Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond is geen grote eter maar lust wel Aldi voer wat nu?
Moderator: moderatorteam
Mijn hond is geen grote eter maar lust wel Aldi voer wat nu?
Hallo allemaal,
Ik heb een leonberger van nu 4 jaar die eigenlijk altijd maar matig eet. Ze heeft een tijd Eukaneuba gehad maar dat at ze op een gegeven moment slecht. Van alles er door heen gemikt. Olijfolie, kattenvoer, pens noem maar op. Het hielp steeds een paar dagen maar dan liep ze weer bij de bak weg. Royal Canin hoeft ze ook niet. Ik heb pedigree geprobeerd (harde brok) en dat vind ze erg lekker. Ik ontmoete laatst iemand die erg te spreken was over de Aldi brokken. Ik heb het geprobeerd en ze vind ze erg lekker. Vaak komt Aldi over het algemeen goed uit de bus met verschillende testen. Ik kon echter geen kwaliteits test vinden over honden voer van de Aldi. Ook niet in het algemeen trouwens. Heeft iemand ervaring met het voer van de Aldi? Of tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Ik heb een leonberger van nu 4 jaar die eigenlijk altijd maar matig eet. Ze heeft een tijd Eukaneuba gehad maar dat at ze op een gegeven moment slecht. Van alles er door heen gemikt. Olijfolie, kattenvoer, pens noem maar op. Het hielp steeds een paar dagen maar dan liep ze weer bij de bak weg. Royal Canin hoeft ze ook niet. Ik heb pedigree geprobeerd (harde brok) en dat vind ze erg lekker. Ik ontmoete laatst iemand die erg te spreken was over de Aldi brokken. Ik heb het geprobeerd en ze vind ze erg lekker. Vaak komt Aldi over het algemeen goed uit de bus met verschillende testen. Ik kon echter geen kwaliteits test vinden over honden voer van de Aldi. Ook niet in het algemeen trouwens. Heeft iemand ervaring met het voer van de Aldi? Of tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Laatst gewijzigd door Gast op 20 jun 2004 20:43, 3 keer totaal gewijzigd.
- memo
- Actief
Jij zegt dat Aldi goed uit de test komt vaak? Wat voor testen dan? Ik lees nl. meestal het omgekeerde. Vaak bevatten de groenten en fruit stoffen die er niet in horen te zitten, zit de zalm vol met rotzooi etc... De lage prijzen moeten toch ergens van komen (uit de aarbeientest kwamen ze overigens de laatste keer beter dan de AH, maar meestal is het anders)? Ze halen hun producten vaak uit Oost-Europa en daar zijn andere eisen dan hier (nog wel, nu ze toegetreden zijn, zal het wel langzaam veranderen, net als de prijzen), nb. in EU zijn ze strenger!
Aldivoer is heel erg goedkoop. Wat denk je wat de ingredienten van dit voer dan zullen zijn? Goede, gezonde ingredienten? Persoonlijk denk ik dat de ingredienten waarschijnlijk niet al te veel soeps zullen zijn voor deze prijs en deze low-budget supermarkt.
Ik denk dat honden het graag eten omdat het boordevol smaakstoffen zit. Gezond is anders, lijkt mij!
Veel honden eten brokken slecht. De mijne ook. Hij laat gemakkelijk zijn bak dagen staan. Nu ik hem 4 dagen per week versvlees voer, is het anders. Hij eet altijd met smaak zijn bak leeg. Ik moet er persoonlijk ook niet aan denken om elke dag droge cornflakes te eten :p:
Heb je weleens een geperste brok geprobeerd zoals Cavom of Farmfood?
Nederland zit barstensvol met verschillende hondenvoeren. Veel zijn, in mijn opinie, een stuk beter dan dubieus Aldi-voer...
Succes!
Aldivoer is heel erg goedkoop. Wat denk je wat de ingredienten van dit voer dan zullen zijn? Goede, gezonde ingredienten? Persoonlijk denk ik dat de ingredienten waarschijnlijk niet al te veel soeps zullen zijn voor deze prijs en deze low-budget supermarkt.
Ik denk dat honden het graag eten omdat het boordevol smaakstoffen zit. Gezond is anders, lijkt mij!
