Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe zit dat nou met castratie?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Hoe zit dat nou met castratie?
Xitan is dus gecastreerd. Achteraf hadden we het nooit moeten doen, maar toen wisten we niet wat we nu weten.
Nu is mijn vraag: kan hij nog gemeenschap hebben (krijgt hij nog een erectie)?
Volgens mij buurman kan hij dit niet meer, omdat zijn ballen er af zijn. Maar nu Amar loops is (deed hij bij Senna trouwens ook), springt hij wel continue op haar. Het duurt maar even, dan smeert hij 'm weer, maar ik vroeg me af waarom hij dit dan doet.
Nu is mijn vraag: kan hij nog gemeenschap hebben (krijgt hij nog een erectie)?
Volgens mij buurman kan hij dit niet meer, omdat zijn ballen er af zijn. Maar nu Amar loops is (deed hij bij Senna trouwens ook), springt hij wel continue op haar. Het duurt maar even, dan smeert hij 'm weer, maar ik vroeg me af waarom hij dit dan doet.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
-
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Hij blijft dus niet vastzitten. Het duurt echt een paar tellen en dan houdt hij het weer voor gezien.
Misschien een beetje raar gevraagd, maar zijn bij jullie honden dan ook de ballen er af? Ik dacht trouwens dat dat altijd gebeurde met castratie, maar volgens mij buurman hoeft dat dus niet. Als de ballen er dus wel af zijn (en dat is bij Xitan dus zo), zouden ze geen erectie meer kunnen krijgen en dus ook geen gemeenschap hebben.
Misschien een beetje raar gevraagd, maar zijn bij jullie honden dan ook de ballen er af? Ik dacht trouwens dat dat altijd gebeurde met castratie, maar volgens mij buurman hoeft dat dus niet. Als de ballen er dus wel af zijn (en dat is bij Xitan dus zo), zouden ze geen erectie meer kunnen krijgen en dus ook geen gemeenschap hebben.
Ja, die zitten er niet meer. Maar wel vast zitten, dus alles werkt nog wel.tbeast schreef:Hij blijft dus niet vastzitten. Het duurt echt een paar tellen en dan houdt hij het weer voor gezien.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, castratie = ballen eraf (sterilisatie is zaadleider onderbreken).tbeast schreef:Hij blijft dus niet vastzitten. Het duurt echt een paar tellen en dan houdt hij het weer voor gezien.
Moritz is dus gecastreerd, geen ballen, maar krijgt echt wel een erectie (ik wist niet wat ik zag de eerste keer, tjezus wat wordt die piemel dan groot 8O 8O ) en blijft ook vastzitten.
Dus een fabeltje van de buurman

-
- Zeer actief
Zie je wel, wist ik het toch beter.......Stang schreef:Ja, castratie = ballen eraf (sterilisatie is zaadleider onderbreken).tbeast schreef:Hij blijft dus niet vastzitten. Het duurt echt een paar tellen en dan houdt hij het weer voor gezien.
Moritz is dus gecastreerd, geen ballen, maar krijgt echt wel een erectie (ik wist niet wat ik zag de eerste keer, tjezus wat wordt die piemel dan groot 8O 8O ) en blijft ook vastzitten.
Dus een fabeltje van de buurman:

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Laat je dat gewoon gaan dan? kan het geen kwaad, infecties bij de teef ofzo??Stang schreef:Ja, hij kan nog wat ''klaarspelen'' is alleen niet meer vruchtbaar.
Moritz is ook gecastreerd en tijdens de echte hoogtijdagen van Kaya zit hij erbovenop, en dan dus ECHT bovenop (met vastzitten en al)
Mijn reu wil ook steeds op mijn teefje, denk dat ze loops gaat worden vor de eerste keer. Heb nog geen idee wat ik dan moet doen

groetjes Marja Zara en Stapper

-
- Vaste gebruiker
Re: Hoe zit dat nou met castratie?
Wat bedoel je dan? Wat weten jullie nu dan wel en eerst niet? Bedoel je dan dat hij nog op teven rijdt? Of toch iets anders?tbeast schreef:Xitan is dus gecastreerd. Achteraf hadden we het nooit moeten doen, maar toen wisten we niet wat we nu weten.
Zereno kreeg nog steeds gewoon een stijve, maar nu ik dit bericht lees en reageer, realiseer ik me dat het inmiddels wel een tijd geleden is nu. Maar in het begin, toen hij niet gecastreerd was, had hij zeer vaak een stijve en stond dat te schokken en kwam er troep (

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, ik hoor er verschillende verhalen over: de een zegt dat het absoluut geen kwaad kan, de ander zegt van wel :UMarja schreef:Laat je dat gewoon gaan dan? kan het geen kwaad, infecties bij de teef ofzo??Stang schreef:Ja, hij kan nog wat ''klaarspelen'' is alleen niet meer vruchtbaar.
Moritz is ook gecastreerd en tijdens de echte hoogtijdagen van Kaya zit hij erbovenop, en dan dus ECHT bovenop (met vastzitten en al)
Mijn reu wil ook steeds op mijn teefje, denk dat ze loops gaat worden vor de eerste keer. Heb nog geen idee wat ik dan moet doen
Ik doe haar wel een broekje aan op de hoogtijdagen, maar ze zijn nogal inventief en hebben het broekje zo uit

