Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe reageren jullie ?
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Hoe reageren jullie ?
Nu, ik weet niet hoe het komt
maar sommige mensen zijn blijkbaar bang van Luka.
Met name mensen met een donkere huidskleur. Vraag me niet waarom want dat is nu al de derde keer dat ik dit tegenkom.
Ze geraken helemaal in paniek naar hun kinderen toe en die beginnen dan de gekste dingen te doen, gillen etc...
Zo ook gisteren loopt dat jongentje met iets in zijn hand naar LUka toe en begint bokkesprongen te doen voor zijn neus, heel uitdagend.
Ik heb Luka laten zitten en het jongetje gezegd op strenge toon : dit doe je niet bij een hond, je moet ze met rust laten.
Nu Luka reageert er bijna niet op, maar er zijn vast wel honden die dit niet tolereren.
Waarom zijn die mensen zo bang, en dan nog van poedelmans.
En hoe reageren jullie als kinderen dit doen ?
sanneke
Met name mensen met een donkere huidskleur. Vraag me niet waarom want dat is nu al de derde keer dat ik dit tegenkom.
Ze geraken helemaal in paniek naar hun kinderen toe en die beginnen dan de gekste dingen te doen, gillen etc...
Zo ook gisteren loopt dat jongentje met iets in zijn hand naar LUka toe en begint bokkesprongen te doen voor zijn neus, heel uitdagend.
Ik heb Luka laten zitten en het jongetje gezegd op strenge toon : dit doe je niet bij een hond, je moet ze met rust laten.
Nu Luka reageert er bijna niet op, maar er zijn vast wel honden die dit niet tolereren.
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Ik heb altijd koekjes in mijn zak...
Nou bij Bulles hoef ik dit niet te proberen...
Maar bij Yunio Josha en Punky doe ik dit wel...
Komen er kinderen aan die bang zijn enz...
Dan geef ik ze een koekje en zeg ik dat ze deze aan de hond mogen geven...
Zo vinden ze het opeens toch wel heel erg leuk...vooral als ze er nog een pootje bij krijgen
Moet er wel nog even bijzeggen...
Dat dit meestal zo gaat als er geen ouders bij zijn...
Want dan mogen de kinderen het meestal toch niet..en worden ze meegetrokken aan hun armpje...
En natuurlijk zijn er ook kinderen die helemaal geen koekje willen geven..maar liever gewoon verder schreeuwen alsof ze een buitenaards monster zien
Zo vinden ze het opeens toch wel heel erg leuk...vooral als ze er nog een pootje bij krijgen
Moet er wel nog even bijzeggen...
Dat dit meestal zo gaat als er geen ouders bij zijn...
Want dan mogen de kinderen het meestal toch niet..en worden ze meegetrokken aan hun armpje...
En natuurlijk zijn er ook kinderen die helemaal geen koekje willen geven..maar liever gewoon verder schreeuwen alsof ze een buitenaards monster zien
Laatst gewijzigd door Leanne op 02 jul 2004 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
Ja moeilijke situatie.Ik herken dit en in onze straat wonen veel gekleurde mensen.Hoofdzakelijk van Turkse afkomst.De meeste zijn ongelooflijk bang en beginnen te gillen en aan de kinderen te trekken.Waarop de honden gaan reageren door de bewegingen die die mensen maken en op het geschreeuw.Het gevolg ze gaan blaffen of willen "meespelen" waarna ik altijd duidelijk Nee zeg.Ik vind het niet een fout van de honden dus ik straf ze niet.Alleen zeg ik Nee en dat betekent niet verder gaan.Ik vind alleen zoals sommige mensen zo overspannen reageren wel een beetje uitdagerig.Gevolg hond blaft en gelijk word gezegt oh hij bijt
.Gelukkig zijn er buitenlandse kinderen die de honden wel lief durven te aaien omdat ze weten dat de kinderen in een land vol honden er beter goed om kunnen gaan dan altijd maar angstig te zijn.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Hier kreeg ik de kans niet.Leanne schreef:Ik heb altijd koekjes in mijn zak...
De jongen was al voorbij gegaan met een troepje andere kinderen.
Komt dan ineens teruggelopen om Luka uit te dagen.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Leanne
- Zeer actief
Als er echt etters op mij honden komen afgelopen om ze te treiteren...dan uhmm blijf ik meestal niet zo netjesMama Sanneke schreef:Hier kreeg ik de kans niet.Leanne schreef:Ik heb altijd koekjes in mijn zak...
