Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poep eten & afleren!!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

DogoDonna
Actief

Poep eten & afleren!!!

Ongelezen bericht door DogoDonna »

Ik heb een methode 'ontwikkeld' om het (honden)poep eten tijden het uitlaten af te leren.
Ze loopt dan nog wel aan de riem, rustig aan beginnen :mrgreen: (in het bos mag ze los, daar ligt het poep niet voor het oprapen)

Hier komt het:
1 De hond snuffelt lekker rond.
2 Blijft bij een drol ruiken (heel normaal) en wil hem pakken.
3 De drol wordt opgegeten :cry2: :kotz:
4 NIET reageren of straffen :twisted: maar meteen muilkorven 8) (van nylon en moet zo 'strak' zitten dat de bek niet meer open kan)
5 Meteen rechtsomkeert naar huis (over de stoep met de hond goed naast je en niet meer laten snuffelen) Hij heeft zijn vrijheid zelf verpest!!
6 Thuis pas de muilkorf afdoen en de hond met rust laten

Op die manier heeft Donna heel snel doorgekregen wat de gevolgen zijn van het poep eten, nl vrijheid weg en géén wandeling, ze straft dus zichzelf!! :mrgreen:

Straffen als ze poep eten heeft geen zin omdat de timing erg lastig is en ze zichzelf belonen als het weer lukt. Ze moeten dus zichzelf straffen!!

Donna snuffelt nog even en loopt dan weer door, dit blijf ik voorlopig nog even aangelijnd doen. Hopelijk raakt de gewoonte dan uit haar koppie en zal ze het straks ook van de lijn af laten :ok:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
morah
Vaste gebruiker

afleren poepeten

Ongelezen bericht door morah »

Ik heb ook zo een poepvretend monster rondlopen !! Alleen zou jouw methode bij mij niet zo goed werken, ik heb nl. drie honden, die we alle drie gelijktijdig uitlaten. 't Zou wel zielig wezen als die andere twee dan ook meegestraft worden.
Zucht... Maar het is ècht een probleem, Bai~lee vreet alles wat ze maar tegenkomt : kattepoep, alle soorten en maten hondepoep, oud of vers 't is haar allemaal om het even !! En als ik of mijn man dan luidkeels
"foei, lòs Bai~lee !" brullen, heb je 50 % kans dat ze 't laat vallen, maar meestal eet ze doodleuk verder. Eén keer heb ik mij zo kwaad gemaakt dat ik met de blote hand haar bek opengerukt heb en de troep eruit gehaald heb. (dit is ook niet voor herhaling vatbaar) :p: :p:
pootje van Bai~lee, Xscoubidou en Yguana
DogoDonna
Actief

Ongelezen bericht door DogoDonna »

Ik zou dan de hond die poep enzo eet appart uitlaten, ze snappen het echt heel snel zo en dan kun je ze weer gewoon met drieën uit gaan laten.
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”