Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy bij mannetje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zone2000
nieuw lid

Puppy bij mannetje

Ongelezen bericht door Zone2000 »

Hallo,

Ik wil een puppy nemen. Maar we hebben al een hond, en dat is een Bouvier (mannetje). En het hondje dat ik wil is een vrouwtje. Kunnen deze twee honden samen zonder sterrilisatie?

En zo nee, als het vrouwtje gesterriliseerd wordt, kan ze dan bij het mannetje?

mvg, Lars

(p.s. Het vrouwtje is een klein hondje, en de bouvier is natuurlijk redelijk groot)
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Tuurlijk kunnen ze samen. Alleen niet wanneer zji loops word ;) En dat gebeurt ongeveer 2 keer per jaar. Wanneer je de hond gaat steraliseren kunnen ze samen geen kindjes meer krijgen. Maar om nu te gaan snijden in een gezonde hond :?
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Tenzij je bouvier gecastreerd is, dan kan het weer wel en hoef je het vrouwtje niet te steriliseren.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
droopy
Actief

Ongelezen bericht door droopy »

zal best samen gaan...........
met loopsheid goed uit elkaar houden en heeeeeeeel erg opletten.
een ongelukje zit in een klein hoekje.
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
Joy C
Zeer actief

droopy schreef:een ongelukje zit in een klein hoekje.
Ja, en daar weet ik, of beter gezegd mijn honden alles van!!!!
Groetjes Joyce
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

De Herdertjes schreef:
droopy schreef:een ongelukje zit in een klein hoekje.
Ja, en daar weet ik, of beter gezegd mijn honden alles van!!!!
Dat is dan heel onoplettend en stom.
AfbeeldingAfbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb 2 reutjes en een teefje. Het teefje is gesteriliseerd. Mij lijkt het niks om ze 3 weken uit elkaar te houden, voor zowel het reutje als het teefje niet :?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Je hoeft ze geen 3 weken uit elkaar te halen maar alleen als de teef dekrijp is dan moet je ze uitelkaar halen. Dit duurt ongeveer een week.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lysette schreef:Ik heb 2 reutjes en een teefje. Het teefje is gesteriliseerd. Mij lijkt het niks om ze 3 weken uit elkaar te houden, voor zowel het reutje als het teefje niet :?
nergens voor nodig.. heb hier intacte reu en teef... lopen gewoon bij elkaar ook tijdens de loopsheid.. alleen als ik erbij ben dan... maar ze laat niks toe van hem ook niet tijdens de dagen dat ze dekrijp is... en al was dat zo.. dan is het me nog altijd beter dan snijden in een gezonde hond... die paar dagen niet bij elkaar overleven ze ook wel... ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Joy C
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Als je de toedracht niet kent, zou ik niet zo snel oordelen als ik jou was, maar iemand die al zo bevooroordeeld is, is er blijkbaar alleen maar op uit om iemand opzettelijk tegen de schenen te schoppen, dus laat maar weer.....
Groetjes Joyce
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

De Herdertjes schreef:
bram en thijs schreef:
Als je de toedracht niet kent, zou ik niet zo snel oordelen als ik jou was, maar iemand die al zo bevooroordeeld is, is er blijkbaar alleen maar op uit om iemand opzettelijk tegen de schenen te schoppen, dus laat maar weer.....
Welk excuus wil je hier in godsnaam dan voor verzinnen?
AfbeeldingAfbeelding
Joy C
Zeer actief

Kijk, ik begrijp als je zegt dat er geen enkel "excuus" is, want door goed op te letten, kan zoiets voorkomen worden. Ik wilde dan ook helemaal geen nest, temeer omdat er dan weer een kruising op de wereld zou worden gezet en daar zijn er al zat van, dus die mening deel ik wel.

Punt alleen is, toen ik het teefje had opgehaald (was al een oudere hond en verdiende beter dan waar ze op dat moment zat), de man daar mij niet kon vertellen wanneer ze voor het laatst loops was geweest. Omdat ik bij de DA navraag had gedaan over sterilisatie, werd mij verteld dat het tijdstip daarvoor meest geschikt was exact tussen 2 loopsheden in en aangezien ik dus de laatste loopsheid niet wist, moest ik afwachten.

En ja hoor mevrouw werd loops. Meteen apart gezet met slapen, apart uitlaten of met 2 mensen, zodat het goed in de gaten kon worden gehouden......en dat ging op zich perfect.

Totdat iemand (wij hebben nogal veel medewerkers rondlopen op de hof en waren daarover geïnformeerd) de deur per ongeluk open liet staan, zodat de reu natuurlijk naar buiten was geglipt, en de teef stond buiten aan de ketting. Ofdat een ketting helpt nota bene!!!! Ik kom thuis van mijn werk en zie dus dat de reu losloopt, meteen bij me geroepen en de rust was weer teruggekeerd.

Ik was natuurlijk vreselijk bang dat er wat was gebeurd, maar iedereen zei: ik heb niks gezien! Ofdat de honden ze dat gaan melden. Ik woest natuurlijk!

In de eerste instantie vertoonde de teef geen tekenen van zwangerschap, maar naderhand begon ik toch te twijfelen. Naar DA gegaan en echo laten maken. Het resultaat daarvan is je bekend.

Inmiddels heb ik de teef laten steriliseren, zoals vooraf al gepland.

Ik heb enorm geluk gehad met het vinden van goede eigenaren voor de pups en heb daar nog regelmatig contact mee. 1 pup is teruggekomen met 9 maanden en heb ikzelf gehouden.

Doe hiermee wat je wilt, maar ik wil anderen waarschuwen, dat je dus blijkbaar niet eens op je medemens kan vertrouwen wat dat betreft, ook al doe je zelf nog zo hard je best!
Groetjes Joyce
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

in dit geval (omdat dus wel de dag van de dekking bekend was en er dus evt uitgegaan kon worden van pups) was dus een "morning after" prik wel mogelijk geweest (of sterilisatie op enkele weken dracht) dus om nou te zeggen dat dit kruising nest onmogelijk te voorkomen was.........................
Joy C
Zeer actief

ja, daar heb je misschien wel een punt. Heb de fout gemaakt door af te wachten...i.p.v. proactief te handelen. sterilisatie op enkele weken dracht, wilde ik niet doen, gezien de aard van het ervaren moedertje (Mechelaar), was bang dat ze daar dan geestelijk wat aan over zou houden. Heb uiteindelijk dus geprobeerd om het het allemaal zo goed mogelijk te laten verlopen en heb ook mijn verantwoording genomen in deze. Niet ik dan God ben ofzo, maar ik heb toch geprobeerd er het beste van te maken.
Groetjes Joyce
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Hey, toch nog wat steun. :ok:

De kruising bleef overigens wel in dezelfde rasgroep, te weten: herder.
Kruising tussen een Duitse herder en een mechelaar. Ik heb een zoon van de 2 schurken ook in huis, dus ik heb nu 3 branieschoppers. Zoonlief is met 9 maanden bij mij teruggekomen, omdat de privé-omstandigheden van de eigenaresse veranderden. Ze is echter wel heel goed voor hem geweest, want hij zag er goed verzorgd uit toen hij terugkwam en ze heeft met hem wekelijks getraind en zelfs nog succesvol examen gedaan voor ze hem kwam terugbrengen! Hij is nu bijna 14 maanden en een knoepert van een reu en enorm mooi (zeggen ze). Maar ja, dat vind iedereen van de eigen honden he?
Groetjes Joyce
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”