De jongen was al voorbij gegaan met een troepje andere kinderen.
Komt dan ineens teruggelopen om Luka uit te dagen.
Sanneke
Dat is meestal (heb nog niet anders meegemaakt) genoeg reden voor zo'n etter om snel te zorgen dat hij wegkomt

Die kinderen worden vaak opgevoed met angst voor honden. In andere culturen worden honden niet altijd gewaardeerd.
Ook worden kinderen bewust bang gemaakt voor honden. Ik woon aan een speelplaats voor kinderen en van de week zag ik een allochtoons gezin in de speeltuin en de man riep voortdurend zo gauw het kind richting mijn tuin liep "pas op hondje gaat je bijten".
Ook worden kinderen bewust bang gemaakt voor honden. Ik woon aan een speelplaats voor kinderen en van de week zag ik een allochtoons gezin in de speeltuin en de man riep voortdurend zo gauw het kind richting mijn tuin liep "pas op hondje gaat je bijten".
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Heb ik ook al meegemaakt, kom nu zeg.Baily schreef:Die kinderen worden vaak opgevoed met angst voor honden. In andere culturen worden honden niet altijd gewaardeerd.
Maar hoe zou het komen dat ze zo reageren.
Weet iemand dat ?
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Leanne
- Zeer actief
Persoonlijk ervaar ik dat niet alleen bij buitenlanders,er wonen er hier ook maar heel weinig, maar bij meerdere mensen.Meestal loop ik door zonder iets te zeggen en vind het zwaar overspannen want mijn honden lopen hier in de buurt altijd vast en alleen op de daarvoor bestemde plaatsen los.Het zijn ook altijd mensen die hier niet in de buurt wonen die zo maf doen want mijn buren en naaste omgeving ervaren mijn honden niet als beangstigend.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Mama Sanneke schreef:Heb ik ook al meegemaakt, kom nu zeg.Baily schreef:Die kinderen worden vaak opgevoed met angst voor honden. In andere culturen worden honden niet altijd gewaardeerd.
Weet iemand dat ?
Sanneke
Voor moslims zijn honden onreine dieren. Dat betekent voor hen dat als ze met het natte gedeelte van de hond in aanraking zijn gekomen ( dus de neus of tong , of als een hond is natgeregend) ze zelf ook onrein zijn geworden en zich dus van top tot teen moeten wassen. Kleding incluis.
Aangezien hier de laatste jaren veel Somaliers zijn komen wonen en ik al sinds jaar en dag Turks/Marokkaanse buren heb DIE NIET BANG ZIJN VOOR MAX EN BENTE EN ZE DUS OOK AANHALEN ENZO probeer ik wederzijds begrip te kweken.
Soms lukt dat en mogen kinderen de honden aaien van hun moeder en soms lukt het niet en blijven we even goede vrienden. Maar ze weten dan wel dat mijn honden niet eng of vies zijn en dat ze ook niet zomaar bijten.
Jaren geleden heb ik ze allebei eens los gelaten toen ze voor de zoveelste keer door de zelfde meiden gepest werden. Ik heb nog nooit een paar grieten zo hard zien rennen

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoiets kom ik zelden tegen, laatst wel 'n mens die met d'r twee kinderen aan het wandelen was 1 op 'n fietsje ander in 'n wandelwagentje, Tirsa netjes aan de lijn. Wordt dat mens ineens panisch tilt zelfs het wandelwagentje op want Tirsa ziet er zo gevaarlijk uit???? Heb haar toen maar hard lachend verteld dat ze zo zeer hard op weg is haar kinderen een angstsyndroom voor honden te geven. En nog harder lachend doorgelopen.
-
- Actief
in de moslimgemeenschap is een hond een onrein dier.
dus moet je er alles aan doen om niet in aanraking te komen hiermee.
dat is volgens mij een van de redenen dat er zo gereageerd wordt.
Verder heb ik turkse bovenburen die bang zijn voor mijn honden. Als ik kan houd ik er rekening mee. Als ik ze op het portiek hoor wacht ik tot ik hoor dat ze weg zijn. Soms komen we tegelijk aan dan laat ik ze altijd even voor gaan en wacht even voordat ik zelf naar binnen stap.
Mijn honden blijven dan gewoon dicht bij mij...............
