Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een hond herplaatsen, is dat erg?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Een hond herplaatsen, is dat erg?

Ongelezen bericht door Takkie »

Ja, misschien een beetje een rare titel, maar ik zal het proberen uit te leggen.

Ik heb echt een hekel aan mensen die "zomaar" een hond weg doen. Als ze er bijvoorbeeld op uitgekeken zijn, of het toch te veel werk vinden, of dat de pup teveel kapot maakt.

In mijn omgeving komt dit best wel vaak voor. Ik heb vriendinnen, of meer kennissen eigenlijk, van mijn leeftijd die net op zichzelf gaan wonen en dan een hond nemen. Omdat ze dat zo leuk vinden :? Ze werken fulltime of zitten nog op <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=sc ... >school</a> en van die hond komt niets van terecht natuurlijk.

Na een paar weken gaat de pup dan weer weg en ik kan me hier zo kwaad over maken! Ik heb echt een hekel aan mensen die zomaar hun hond weg doen.

Maar....waarom eigenlijk?
Is het erg voor de hond of pup om herplaatst te worden? Misschien krijgt ie het ergens anders wel veel beter. Volgens mij zit de hond er niet zo mee, of heb ik dat verkeerd?

Ik heb ook wel paarden gehad en als ik er een goed bod voor kreeg, dan deed ik die paarden ook makkelijk weg. Daar had ik niet veel moeite mee. Is dat dan hetzelfde?

Snappen jullie het een beetje?
Wat vinden jullie ervan?
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Het hondje, witte Maltezer, van mijn schoonbroer hebben ze na 6 maand naar een asiel gebracht, ze wisten nochtans op voorhand dat ze allebei uit werken gingen en dus niet zoveel tijd hadden.
De hond werd totaal niet opgevoed omdat ze in die periode huwelijksproblemen hadden.
Een hond die pistolés met ketchup eet ??
Die niet zindelijk werd omdat hij amper eens binnen mocht en dan natuurlijk plastte, vervolgens weer dagen buiten vloog,....
Hij is in een asiel beland omdat ze gingen scheiden.
Volgens mij krijgt die hond vast en zeker een betere thuis dan hij had.
Dus ja, sommige honden zijn beter af met een herplaatsing

Toppunt : heeft mijn schoonzus een kruising van een Huskey in huis gehaald en dat met twee kinderen die een hond als boksbal gebruiken.
Snap ik niet hoor! :evil:
Sanneke

.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Als het op de wijze gaat zoals jij omschrijft dan zal het voor de pup niet veel kwaad kunnen. Het geeft echter wel aan dat mensen verantwoordelijkheden aangaan waar niet over nagedacht is, en dat zegt dan veel over henzelf.
AfbeeldingAfbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

bram en thijs schreef:Als het op de wijze gaat zoals jij omschrijft dan zal het voor de pup niet veel kwaad kunnen. Het geeft echter wel aan dat mensen verantwoordelijkheden aangaan waar niet over nagedacht is, en dat zegt dan veel over henzelf.
Inderdaad, toen mijn ex-schoonzuster vertelde dat Duvelken (hondje)
diarée had en ze hem dan maar een tablet Immodium had gegeven moest ik mijn wenkbrouwen fronsen.
Haar commentaar : ja, hij was toch van zijn diarée vanaf !
Jongens, jongens toch.
:cry2: sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

Ja, ze doen alsof honden dingen zijn ofzo...net zoiets als nieuwe kleren die je na een tijdje niets meer aan vind en maar weg doet.
Als het nieuwtje eraf is, dan moet de hond weer weg.

