Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fokker vs. dierenarts
Moderator: moderatorteam
- missquarter
- Vaste gebruiker
Fokker vs. dierenarts
Met de fokker van onze hond heb ik overleg gehad over het goede voer voor onze pup.
Omdat ik al een goed gevoel had bij Magnusson en de fokker dit ook direkt noemde hebben we besloten om na de zak van de fokker (Bozita, zweeds hondenvoer) over te stappen om Magnusson Krav.
Tot zover dus geen probleem.
Vorige week had onze pup APK keuring bij de dierenarts. We kregen een half uur puppie gesprek en alles werd besproken.
Toen ik liet zien dat ik Magnusson wilde gaan voeren was zij het er niet helemaal mee eens ivm de samenstelling (Eiwit 22%, Vet 12%).
(Rest heb ik even niet bij de hand).
Ik heb een beetje het gevoel dat een dierenarts je altijd naar het voer probeert te krijgen wat zij in de praktijk hebben staan.
En dat is zoals bij zovelen Eukanuba, Hills....en die hebben overal aardig hun vinger in de pap heb ik het idee....
Hebben jullie dit ook ondervonden en wat hebben jullie besloten te doen?
Je wordt doodgegooid met allerlei adviezen.......
Ik heb inmiddels een zak Magnusson Krav in huis gehaald.
Als ik zie dat hij het er niet goed op doet dan ga ik zowieso op zoek naar iets anders maar daar gaan we maar even niet van uit.
Omdat ik al een goed gevoel had bij Magnusson en de fokker dit ook direkt noemde hebben we besloten om na de zak van de fokker (Bozita, zweeds hondenvoer) over te stappen om Magnusson Krav.
Tot zover dus geen probleem.
Vorige week had onze pup APK keuring bij de dierenarts. We kregen een half uur puppie gesprek en alles werd besproken.
Toen ik liet zien dat ik Magnusson wilde gaan voeren was zij het er niet helemaal mee eens ivm de samenstelling (Eiwit 22%, Vet 12%).
(Rest heb ik even niet bij de hand).
Ik heb een beetje het gevoel dat een dierenarts je altijd naar het voer probeert te krijgen wat zij in de praktijk hebben staan.
En dat is zoals bij zovelen Eukanuba, Hills....en die hebben overal aardig hun vinger in de pap heb ik het idee....
Hebben jullie dit ook ondervonden en wat hebben jullie besloten te doen?
Je wordt doodgegooid met allerlei adviezen.......
Ik heb inmiddels een zak Magnusson Krav in huis gehaald.
Als ik zie dat hij het er niet goed op doet dan ga ik zowieso op zoek naar iets anders maar daar gaan we maar even niet van uit.
Groetjes,
Sandra en een poot van onze Grote Zwitser Chevy!
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik luister niet naar mijn d.a. als het om voeding gaat, plus dat ze idd altijd de standaard merken willen aanprijzen.
Ik ken het voer niet wat je hem nu wilt geven
Kijk gewoon hoe hij het hier op doet en ga anders verder zoeken
Ik ken het voer niet wat je hem nu wilt geven
Kijk gewoon hoe hij het hier op doet en ga anders verder zoeken

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- missquarter
- Vaste gebruiker
hahaha, die dacht zeker ook: shit daar gaat weer een zak inkomen per maand
Gelukkig ben ik dus niet de enige die hier op stuitte.
En deze fokker wil idd het allerbeste voor haar pups!
Ik kon me ook niet voorstellen dat zij het verkeerde voer gaat aanraden aan de eigenaren.
In onze dierenwinkel zweren ze bij Nutro Choice en moesten ook slikken toen ik vertelde dat de fokker het mij afraadde.
Hij wil per se een lijstje hebben van de samenstelling van Magnusson om te kijken waarom ik dat heb gekozen
Er bestond geen "beter" voer dan Nutro Choice, dat was de top