Veel honden eten brokken slecht. De mijne ook. Hij laat gemakkelijk zijn bak dagen staan. Nu ik hem 4 dagen per week versvlees voer, is het anders. Hij eet altijd met smaak zijn bak leeg. Ik moet er persoonlijk ook niet aan denken om elke dag droge cornflakes te eten :p:
Heb je weleens een geperste brok geprobeerd zoals Cavom of Farmfood?
Nederland zit barstensvol met verschillende hondenvoeren. Veel zijn, in mijn opinie, een stuk beter dan dubieus Aldi-voer...
Succes!
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

als ik al brokken zou voeren, dan zou ik zeker niet kiezen voor voer wat in de supermarkt schappen staat.
allemaal lekker goedkoop, boordevol kleur/ geur en smaakstoffen en vaak ook veel te zout en dus weer slecht voor de nieren.
uiteraard vinden honden al deze smaakmakertjes in dat goedkope voer maar al te lekker, dus eten ze het wel.
als je hond niet eet, wat doe je dan?
ga je er meteen iets doorheen mengen?
haal je de bak na 10 minuten weg en geef je pas weer eten op het volgende eet moment?
besteeds je anadacht ana het NIET willen eten?
zelf zou ik als je perse brokken wilt blijven voeren, kiezen voor een brok zonder kleur/geur/ smaakstoffen en BHA en BHT (bevat eukaneuba ook allemaal evenals royal canin en tal van andere zogenaamd geweldige merken).
bijvoorbeeld canidae, nutro, cavom, farmfood, ecofood, biofood en nog zoveel meer.
wat je verder ook zou kunnen doen, en dat is qyan erg goed bevallen, is helemaal stoppen met brokken en over gaan op een compleet merk diepvriesvlees, wat nog completer is als brokken.
waarom completer als brokken? het zit boordenvol goede bacterien, je gefet het rauw en het is natuurlijk.
je zou naast ene goede brok ook 1, 2 of meer dagen vers kunnen voeren, is ook nog eens goed voor de darmen.
www.ahv-breda.nl
www.rodi-petfood.nl
www.energique.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.carnibest.nl
maar aldi voer of ieder andr eigen huismerk of merk wat ze in de supermarkt verkopen, ik zou het niet doen
allemaal lekker goedkoop, boordevol kleur/ geur en smaakstoffen en vaak ook veel te zout en dus weer slecht voor de nieren.
uiteraard vinden honden al deze smaakmakertjes in dat goedkope voer maar al te lekker, dus eten ze het wel.
als je hond niet eet, wat doe je dan?
ga je er meteen iets doorheen mengen?
haal je de bak na 10 minuten weg en geef je pas weer eten op het volgende eet moment?
besteeds je anadacht ana het NIET willen eten?
zelf zou ik als je perse brokken wilt blijven voeren, kiezen voor een brok zonder kleur/geur/ smaakstoffen en BHA en BHT (bevat eukaneuba ook allemaal evenals royal canin en tal van andere zogenaamd geweldige merken).
bijvoorbeeld canidae, nutro, cavom, farmfood, ecofood, biofood en nog zoveel meer.
wat je verder ook zou kunnen doen, en dat is qyan erg goed bevallen, is helemaal stoppen met brokken en over gaan op een compleet merk diepvriesvlees, wat nog completer is als brokken.
waarom completer als brokken? het zit boordenvol goede bacterien, je gefet het rauw en het is natuurlijk.
je zou naast ene goede brok ook 1, 2 of meer dagen vers kunnen voeren, is ook nog eens goed voor de darmen.
www.ahv-breda.nl
www.rodi-petfood.nl
www.energique.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.carnibest.nl
maar aldi voer of ieder andr eigen huismerk of merk wat ze in de supermarkt verkopen, ik zou het niet doen

-
- Zeer actief
Voer van de Aldi?
