Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fokker vs. dierenarts
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Luka kreeg zijn eten mee van de fokker.
Hij had onzettend diarée toen hij bij ons kwam.
Dierenarts wou dat we omschakelden naar een ander voer.
Hebben we gedaan, geen diarée maar veel keer ontlasting.
Tot ik hier op het forum Duck ontdekte.
Sindsdien geen enkel probleem meer.
Toen ik de dierenarts daarnaar vroeg was het enige antwoord : dat iedere hond anders is en het soms wel even zoeken is naar de juiste voeding.
Sanneke
Hij had onzettend diarée toen hij bij ons kwam.
Dierenarts wou dat we omschakelden naar een ander voer.
Hebben we gedaan, geen diarée maar veel keer ontlasting.
Tot ik hier op het forum Duck ontdekte.
Sindsdien geen enkel probleem meer.
Toen ik de dierenarts daarnaar vroeg was het enige antwoord : dat iedere hond anders is en het soms wel even zoeken is naar de juiste voeding.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Actief
Toen mijn golden retriever Boy 5 jaar geleden de giardia bacterie had, en de DA niet kon ontdekken wat het was, zei hij mij dat Boy gewoon super gevoelige darmen had. Kreeg meteen een zak dieetvoer van 10 kg voor de prijs van fl 120,-- mee.
Een andere DA ontdekte de Giardia en met een kuurtje voor de prijs van fl.12,-- was ik klaar en genas hij.
Hoezo gevoelige darmen? Hij eet nu zelfs 1x per week vuile pens, Duck uitmuntend. De rest van de week Farmfood.
Ontzettende sterke darmen!
Niet te geloven he?
Boy en Yhyra
Een andere DA ontdekte de Giardia en met een kuurtje voor de prijs van fl.12,-- was ik klaar en genas hij.
Hoezo gevoelige darmen? Hij eet nu zelfs 1x per week vuile pens, Duck uitmuntend. De rest van de week Farmfood.
Ontzettende sterke darmen!
Niet te geloven he?
Boy en Yhyra
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik ken het voer niet , mijn da verkoopt Hill's ik geef Hill'smaar koop het ergens anders het is mijn eigen ervaring geweest die besloten heeft Hill's te gaan voeren en niet de d.a.
dus ik zou zeggen, kijk zel fhoe je hond het er op doet en als het niet naar wens gaat probeer dan een ander voer.
ik vind eht wel grappig iedereen vind zijn voer het beste maar het is maa rnet waar de hond het goed op doet. Bij onze dierenwinkel stond men eens van smolke, ze vroeg welk eten geef jij je honden dus ik zeg Hill's, o zegt ze ja dan hoef ik verder neits te vertellen want Hill's is supergoed voer.
dus ik zou zeggen, kijk zel fhoe je hond het er op doet en als het niet naar wens gaat probeer dan een ander voer.
ik vind eht wel grappig iedereen vind zijn voer het beste maar het is maa rnet waar de hond het goed op doet. Bij onze dierenwinkel stond men eens van smolke, ze vroeg welk eten geef jij je honden dus ik zeg Hill's, o zegt ze ja dan hoef ik verder neits te vertellen want Hill's is supergoed voer.