Gelukkig ben ik dus niet de enige die hier op stuitte.
En deze fokker wil idd het allerbeste voor haar pups!
Ik kon me ook niet voorstellen dat zij het verkeerde voer gaat aanraden aan de eigenaren.
In onze dierenwinkel zweren ze bij Nutro Choice en moesten ook slikken toen ik vertelde dat de fokker het mij afraadde.
Hij wil per se een lijstje hebben van de samenstelling van Magnusson om te kijken waarom ik dat heb gekozen

Er bestond geen "beter" voer dan Nutro Choice, dat was de top

Groetjes,
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- missquarter
- Vaste gebruiker
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- missquarter
- Vaste gebruiker
- Angeniet
- Erelid
ik luister ook niet naar de dierenarts als het om voeding gaat, althans, de vorige dierenartsen die ik had luisterde ik niet naar.
merendeel probeerde qyan idd op voer te laten gaan wat ze zelf verkochten, en natuurlijk ok het peperdure hypoallergene voer wat ze verkochten.
de dierenarts die ik nu heb voert zelf ook compleet versvlees, dus daar wil ik nog wel naar luisteren.
maar het is mijn hond, en ik bepaal wat er wordt gegeten, daar heeft mijn DA helemaal niets mee te maken.
ook de fokker luister ik niet meer naar qua voer, ik voer wat mij het beste lijkt voor qyan en waar qyan het goed op doet, en dat zijn niet de brokken die hij bij de fokker kreeg, en ook niet het vlees wat hij bij de fokker kreeg.
lekker doen wat jouw goed lijkt
kijk naar je hond!
merendeel probeerde qyan idd op voer te laten gaan wat ze zelf verkochten, en natuurlijk ok het peperdure hypoallergene voer wat ze verkochten.
de dierenarts die ik nu heb voert zelf ook compleet versvlees, dus daar wil ik nog wel naar luisteren.
maar het is mijn hond, en ik bepaal wat er wordt gegeten, daar heeft mijn DA helemaal niets mee te maken.
ook de fokker luister ik niet meer naar qua voer, ik voer wat mij het beste lijkt voor qyan en waar qyan het goed op doet, en dat zijn niet de brokken die hij bij de fokker kreeg, en ook niet het vlees wat hij bij de fokker kreeg.
lekker doen wat jouw goed lijkt

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Een dierenarts wordt opgeleid om de dieren die wij mensen eten, gezond te houden - huisdieren horen daar niet bij en het enige wat ze over de voeding van huisdieren leren, krijgen ze te horen van grote giganten als Hills. Hills gaat zelfs zo ver, dat ze over de gehele wereld studentenverenigingen van veterinaire opleidingen sponsoren!
Vraag eens aan je moeder of zij zich ook door jullie huisarts liet voorlichten over de samenstelling van jouw voeding toen jij nog een baby was!
Maar alle gekheid op een stokje - ga zelf op zoek naar goede info over voeding en als het kan, geef je hond dan af en toe ook eens een lekker rauw hapje, die je zelf klaargemaakt hebt.
Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
Vraag eens aan je moeder of zij zich ook door jullie huisarts liet voorlichten over de samenstelling van jouw voeding toen jij nog een baby was!