He bedankt voor de reacties,
Ik haal het voer niet (meer) weg. In het begin wel gedaan. Denk wel dat ik het niet willen eten te veel aandacht heb gegeven. Meestal laat ik het gewoon staan en dan doet ze een dag of twee/drie over de halve hoeveelheid die ze volgens de verpakking nodig zou hebben per dag. Ik vind dat een hond gewoon met smaak zijn bak moet leeg eten. Dus zoek je een alternatief. Ik had zelf ook mijn vraagtekens bij het voer van de Aldi vandaar deze topic. Ik geef haar af en toe wel Rodi vlees met een paar boterhammen erdoor. Het eertse jaar heeft ze uitsluitend rodi gegeten trouwens. Maar ik krijg dan het idee dat ze gaat wachten met eten tot de bonus weer langskomt. De genoemde merken ken ik niet. Ik zal daar eens achteraan. In Friesland moet dat toch ook wel te krijgen zijn. Zal de stukken hier over vleesvoer gaan lezen. Zoek dus gewoon info over voeren in het algemeen. De winkels liggen toch allemaal vol met royal canin, eukaneuba enz. Wordt ook aanbevolen door mijn fokster. Maar goed we zoeken gewoon verder.
Ik haal het voer niet (meer) weg. In het begin wel gedaan. Denk wel dat ik het niet willen eten te veel aandacht heb gegeven. Meestal laat ik het gewoon staan en dan doet ze een dag of twee/drie over de halve hoeveelheid die ze volgens de verpakking nodig zou hebben per dag. Ik vind dat een hond gewoon met smaak zijn bak moet leeg eten. Dus zoek je een alternatief. Ik had zelf ook mijn vraagtekens bij het voer van de Aldi vandaar deze topic. Ik geef haar af en toe wel Rodi vlees met een paar boterhammen erdoor. Het eertse jaar heeft ze uitsluitend rodi gegeten trouwens. Maar ik krijg dan het idee dat ze gaat wachten met eten tot de bonus weer langskomt. De genoemde merken ken ik niet. Ik zal daar eens achteraan. In Friesland moet dat toch ook wel te krijgen zijn. Zal de stukken hier over vleesvoer gaan lezen. Zoek dus gewoon info over voeren in het algemeen. De winkels liggen toch allemaal vol met royal canin, eukaneuba enz. Wordt ook aanbevolen door mijn fokster. Maar goed we zoeken gewoon verder.
tja, ik heb hier zo'n moeilijke eter.
toen hij brokken at, at hij moeilijk.
nu krijgt hij al iets langer als een jaar volledig versvlees en hij eet nog steeds moeilijk.
soms gaat het maanden goed, maar om nu te zeggen dat hij zijn bak aanvliegt, nou nee
sommige honden hebben denk ik gewoon minder plezier aan eten, of vinden het niet zo belangijk als dat wij het vinden.
oogt je hond verder gezond, of is hij aan de magere kant.
ik denk dat als hij verder gezond is en niet te mager dat je er niet zo'n probleem van moet maken, hoe moielijk ook, want ik maak er met qyan ook nog steeds een probleem van
maar..................ik heb meer problemen met zijn slechte eten dan hij, hij is gezond en absoluut niet dun, dus waar ik me druk om maak weet ik ook niet
wat bedoel je met: je hebt idee dat ze wacht met eten totdat de bonus weer voorbij komt?
ik weet nog dat ik met qyan op een gegeven moment iedere week een ander merk brokken had en toen hij op vlees zat iedere keer een ander merk vlees, of ik ging het lekkerder maken.
uiteindelijk at hij helemaal niet meer.
op een gegeven moment had ik een merk gevonden waar zijn ontlasting goed op was en ben het niet eten straal gaan negeren.
na 10 minuten niet eten, bak weg en pas 's avonds weer. en niet ene dubbele portie, maar nee, gewoon de portie voor in de avond.
dit strak vol gehouden, helemaal geen botten gegeven of andere tussendoortjes, eerst weer gewoon eten.
eerst pet 1/4 van zijn eten per dag begonnen en dat op gebouwd naar hoevel hij eigenlijk moest hebben.
maar ondanks het negeren van het NIET eten, blijft het een moeilijke eter.
hij heeft eigenlijk van pup afaan nooit echt interesse gehad in voer.
zal vast wel in friesland te krijgen zijn.
uiteraard is het wel zo dat een goed voer, zoals hierboven door brigitte geschreven, hoe slecht ook, toch het juiste voer voor je hond kan zijn.
goed voer is uiteindelijk dat ene waar je hond het goed op doet, dus waar de ontlasting ook goed op is, of dit nu brokken zijn of vers.
maar is je hond te dun, of ziet je hond er gewoon goed uit?
wat op de verpakkingen staat is ene richtlijn en veel honden hebben veel minder nodig dan staat aangegeven.