Kinderen zijn altijd onvoorspelbaar met honden. Uitdagen kan ook komen door het groepje waar ze mee op stap zijn. Dan is het stoer om "zo'n daad" te verrichten!!!!!
Verder heb ik turkse bovenburen die bang zijn voor mijn honden. Als ik kan houd ik er rekening mee. Als ik ze op het portiek hoor wacht ik tot ik hoor dat ze weg zijn. Soms komen we tegelijk aan dan laat ik ze altijd even voor gaan en wacht even voordat ik zelf naar binnen stap.
Kinderen zijn altijd onvoorspelbaar met honden. Uitdagen kan ook komen door het groepje waar ze mee op stap zijn. Dan is het stoer om "zo'n daad" te verrichten!!!!!

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
De meisjes waar ik het over heb waren Somalische meisjes die hier in de buurt wonen en die toen een jaar of 14 waren. Die waren dus heel stoer de honden van een klein afstandje aan het sarren. Voor de zoveelste keer.droopy schreef:in de moslimgemeenschap is een hond een onrein dier.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Actief
Haha, wij hebben ook 1 turkse familie in onze straat wonen (euh ja dat is ook gelijk de enige in ons hele dorp
) en en paar weken geleden liep ik met Max bij hun huis langs en die vrouw kwam net naar buiten lopen en ze schrok zo enorm van Max dat ze het toch op een gillen zette
En echt schreeuwen: aaahhh een hond! Ze was er echt als de dood voor 8O Max schrok ook heel erg van haar haha 

Groetjes Debbie en een poot van MAX!

-
- Actief
In ons buurtje wonen maar weinig gekleurde mensen. Er komen echter wel hele families naar onze speeltuin met hun kinderen. Naast de speeltuin ligt het hondengedeelte.
Zolang de kinderen aan de goed kant blijven is er niets aan de hand. De vaders en moeders kijken dan wel eens boos als ik mijn honden los laat (in het goede gedeelte) maar daar trek ik me niets van aan, ze doen niks.
Komen de kinderen op de plaats voor de honden en gaan dan gek doen, spreek ik ze hier rustig op aan en is er niets aan de hand.
Blijven ze echter vervelend doen, tsja dan wordt Bella ook "gek" en laat ik haar gewoon rennen. Ze doet de kinderen toch niks.
Overigens geldt dit niet alleen voor gekleurde kinderen. Er lopen hier ook een paar behoorlijk vervelende blanke kindertjes....
Die gaan heel hard schreeuwen en gek doen, dan zeg ik dat ze dat niet moeten doen en blijven ze lastig ga ik naar hun ouders, zij moeten hun eigen kinderen opvoeden niet ik...
Zolang de kinderen aan de goed kant blijven is er niets aan de hand. De vaders en moeders kijken dan wel eens boos als ik mijn honden los laat (in het goede gedeelte) maar daar trek ik me niets van aan, ze doen niks.
Komen de kinderen op de plaats voor de honden en gaan dan gek doen, spreek ik ze hier rustig op aan en is er niets aan de hand.
Blijven ze echter vervelend doen, tsja dan wordt Bella ook "gek" en laat ik haar gewoon rennen. Ze doet de kinderen toch niks.
Overigens geldt dit niet alleen voor gekleurde kinderen. Er lopen hier ook een paar behoorlijk vervelende blanke kindertjes....
Die gaan heel hard schreeuwen en gek doen, dan zeg ik dat ze dat niet moeten doen en blijven ze lastig ga ik naar hun ouders, zij moeten hun eigen kinderen opvoeden niet ik...
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik haal mijn hond(en) gewoon weg en loop door. Ik heb geen zin in mensen die zich druk erover gaan maken
Het asiel waar ik werkte staat vlak bij een moskee. Een keertje liep ik daar met een bloedhond aan de hele lange lijn en het waaide een beetje
en hij ging even loeien bij de ingang
Was iedereen toch nog op tijd in de moskee

Het asiel waar ik werkte staat vlak bij een moskee. Een keertje liep ik daar met een bloedhond aan de hele lange lijn en het waaide een beetje

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Actief
Rataplan schreef:Ik haal mijn hond(en) gewoon weg en loop door. Ik heb geen zin in mensen die zich druk erover gaan maken![]()
Het asiel waar ik werkte staat vlak bij een moskee. Een keertje liep ik daar met een bloedhond aan de hele lange lijn en het waaide een beetjeen hij ging even loeien bij de ingang
![]()

Ik zie het helemaal voor me :V
- Diego
- Actief
- Contacteer:
Ik heb nog geen treiterende kinderen in onze buurt gehad
Wel bange kinderen! zijn ze alleen dan vraag ik of ze even willen aaien, maar vaak zijn er ouders bij die net doen alsof wij besmettelijk zijn en t kind bijna de armpjes van t lichaam trekken.