Maar alle gekheid op een stokje - ga zelf op zoek naar goede info over voeding en als het kan, geef je hond dan af en toe ook eens een lekker rauw hapje, die je zelf klaargemaakt hebt.
Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Ha ha wel erg herkenbaar allemaal.
Mijn pup krijgt vanaf het begin versvoer. Toen zij voor haar APK ging kreeg ik complimenten over hoe goed zij er wel niet uitzag en dat ze in blakende gezondheid verkeerde. en toen kwam het. En wat geef je haar te eten?
Ik: versvoer
zij: oh en dan brokken ernaast?
IK: nee
Zij: Oh dat is toch wel goed voor haar tandjes hoor.
Ik: Ze krijgen af en toe een bot en van versvoer krijgen ze geen tandplak, Heeft ze nu ook niet.
Zij: Oh nou ja ze ziet er goed uit maar goed mischien moet je daar nog even over nadenken.
Ik: Zolang ze in blakende gezondheid
verkeerd en geen tandplak heeft gat het goed toch?
Zij: daar heb je gelijk in.
Ik: Dus ze hoeft volgend jaar pas terug te komen voor de inenting?
Zij: Ja wij sturen u een kaartje.
Ik: Prima bedankt!
Ga gewoon op je hond af!
Mijn pup krijgt vanaf het begin versvoer. Toen zij voor haar APK ging kreeg ik complimenten over hoe goed zij er wel niet uitzag en dat ze in blakende gezondheid verkeerde. en toen kwam het. En wat geef je haar te eten?
Ik: versvoer
zij: oh en dan brokken ernaast?
IK: nee
Zij: Oh dat is toch wel goed voor haar tandjes hoor.
Ik: Ze krijgen af en toe een bot en van versvoer krijgen ze geen tandplak, Heeft ze nu ook niet.
Zij: Oh nou ja ze ziet er goed uit maar goed mischien moet je daar nog even over nadenken.
Ik: Zolang ze in blakende gezondheid

Zij: daar heb je gelijk in.
Ik: Dus ze hoeft volgend jaar pas terug te komen voor de inenting?
Zij: Ja wij sturen u een kaartje.
Ik: Prima bedankt!

Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- missquarter
- Vaste gebruiker
Ik kijk zeker of hij het goed vind smaken!
En.....we (eigenaar van een broertje van Chevy) hebben kontakt gehad met een ander fokker/puppybemiddeling in Duitsland.
Nogmaals goed nagevraagd over het voer.
Zij adviseerde dus ook Magnusson of Bozita.
Zij fokt ook al 25 jaar Grote Zwitsers dus ervaring zat neem ik aan.
Afwisselend krijgt hij Duck.
Ik hou het op Bozita nu en na deze zak wordt het Magnusson.
De da kan Jeukanuba
en Hills :spuit:
Hij ziet er goed uit, zijn vacht glanst en is levedig (meer dan dat)
En...hij eet goed.....
Bedankt dat jullie me een zetje hebben geven.
Soms heb je dat even nodig
En.....we (eigenaar van een broertje van Chevy) hebben kontakt gehad met een ander fokker/puppybemiddeling in Duitsland.
Nogmaals goed nagevraagd over het voer.
Zij adviseerde dus ook Magnusson of Bozita.
Zij fokt ook al 25 jaar Grote Zwitsers dus ervaring zat neem ik aan.
Afwisselend krijgt hij Duck.
Ik hou het op Bozita nu en na deze zak wordt het Magnusson.
De da kan Jeukanuba

Hij ziet er goed uit, zijn vacht glanst en is levedig (meer dan dat)

En...hij eet goed.....
Bedankt dat jullie me een zetje hebben geven.
Soms heb je dat even nodig

Groetjes,
-
- Zeer actief
Ben blij dat ik een DA heb die niet zo erg commercieel is ingesteld, het maakt hem geen ruk uit of ik nu merk-A of B geef, brok of vers, vers vind hij prima, geeft wel adviezen of het wel of niet compleet is en dat is het, hij verkoopt zelf Hill's maar heb nooit gemerkt dat hij iets wil aansmeren, ben blij dat ik dus een best aardige DA heb! 