misschien is het een idee om te proberen om om nu eens de halve hoeveelheid die ze nu eet, te verdelen in 2 porties.
de ene helft bied je in de ochtend aan, niet eten, weg ermee.
dan in de avond weer als ze eten moet krijgen, weer de helft van wat ze normaal krijgt.
niet eten, weg ermee.
toen hij brokken at, at hij moeilijk.
nu krijgt hij al iets langer als een jaar volledig versvlees en hij eet nog steeds moeilijk.
soms gaat het maanden goed, maar om nu te zeggen dat hij zijn bak aanvliegt, nou nee

sommige honden hebben denk ik gewoon minder plezier aan eten, of vinden het niet zo belangijk als dat wij het vinden.
oogt je hond verder gezond, of is hij aan de magere kant.
ik denk dat als hij verder gezond is en niet te mager dat je er niet zo'n probleem van moet maken, hoe moielijk ook, want ik maak er met qyan ook nog steeds een probleem van

maar..................ik heb meer problemen met zijn slechte eten dan hij, hij is gezond en absoluut niet dun, dus waar ik me druk om maak weet ik ook niet

wat bedoel je met: je hebt idee dat ze wacht met eten totdat de bonus weer voorbij komt?
ik weet nog dat ik met qyan op een gegeven moment iedere week een ander merk brokken had en toen hij op vlees zat iedere keer een ander merk vlees, of ik ging het lekkerder maken.
uiteindelijk at hij helemaal niet meer.
op een gegeven moment had ik een merk gevonden waar zijn ontlasting goed op was en ben het niet eten straal gaan negeren.
na 10 minuten niet eten, bak weg en pas 's avonds weer. en niet ene dubbele portie, maar nee, gewoon de portie voor in de avond.
dit strak vol gehouden, helemaal geen botten gegeven of andere tussendoortjes, eerst weer gewoon eten.
eerst pet 1/4 van zijn eten per dag begonnen en dat op gebouwd naar hoevel hij eigenlijk moest hebben.
maar ondanks het negeren van het NIET eten, blijft het een moeilijke eter.
hij heeft eigenlijk van pup afaan nooit echt interesse gehad in voer.
zal vast wel in friesland te krijgen zijn.
uiteraard is het wel zo dat een goed voer, zoals hierboven door brigitte geschreven, hoe slecht ook, toch het juiste voer voor je hond kan zijn.
goed voer is uiteindelijk dat ene waar je hond het goed op doet, dus waar de ontlasting ook goed op is, of dit nu brokken zijn of vers.
maar is je hond te dun, of ziet je hond er gewoon goed uit?
wat op de verpakkingen staat is ene richtlijn en veel honden hebben veel minder nodig dan staat aangegeven.
misschien is het een idee om te proberen om om nu eens de halve hoeveelheid die ze nu eet, te verdelen in 2 porties.
de ene helft bied je in de ochtend aan, niet eten, weg ermee.
dan in de avond weer als ze eten moet krijgen, weer de helft van wat ze normaal krijgt.
niet eten, weg ermee.
Niet echt een eter
Hallo,
Ik zal de tips met het negeren zeker proberen. Ik moet zeggen dat ik dat er ook niet zo'n drukte meer van maak. Malou ziet er verder goed uit. Niet te dik wat je wel vaak ziet bij leonbergers. De problemen zijn het ergst rond de loopsheid. Zeker de 2 a 3 maanden erna blijft het knoeien. Tja en dat twee keer per jaar dan is half om half. Een periode redelijk eten en dat een periode slecht eten. In deze periode is ze ook rusteloos en weinig energiek. Steriliseren zou de oplossing zijn maar hier wacht ik toch liever mee. Bovendien wil ik graag dat ze nog een nestje krijgt. Het is een te mooie hond om daar verder niks mee te doen.
Ik ga eens achter dat duck voer aan. Mischien kan ik dat een paar keer voeren samen met pedigree voor de lekkerer hap. Als dat goed gaat langzaam over op mischien wel helemaal vlees. Dat Aldi voer koop ik niet meer want ik ben echt niet tevreden over de (vele) ontlasting. dat van die richtlijnen vond ik ook wel leuk om te lezen. Blijkbaar zijn de richtlijnen gebaseerd op een wenselijke omzet en niet zozeer op de dagelijkse behoefte van een hond.