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Actief
- Alan
- Vaste gebruiker
Mijn pup krijgt Eukanuba (droogvoer). Aangezien ze dat voer ook in de kennel kreeg.
Zelf een natuurlijke voeding geven vind ik lastig, aangezien je bepaalde voedingstoffen wellicht teveel of te weinig geeft en het is ook tijdrovend en kostbaarder misschien.
drie vraagjes:
a) Wat is er mis met Eukanuba? (bijv. is er verhoogde kans op kanker, of andere ziektes met deze voeding?)
De pup doet het vooralsnog heel goed met deze voeding. (kerngezond/speels etc., laten we hopen dat dat zo blijft)
b) Ik heb net de tweede zak gekocht en vroeg me af hoe mensen het droogvoer bewaren.
De pup, May, heeft echt opeens veel meer eetlust bij deze nieuwe zak. Ik bemerk ook dat de korrels veel geuriger zijn, vergeleken met de restanten van de vorige zak.
Blijkbaar moet je een manier hebben/verzinnen om het voer dusdanig te bewaren dat ze nog lekker geurig en 'vers' zijn, de vraag is echter hoe?
Ik klem momenteel het puntje van de zak met een wasknijper af, (zodat het voer redelijk 'vers' blijft,) maar overweeg nu om het ook in de koelkast te bewaren (wat echter wel veel ruimte inneemt).
Iemand tips?
c) Weet iemand wellicht waar je het goedkoopst dit voer kunt inslaan? (bijv. online shop?)
Zelf een natuurlijke voeding geven vind ik lastig, aangezien je bepaalde voedingstoffen wellicht teveel of te weinig geeft en het is ook tijdrovend en kostbaarder misschien.
drie vraagjes:
a) Wat is er mis met Eukanuba? (bijv. is er verhoogde kans op kanker, of andere ziektes met deze voeding?)
De pup doet het vooralsnog heel goed met deze voeding. (kerngezond/speels etc., laten we hopen dat dat zo blijft)
b) Ik heb net de tweede zak gekocht en vroeg me af hoe mensen het droogvoer bewaren.
De pup, May, heeft echt opeens veel meer eetlust bij deze nieuwe zak. Ik bemerk ook dat de korrels veel geuriger zijn, vergeleken met de restanten van de vorige zak.
Blijkbaar moet je een manier hebben/verzinnen om het voer dusdanig te bewaren dat ze nog lekker geurig en 'vers' zijn, de vraag is echter hoe?
Ik klem momenteel het puntje van de zak met een wasknijper af, (zodat het voer redelijk 'vers' blijft,) maar overweeg nu om het ook in de koelkast te bewaren (wat echter wel veel ruimte inneemt).
Iemand tips?
c) Weet iemand wellicht waar je het goedkoopst dit voer kunt inslaan? (bijv. online shop?)
-
- Actief

Jammer dat je Eukenuba geeft.
Weet je welke anti-oxydant ze gebruiken om het voer goed te houden?
Ethoxyquin, oftewel landbouwgif.
Nu merkt je hond er nog niets van. Dat komt op oudere leeftijd.Zit zijn huid vol met opgeslagen schadelijke stoffen. Waarom denk je dat de huisdieren tegenwoordig zoveel aan kanker overlijden?
Je kunt beter Farmfood, Cavom of Prins proberen.
Natuurlijke complete brokken.
En als je het nog beter wilt doen, wissel je af met een vleesdag in de week. Bijv. Duck kompleet, Rodi kompleet, carnibest etc.
En brokken in de koelkast bewaren moet je al helemaal niet doen!
Boy en Thyra
- laro
- Actief
- Alan
- Vaste gebruiker
Thx voor de feedback!!!Carel schreef:![]()
Jammer dat je Eukenuba geeft.
Weet je welke anti-oxydant ze gebruiken om het voer goed te houden?
Ethoxyquin, oftewel landbouwgif.
Nu merkt je hond er nog niets van. Dat komt op oudere leeftijd.Zit zijn huid vol met opgeslagen schadelijke stoffen. Waarom denk je dat de huisdieren tegenwoordig zoveel aan kanker overlijden?
Je kunt beter Farmfood, Cavom of Prins proberen.
Natuurlijke complete brokken.
En als je het nog beter wilt doen, wissel je af met een vleesdag in de week. Bijv. Duck kompleet, Rodi kompleet, carnibest etc.
En brokken in de koelkast bewaren moet je al helemaal niet doen!
Boy en Thyra

Geeft stof om over na te denken. Als ik wat tijd heb zal ik het een en ander er over uitpluizen.

- Alan
- Vaste gebruiker
Voederton. Geniaal.laro schreef:brokken ka je het beste bawaren in de orginele verpakking en dan evt. nog in een voederton!

Groetjes

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
gewoon een dierenwinkel binnen stappen en vragen of ze nog grote voertonnen hebben.Alan schreef:Voederton. Geniaal.laro schreef:brokken ka je het beste bawaren in de orginele verpakking en dan evt. nog in een voederton!Stom had ik ook kunnen bedenken. Ik zal eens een keer kijken bij de recycle shop, wellicht vind ik een koelbox, of iets anders wat je goed kunt afsluiten, en waar je een grote zak in kwijt kan, voor een eurootje ofzo.
Groetjes:
sommige dierenwinkels krijg je ze niet bij, andere kun je ze zo mee krijgen en weer andere krijg je ze bij anakoop van 15 kilo zakken.
gewoon proberen

