Welkom!
Ik heb net zelf een pup aangeschaft, momenteel 3 maanden oud, en heb gelijkertijd een boek gekocht: Toepoels Puppywijzer, 17 euro in de winkel waar ik hem kocht.
Zo'n boek is mijns inziens onmisbaar bij het 'opvoeden' van een pup, aangezien je als baas eigenlijk van alles fout kunt doen als je geen kennis over puppies, honden hebt. Er staat echter niet alles in, dus vandaar dat ik ook op dit forum zo nu en dan een vraagje stel.
Verder heb ik online ook het een en ander gezocht en een en ander gevonden:
http://www.woodhavenlabs.com/helpful-hints.html
dit is echter wel een engelstalige site, maar wel behoorlijk uitgebreid.
Wat ik echter wel gelezen heb in mijn zoektocht naar info over opvoeding van puppies, is dat het niet aan te raden was om twee puppies uit het zelfde nest te nemen, aangezien je dan minder goed een band er mee kunt scheppen. (die twee puppies hebben onderling al een zeer sterke band) Hierdoor zou het moeilijker zijn om ze op te voeden, aangezien ze de hondse maatstaven blijven hanteren, en niet de menselijke. (ze willen minder naar je luisteren om dat ze nauwelijks een band met je hebben)
Maar goed, ik ben maar een 'beginneling' dus wellicht dat er experts zijn die er meer over kunnen vertellen.
Groetjes en succes!