Nog een vraagje over vleesvoer. Al lezende zou ik mijn hond een kilo vlees per dag moeten gaan voeren. Ze weegt ongeveer 48kg. Dat vind ik toch wel een hele berg vlees. Dezelfde richtlijnen?
Ik zal de tips met het negeren zeker proberen. Ik moet zeggen dat ik dat er ook niet zo'n drukte meer van maak. Malou ziet er verder goed uit. Niet te dik wat je wel vaak ziet bij leonbergers. De problemen zijn het ergst rond de loopsheid. Zeker de 2 a 3 maanden erna blijft het knoeien. Tja en dat twee keer per jaar dan is half om half. Een periode redelijk eten en dat een periode slecht eten. In deze periode is ze ook rusteloos en weinig energiek. Steriliseren zou de oplossing zijn maar hier wacht ik toch liever mee. Bovendien wil ik graag dat ze nog een nestje krijgt. Het is een te mooie hond om daar verder niks mee te doen.
Ik ga eens achter dat duck voer aan. Mischien kan ik dat een paar keer voeren samen met pedigree voor de lekkerer hap. Als dat goed gaat langzaam over op mischien wel helemaal vlees. Dat Aldi voer koop ik niet meer want ik ben echt niet tevreden over de (vele) ontlasting. dat van die richtlijnen vond ik ook wel leuk om te lezen. Blijkbaar zijn de richtlijnen gebaseerd op een wenselijke omzet en niet zozeer op de dagelijkse behoefte van een hond.
Nog een vraagje over vleesvoer. Al lezende zou ik mijn hond een kilo vlees per dag moeten gaan voeren. Ze weegt ongeveer 48kg. Dat vind ik toch wel een hele berg vlees. Dezelfde richtlijnen?
- memo
- Actief
Hoi,
het beste kun je rauw vlees niet mengen met brokken omdat de maagsappen van brokken (koolhydraten) minder zuur worden en daardoor er een grotere kans is op bacterie-besmetting. Vlees verteert met ph 1-2 en brokken met ph 5. Beter een paar uurtjes er tussen houden!
Is het bij zo'n grote hond eigenlijk neit beter om meerdere kleine porties per dag te geven ivm maagtorsies (geen idee hoor, maar je leest er erg verschillende dingen over)?
groetjes
het beste kun je rauw vlees niet mengen met brokken omdat de maagsappen van brokken (koolhydraten) minder zuur worden en daardoor er een grotere kans is op bacterie-besmetting. Vlees verteert met ph 1-2 en brokken met ph 5. Beter een paar uurtjes er tussen houden!
Is het bij zo'n grote hond eigenlijk neit beter om meerdere kleine porties per dag te geven ivm maagtorsies (geen idee hoor, maar je leest er erg verschillende dingen over)?
groetjes

hihi Ik heb wat anders vernomen... Vorige week kwam de Aldi nog naar voren als supermarkt met de beste groenten! En regelmatig blijkt dat de spullen die zij leveren toch van een bepaalde kwaliteit zijn...memo schreef:Jij zegt dat Aldi goed uit de test komt vaak? Wat voor testen dan? Ik lees nl. meestal het omgekeerde. Vaak bevatten de groenten en fruit stoffen die er niet in horen te zitten, zit de zalm vol met rotzooi etc...
Ik heb met Terra toen ze jong was heel wat problemen gehad rond voer. Het ene voer at ze niet, het andere werd ze ronduit ziek van. Het enige voer waar ze het goed op deed en nog doet, is brokken van de Aldi. Ze vindt het lekker, maar ook haar vacht glimt als de beste, haar conditie is top en ze doet het er gewoon goed op. Goedkoop of niet, dat is toch voor mij doorslaggevend. Ik koop liever iets waarvan blijkt dat het werkt, dan iets waarvan de prijs verraadt dat het wel iets heel goeds MOET zijn omdat het zo duur is...
