Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De bank.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

~Angela~
Actief

De bank.

Ongelezen bericht door ~Angela~ »

Wij hebben 2 banken, op een bank gaan de honden steeds graven.
Op die manier komen er hardstikke veel krassen in het leer.
Op de andere bank doen ze dat niet :?
Zou ik de honden kunnen leren dat ze wel op de ene bank mogen, maar niet op de andere? Ik wil natuurlijk niet dat ze helemaal van slag zijn.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

.....ik denk dat dat onbegonnen werk is....een bank is een bank voor een hond.
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Volgens mij lukt dit wel. Hier mogen ze op mijn bed, maar niet op dat van mijn ouders en zus. In de zetel in de kelder, maar niet die in de woonkamer...

Perfect duidelijk voor hen hoor 8) .
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

~Tine~ schreef:Volgens mij lukt dit wel. Hier mogen ze op mijn bed, maar niet op dat van mijn ouders en zus. In de zetel in de kelder, maar niet die in de woonkamer...

Perfect duidelijk voor hen hoor 8) .
ik denk dat er een verschil is of ze beiden in de woonkamer staan of de 1 in de kelkder en de ander in de woonkamer...net als met bedden, die staan toch in andere ruimtes, maar 2 banken die vlak bij elkaar staan(wat ik aan neem)zal toch moeilijker zijn? ;)
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ligt er niet toevallig een pinda of een chippie tussen de zitting?
~Angela~
Actief

miekmiek schreef:Ligt er niet toevallig een pinda of een chippie tussen de zitting?
Nee is een geheel van leer, er kan dus niks tussen vallen.
miekmiek

Laat je de honden ook zonder toezicht in de kamer? Dus dat ze gewoon mogen rondlopen wanneer jullie weg zijn?
~Angela~
Actief

Nee dan zijn ze in de keuken
miekmiek

Dus wanneer ze op de bank aan het graven zijn ben je in principe in staat om ze te corrigeren en weg te sturen?
~Angela~
Actief

miekmiek schreef:Dus wanneer ze op de bank aan het graven zijn ben je in principe in staat om ze te corrigeren en weg te sturen?
Jep. Ik corrigeer ze en dan kijken ze me zo aan van "wat doe ik nu weer verkeerd??"
En vervolgens gaan ze gewoon door met graven, en over de bank rennen.
Dan haal ik ze ook van de bank af..
Vervolgens gaan ze weer lief op de bank liggen.. maar gaan toch na 5 min aan de bank krabben. :?
En op de andere bank liggen ze gewoon lief.. maar daar gaan ze dan ook niet liggen :twisted:
Ze moeten perse die ene bank hebben.
En dat terwijl het dezelfde banken zijn.. alleen is de een een 2 zits en de ander een 3 zits.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Geen idee of het echt helpt hoor, je kan zilverpapier op je bank leggen dan zouden honden het eng vinden op nog op de bank te gaan omdat het erg ritselt.

Je kan ze trouwens best leren dat ze op de ene bank wel en de andere bank niet mogen!
Ik heb twee leren banken die vlak bij elkaar staan, op de een mogen ze wel en op de ander niet, en dat gaat prima!
(de ene bank ziet er nog goed uit, dus dat wil ik zo houden :mrgreen: )
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

miekmiek schreef:Dus wanneer ze op de bank aan het graven zijn ben je in principe in staat om ze te corrigeren en weg te sturen?
Zijn het verschillende types banken? Een hond krabt om een nest te maken en doet dat dus op één van de banken de ander ligt schijnbaar uit zichzelf al prettig genoeg.
AfbeeldingAfbeelding
~Angela~
Actief

bram en thijs schreef:
Zijn het verschillende types banken? Een hond krabt om een nest te maken en doet dat dus op één van de banken de ander ligt schijnbaar uit zichzelf al prettig genoeg.
En dat terwijl het dezelfde banken zijn.. alleen is de een een 2 zits en de ander een 3 zits.
:mrgreen:
bram en thijs
Zeer actief