- laro
- Actief
-
- Actief

Waarom ik gelukkig geen Hill's meer voer?
De reden is o.a. het teveel aan bijstoffen en te weinig aan vlees.
En last but not least: Anti-oxydanten: BHT en BHA
Zoek maar eens op wat dat precies inhoudt!
En de helft van de kosten van dit DURE voer gaat naar de adverteerders
Kortom een zeer commerciëel voer met veel vulmiddelen en te weinig vlees, wat het hoofdingrediënt moet zijn.
Boy en Thyra
- laro
- Actief
Toch kan commercieel voer erg goed zijn vindt ik. De hond van mijn broer bijvoorbeeld heeft lpc gehad en is daaraan geopereerd. Hij bleef maar manken en krijgt nu sinds een paar maanden mobility support van royal canin, na ruim een maand ging het steeds beter en nu erg goed!!! Er zit extra glucosamine in, is light enz enz. Op versvlees en andere brokken bleven de klachten gewoon en volgens mij is dit geen toeval! En ik heb van dit voer al van meerdere mensen gehoord dat het zo goed aanslaat. Het is wel alleen verkrijgbaar bij de dierenarts!
- memo
- Actief
Dat ligt toch gewoon aan de glucosamine dan? Dat kun je ook los kopen en doseren...
Ik werd niet echt blij van de ingredientenlijst van RC Mobility Plus...
Er trouwens groenlipmossel in, dat is het ingredient dat ervoor zorgt dat de hond minder/geen pijn heeft. Nb. daar zit chroinditine (o.i.d.) in en enzymen...dit is ook als supplement verkrijgbaar. Light-voer voor een gezonde, niet te zware hond lijkt me ook puur onzin...
Ik werd niet echt blij van de ingredientenlijst van RC Mobility Plus...
Er trouwens groenlipmossel in, dat is het ingredient dat ervoor zorgt dat de hond minder/geen pijn heeft. Nb. daar zit chroinditine (o.i.d.) in en enzymen...dit is ook als supplement verkrijgbaar. Light-voer voor een gezonde, niet te zware hond lijkt me ook puur onzin...
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

toen de dierenarts tegen mij over royal canin mobility support begon zei ik tegen hem dat ik al suppelmenteerde naast het versvlees en als ik dat niet had gedaan ik het wel zou gaan doen want die brokken komen er niet in.laro schreef:Toch kan commercieel voer erg goed zijn vindt ik. De hond van mijn broer bijvoorbeeld heeft lpc gehad en is daaraan geopereerd. Hij bleef maar manken en krijgt nu sinds een paar maanden mobility support van royal canin, na ruim een maand ging het steeds beter en nu erg goed!!! Er zit extra glucosamine in, is light enz enz. Op versvlees en andere brokken bleven de klachten gewoon en volgens mij is dit geen toeval! En ik heb van dit voer al van meerdere mensen gehoord dat het zo goed aanslaat. Het is wel alleen verkrijgbaar bij de dierenarts!
dit vond hij nog beter dan de brokken (primeval, of ieder ander supplement), want met supplementeren kun je beter afstemmen op de behoefte van de hond, en met die brokken zou je dus meer brokken moeten geven als er behoefte is aan meer glucosamine.
dus in princiepe zijn die brokken ook gewoon kul

verder zit er erg weinig glucosamine in de mobility support, en ben je goedkoper en beter uit met een apart glucosamine/ chondriotine supplement en een ander goed voer.