- missquarter
- Vaste gebruiker
Ik had eerst een andere dierenarts voor onze konijnen. Maar voor de hond wilde ze geen ander vaccinatieschema aanhouden dan maar volproppen ieder jaar.
Toen ben ik verder gaan zoeken en heb nu een dierenkliniek in Nieuwerkerk aan den IJssel, dit komt door het vaccinatieschema en ze zijn ook homeopatisch ingesteld, wat ik ook belangrijk vind.
Deze dierenarts is dus helemaal nieuw voor mij, ze is ook aardig
alleen gebrainwashed qua commercieel voer
En dat is het enige jammere
Toen ben ik verder gaan zoeken en heb nu een dierenkliniek in Nieuwerkerk aan den IJssel, dit komt door het vaccinatieschema en ze zijn ook homeopatisch ingesteld, wat ik ook belangrijk vind.
Deze dierenarts is dus helemaal nieuw voor mij, ze is ook aardig

En dat is het enige jammere

Groetjes,
- laro
- Actief
een dierenarts heeft geleerd om zieke dieren beter te maken en als dat niet meer lukt in te laten slapen, te laten opereren, etc.laro schreef:Ik luister toch wel naar mijn dierenarts hoor, die heeft ervoor geleerd en sommige fokkers hebben maar rare ideeen over sommige dingen!!
maar wat heeft ie nou net niet geleerd, voeding, ja misschien wel 4 hele uren tijdens de hele studie!
alles wat en DA over voeding weet is ze wijs gemaakt door vertegenwoordigers van brokkenmerken.
gelukkig zijn er ook DA's die nog wel na kunnen denken en niet worden beinvloed door de brokkenindustrie en zelf ook gewoon vers voeren of gedeeltelijk.
maar een dierenarts en voedingsadviezen, ik luister er niet naar en ook niet naar fokkers dus

- Liesbeth
- Zeer actief
AMEN !!!qyan schreef:een dierenarts heeft geleerd om zieke dieren beter te maken en als dat niet meer lukt in te laten slapen, te laten opereren, etc.laro schreef:Ik luister toch wel naar mijn dierenarts hoor, die heeft ervoor geleerd en sommige fokkers hebben maar rare ideeen over sommige dingen!!
maar wat heeft ie nou net niet geleerd, voeding, ja misschien wel 4 hele uren tijdens de hele studie!
alles wat en DA over voeding weet is ze wijs gemaakt door vertegenwoordigers van brokkenmerken.
gelukkig zijn er ook DA's die nog wel na kunnen denken en niet worden beinvloed door de brokkenindustrie en zelf ook gewoon vers voeren of gedeeltelijk.
maar een dierenarts en voedingsadviezen, ik luister er niet naar en ook niet naar fokkers dus
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou, dan heb jij mazzel met jouw dierenarts hoor, Martijn.
Ik ben nu bij mijn 3e dierenarts hier in almere en hier verkopen ze dat dieetvoer dus echt als zoete broodjes aan iedereen die maar met zijn hond of kat voorbij komt. Pukkeltje op zijn neus: ander voer: Hills/Science diet brokken, standaard.
Ik overdrijf echt niet.
En bij mijn huidige dierenarts durven zelfs te beweren dat ik mijn honden vergiftig omdat ze vers vlees krijgen en dat ik mijn persoonlijke dingetjes niet moet zien als daadwerkelijke theoretisch onderlegde kennis en daarmee mensen niet op het verkeerde been moet zetten, want wat ik doe is gevaarlijk. 8O
(paar theorietjes van o.a. Billinghurst en Eliassen neergelegd en toen was het stil, maar toch..)
Ik ben nu bij mijn 3e dierenarts hier in almere en hier verkopen ze dat dieetvoer dus echt als zoete broodjes aan iedereen die maar met zijn hond of kat voorbij komt. Pukkeltje op zijn neus: ander voer: Hills/Science diet brokken, standaard.

