijk moeten we nog ondervinden of dat werkt. we krijgen haar zondag. daarna zal ik verslag doen
dit om dezelfde reden die iedereen al aangeeft.
mij is altijd geleerd:
2 reuen=fout
2 teven=fout
reu en teef=goed
1 reu en meerdere teven=goed

- Patrol
- Zeer actief
Ok! We gaan op zoek naar een reu!!
Hartelijk dank voor de reacties!
Oh en nog een vraagje:
we hebben dus een niet gesteriliseerde teef in huis, dus de reu moet gesterliseerd zijn of worden. Kan ik ze daarna dan gewoon bij elkaar laten als Patrol loops is, of gaan ze dan als nog ´fokken´??
ik heb wel eens gehoord dat een reu die wel eens gedekt heeft ook na sterilisatie blijft ruiken en dekken is dat zo??
Hartelijk dank voor de reacties!
Oh en nog een vraagje:
we hebben dus een niet gesteriliseerde teef in huis, dus de reu moet gesterliseerd zijn of worden. Kan ik ze daarna dan gewoon bij elkaar laten als Patrol loops is, of gaan ze dan als nog ´fokken´??
ik heb wel eens gehoord dat een reu die wel eens gedekt heeft ook na sterilisatie blijft ruiken en dekken is dat zo??

- M@scha
- Zeer actief
dat kan volgens mij wel ja.
ik krijg nu een teef bij mij intacte reu, maar ga geen van beide helpen. ik wil eerst een aantal "loopsheidperiodes" aankijken hoe heftig sam reageert voordat ik aan snijden ga denken.
ik ga ze eerst uit elkaar houden. kijken hoe het gaat. zeker niet bij voorbaat al snijden
ik krijg nu een teef bij mij intacte reu, maar ga geen van beide helpen. ik wil eerst een aantal "loopsheidperiodes" aankijken hoe heftig sam reageert voordat ik aan snijden ga denken.
ik ga ze eerst uit elkaar houden. kijken hoe het gaat. zeker niet bij voorbaat al snijden

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Meerdere teven bij 1 reu gaat dus ook niet altijd goed, kijk maar naar Senna en Amar. Hoewel het de laatste tijd aardig gaat.
Senna is net loops geweest en Amar is het nu. Amar is nu best behoorlijk geprikkeld en geeft Senna geregeld op haar donder. Maar zodra ik een brul geef, houden ze weer op. Ook uit zichzelf trouwens willen ze nu wel ophouden.
Ik hoop dus heel erg dat de loopsheid van Senna gunstig uitvalt.
Even weer terugkomen op het topic: toen Xitan niet gecastreerd was, werden we helemaal gek van hem als een teef loops was. Janken, piepen, niet eten. Ik hoop niet dat je dat dan gebeurt.
Senna is net loops geweest en Amar is het nu. Amar is nu best behoorlijk geprikkeld en geeft Senna geregeld op haar donder. Maar zodra ik een brul geef, houden ze weer op. Ook uit zichzelf trouwens willen ze nu wel ophouden.
Ik hoop dus heel erg dat de loopsheid van Senna gunstig uitvalt.
Even weer terugkomen op het topic: toen Xitan niet gecastreerd was, werden we helemaal gek van hem als een teef loops was. Janken, piepen, niet eten. Ik hoop niet dat je dat dan gebeurt.
- Patrol
- Zeer actief
Maar dat was dus toen de hond niet gecastereerd was?? En nu is het wel goed?? Kruipt de reu er nu ook niet meer op??tbeast schreef:Even weer terugkomen op het topic: toen Xitan niet gecastreerd was, werden we helemaal gek van hem als een teef loops was. Janken, piepen, niet eten. Ik hoop niet dat je dat dan gebeurt.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Klopt niet helemaal. 2 reuen kan prima gaan, al is het wel afhankelijk van het ras. Reuen onderling kunnen wel wat meer grauwen en snauwen, maar tot hevige gevechten komt het zelden.massam schreef:mij is altijd geleerd:
2 reuen=fout
2 teven=fout
reu en teef=goed
1 reu en meerdere teven=goed
Twee teven is niet aan te bevelen.
Logischerwijs als je dus meerdere honden zou nemen dan is 1 teef en meerdere reuen de veiligste combi...maar het is wel afhankelijk van het ras.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Dat was inderdaad toen hij niet gecastreerd was. Deed niet anders dan blaffen en piepen, werd er knetter van.Patrol schreef:Maar dat was dus toen de hond niet gecastereerd was?? En nu is het wel goed?? Kruipt de reu er nu ook niet meer op??tbeast schreef:Even weer terugkomen op het topic: toen Xitan niet gecastreerd was, werden we helemaal gek van hem als een teef loops was. Janken, piepen, niet eten. Ik hoop niet dat je dat dan gebeurt.
Nu hij gecastreerd is, doet hij dat helemaal niet meer. Wel kruipt er nog eens bovenop als ze loops zijn, maar binnen een paar tellen is hij er ook weer vanaf.
- morah
- Vaste gebruiker
Ik heb al sinds 15 jaar steeds drie honden, altijd twee teven en één reu, van twee verschillende rassen : twee New Foundlanders + 1 Berner, twee Berners + 1 Newfoundlander, en momenteel 1 Berner, 1 Golden en 1 Leonberger.Logischerwijs als je dus meerdere honden zou nemen dan is 1 teef en meerdere reuen de veiligste combi...maar het is wel afhankelijk van het ras.
Uiteraard zit er steeds min. twee jaar leeftijdsverschil in de twee teven, en kijk je ook naar het karakter. Als je al een min of meer dominant teefje hebt moet je er natuurlijk niet nog zo een karaktertje bij gaan zetten, dat spreekt voor zich. Echter twee reuen en één teef, dat is volgens mij vragen om moeilijkheden...
Onze reu is gecastreerd, en zelfs nu kan hij het niet verdragen dat een andere reu dicht in de buurt van ZIJN teefjes komt :p: :p:
Dan moet je hem zien : net alsof hij twee keer zo groot wordt, hihi,
en owee als die andere reu dan verliefd gedrag begint te vertonen naar onze teven. Dan wordt hij gelijk afgesnauwd hoor !
pootje van Bai~lee, Xscoubidou en Yguana