Heel jammer want daardoor worden de kinderen vaak nog banger door de ouders.

Wel bange kinderen! zijn ze alleen dan vraag ik of ze even willen aaien, maar vaak zijn er ouders bij die net doen alsof wij besmettelijk zijn en t kind bijna de armpjes van t lichaam trekken.
Heel jammer want daardoor worden de kinderen vaak nog banger door de ouders.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Mijn zwager is ook moslim en vind honden eigenlijk ook vies...maar hij weet hoe belangrijk Rimpel voor ons is dus hij heeft zich al zo enorm verzet hihihih!
Als ik daar ben heb ik Rimpel vaak bij me en hij krijgt van Ome Hamidou altijd een aai...Ome Hamidou zegt dan altijd : Rimpel...ziettt (lees; zit)...doet ie dan vaak ook keurig hiihihihih!
Als we gaan eten (doen we daar op de grond uit een grote kom) doe ik Rimpel of vast of leg ik achter mij neer...hij gluurt dan wel mee wat daar allemaal zo lekker ruikt...vind Ome Hamidou ook allemaal goed!
Ome Hamidou vraagt ook altijd of Rimpel ook nog wat rijst wil en wat vlees want hij weet dat Sharpeitjes helemaal gek zijn van rijst en kippie kippie...dus haalt hij een bakje uit de keuekn en doet het erin!
Dat bakje is dus nu Rimpel-bakje...daar gebeurt verder ook niets meer mee!!!! hihihhihi!
Ik vraag ook altijd om een bakje als ik niets bij me heb want ik ga niet zomaar een ding uit de kast grijpen waar hij eten in klaar maakt (ja ja,, hij kookt, mijn zus KIJKT alleen naar de pannenhihihihih) want dat zou ie verschrikkelijk vinden!
Laatst was ik er en had RImpel uit zijn eigen bakje gegeten...toen wilde het zoontje van mijn zus ineens ook uit dat bakje eten! Je voelt hem al aankomen he?! Ik dus keurig bakje goed afgewassen en eerst kijken of neefje een banaan wilde.....nee...dus ik banaan in het bakje en in stukjes en Moussa mooi voeren uit het bakje! vond ie helemaal geweldig natuurlijk...!!!!! Hij staat ook altijd vol verbazing te kijken naar Rimpel al shij aan het eten is en heeft ook al eens bijna met zijn gezicht in de waterbak gehangen....Mijn zwager ziet dit soort dingen niet hoor! Daar wordt ie dan niet vrolijk van maar zou dat nooit tegen mij zeggen.
Als Ome Hamidou niet in de kamer is gaat Rimpel nog weleens op de bank,maar zodra ie binnekomt springt ie eraf want Rimpel weet dat Ome Hamidou dat niet leuk vindt...hihihi!
Een tijdje zat ik weleens bij mijn zus in de auto met Rimpel (zwager zat toen in Afrika voor begrafenis) dus die hele auto onder de mini haartjes...ik zeg nog tegen mijn zus...maak die auto even schoon voor hij weer thuis is...hihihihi niet gedaan dus...hij griezelde alle kanten uit toen ie de auto zag...en heeft toen speciaal een kleedje gehaald en op de achterbank gelegd voor als RImpel er weer in zat! hhihihihihihi
Mijn zwager weet dat honden hier heel anders zijn dan in Afrika...en daar past hij zich op aan...maar een hond daar? Dat zit er voor zuslief niet in denk ik! hihihihih
Als ik daar ben heb ik Rimpel vaak bij me en hij krijgt van Ome Hamidou altijd een aai...Ome Hamidou zegt dan altijd : Rimpel...ziettt (lees; zit)...doet ie dan vaak ook keurig hiihihihih!
Als we gaan eten (doen we daar op de grond uit een grote kom) doe ik Rimpel of vast of leg ik achter mij neer...hij gluurt dan wel mee wat daar allemaal zo lekker ruikt...vind Ome Hamidou ook allemaal goed!