Ik overdrijf echt niet.
En bij mijn huidige dierenarts durven zelfs te beweren dat ik mijn honden vergiftig omdat ze vers vlees krijgen en dat ik mijn persoonlijke dingetjes niet moet zien als daadwerkelijke theoretisch onderlegde kennis en daarmee mensen niet op het verkeerde been moet zetten, want wat ik doe is gevaarlijk. 8O

(paar theorietjes van o.a. Billinghurst en Eliassen neergelegd en toen was het stil, maar toch..)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- laro
- Actief
Mijn dierenarts verkoopt ook alleen dieetvoer en praat niemand iets aan!! Das helemaal aan jezelf wat je voert!! Mijn hond lust beslist geen versvlees dus ik heb wel om advies gevraagd!! En nu krijgt ze dus gewoon brok en ze doet het er prima op!
Ee dierenarts kreeg vroeger helemaal niets over voeding tijdens de studie, nu wel wat meer, en ze horen ook veel ervaringen, want ze vragen vaak wel wat je voert als je hond op dat moment problemen heeft!!
Ee dierenarts kreeg vroeger helemaal niets over voeding tijdens de studie, nu wel wat meer, en ze horen ook veel ervaringen, want ze vragen vaak wel wat je voert als je hond op dat moment problemen heeft!!
Toen Stanley zo ontzettende darmproblemen had nu bijna een jaar terug, heb ik 1 klein zakje maag/darmvoer van Hill's gehad om de boel rustig te krijgen. Hij heeft mij nooit een hele zak aangesmeerd, maar zei er gelijk bij dat ie hele goeie ervaringen heeft met het merk Fokker die ook een Lam/Rijst lijn heeft. Dat heb ik daarna uitgeprobeerd en ben blij dat hij zo eerlijk is geweest dat te adviseren. Hem maakt het dus ook niet uit dat hij z'n eigen voer niet kan verkopen, want dat scheelt wel de helft en heeft voor een brokvoer goeie kwaliteit. En nog liever had ik Stanley volledig op vers vlees, maar dat is helaas niet mogelijk.
Maar mensen zijn zich vaak niet bewust dat de Hill's-merken of Nutro-lijnen die de DA verkoopt ook gewoon bij een diervoederszaak te koop zijn, wat behoorlijk scheelt in je knip.
Maar mensen zijn zich vaak niet bewust dat de Hill's-merken of Nutro-lijnen die de DA verkoopt ook gewoon bij een diervoederszaak te koop zijn, wat behoorlijk scheelt in je knip.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Mijn vorige DA vond het ook gevaarlijk al dat rauwe vlees. Ze zei me eens "wie heeft er nu voor DA gestudeerd, jij of ik". Tja ik zelf studeer klinische neuropsychologie aan de UvA en kan jullie zeggen dat tegenwoordig maar 3,5 studiepunt (van de hele studie) wordt besteed aan voeding (van alle dieren dus, niet alleen huisdieren). Één studiepunt staat ongeveer gelijk aan 40 uur leer/lees werk. Per jaar haal je 42 studiepunten. Voor vragen over voeding moet je dus niet bij de (gemiddelde) DA zijn :spuit: .
Groetjes Rosita
:
Groetjes Rosita

Our greatest moments are... when not much happened

martijd, dan heb je mazzel met jouw DA
laat ik het anders formuleren:
de meeste dierenartsen die ik tot nu toe heb gehad (7 van de
probeerde me van alles en nog wat aan te smeren, en dan heb ik het niet alleen over dieetvoer
enige wat in hun ogen goed was, was eukanuba en royal canin.
alles wat ik voerde was uitermate slecht en hoe durfde ik mijn hond vlees te geven uit de diepvries uit de dierenwinkels. levensgevaarlijk.
de Da die ik nu heb staat positief tegenover vers en is niet alleen voor eukanuba en royal canin en de merken die hij zelf verkoopt.
de adviezen over voer die ik van de meeste DA's heb gehad zijn om te huilen, en begrijp absoluut niet waar ze de onzin ooit vandaan hebben gehaald.
dus vandaaruit luister ik absoluut niet naar DA's over voeding

laat ik het anders formuleren:
de meeste dierenartsen die ik tot nu toe heb gehad (7 van de

alles wat ik voerde was uitermate slecht en hoe durfde ik mijn hond vlees te geven uit de diepvries uit de dierenwinkels. levensgevaarlijk.
de Da die ik nu heb staat positief tegenover vers en is niet alleen voor eukanuba en royal canin en de merken die hij zelf verkoopt.
de adviezen over voer die ik van de meeste DA's heb gehad zijn om te huilen, en begrijp absoluut niet waar ze de onzin ooit vandaan hebben gehaald.
dus vandaaruit luister ik absoluut niet naar DA's over voeding