~Angela~ schreef:
bram en thijs schreef:
:mrgreen:
Dan is het blijkbaar nodig om op één bank wel een nest te maken.
AfbeeldingAfbeelding
~Angela~
Actief

Maar beide honden doen het..
Liz is pas 5 maanden geworden.
Kan ze dan al die drang hebben om inderdaad een nestje te maken?
Van Noah kan ik het begrijpen, ze is nu loops.
Maar ze heeft dit eigenlijk altijd gedaan.
Mischien is liz het gaan kopieren. :confused:
bram en thijs
Zeer actief

~Angela~ schreef:Maar beide honden doen het..
Liz is pas 5 maanden geworden.
Kan ze dan al die drang hebben om inderdaad een nestje te maken?
Van Noah kan ik het begrijpen, ze is nu loops.
Maar ze heeft dit eigenlijk altijd gedaan.
Mischien is liz het gaan kopieren. :confused:
Niet letterlijk een nest maken, ze creëren op deze manier een eigen plek. Een lekker bed, Thijs doet dat graag met de Doggybag en het dekbed, Bram doet het zelden. Ze gaan dan krabben, graven en rondstampen en maken zo een lekkere slaapplaats. Als je een bank met harde kussens hebt valt er weinig te verplaatsen maar veel te bekrassen.
AfbeeldingAfbeelding
~Angela~
Actief

Ahzow..dat is iets natuurlijks om te doen, dus ik denk dat ik nog een lange tijd ermee bezig zal zijn om ze af te leren dat ze dit niet op de bank mogen doen.
Ze mogen dat in de mand doen, en op hun eigen deken.. maar gewoon niet op de bank :twisted:
Ze kunnen gaan en staan waar ze willen zolang ze niks kapot maken :mrgreen: !

Hoe zou ik dit dan toch op een vriendelijke manier af kunnen leren?
bram en thijs
Zeer actief

Dit is dus eigenlijk iets dat je moet bepalen voor je een hond in huis haalt. Wat mag wel, wat absoluut niet, want later is dat moeilijk te veranderen. Wellicht dat iemand anders je daar uitleg over kan geven, de jongens mogen hier niet op de bank, hebben dat vanaf pup meegekregen en ik heb geen ervaring met afleren. Je zal ongetwijfeld consequent moeten zijn en ik denk dat je het voor allebei de banken moet laten gelden. Er is vast iemand die je wat verder kan helpen.
AfbeeldingAfbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Een kleedje erop helpt ook, dan krabben ze het kleedje in positie en gaan er vervolgens naast liggen :mrgreen: . Nee serieus, het helpt echt. Ze hebben dan wel wat om te krabben en zodra het ligt zoals ze willen is het over.
Afbeelding
zereno
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door zereno »

kan het zijn dat er op die bank een duidelijkere geur is van jou? Dat ze met hun poten over jouw geur heen gaan? Of zeg ik nu iets doms :p: ?
Hoe lekker een kussen/kleed/mand ook kan zijn, honden willen graag op de bank omdat jouw geur erop zit. a. dat is vertrouwd en b. een kans om zich even boven jou te stellen door over jouw geur heen te gaan....dat is tenminste wat ik me heb laten vertellen....
~Angela~
Actief

zereno schreef:kan het zijn dat er op die bank een duidelijkere geur is van jou? Dat ze met hun poten over jouw geur heen gaan? Of zeg ik nu iets doms :p: ?
Hoe lekker een kussen/kleed/mand ook kan zijn, honden willen graag op de bank omdat jouw geur erop zit. a. dat is vertrouwd en b. een kans om zich even boven jou te stellen door over jouw geur heen te gaan....dat is tenminste wat ik me heb laten vertellen....