Het heeft gewoon heel erg met verantwoordelijkheidsgevoel te maken. Het zegt denk ik veel over je als mens. Natuurlijk heb ik wel begrip voor mensen die niet anders kunnen dan de hond herplaatsen. Maar niet voor mensen die zonder duidelijke reden de hond weg doen.
Voor de hond is het misschien niet zo erg om herplaatst te worden.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Persoonlijk denk ik dat als een hond het beter krijgt hij met een herplaatsing beter af is.De manier waarop mensen dit doen vind ik wel essentieel,zetten ze echt de belangen van het dier voorop of word die op marktplaats geknald en moet het zo snel mogelijk niet uitmakende waar hij terecht komt. Wij denken vaak natuurlijk dat een hond niet zonder ons kan maar in de regel past een hond zich snel bij een nieuwe situatie aan.Situaties kunnen veranderen waardoor een herplaatsing wenselijk is voor beide partijen.Wel denk ik dat het gemak waarmee een dier kan worden aangeschaft, en soms ook de prijs die ervoor betaald word,mede bepalend ervoor zijn.Denk aan dierenwinkels en internet waar het heel makkelijk ze voor een zacht prijsje impulsief te kunnen kopen.Ik ben wel van overtuiging als dat moeilijker zou zijn en mensen langer moesten wachten op een dier er beter over nagedacht zou worden.Maar dat is een andere discussie en hier zouden misschien strengere overheidsregels op zijn plaats zijn.Wel baal ik van mensen die er zo licht over denken en een dier weer opdoeken om niets en vervolgens een ander nemen en soms zelfs een advertentie plaatsen met ruilen voor.
Tineke.
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Ik vind het van de situatie afhangen.Word de hond slecht verzorgt (krijgt geen liefde, geen wandelingen, er wordt niet gespeelt en de hond krijgt alleen eten enz.) dan is het goed als de hond bij mensen komen waarhet dier het goed heeft!
Maar als de hond het goed heeft en er word om wat voor reden een ander thuis gezocht zou ikde hond niet aan de eerste de beste meegeven.De reden is dat er teveel mensen te makkelijk een hond nemen en hem daarna ook weer wegdoen.Gevolg hond kent diverse eigenaren.Het is heel moeilijk misschien om de juiste baas te vinden en ik hoop het nooit mee te maken.
Dus ja ik vind van meerdere factoren afhangen.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik snap wat je bedoelt. Hier in de buurt wonen mensen, die hadden een Hollandse Herder gekocht. Ze zagen dat wij honden hadden en dat dat goed ging met kinderen (ze hebben er ook 3) en toen wilden zij ook.
Op stel en sprong kwam dus de hond daar, was toen 9 maanden oud. Het beestje sloopte zo'n beetje alles daar in huis, maar goed, ze wilden het toch proberen.
Nu hoorde ik een paar dagen geleden van mijn kinderen (die spelen daar geregeld) dat ze een pupje hadden gekocht. Toen ik vroeg waar dan de andere hond was gebleven, zeiden ze doodleuk: Oh, die is in het asiel.
Kennelijk waren ze de hond toch zat geworden. Hup, naar het asiel brengen dan maar en gelijk maar even ergens anders een pupje wegtrekken. Schandalig vind ik het.
AfbeeldingAfbeelding
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

tbeast schreef:Ik snap wat je bedoelt. Hier in de buurt wonen mensen, die hadden een Hollandse Herder gekocht. Ze zagen dat wij honden hadden en dat dat goed ging met kinderen (ze hebben er ook 3) en toen wilden zij ook.
Op stel en sprong kwam dus de hond daar, was toen 9 maanden oud. Het beestje sloopte zo'n beetje alles daar in huis, maar goed, ze wilden het toch proberen.
Nu hoorde ik een paar dagen geleden van mijn kinderen (die spelen daar geregeld) dat ze een pupje hadden gekocht. Toen ik vroeg waar dan de andere hond was gebleven, zeiden ze doodleuk: Oh, die is in het asiel.
Kennelijk waren ze de hond toch zat geworden. Hup, naar het asiel brengen dan maar en gelijk maar even ergens anders een pupje wegtrekken. Schandalig vind ik het.
ja dat is het ook!!
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Als de hond het duidelijk beter gaat krijgen is het nooit erg.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

jholsheimer schreef:Als de hond het duidelijk beter gaat krijgen is het nooit erg.
Vind ik ook, ze kunnen maar beter weg zijn bij dat soort mensen. Alleen jammer dat deze nog steeds en steeds opnieuw een dier kunnen nemen.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

zo zijn wij aan amos gekomen

hij lag als pup van 5 maand de hele dag aan een touw in de tuin omdat de eigenaren uitelkaar waren gegaan en er nu geen tijd meer voor de hond was ook 's nachts omdat er nachtdienst gedraait moest worden :twisted:

omdat wij ons aan het orienteren waren op een witte herder en hoorden van dit geval zijn wij gaan kijken en kon hij met ons mee :p:

maar of hij het nu beter heeft :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