- laro
- Actief
Nou er zit wel meer in dan alleen die glucosamine en de hond doet het er perfect op!!! Trouwens light is wel degelijk belangrijk want honden met botproblemen behoren nou eenmaal mager te zijn ( in ieder geval niet dik). Aangezien de hond nogal graag eet en altijd honger heeft is light dus de oplossing. hij heeft nu niet zo;n honger omdat het leker vult, op andere brokken (geen light) ging hij jatten en van straat eten). Hij loopt nu echt goed en ik denk toch dat het daardoor komt want anders is het wel heeeeeeeeeeel toevallig, want ook de orthopeet keek er van op hoe hij nu loopt in verhouding met een paar maanden terug! En ik kan goedkoper aan dat voer komen dus duur is het voor mijn broer niet! En de hond krijgt al allerlei toevoegingen om de banden te versterken (sylicium enz) dus nog meer geven vindt ik niet echt goedkoop worden.
- memo
- Actief
Zulke bijzondere dingen zitten er dus niet in...
Ik heb hier de ingredientenlijst (helaas in het engels, nederlanders moeten eerst dierenarts zijn om het online te mogen bekijken 8O )
GUARANTEED ANALYSIS:
Crude Protein, Min: 21%
Crude Fat, Min: 8%
Crude Fiber, Max: 4%
Moisture, Max: 10.5%
METABOLIZABLE ENERGY:
From Protein: 24.9%
From Fat: 24.3%
From Carbohydrate: 50.8%
Approximately 271 kcal per 8-oz cup; 370 kcal per 100 g; 73 g per 8-oz. cup.
INGREDIENTS:
CHICKEN MEAL, GROUND CORN, RICE, GROUND WHEAT, CHICKEN FAT, NATURAL FLAVORS, DRIED BEET PULP, DRIED BREWERS YEAST, CELLULOSE POWDER, DRIED EGG POWDER, POTASSIUM CHLORIDE, VEGETABLE OIL, SODIUM CHLORIDE, DICALCIUM PHOSPHATE, CHOLINE CHLORIDE, GREEN LIPPED MUSSEL POWDER, VITAMINS [DL-ALPHA TOCOPHEROL ACETATE (SOURCE OF VITAMIN E), L-ASCORBYL-2-POLYPHOSPHATE (SOURCE OF VITAMIN C*), BIOTIN, D-CALCIUM PANTOTHENATE, NIACIN, PYRIDOXINE HYDROCHLORIDE (VITAMIN B6), VITAMIN A ACETATE, VITAMIN D3 SUPPLEMENT, THIAMINE MONONITRATE (VITAMIN B1), VITAMIN B12 SUPPLEMENT, RIBOFLAVIN (VITAMIN B2), FOLIC ACID], TAURINE*, INULIN, TRACE MINERALS [ZINC OXIDE, FERROUS SULFATE, COPPER SULFATE, MANGANOUS OXIDE, SODIUM SELENITE, CALCIUM IODATE], PRESERVED WITH MIXED TOCOPHEROLS, ROSEMARY EXTRACT, AND CITRIC ACID.
Enige verschil met andere brok is de groenlip mossel...
Ik heb hier de ingredientenlijst (helaas in het engels, nederlanders moeten eerst dierenarts zijn om het online te mogen bekijken 8O )
GUARANTEED ANALYSIS:
METABOLIZABLE ENERGY:
INGREDIENTS:
CHICKEN MEAL, GROUND CORN, RICE, GROUND WHEAT, CHICKEN FAT, NATURAL FLAVORS, DRIED BEET PULP, DRIED BREWERS YEAST, CELLULOSE POWDER, DRIED EGG POWDER, POTASSIUM CHLORIDE, VEGETABLE OIL, SODIUM CHLORIDE, DICALCIUM PHOSPHATE, CHOLINE CHLORIDE, GREEN LIPPED MUSSEL POWDER, VITAMINS [DL-ALPHA TOCOPHEROL ACETATE (SOURCE OF VITAMIN E), L-ASCORBYL-2-POLYPHOSPHATE (SOURCE OF VITAMIN C*), BIOTIN, D-CALCIUM PANTOTHENATE, NIACIN, PYRIDOXINE HYDROCHLORIDE (VITAMIN B6), VITAMIN A ACETATE, VITAMIN D3 SUPPLEMENT, THIAMINE MONONITRATE (VITAMIN B1), VITAMIN B12 SUPPLEMENT, RIBOFLAVIN (VITAMIN B2), FOLIC ACID], TAURINE*, INULIN, TRACE MINERALS [ZINC OXIDE, FERROUS SULFATE, COPPER SULFATE, MANGANOUS OXIDE, SODIUM SELENITE, CALCIUM IODATE], PRESERVED WITH MIXED TOCOPHEROLS, ROSEMARY EXTRACT, AND CITRIC ACID.

