Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asieldieren zijn zielig

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Een hond die niet bij je past moet je natuurlijk niet nemen . Maar dan nog zijn er makkelijkere en moeilijkere honden die bij je passen . Als iemand dan welbewust voor de moeilijkere hond gaat , die ook moeilijker herplaatsbaar is , dan vind ik dat iets wat respect verdient .
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Als een asielhond weer een liefhebbend baasje en een warme mand gevonden heeft, mag dat baasje zich van mij best op de borst slaan....wat ????!!!!! die wil ik zelfs wel de hemel in prijzen. :ok: Opdat velen hem zullen volgen in dat voorbeeld :ok:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wij hebben vier honden waarvan er drie herplaatsers van zijn een is als pup gekomen en de andere twee zijn volwassen gekomen.Het is geen moment in me opgekomen dit te doen om "goed"gevonden te worden kom op zeg je moet er 24 uur mee leven tegenover dat ene moment dat je voor "god " mag spelen.Ze zijn volgens mij niet dankbaarder dan een andere hond onze mastino gilde zelfs van ellende toen we haar meenamen terwijl ze uit een nare situatie kwam,wel paste ze zich heel snel goed aan en kregen we een hele hechte band met haar dus dat zegt genoeg.Mijn honden zijn gewoon op mijn weg gekomen en ondanks dat er rassen bij zaten waar ik in eerste instantie niet aan gedacht zou hebben geven ze ons net zo veel plezier als een hond van een fokker en denken wij er niet meer aan dat ze "dumpers" zijn.
Tineke.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

tineke schreef: Mijn honden zijn gewoon op mijn weg gekomen en ondanks dat er rassen bij zaten waar ik in eerste instantie niet aan gedacht zou hebben geven ze ons net zo veel plezier als een hond van een fokker en denken wij er niet meer aan dat ze "dumpers" zijn.
Tineke.
Ik was op zoek naar een oudere hond , en dan heb je automatisch een herplaatser . Ik ging b.v. in het asiel kijken . Daar zat een mechelse herder met drie poten . Ik denk niet dat iemand denkt , goh , een hond met drie poten , leuk zeg , die moet ik hebben . Ik dacht dat niet en heb haar laten zitten , ook om andere redenen trouwens . Als je zo'n hond toch neemt , dan doe je dat m.i. niet alleen maar voor je plezier .
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Wat wordt er weer geoordeeld :? .
Straks moet ik mij nog schuldig gaan voelen omdat ik mijn honden van pups af aan heb. Als je liever een hond uit het asiel heb, dan is dat iets goeds, maar dat maakt een pupeigenaar geen minderen hondenliefhebber. Ik ben stapelgek op mijn honden en echt wel een hondenliefhebber, maar ik wilde gewoon geen asielhonden.
Ik vind het erg dubbel allemaal maar ik vind het een beetje zwak om te zeggen dat degene die voor een pup kiest een mindere hondenliefhebber is. Word ook alleen maar gezegd door mensen die hond honden uit een asiel hebben trouwens.
Groetjes Rob
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

hahahahahahah jajajajajaja mooie verhalen allemaal hoor,echt werkelijk prachtig,de een vind dat je een grootere dieren vriend bent als je de tering zooi van een ander mee naar huis neemt, en de ander stopt zich zelf een veer in z'n reet omdat die een hondje uit timboektoe heeft gered
WOW petje af hoor :kotz:

hondje redden uit timboektoe waarom? asiels genoeg hier met honden die een huis nodig hebben,maar die zijn blijkbaar niet secieaal genoeg,nee hondje uit spanje of griekenland want dat is in

hou toch op met je zelf zo op te hemelen want het begint hier echt flink te stinken
er is voor ieder wat wils,wil je ander mans problemen op lossen ga naar het asiel zo niet koop je een puppie ,maar gaat niet groot lopen doen met hondje uit het buiten land want op dat moment laat je de hondjes hier in het assiel stikken ohw ohw ohw en dat noemen ze dan dieren liefde

mol 8)
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

v.d Lupinehof schreef:hahahahahahah jajajajajaja mooie verhalen allemaal hoor,echt werkelijk prachtig,de een vind dat je een grootere dieren vriend bent als je de tering zooi van een ander mee naar huis neemt, en de ander stopt zich zelf een veer in z'n reet omdat die een hondje uit timboektoe heeft gered

hondje redden uit timboektoe waarom? asiels genoeg hier met honden die een huis nodig hebben,maar die zijn blijkbaar niet secieaal genoeg,nee hondje uit spanje of griekenland want dat is in

hou toch op met je zelf zo op te hemelen want het begint hier echt flink te stinken
er is voor ieder wat wils,wil je ander mans problemen op lossen ga naar het asiel zo niet koop je een puppie ,maar gaat niet groot lopen doen met hondje uit het buiten land want op dat moment laat je de hondjes hier in het assiel stikken ohw ohw ohw en dat noemen ze dan dieren liefde

mol 8)
Je hebt gelijk dat je zegt dat je er niet groots over hoeft te doen als je een hond uit het buitenland hebt.

Maar toch heb ik er wel voor gekozen. Niet omdat ik de asieldieren hier geen nieuw thuis gun, misschien komt er hier ooit nog wel eens een nederlandse asielhond als ik plek heb. Maar de omstandigheden waarin de asielhonden hier en de asielhonden daar leven zijn zo hemelsbreed verschillend dat dat voor mij de doorslag gegeven heeft.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ik vind iemand die goed voor zijn hond(en) zorgt een hondenvriend. Ook iemand zonder honden kan een hondenvriend zijn.

Volgens mij zijn we hier allemaal hondenvriend en vind ik het niet nodig om er goed/beter/best van te maken :kotz:

Of moet je ook blond haar en blauwe ogen hebben?
Mol
Zeer actief

Baily schreef:
v.d Lupinehof schreef:hahahahahahah jajajajajaja mooie verhalen allemaal hoor,echt werkelijk prachtig,de een vind dat je een grootere dieren vriend bent als je de tering zooi van een ander mee naar huis neemt, en de ander stopt zich zelf een veer in z'n reet omdat die een hondje uit timboektoe heeft gered

mol 8)
Je hebt gelijk dat je zegt dat je er niet groots over hoeft te doen als je een hond uit het buitenland hebt.

Maar toch heb ik er wel voor gekozen. Niet omdat ik de asieldieren hier geen nieuw thuis gun, misschien komt er hier ooit nog wel eens een nederlandse asielhond als ik plek heb. Maar de omstandigheden waarin de asielhonden hier en de asielhonden daar leven zijn zo hemelsbreed verschillend dat dat voor mij de doorslag gegeven heeft.
moet ik nog wat veren voor je halen?

mol 8)
Missy T
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): shih tzu

Ongelezen bericht door Missy T »

Nee...kort maar krachting, niet elke asielhond is zielig.
ik heb er ook wel gezien waarbijj ik het wel zielig vond: mens heeft geen zin meer in hond, hond is perfect dus dumpt ze hem maar!
dat was zon schat van een hond...

maar de meeste zijn niet echt zielig..
wel verdienen ze natuurlijk allemaal een nieuwe plek!

en in een asiel worden ze meestal toch goed behandeld, dus verzorging en liefde krijgen ze tochh wel..\
Als tranen een trap konden bouwen en herrineringen een brug, dan klom ik hoog in de hemel en nam ik jou mee terug
Rakker maatje Rust Zacht: 28-02-1998 - 26-03-2010
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

mol 8)
O ja, dat is waar..... ik was vergeten dat Nederlandse honden belangrijker zijn dan honden over de grens :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mol
Zeer actief

Stang schreef:

mol 8)

O ja, dat is waar..... ik was vergeten dat Nederlandse honden belangrijker zijn dan honden over de grens :roll:
jep verbeter de wereld begin in eigen land 8)

mol 8)
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

v.d Lupinehof schreef: jep verbeter de wereld begin in eigen land 8)
of begin in je eigen deel van de wereld. het is maar waar je de grens trekt. en zeker sinds je zonder je paspoort te laten zien naar bijvoorbeeld griekenland of spanje kan gaan, ligt die grens letterlijk een godsgruwelijk eind verder dan roosendaal.
Mol
Zeer actief

linlin schreef:
of begin in je eigen deel van de wereld. het is maar waar je de grens trekt. en zeker sinds je zonder je paspoort te laten zien naar bijvoorbeeld griekenland of spanje kan gaan, ligt die grens letterlijk een godsgruwelijk eind verder dan roosendaal.
mee eens ,maar je gaat mijn niet vertellen dat elke weldoender persoonlijk zijn of haar hondje is wezen halen in verwegie stan dus die vlieger gaat niet op

mol 8)
linlin

v.d Lupinehof schreef:
linlin schreef:
mee eens ,maar je gaat mijn niet vertellen dat elke weldoender persoonlijk zijn of haar hondje is wezen halen in verwegie stan
ja, en? maakt dat wat uit?
Mol
Zeer actief

linlin schreef:
v.d Lupinehof schreef:
linlin schreef:
mee eens ,maar je gaat mijn niet vertellen dat elke weldoender persoonlijk zijn of haar hondje is wezen halen in verwegie stan
ja, en? maakt dat wat uit?
nou dat je dan netzo goed een hond via een postorder bedrijf kan bestellen is bijna het zelfde natuurlijk,maar tis en blijf natuurlijk over de grens hoe je het draait of keert want het hondje moet wel aan bepaalde eisen voldoen ,en als je het op haalt in roosendaal niet.

mol 8)
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Importeer jij geen honden dan Mol?
Stel er zit een teef die precies bij jouw lijn zou passen of iets toe zou voegen maar zij is in America?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
linlin

v.d Lupinehof schreef: nou dat je dan netzo goed een hond via een postorder bedrijf kan bestellen is bijna het zelfde natuurlijk,maar tis en blijf natuurlijk over de grens hoe je het draait of keert want het hondje moet wel aan bepaalde eisen voldoen ,en als je het op haalt in roosendaal niet.
ja hehe, dat zijn bureaucratische formaliteiten.

feit blijft dat je niet kan zeggen 'jij bent een hondenvriend en jij niet' op grond van jouw persoonlijke motivaties om honden in huis te hebben.

jijzelf bent, met je doordachte foklijnen, heel anders met jouw honden bezig dan ik, bijvoorbeeld. maar ik ben ervan overtuigd dat jouw toewijding om jouw honden een goed leven te geven even groot is als die van mij.

net zoals ik jou geen idioot vind, alhoewel ik geregeld geen hol snap van jouw fok-acties, vind ik ook dat jij mensen die een asielhond een goed huis willen geven ook in hun waarde moet laten. ook al snap jij weer geen hol van hun acties.
Mol
Zeer actief

Rataplan schreef:Importeer jij geen honden dan Mol?
Stel er zit een teef die precies bij jouw lijn zou passen of iets toe zou voegen maar zij is in America?
nee ik doe alleen maar export, en dan is dat in mijn toch anders dan ben je doel bewust bezig met een bepaalt ras om deze te verbeteren , en niet met en of ander straat hond die de plaats in neemt van een hond hier in het asiel

mol 8)
Mol
Zeer actief

linlin schreef:
v.d Lupinehof schreef: nou dat je dan netzo goed een hond via een postorder bedrijf kan bestellen is bijna het zelfde natuurlijk,maar tis en blijf natuurlijk over de grens hoe je het draait of keert want het hondje moet wel aan bepaalde eisen voldoen ,en als je het op haalt in roosendaal niet.
ja hehe, dat zijn bureaucratische formaliteiten.

feit blijft dat je niet kan zeggen 'jij bent een hondenvriend en jij niet' op grond van jouw persoonlijke motivaties om honden in huis te hebben.

jijzelf bent, met je doordachte foklijnen, heel anders met jouw honden bezig dan ik, bijvoorbeeld. maar ik ben ervan overtuigd dat jouw toewijding om jouw honden een goed leven te geven even groot is als die van mij.

net zoals ik jou geen idioot vind, alhoewel ik geregeld geen hol snap van jouw fok-acties, vind ik ook dat jij mensen die een asielhond een goed huis willen geven ook in hun waarde moet laten. ook al snap jij weer geen hol van hun acties.
dat jij er geen hol van snapt is ook omdat je je eigen er niet in verdiept
en dat mensen een asiel hond nemen moeten ze natuurlijk zelf weten, en dat ze een hond uit weet ik veel waar halen om dat ze dan het gevoel hebben dat ze iets heeeeeeeeel goeds doen mijn een biet maar laat dat geklop op eigen schouder achter wegen.

mol 8)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
linlin schreef:
mee eens ,maar je gaat mijn niet vertellen dat elke weldoender persoonlijk zijn of haar hondje is wezen halen in verwegie stan dus die vlieger gaat niet op

mol 8)
Nee klopt....... dus toch uit eigen land dan he?! ;) :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Ehm.....hallo ?