Ome Hamidou vraagt ook altijd of Rimpel ook nog wat rijst wil en wat vlees want hij weet dat Sharpeitjes helemaal gek zijn van rijst en kippie kippie...dus haalt hij een bakje uit de keuekn en doet het erin!
Dat bakje is dus nu Rimpel-bakje...daar gebeurt verder ook niets meer mee!!!! hihihhihi!
Ik vraag ook altijd om een bakje als ik niets bij me heb want ik ga niet zomaar een ding uit de kast grijpen waar hij eten in klaar maakt (ja ja,, hij kookt, mijn zus KIJKT alleen naar de pannenhihihihih) want dat zou ie verschrikkelijk vinden!
Laatst was ik er en had RImpel uit zijn eigen bakje gegeten...toen wilde het zoontje van mijn zus ineens ook uit dat bakje eten! Je voelt hem al aankomen he?! Ik dus keurig bakje goed afgewassen en eerst kijken of neefje een banaan wilde.....nee...dus ik banaan in het bakje en in stukjes en Moussa mooi voeren uit het bakje! vond ie helemaal geweldig natuurlijk...!!!!! Hij staat ook altijd vol verbazing te kijken naar Rimpel al shij aan het eten is en heeft ook al eens bijna met zijn gezicht in de waterbak gehangen....Mijn zwager ziet dit soort dingen niet hoor! Daar wordt ie dan niet vrolijk van maar zou dat nooit tegen mij zeggen.
Als Ome Hamidou niet in de kamer is gaat Rimpel nog weleens op de bank,maar zodra ie binnekomt springt ie eraf want Rimpel weet dat Ome Hamidou dat niet leuk vindt...hihihi!
Een tijdje zat ik weleens bij mijn zus in de auto met Rimpel (zwager zat toen in Afrika voor begrafenis) dus die hele auto onder de mini haartjes...ik zeg nog tegen mijn zus...maak die auto even schoon voor hij weer thuis is...hihihihi niet gedaan dus...hij griezelde alle kanten uit toen ie de auto zag...en heeft toen speciaal een kleedje gehaald en op de achterbank gelegd voor als RImpel er weer in zat! hhihihihihihi
Mijn zwager weet dat honden hier heel anders zijn dan in Afrika...en daar past hij zich op aan...maar een hond daar? Dat zit er voor zuslief niet in denk ik! hihihihih
Re: Hoe reageren jullie ?
veel mensen met een donkere huidskleur zijn van nature bang van honden.Mama Sanneke schreef:Nu, ik weet niet hoe het komt
sanneke
vooral mensen van turkse en marokkaanse afkomst zijn vaak bang.
daar doe je niets aan, ze krijgen het van huisuit mee.
of de honden nu groot of klein zijn, maakt voor hun niet uit.
als kinderen qyan zouden pesten, wat de meesten niet durven (ja op grote afstand, maar daar ondervind hij weinig last van) ligt het er toch echt aan wat ze doen en op welke manier.
rond oud en nieuw hebben turkse kindertjes uit de straat een rotje naar qyan gegooid, toen hij nog pup was.
met qyan erbij heb ik niets ondernomen, maar heb later qyan thuis gebracht en ben verhaal gaan halen, zowel bij de kinderen als hun ouders aangesproken met het verhaal dat als ze het nog 1x zouden doen ze van mij toch een draai om hun oren zouden krijgen.
echt pesten heb ik nog niet mee gemaakt, wat ik zou doen als het zou gebeuren: geen idee.
misschien schiet ik uit mijn slof, misschien ook niet, misschien loop ik ook wel gewoon door, gewoon doorlopen heeft de hond denk ik meer boodschap aan dan dat ik uit mijn slof zou schieten.
maar het ligt er dan ook echt aan wat ze doen.
de volgende die ooit nog vuurwerk express richting mijn hond gooit, die krijgt ze, dat weet ik wel.
ik weet van een marokkaans meisje dat bij mij in de klas zat, dat ze heel bang was voor honden.Mama Sanneke schreef:Heb ik ook al meegemaakt, kom nu zeg.Baily schreef:Die kinderen worden vaak opgevoed met angst voor honden. In andere culturen worden honden niet altijd gewaardeerd.
Weet iemand dat ?
Sanneke
ze heeft ooit verteld dat de mensen in marokko wel honden hebben lopen, maar...............die honden komen niet in huis, krijgen eten toe geworpen en bewaken huis en zo mogelijk ook vee. de honden zijn agressief en gaan niet met de mensen om, maar bewaken dat stukje terrein waar ze in rond wandelen.
misschien dat dit ene stuk verklaart voor hun angst voor honden, ik weet het niet?!