- missquarter
- Vaste gebruiker
Kijk Sypke,
Dat hoor ik dus graag omdat ik ook voor Magnusson Krav heb gekozen. En....hij vind het echt lekker. Heb stiekem al een handje geprobeerd want als zijn zak Bozita over de helft op is wil ik gaan mixen en de Magnusson opvoeren en Bozita afbouwen.
Het grappig is dat wat de boer niet kent vreet ie niet......en Magnusson is niet super bekend dus dat was gelijk niet goed natuurlijk
Dat hoor ik dus graag omdat ik ook voor Magnusson Krav heb gekozen. En....hij vind het echt lekker. Heb stiekem al een handje geprobeerd want als zijn zak Bozita over de helft op is wil ik gaan mixen en de Magnusson opvoeren en Bozita afbouwen.
Het grappig is dat wat de boer niet kent vreet ie niet......en Magnusson is niet super bekend dus dat was gelijk niet goed natuurlijk

Groetjes,
- H&NN
- Actief
Ja
Is de zak goed aangekomen? En hoe lang duurde het ongeveer? Ollie kreeg dus uit Zwitserland Flatazor, maar dat is hier ook niet te krijgen. Ga denk ik ook voor Magnusson KRAV. Heb dus een hele discussie gehad over eiwitten bij een man bij een hondenschool (gesponsord door Royal Canin... ). Die zei: "Waarom zit er dan zoveel eiwit in moedermelk". De fokker zei dus al van dat ze niet te veel eiwitten mochten omdat ze anders echt uit hun voegen groeien. En dat zei ook de dierenarts, heb er wel vertrouwen in.
Irene, wat krijgen Bram & Thijs eigenlijk?
Irene, wat krijgen Bram & Thijs eigenlijk?
Groetjes! Maud
- missquarter
- Vaste gebruiker
Hee Maud,
De zak had ik ongeveer binnen vier dagen.
Ze hebben hem op mijn werk afgeleverd omdat daar toch altijd iemand aanwezig is.
Ik kreeg een faktuur die ik binnen 8 dagen moest betalen.
Heel netjes dus.
Ik ben er nog niet mee begonnen, hij lust ze wel heel graag, maar ga als ik halverwege Bozita ben het daardoor mengen.
Ik wilde eigenlijk zo snel mogelijk naar Magnusson omdat hij
de Bozita brok niet zo goed kauwt (kleine brokjes) maar we hebben toch maar besloten om het langszaam te doen volgens ons eerst getrokken plan.
Groetjes,
Sandra
De zak had ik ongeveer binnen vier dagen.
Ze hebben hem op mijn werk afgeleverd omdat daar toch altijd iemand aanwezig is.
Ik kreeg een faktuur die ik binnen 8 dagen moest betalen.
Heel netjes dus.
Ik ben er nog niet mee begonnen, hij lust ze wel heel graag, maar ga als ik halverwege Bozita ben het daardoor mengen.
Ik wilde eigenlijk zo snel mogelijk naar Magnusson omdat hij
de Bozita brok niet zo goed kauwt (kleine brokjes) maar we hebben toch maar besloten om het langszaam te doen volgens ons eerst getrokken plan.
Groetjes,
Sandra
Groetjes,
- H&NN
- Actief
Magnusson KRAV
Aha, ik wil het sowieso gaan proberen. Weet nog niet of ik het af wil gaan halen of wil bestellen. Ik kan ook een kleine proefpakketje aanvragan. Dat is dan vijf euro. Ik denk dat ik dat maar even doe. Ollie zal het ook wel lusten, daar maak ik me geen zorgen om 

Groetjes! Maud