-
- Zeer actief
Tja ik moet maar even zien hoe dat straks gaat .
Er zijn er meer die op Zara willen rijden maar dat pikt ze dus echt niet, van Stapper pikt ze het nog wel.
Maare.......Stapper heeft er duidelijk geen kaas van gegeten hoor! die rijdt een beetje in de lucht, of op haar hoofd ofzo
'T echte gaatje weet hij niet te vinden en ik ga hem ook maar niet uit de droom helpen
Er zijn er meer die op Zara willen rijden maar dat pikt ze dus echt niet, van Stapper pikt ze het nog wel.
Maare.......Stapper heeft er duidelijk geen kaas van gegeten hoor! die rijdt een beetje in de lucht, of op haar hoofd ofzo

'T echte gaatje weet hij niet te vinden en ik ga hem ook maar niet uit de droom helpen

groetjes Marja Zara en Stapper

-
- Zeer actief
Xitan is erg dominant tegen andere honden en dat uit zich door iedere hond te grijpen die in zijn nabijheid komt.zereno schreef:Wat bedoel je dan? Wat weten jullie nu dan wel en eerst niet? Bedoel je dan dat hij nog op teven rijdt? Of toch iets anders?tbeast schreef:Xitan is dus gecastreerd. Achteraf hadden we het nooit moeten doen, maar toen wisten we niet wat we nu weten.
Zereno kreeg nog steeds gewoon een stijve, maar nu ik dit bericht lees en reageer, realiseer ik me dat het inmiddels wel een tijd geleden is nu. Maar in het begin, toen hij niet gecastreerd was, had hij zeer vaak een stijve en stond dat te schokken en kwam er troep () uit....smerig hoor, op je vloer....dat was na de castratie niet meer.
Toentertijd (werd ons trouwens ook geadviseerd door de dierenarts) werd hij dus gecastreerd omdat dat wellicht zijn gedrag zou veranderen. Dit is helaas helemaal niet waar, hij is geen greintje veranderd.
-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
dat is precies ook wat wij te horen kregen. Hij is toen vlak voor kerst gecastreerd (ach, wat een leuke kerstgedachtetbeast schreef: Xitan is erg dominant tegen andere honden en dat uit zich door iedere hond te grijpen die in zijn nabijheid komt.
Toentertijd (werd ons trouwens ook geadviseerd door de dierenarts) werd hij dus gecastreerd omdat dat wellicht zijn gedrag zou veranderen. Dit is helaas helemaal niet waar, hij is geen greintje veranderd.

we zijn nu een half jaar verder en het gaat wel beter. Er zijn nu honden die hij met rust laat en het hangt meer van de situatie af of hij een hond grijpt (wil grijpen bedoel ik) dan dat hij zomaar iedereen grijpt. Maar of die castratie nu gaat werken of dat het door de training komt of doordat hij wat ouder wordt en dus minder pubert....daar kom je dus nooit achter!
-
- Zeer actief
Xitan is al een paar jaar geleden gecastreerd, ik denk niet dat zijn gedrag nog gaat veranderen. Het is ook verder helemaal geen moeilijke hond. Thuis is hij zo zachtaardig en lief, dat geloof je gewoon niet.zereno schreef:dat is precies ook wat wij te horen kregen. Hij is toen vlak voor kerst gecastreerd (ach, wat een leuke kerstgedachtetbeast schreef: Xitan is erg dominant tegen andere honden en dat uit zich door iedere hond te grijpen die in zijn nabijheid komt.
Toentertijd (werd ons trouwens ook geadviseerd door de dierenarts) werd hij dus gecastreerd omdat dat wellicht zijn gedrag zou veranderen. Dit is helaas helemaal niet waar, hij is geen greintje veranderd.) en ik kreeg te horen dat het een jaar kan duren voor je er wat van merkt. Ook zeiden ze dat je wel moet blijven trainen, castratie alleen helpt niet....
we zijn nu een half jaar verder en het gaat wel beter. Er zijn nu honden die hij met rust laat en het hangt meer van de situatie af of hij een hond grijpt (wil grijpen bedoel ik) dan dat hij zomaar iedereen grijpt. Maar of die castratie nu gaat werken of dat het door de training komt of doordat hij wat ouder wordt en dus minder pubert....daar kom je dus nooit achter!
Trouwens, buiten is hij ook niet vervelend. Hij valt niet uit naar andere honden, je kunt ze makkelijk passeren. Totdat ze bij hem komen, dan zijn ze gewoon aan de beurt.
Ach, er is mee te leven. Wij weten niet beter en de buurt weet het inmiddels ook, dus men laat de honden niet meer bij hem komen.