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mijn zwager is geen moslim, maar zo hollands als wat, maar een stuk minder tolerant t.o.v. honden dan jouw zwager. Hij vindt honden ook vies en ik hoef er niet eens aan te denken bij ze te komen met de honden en hier komen doen ze ook niet. Vroeger zijn ze nog weleens bij me geweest, maar sinds ze een kind hebben (5 jaar) is er helemaal geen sprake meer van, hun dochtertje kunnen ze echt niet blootstellen aan die vieze, gevaarlijke beesten.mercedes2803 schreef:Mijn zwager is ook moslim en vind honden eigenlijk ook vies...maar hij weet hoe belangrijk Rimpel voor ons is dus hij heeft zich al zo enorm verzet hihihih!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Ik woon aan een villawijk en als ik daar doorheen moet om naar het buitengebied te gaan, dan kom ik ook langs een grote speelwei.
Die kinderen kennen Stanley inmiddels wel en komen geregeld op ons afrennen om hem te aaien. Dan laat ik Stanley altijd zitten en vraag die kinderen 1 voor 1 hem langszij te aaien, dus niet met die handen boven z'n kop. Ook zijn daar een aantal hele bange kindjes bij, die ik nu zover heb dat ze naast hem gaan zitten maar nog niet aaien. Die kijken het af van een ander. En als die ouders erbij lopen, worden ze angstvallig van mijn hond weggehouden want owee, hij kan 's vals worden. Tja, hoe zet je angst erin, he.
Toen wij nog op de flat woonden, stikte het daar van de allochtonen met kinderen. Misschien is het toeval, maar die waren er bewust op uit om je hond te etteren met dat erop afvliegen en uitdagen met grommen enzo.
Dat was met mijn eerste hond, maar hij trok zich er nooit wat van aan gelukkig.
Die kinderen kennen Stanley inmiddels wel en komen geregeld op ons afrennen om hem te aaien. Dan laat ik Stanley altijd zitten en vraag die kinderen 1 voor 1 hem langszij te aaien, dus niet met die handen boven z'n kop. Ook zijn daar een aantal hele bange kindjes bij, die ik nu zover heb dat ze naast hem gaan zitten maar nog niet aaien. Die kijken het af van een ander. En als die ouders erbij lopen, worden ze angstvallig van mijn hond weggehouden want owee, hij kan 's vals worden. Tja, hoe zet je angst erin, he.
Toen wij nog op de flat woonden, stikte het daar van de allochtonen met kinderen. Misschien is het toeval, maar die waren er bewust op uit om je hond te etteren met dat erop afvliegen en uitdagen met grommen enzo.
Dat was met mijn eerste hond, maar hij trok zich er nooit wat van aan gelukkig.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Terwijl een hond zoveel moois kan bijbrengen in de opvoeding van een kind. En wat voor vriendschap ze kunnen bijbrengen.Belle schreef:Mijn zwager is geen moslim, maar zo hollands als wat, maar een stuk minder tolerant t.o.v. honden dan jouw zwager. Hij vindt honden ook vies en ik hoef er niet eens aan te denken bij ze te komen met de honden en hier komen doen ze ook niet. Vroeger zijn ze nog weleens bij me geweest, maar sinds ze een kind hebben (5 jaar) is er helemaal geen sprake meer van, hun dochtertje kunnen ze echt niet blootstellen aan die vieze, gevaarlijke beesten.mercedes2803 schreef:Mijn zwager is ook moslim en vind honden eigenlijk ook vies...maar hij weet hoe belangrijk Rimpel voor ons is dus hij heeft zich al zo enorm verzet hihihih!
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Actief
Allochtone mensen lopen eigenlijk altijd met een boog om Kayla (franse bull) heen. Ik weet niet waarom het is, maar ze gaan zelfs de straat over steken om haar niet te hoeven passeren.
En waarom? Geen idee...het is namelijk zo'n schatje!!!
Vaak worden kinderen gewaarschuwd voor de wat kleinere hondjes. Ze worden toch gezien als wat pinniger dan de grotere.
Gek genoeg kan ik geen stap buiten de deur zetten met mijn hond. Ze heeft nogal een babyface gehouden en daardoor een doelwit. Een halsband met die stompe punten om haar wat enger te laten lijken helpt niet...ze blijft schattig.