Re: Niet echt een eter
misschien dat je de eerste maanden (maand of 2) wel meer dan 1 kilo moeten voeren.markfryslan schreef:Hallo,
dat van die richtlijnen vond ik ook wel leuk om te lezen. Blijkbaar zijn de richtlijnen gebaseerd op een wenselijke omzet en niet zozeer op de dagelijkse behoefte van een hond.
na verloop van tijd kun je drastisch omlaag in de hoeveelheid voer.
uitleg:
je hond heeft brokken gegeten en het lichaam is gewend aan het verteren en gebruiken van koolhydraten.
met de overstap naar vers moet het lichaam opeens vetten gaan verteren en gebruiken.
het lichaam zal hier aan moeten wennen, waardoor het dus kan zijn dat je de eerste tijd meer moet voeren.
hoeft niet, maar het kan.
als het lichaam eenmaal goed met het vlees overweg kan, wat je vaak wel ziet ana de ontlasting, maar ook aan het opeens dikker worden van je hond, dan gaat je hond zijn voer opnemen en kun je omlaag met de hoeveelheden.
ook op de verpakking van vlees staan richtlijnen.
voer met je ogen, dat is de beste richtlijn die er is.
de benodigde hoeveelheid voer is afhankelijk van verschillende factoren en is dus voor iedere hond anders. zo heeft de 1 minder nodig wat op de verpakking staat, de ander hefet precies nodig wat op de verpakking staat en weer een ander heeft meer nodig. net als met brokken eigenlijk.
qyan zou bijvoorbeeld 700 gram per dag moeten krijgen.
geef ik hem iedere dag 700 gram wordt hij graadmager.
geef ik hem iedere dag een kilo, wordt ie dik.
nu krijgt qyan de ene dag 700 gram, en de andere dag 1 kilo, verdeeld over 2 maaltijden per dag. zo blijft hij goed op gewicht.
voer met je ogen!

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: Niet echt een eter
Hahahahahaha, hier 2 Bullmastiffs die vers krijgen. Kan je je de berg vlees voorstellen die er hier door gaat? De jongste (50 kilo, net een jaar) krijgt anderhalf kilo en de oudste (bijna 10 ook).markfryslan schreef: Nog een vraagje over vleesvoer. Al lezende zou ik mijn hond een kilo vlees per dag moeten gaan voeren. Ze weegt ongeveer 48kg. Dat vind ik toch wel een hele berg vlees. Dezelfde richtlijnen?
Maar even een ander vraagje, je wilt graag dat je hond een nestje krijgt. Ze is nu 4 jaar en dat is al erg oud voor een eerste nest, daar zou ik dus niet te lang mee wachten. Is ze al gerontgend? Want hoe later je de heupen rontgent hoe minder de uitslag.

Pups van malou
Ja ik weet dat ik niet lang meer moet wachten. De vorige loopsheid is dat helaas mislukt. Ik had geen ervaring en de eigenaar van de reu maar een beetje. Mijn eigen fokster kon er die dag niet bij zijn du sben ik maar af gegaan op het advies van de eigenaar van de reu. Ze kwamen als zeker van hun zaak over. Afijn om een lang verhaal kort te houden. Uiteindelijk lukte de dekking niet. Ze bleven maar spelen en Malou bleef niet lang genoeg staan. Ze waren wel helemaal gek op elkaar. dat was wel heel leuk om te zien.Ik vond de reu te onhandig en niet daadkrachtig genoeg. Veearts erbij en die stelde voor om Malou een klein roesje te geven om iets te ontspannen. 10 minuten later lag Malou in een diepe slaap die angstig veel op een coma leek. Als de donder naar onze eigen dierenarts gereden. Gelukkig is het goed afgelopen. Malou heeft een dag of twee nodig gehad om haar roes uit te slapen. Een erg naar verhaal. De volgende keer gaat dat dus anders. Op mijn manier en gewoon de tijd nemen.
Ze heeft verder alle testen en onderzoeken met glans doorstaan. Rontgen foto's oke. Ogen goed, machttest goed doorlopen enz. Dus de volgende loopsheid moet het wezen en anders gaat het gewoon over.