nou, dat is toch een geweldig lijstje ingredientenmemo schreef:Zulke bijzondere dingen zitten er dus niet in...
GUARANTEED ANALYSIS:
METABOLIZABLE ENERGY:
INGREDIENTS:

doe mij maar vers met ene supplement erbij, beter effect

- memo
- Actief
- laro
- Actief
niemand zegt toch dat hij moet veranderenlaro schreef:Nou ja hij doet het er goed op dus waarom zou hij veranderen?? Gaat toch goed zo en van versvlees ging hij ongeloofelijk aan de schijt, echt waterdun!!!! meerdere merken geprobeert.

maar in princiepe had je broer gewoon het oude voer kunnen blijven geven, daaraan een glucosamine/ chondriotine supplement aan toevoegen (gewoon etos/ kruidvat eigen merk) en je bent klaar.
het zal best helpen mobility support, maar het kan beter, zeker als je naar de ingredienten van de brok kijkt.
goedkopere en slechtere grondstoffen + chemische toevoegingen/ BHA/ BHT/ Etoxiquine?
er zijn gewoon brokken met betere ingredienten dan dit, die ook nog eens stukken goedkoper zijn.
+ waar ik bij blijf, met een apart glucosamine/chondriotine (hoe schrijf je dat in godsnaam

stel de hond krijgt meer klachten, dan zou hij meer brok moeten voeren om aan de juiste hoeveelheid glucosamine te komen, maar dat kan niet, want de hond moet schraal blijven.
er zijn ve

maar iedere zijn meug natuurlijk!
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Als de groenlipmossel idd de enige bron van glucosamine is dan is dat niet echt veel.memo schreef:Zulke bijzondere dingen zitten er dus niet in...
GUARANTEED ANALYSIS:
METABOLIZABLE ENERGY:
INGREDIENTS:
Ik zou ook kiezen voor het normale voer (voor mijn hond is dat versvoer) aangevuld met een glucosamine/chondroitine preparaat.
Overigens kan IK geen chemische toevoeging in de lijst ontdekken, geen BHA, BHT en/of Etoxiquine.
Wel vind ik het frapant dat er extra B12 wordt toegevoegd. Normaal zit deze vitamine in vlees. Voor mij een aanleiding om te denken dat er vrij weinig 'vlees' in dit voer verwerkt is.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- laro
- Actief
- Alan
- Vaste gebruiker
Ik heb laatst op een goldenretriever site gelezen dat die chemische toevoegingen in Europa verboden zijn. Maar goed ik ben er geen expert in...Liesbeth schreef:Als de groenlipmossel idd de enige bron van glucosamine is dan is dat niet echt veel.memo schreef:Zulke bijzondere dingen zitten er dus niet in...
GUARANTEED ANALYSIS:
METABOLIZABLE ENERGY:
INGREDIENTS:
Ik zou ook kiezen voor het normale voer (voor mijn hond is dat versvoer) aangevuld met een glucosamine/chondroitine preparaat.
Overigens kan IK geen chemische toevoeging in de lijst ontdekken, geen BHA, BHT en/of Etoxiquine.
Wel vind ik het frapant dat er extra B12 wordt toegevoegd. Normaal zit deze vitamine in vlees. Voor mij een aanleiding om te denken dat er vrij weinig 'vlees' in dit voer verwerkt is.
Mvg,
Alan
de toevoegingen in dierenvoer zijn voor mensen en babyvoeding idd verboden.
voor honden echter helaas niet en wordt dan ook veelvuldig gebruik van gemaakt.
al het voer wat langer als 6 maanden houdbaar is, wordt geconserveerd met deze middelen.
voer dat geconserveerd wordt met natuurlijke middelen, is niet langer als 6 maanden houdbaar
kijk maar naar de houdbaarheidsdatum op een zak voer en je weet genoeg.
gr wendy
voor honden echter helaas niet en wordt dan ook veelvuldig gebruik van gemaakt.
al het voer wat langer als 6 maanden houdbaar is, wordt geconserveerd met deze middelen.
voer dat geconserveerd wordt met natuurlijke middelen, is niet langer als 6 maanden houdbaar

kijk maar naar de houdbaarheidsdatum op een zak voer en je weet genoeg.
gr wendy
- memo
- Actief
En is het niet toegevoegd door de producent, dan kan het nog wel in de gebruikte ingredienten zitten. De fabrikant is nl. niet verplicht om die te melden (maar mag dan ook niet zeggen dat zijn voer niet die middelen bevat...meestal staat er niet toegevoegd....dat zegt dus niks over wat er door ander aan de ingredienten is toegevoegd...)