En waarom? Geen idee...het is namelijk zo'n schatje!!!

Vaak worden kinderen gewaarschuwd voor de wat kleinere hondjes. Ze worden toch gezien als wat pinniger dan de grotere.
Gek genoeg kan ik geen stap buiten de deur zetten met mijn hond. Ze heeft nogal een babyface gehouden en daardoor een doelwit. Een halsband met die stompe punten om haar wat enger te laten lijken helpt niet...ze blijft schattig.

Tsja ik vind het prima als mensen of kinderen bang zin voor mijn honden (zijn tenslotte hele gevaarlijke herders) en houdt daar dan ook rekening mee.
Waar ik een schijthekel aan heb is dat kinderen bijv. in een winkel mijn hond zien, doen alsof ze al gebeten zijn, mama die mij vervolgens boos aan kijk, want hoe durf ik met mijn honden ook in de Blokker te lopen maar zodra mama met kind achter een stelling is verdwenen hoor je het kind toch ff lekker de hond uitdagen door te blaffen of te fluiten.......dan kan ik het niet laten om te roepen tegen mama 'als je kinderen zogenaamd zo bang zijn laat ze dan ook hun kop houden en die hond niet uitdagen' .......
Verder is mijn oom ook moslim maar ook eentje die absoluut niets van onze honden moet weten. Nou wonen zij in Zeeland en wij in Groningen en heb ik ook weinig met ze maar als wij eens een keer bij mijn oma in Zeeland zijn en ze weten dat wij de honden mee hebben dan komen ze niet.....
Ook niet als wij de honden dan even naar boven doen bij m'n oma....
Waar ik een schijthekel aan heb is dat kinderen bijv. in een winkel mijn hond zien, doen alsof ze al gebeten zijn, mama die mij vervolgens boos aan kijk, want hoe durf ik met mijn honden ook in de Blokker te lopen maar zodra mama met kind achter een stelling is verdwenen hoor je het kind toch ff lekker de hond uitdagen door te blaffen of te fluiten.......dan kan ik het niet laten om te roepen tegen mama 'als je kinderen zogenaamd zo bang zijn laat ze dan ook hun kop houden en die hond niet uitdagen' .......
Verder is mijn oom ook moslim maar ook eentje die absoluut niets van onze honden moet weten. Nou wonen zij in Zeeland en wij in Groningen en heb ik ook weinig met ze maar als wij eens een keer bij mijn oma in Zeeland zijn en ze weten dat wij de honden mee hebben dan komen ze niet.....

Ook niet als wij de honden dan even naar boven doen bij m'n oma....
- majelle
- Zeer actief
Ik hou mijn hond even wat korter bij me dat ze langs kunnen lopen. Als ze hysterisch doen zeg ik dat mijn honden niets doen en ik heb ze vast zodat ze wat rustiger worden. Voor kinderen neem ik meestal wel ff de tijd omdat die soms op een manier kunnen reageren dat honden op ze reageren. Dan leg ik ze uit wat ze beter kunnen doen.
-
- Actief
Kan ik alle andere situaties gewoon prive, werk, relatie, vrienden etc netjes assertief reageren, m.b.t mijn honden betrap ik mijzelf erop dat ik eerder agressief reageer, verbaal dan he. Maar omdat ik nogal gebekt ben hebben de meeste mensen snel geen weerwoord meer en lopen door. Mijn manchester is een keer door een allochtoon meisje uitgescholden voor jawel poedel.. zeer grappig ze lijkt er namelijk helemaal niet op. Toen zeg ik heel droog tegen haar: hoofddoek. Nou ik heb het scheldwoordenboek over mijn heen gekregen. Maar ik moest toch lachen in mijzelf. Meestal reageer ik niet, of zeg dat ze gewoon rustig kunnen doorlopen in geval van niet pesten dan. Maar god wat wordt ik link als kooters mijn hond pesten, grappige is dat ook mijn vriend die totaal niet agressief is sterk reageert als het op de honden aankomt... Maar goed: meestal zeg ik wel opsodemieteren ik laat de hond los en ze bijten. Heel grappig want die van mij reageren niet... Tenzij kinderen echt handtastelijk pesten, dan worden tara en djaimy boos en Yndra niet die ziet gewoonweg geen kwaad in mensen of kinderen, terwijl zij vroeger toch klapjes heeft gehad... Maar zover laat ik het beslist niet komen!