Nou ik kan je vertellen dat het mijn vriend zijn hoekje is hahaha
Ik hang vaker op de andere bank, daar ligt dan ook altijd een fleece deken over de leuning...ben nogal een mensje die van warmte houd!
Maar daar doen ze het niet..daar liggen ze gewoon rustig op.
Ik heb ze de afelopen dagen erop gewezen dat ze niet op de bank mochten.. wel in de mand,of hun deken.
Dat gaat aardig, ze liggen nu vooral in hun mand. :ok:
Zo nu en dan word en een hoofdje op de bank gelegd.. dan een pootje..
Het zijn toch ook twee scheten..!
I rather die standing, then live on my knees...
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Malu doet het ook, gelukkig heb ik een hele oude leren bank dus ik vind het niet zo erg. Ze doet het ook maar in 1 hoek en daar zitten inderdaad een heleboel krassen nu. (toen ik Malu net had waren haar nagels veeeel te lang, dus je kan je wel wat voorstellen bij de krassen).

Elke week zie ik weer mooie nieuwe bankstellen in de folders staan, maar helaas blijft zo'n bank vast niet heel lang mooi bij mij en hou ik het voorlopig dus maar bij m'n oude bankstel. :)

Gewoon een kleedje eroverheen leggen is inderdaad wel een goed idee, je krabt toch sneller een kras in een leren bank dan in een kleedje. Dat ga ik ook maar eens proberen.
Rollie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Rollie »

Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem...

De hond mag niet op de bank. Weet dat donders goed. Hij zal het ook niet proberen als ik er niet ben.
Maar als de kat van huis is..... 8O

Ik ga binnenkort verhuizen, heb daar een nieuwe bank en wil uiteraard weer niet dat hij erop gaat.

Wat ik nu weleens doe is een stoel erop leggen, maar dat vind ik nou net zonde van de nieuwe bank... :?

Toen hij nog pup was, legde ik aluminiumfolie neer op de bank, dat hielp echt goed, totdat ie het er zelf weer af ging halen.
Uiteraard ga ik het in het nieuwe huis weer proberen, maar heeft iemand anders een gouden tip voor ons?
sondra
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door sondra »

Hallo

Hier heb ik hetzelfde probleem, Rocky graaft in de bank en Donna doet het eigenlijk alleen als ze net loops geweest is. Dat zou kunnen met wat ik net las het bouwen van een nestje, maar Rocky is een reu en als ik hem waarschuwd kijkt hij me aan zo van waar bemoei je je mee en gaat vrolijk door tot ik naar hem toeloop dan gaat hij direct liggen. Donna hoef ik maar te waarschuwen en zij luistert. Zij luistert toch eigenlijk altijd beter als Rocky die is gewoon eigenwijs, hoe het een bull betaamd
Sondra M

en een poot van Donna en Rocky
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luka ging in het begin altijd in de éénzitters.
Sinds we een dekentje in de hoek van de grote bank hebben gelegd
is hij niet meer in de andere geweest.

Iemand zei me es plastiek inleggen, dat kraakt en dat hebben ze niet graag. Gaan ze automatisch in de andere liggen.
Eens gewoon, plastiek weg.
(oppassen met plastiek)
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Mijn hond mag niet op de bank. Gewoon helemaal niet. Vanaf het begin niet. En ik moet zeggen dat dat prima werkt ;)

De bank is voor mij en zijn kleed is voor hem. Daar mag hij fijn in graven en klieren.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

sample schreef:Mijn hond mag niet op de bank. Gewoon helemaal niet. Vanaf het begin niet. En ik moet zeggen dat dat prima werkt ;)

De bank is voor mij en zijn kleed is voor hem. Daar mag hij fijn in graven en klieren.
Luka is maar een kleine donder en hij blijft op zen plekke, dan weer op de grond, dan weer op zen plekkie, en af en toe
komt hij es tegen me aanliggen voor een knuf.
Maar niet teveel, want dan gaat hij gelijk terug op zen plaatsje.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”