Ze heeft verder alle testen en onderzoeken met glans doorstaan. Rontgen foto's oke. Ogen goed, machttest goed doorlopen enz. Dus de volgende loopsheid moet het wezen en anders gaat het gewoon over.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: Pups van malou
8O 8O 8O Wat een verhaal zeg!!!! En wat ontzettend ONprofessioneel. Ik raad je aan eerst eens informatie in te winnen voor je het weer gaat proberen zodat dit soort dinden je niet weer overkomt. Sjonge jonge, een roesje!!! Dat was zeker een VEEarts, voor grote huisdierenmarkfryslan schreef:Ja ik weet dat ik niet lang meer moet wachten. De vorige loopsheid is dat helaas mislukt. Ik had geen ervaring en de eigenaar van de reu maar een beetje. Mijn eigen fokster kon er die dag niet bij zijn du sben ik maar af gegaan op het advies van de eigenaar van de reu. Ze kwamen als zeker van hun zaak over. Afijn om een lang verhaal kort te houden. Uiteindelijk lukte de dekking niet. Ze bleven maar spelen en Malou bleef niet lang genoeg staan. Ze waren wel helemaal gek op elkaar. dat was wel heel leuk om te zien.Ik vond de reu te onhandig en niet daadkrachtig genoeg. Veearts erbij en die stelde voor om Malou een klein roesje te geven om iets te ontspannen. 10 minuten later lag Malou in een diepe slaap die angstig veel op een coma leek. Als de donder naar onze eigen dierenarts gereden. Gelukkig is het goed afgelopen. Malou heeft een dag of twee nodig gehad om haar roes uit te slapen. Een erg naar verhaal. De volgende keer gaat dat dus anders. Op mijn manier en gewoon de tijd nemen.

Laatst gewijzigd door Hutsje op 21 jun 2004 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Ja het was een naar verhaal. Murphy heeft daar hele boeken over vol geschreven hoe die dingen kunnen lopen. Het progesteron steeg ineens heel erg snel. We hadden gerekend dat het nog wel een weekje zou duren. Ik kreeg zaterdag ineens telefoon dat de waarde goed was. Normaal gesproken is het veel duidelijker zichtbaar dat het er aan zit te komen. Nu viel het me niet op. Ze at goed, niks aan het handje. De maandag zou ze al te ver doorgestegen zijn. Mijn fokster kon dat weekend niet i.v.m. een verhuizing. Dus vandaar. Nou ja de artsenpraktijk die het progesteron was de lachende derde. Ik had een fokpakket afgenomen van meer dan 300euro. Twee x progesteron bepalen en ze waren klaar. Geld terug kon ik vergeten. Dat was het risico met paketten. Zal geen namen noemen dat is niet netjes maar het was dierenatsenpraktijk de toren in Drachten. Daar kom ik dus ook nooit meer.
Maar goed ik heb het verhaal al achter me en het is klaar zo. malou heeft er gelukkig niks aan over gehouden. Dus vooruit kijken maar.
Maar goed ik heb het verhaal al achter me en het is klaar zo. malou heeft er gelukkig niks aan over gehouden. Dus vooruit kijken maar.
- Hughy
- Zeer actief
ik ben momenteel erg tevreden over het merk vobra. De honden lusten het graag ( doe er altijd een scheutje zonnebloemolie doorheen). Het is ook een merk dat stukken goedkoper is dan veel andere merken.
Op hun site vobra.nl kun je zien waar de dichtsbijzijnde verkoper daarvan zit. In ieder geval verkoopt petsplace hier in Joure het. De eigenaresse daar heeft ook veel verstand van grote honden, dus kan je eventueel nog andere adviesen geven. Je zou eens kunnen vragen of ze een proefzakje voor je hebben, dan kun je kijken of Malou het lust. En anders kon je hier maar eens langs, dan geef ik je wel een maaltje mee.
`s morgens willen de heren hier een portie gekookte macaroni ( zonder zout) met 2 schijven rodi pens er door, vinden ze echt heerlijk!
Op hun site vobra.nl kun je zien waar de dichtsbijzijnde verkoper daarvan zit. In ieder geval verkoopt petsplace hier in Joure het. De eigenaresse daar heeft ook veel verstand van grote honden, dus kan je eventueel nog andere adviesen geven. Je zou eens kunnen vragen of ze een proefzakje voor je hebben, dan kun je kijken of Malou het lust. En anders kon je hier maar eens langs, dan geef ik je wel een maaltje mee.
`s morgens willen de heren hier een portie gekookte macaroni ( zonder zout) met 2 schijven rodi pens er door, vinden ze echt heerlijk!