Vrede op aarde? ;)

Dit is een onderwerp waarover men nooit raakt uitgediscussieerd.....
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Stang schreef:
v.d Lupinehof schreef:
linlin schreef:

mol 8)
ja zo lijkt het maar is niet zo

mol 8)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
Stang schreef:
v.d Lupinehof schreef:
linlin schreef: of begin in je eigen deel van de wereld. het is maar waar je de grens trekt. en zeker sinds je zonder je paspoort te laten zien naar bijvoorbeeld griekenland of spanje kan gaan, ligt die grens letterlijk een godsgruwelijk eind verder dan roosendaal.

mol 8)

mol 8)
Joh! 8O
Misschien net zoiets al met jouw ''spreekwoord''?
Afbeelding
A good dog never dies...

Mol
Zeer actief

Stang schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Stang schreef:
v.d Lupinehof schreef: mee eens ,maar je gaat mijn niet vertellen dat elke weldoender persoonlijk zijn of haar hondje is wezen halen in verwegie stan dus die vlieger gaat niet op

mol 8)

mol 8)
Joh! 8O
en je doelt op??????????????

mol 8)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
Stang schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Stang schreef: Nee klopt....... dus toch uit eigen land dan he?! ;) :roll:

mol 8)
Joh! 8O

mol 8)
Niet duidelijk? :?
Jij verdraait het spreekwoord naar eigen inzicht en ik verdraai de herkomst van Moritz; slaat dus allebei nergens op ;)
Afbeelding
A good dog never dies...

Mol
Zeer actief

Stang schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Stang schreef:
v.d Lupinehof schreef: ja zo lijkt het maar is niet zo

mol 8)
Joh! 8O

mol 8)
Niet duidelijk? :?
Jij verdraait het spreekwoord naar eigen inzicht en ik verdraai de herkomst van Moritz; slaat dus allebei nergens op ;)
ja :?

mol 8)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hahahahahhahaha :mrgreen:
Solly..... wat een gelul in de ruimte allemaal :p:
Afbeelding
A good dog never dies...

Baily

Ongelezen bericht door Baily »

v.d Lupinehof schreef:
Baily schreef:

mol 8)

moet ik nog wat veren voor je halen?

mol 8)
Nee dank je, die mag je voor jezelf houden en stoppen waar je wilt............. :pffff: :mrgreen:

Je begrijpt het niet, en ik kan het je ook niet uitleggen. Desi van mij staat ergens op een site op een fotootje dat ze voor een hek zit en ze steekt haar kop tegen/door de tralies. De tralies zijn verroest en ze is heel mager. De uitdrukking in de ogen is triest.

Zo heeft ze 9 jaar gezeten. Op die basis heb ik haar dus in huis genomen en niet omdat er een labeltje uit het buitenland aan hangt. Als zo een hond hier in het asiel zit haal ik hem ook op. Maar zo zitten ze hier niet.

Hoewel ik het ook erg vind als honden hier in het asiel zitten maar ik kan niet alle honden van de wereld helpen helaas.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

nou honden kunnen het hier ook slecht hebben hoor voorbeelden te over denk ik zo.Maar het gaat erom denk ik dat je plezier met je hond hebt wij hebben dat met onze dumpers maar toen wij er een tijdje geleden,voor dat we onze laatste dumper erbij hadden, een bij namen hebben wij die bij een fokker gekocht en daar voel ik me dan ook niet schuldig over. Tevens wil ik in de toekomst graag weer een klein hondje,heb ik altijd gehad is helaas overleden op bijna 18 jarige leeftijd,en dan ga ik toch naar een goede fokker want dat vind ik altijd beter dan maar op de bonnefooi een pupje kopen.Als je het leuk hebt met je hond maakt het ggen moer uit waar die vandaan komt(geen broodfok natuurlijk) asiel ,fokker dan gaat het toch dat je geniet van het fenomeen hond.Inderdaad onze eerste fila is gewoon op onze weg gekomen maar ik ben wel helemaal aan het ras verslingerd geraakt en wil nooit meer filaloos door het leven dus eind goed al goed .
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”