nu moet die verplicht veel wandelen en zwemmen en fietsen en in het bos rondrauzen en naar cursus en veel spelen met zijn vriendjes en vriendinnetjes en heeft nauwelijks rust :mrgreen:
moe wordt je er van :sleep:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nee als de hond het beter krijgt niet. Hoe moet ik anders aan mijn dieren komen :mrgreen:
Ik begrijp alleen de impuls aankopen niet het gemak waarmee het soms gaat daar erger ik me aan alsof het over een afwasborstel gaat in plaats van een levend wezen waar je met respect mee om moet gaan.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Een hond wordt niet zomaar herplaatst, als is het om de reden dat ze erop uitgekeken zijn. Ik denk dat 9 van de 10 honden er dus op vooruit gaan ipv achteruit.
dan heb i ker dus niets op tegen. Alleen sommige redenen vind ik onzin, maar ja zoals ik al zei voor de hond is het beter
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik hoop gewoon dat honden die een *u* leven hebben, worden herplaats bij mensen die WEL van honden houden. Ik ben heel blij dat we Sho uit het asiel gehaald hebben. Misschien is hij mishandeld, hij is als zwerver gevonden. Ja, Sho heeft wat probleempjes, maar ik wil hem een kans geven en ben nu bij een gedragstherapeut. Misschien had hij die 'probleempjes' al bij zijn vorige eigenaar die hem daarom maar gauw heeft weggedaan, want dat 'kost alleen maar geld'.... meestal denken de mensen daar eerst aan. Belachelijk, maar ja, niet iedereen is zoals ons. Ik ben in ieder geval blij dat Sho bij ons is. In ieder geval een herplaatster die nu gewoon een fijn leven heeft. Hij krijgt knuffels, beweging, we spelen met hem, gaan naar het bos, hij mag mee op vakantie. Ik weet zeker dat hij dat vroeger nooit gedaan heeft!

Dus ja, herplaatsing is vaak beter!
rosie
Actief

Ongelezen bericht door rosie »

bij iedereen zal de streep " tot daar en niet verder" wel verschillen zeker?
als de eigenaars dan eerlijk zijn tegenover de mensen die het dier adopteren en hen erop wijzen welke de problemen zijn bij de hond, en dus de reden van afstand zijn, dan kunnen de nieuwe eigenaars zich daarop alvast voorbereiden!
maar vele honden komen in asiels terecht onder het motto " geen tijd, echtscheiding, allergie, enz ) en blijken in het nieuwe gezin héél wat andere problemen te vertonen, waarop deze dan weer teleurgesteld zijn in het dier, en zo belanden deze dan wéér in hetzelfde asiel!!
op den duur zijn dat de dieren die zich nergens meer kunnen aanpassen en het vertrouwen in de mens volledig kwijt zijn !! :jank:
NaNzZz

Ongelezen bericht door NaNzZz »

mijn zus moet haar hond, een teckel ook weg doen, omdat haar dochtertje van 1 erge astma heeft....ze vind dit heel erg want de teckel kan goed overweg met de kinderen, ze heeft echter niet voor een asiel gekozen, maar zelf in haar omgeving rond gevraagd. Ze hebben een eigen bedrijf dus een vrij grote kring van kennisen..
hij heeft waarschijnelijk na een week rondvertellen al een ander huisje, bij een meneer van 59 waar zijn teckel laatst overleden is die bij hun in het dorp woont, zo komt ze haar hond ook weer af en toe tegen dan, en weet ze bij wie hij zit....
dus in dit geval vindt ik het terrecht,,
maar als je ooit op marktplaats leest, krijg ik tranen in mn ogen...de redenen die allemaal in mijn ogen verzonnen zijn, hij is te druk, we hebben geen tijd, we gaan scheiden, we krijgen kinderen....
ik weet niej...ergens zou het niet moeten kunnen, maar het is natuurlijk moeilijk om er controle op te houden. Eigenlij kzou een hond bij zn geboorte al gechipt moeten worden, maar ook hier kun je geen controle op houden, en dan zou er een databank moeten komen van mensen die van hun hond af willen en dat je daar heen kan bellen als je een hond zoekt...maar goed zoals k al schreef tis gewoon enorm moeilijk om hier controle op te kunnen krijgen en te kunnen houden...
ergens is het ook maar weer goed dat er sites zijn zoals marktplaats waar je je hond kunt aanbieden...dan dumpen de mensen misschien hun hond niet in het bos of over het hek van het asiel....
neej k kan dat ook niet snappen.....je weet van tevoren goed waar je aanbegint...
de oma van mn vriend wordt 75 en met haar hond gaat het heel slecht en die zzal zebinnen kort moeten laten inslapen..ze wilde zelf geen nieuwe omdat ze denkt dat ze die niet overleefd, nu is de afspraak dat als ze een nieuwe wil ze die kan nemen, en mocht ze overlijden dan gaat die naar haar dochter die nu bewust om die reden zelf voor geen hond hebben gekozen na het overlijden van hun hond....ze nemen veel de hond van de oma van mn vriend mee...
waar een wil is is een weg en als je het echt goed voor hebt met je hond, en er echt een reden is waarom hij weg moet, dan vind je ook wel een goed tehuis, zal alleen wat langer duren dan...maar goed wat is dierenliefde..
ik zou het in ieder geval niet kunnen....
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”