- memo
- Actief
ik ben zeker met je eens dat de prijs niet altijd alles zegt (nb ik vind RC en Eukanuba ook niks bijv.) maar ik ben wel benieuwd van wie dat onderzoek was dat zei dat Aldi de beste groente en fruit had... Met de aarbeien kwamen ze er goed uit ( http://www.zibb.nl/food/assortimentnieu ... 3&versie=1), maar bekijk maar 's de volgende links:Terra schreef:hihi Ik heb wat anders vernomen... Vorige week kwam de Aldi nog naar voren als supermarkt met de beste groenten! En regelmatig blijkt dat de spullen die zij leveren toch van een bepaalde kwaliteit zijn...memo schreef:Jij zegt dat Aldi goed uit de test komt vaak? Wat voor testen dan? Ik lees nl. meestal het omgekeerde. Vaak bevatten de groenten en fruit stoffen die er niet in horen te zitten, zit de zalm vol met rotzooi etc...
http://www.milieudefensie.nl/persber/voedsel/040122.htm
http://www.agriholland.nl/nieuws/artikel.html?id=35455
http://www.weetwatjeeet.nl/onderzoek2002.html
http://www.milieuhulp.nl/landbouw/page. ... 0&select=1
nb. als ik dit soort dingen lees, vraag ik me af wat er dan in de rest van de producten zit...
Ze checken citrusvruchten sinds deze berichten wel goed, dus het zal nu wel beter zijn! En de druiven kopen ze maar biologisch in tegenwoordig: http://www.agriholland.nl/nieuws/artikel.html?id=45424 Maar dit zegt nog niks over de andere producten die ze verkopen mijns inziens...hier zijn ze op de feiten gedrukt en moesten ze wel anders ivm rechtzaken, maar van de rest weten we het nog niet...
Deze supermarkten scoren het beste:
http://www.weetwatjeeet.nl
Ok, nu weer on-topic

Ik ben eerst weer geholpen, bedankt
Hallo allemaal,
Ik heb nu Farmfood gekocht en ze lijkt het lekker te vinden. Ik hou dat nu gewoon eerst een tijdje vol en als ze niet eet probeer ik eerst de genoemde tips. Verder las ik 1 of 2 vlees dagen in. Het voer van de Aldi is me toch niet goed bevallen. Ze begon heel veel te drinken wat wel zal komen door het vele zout. Verder erg veel ontlasting. Testen zeggen ok niet alles. De cd's van de Aldi zouden ook als beste uit de bus komen. (ik heb geen rapporten gezien hoor, de bekende verhalen op verjaardagen enzo.) De beroemde lifetec cd's. Ik heb er een aantal in de auto liggen en ze zijn allemaal aan het rotten. Er komen een soort roestvlekken in die van binneuit lijken te ontstaan. Dus zo zie je maar. Goedkoop blijkt toch weer duurkoop te zijn.
Ik weet niet hoe het precies werkt maar deze topic kan om mij wel gesloten worden. Anders worden het er zoveel. Nogmaals bedankt allemaal en een dikke poot van Malou.
Groetjes mark
Ik heb nu Farmfood gekocht en ze lijkt het lekker te vinden. Ik hou dat nu gewoon eerst een tijdje vol en als ze niet eet probeer ik eerst de genoemde tips. Verder las ik 1 of 2 vlees dagen in. Het voer van de Aldi is me toch niet goed bevallen. Ze begon heel veel te drinken wat wel zal komen door het vele zout. Verder erg veel ontlasting. Testen zeggen ok niet alles. De cd's van de Aldi zouden ook als beste uit de bus komen. (ik heb geen rapporten gezien hoor, de bekende verhalen op verjaardagen enzo.) De beroemde lifetec cd's. Ik heb er een aantal in de auto liggen en ze zijn allemaal aan het rotten. Er komen een soort roestvlekken in die van binneuit lijken te ontstaan. Dus zo zie je maar. Goedkoop blijkt toch weer duurkoop te zijn.
Ik weet niet hoe het precies werkt maar deze topic kan om mij wel gesloten worden. Anders worden het er zoveel. Nogmaals bedankt allemaal en een dikke poot van Malou.
Groetjes mark
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: Voer van de Aldi?
Eukanuba, Royal Canin, Pedigree zelfs uitgeprobeerd. Slecht resultaat.markfryslan schreef:He bedankt voor de reacties,
Met Duck gaat het super !!!
SAnneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf