Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kosten
Moderator: moderatorteam
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kosten
Ik ga nu dus overstappen op complete versvleesvoeding. Maar ik moet jullie zeggen: ik schrik me de rambam van de kosten.
Een kilo Duck uitmuntend: 2,95
een kilo carnibest: 3,85 (10 kilo + 3, 35)
600 gram Energique: 2, 85
En aangezien Charly van allemaal rond de 700 tot 900 gram nodig heeft, wordt dat een prijzig iets... Ik zie in oudere berichten dat de meesten van jullie het goedkoper kopen.. Waar???!!!!!!
(woon in Almelo, het geweldige TWente...)
Een kilo Duck uitmuntend: 2,95
een kilo carnibest: 3,85 (10 kilo + 3, 35)
600 gram Energique: 2, 85
En aangezien Charly van allemaal rond de 700 tot 900 gram nodig heeft, wordt dat een prijzig iets... Ik zie in oudere berichten dat de meesten van jullie het goedkoper kopen.. Waar???!!!!!!
(woon in Almelo, het geweldige TWente...)
-
- Zeer actief
als je samen met anderen het zou kunnen kopen scheeltje ook geld,
carnibest is bv boven de 120kilo 2,30
maar zelfs boven de 70 kilo is goedkoper.
Ik heb een vriezer voor aangeschaft.
mag ik vragen wat voor variatie carnibest kost 3,85?
want ik koop natuur en aktief voor 2,95 de kilo maar omdat ik 120 kilo koop komt dat op 2,30
De ervaring leert dat je minder hoeft te geven, bv mijn flatcoated zou volgens de tabel 700gr moeten eten, ze heeft genoeg aan 500 gr.
carnibest is bv boven de 120kilo 2,30
maar zelfs boven de 70 kilo is goedkoper.
Ik heb een vriezer voor aangeschaft.
mag ik vragen wat voor variatie carnibest kost 3,85?
want ik koop natuur en aktief voor 2,95 de kilo maar omdat ik 120 kilo koop komt dat op 2,30
De ervaring leert dat je minder hoeft te geven, bv mijn flatcoated zou volgens de tabel 700gr moeten eten, ze heeft genoeg aan 500 gr.
- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is de natuurmix, volgens de dierenwinkel de meest gangbare....lupa schreef:mag ik vragen wat voor variatie carnibest kost 3,85?
Als je inderdaad een flatje minder hoeft te voeren dan aangegeven komt het mooi uit, want ik heb ook een flat :

@Wendy: tja... ik verbaasde me ook, aangezien ik hier andere prijzen gelezen had. Maar bij de ene winkel was het 3,95 en een andere dus 3,85....

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Rimpel krijgt Energique.
Hij zat eerst op nummer 1 maar sinds 2 dagen op nummer 4 (allergie).
Ik betaalde voor 12 kilo (120 burgers, 4 burgers per dag dus 30 dagen, soms een burger meer, dus soms binnen 30 dagen op) 27.95.
Dit is spotgoedkoop in vergelijking met anderen...vraag me niet waarom de dierenwinkel waar ik het koop het goedkoper kan doen dan de rest...waarschijnlijk neemt hij gewoon minder winstmarge voor zichzelf! Er zijn er namelijk zat die 35 euro voor 12 kilo betalen.
Voor nummer vier ook 12 kilo dozen betaal ik nu 36 euro waar anderen 42 euro betalen (dat is de adviesprijs, maar waar ik het koop trekt zich daar niets van aan hihihihi).
Ik koop het in Ommen, dat is niet echt in de buurt voor je denk ik...alhoewel...als je goed gas geeft sta je er ook met een half uur/drie kwartier...ik keek net op de routeplanner, is 35 kilometer ongeveer, van hier naar Ommen is ook 20! En als je in Almelo 35 euro in plaats van 37.95 betaalt dan moet dat haast wel uitkunnen om daar naar toe te gaan he?! Maar je kunt ook gewoon dierenwinkels in de buurt bellen om te vragen wat ze vragen voor de 12 kilo dozen!
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!
Groetjes Hilje
Hij zat eerst op nummer 1 maar sinds 2 dagen op nummer 4 (allergie).
Ik betaalde voor 12 kilo (120 burgers, 4 burgers per dag dus 30 dagen, soms een burger meer, dus soms binnen 30 dagen op) 27.95.
Dit is spotgoedkoop in vergelijking met anderen...vraag me niet waarom de dierenwinkel waar ik het koop het goedkoper kan doen dan de rest...waarschijnlijk neemt hij gewoon minder winstmarge voor zichzelf! Er zijn er namelijk zat die 35 euro voor 12 kilo betalen.
Voor nummer vier ook 12 kilo dozen betaal ik nu 36 euro waar anderen 42 euro betalen (dat is de adviesprijs, maar waar ik het koop trekt zich daar niets van aan hihihihi).
Ik koop het in Ommen, dat is niet echt in de buurt voor je denk ik...alhoewel...als je goed gas geeft sta je er ook met een half uur/drie kwartier...ik keek net op de routeplanner, is 35 kilometer ongeveer, van hier naar Ommen is ook 20! En als je in Almelo 35 euro in plaats van 37.95 betaalt dan moet dat haast wel uitkunnen om daar naar toe te gaan he?! Maar je kunt ook gewoon dierenwinkels in de buurt bellen om te vragen wat ze vragen voor de 12 kilo dozen!
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!
Groetjes Hilje
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
Kijk eens op de website van Carnibest www.carnibest.nl/ voor een verkoop adres in de buurt. Ik betaal beneden de 3 euro per kilo, vanaf 30 kg is al goedkoper en dat kan net in de vriezer. Duck is goedkoper per 16 kg.
Elvira
Elvira
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Roelfien
- Zeer actief
Ik begreep uit Monique haar berichtjes dat ze dat dus al gedaan had en dat ze bij haar in de buurt dus wel duur uit is.Elvira schreef:Kijk eens op de website van Carnibest www.carnibest.nl/ voor een verkoop adres in de buurt. Ik betaal beneden de 3 euro per kilo, vanaf 30 kg is al goedkoper en dat kan net in de vriezer. Duck is goedkoper per 16 kg.
Elvira

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Vaste gebruiker
- Angeniet
- Erelid
- Roelfien
- Zeer actief
- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je Duck bij Duck
zelf besteld, en je besteld dan 160 kilo tegelijk dan komt de uitmuntend op 1.84
Lam rijst is iets duurder maar de andere varieanten weer iets minder
Je moet wel een vriezer hebben waar het inpast
Maar als je hem er voor altijd op wil zetten is het zeker de moeite waard om het in een keer te kopen

Lam rijst is iets duurder maar de andere varieanten weer iets minder
Je moet wel een vriezer hebben waar het inpast
Maar als je hem er voor altijd op wil zetten is het zeker de moeite waard om het in een keer te kopen
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
.jpg)
.jpg)
- Lisa
- Zeer actief
Monique, bel eens naar het verkooppunt in Hengelo (06-21561775). Ik heb begrepen dat die 2,95 vraagt / kilo en ik meen vanaf 50 kilo 5 of 10 % korting. Maar dat weet ik niet precies meer, heb het ook maar weer van iemand anders gehoord die daar bestelt. De dierenwinkels vragen inderdaad zo richting de 4 euro/kilo (en daar zien ze me niet weer natuurlijk
). Als je het in Ermelo zelf haalt en een wat grotere hoeveelheid inslaat, wordt het ook steeds goedkoper per kilo (31 - 70 kg = 2,65 / kilo bijv.). Maar goed, moet je wel voor naar Ermelo rijden dan natuurlijk.

Groetjes Lisa
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Jemig! 8O Is Carnibest zo duur?!
Ik was van plan om voor twee dagen in de week er op over te stappen met onze dogjes, maar dat wordt dan wel een hele dure hobby, volgens mij.
Hoeveel moet je een dog per dag ervan geven, weten jullie dat?

Ik was van plan om voor twee dagen in de week er op over te stappen met onze dogjes, maar dat wordt dan wel een hele dure hobby, volgens mij.

Hoeveel moet je een dog per dag ervan geven, weten jullie dat?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ik inmiddels begrepen heb is dat er inderdaad prijsverschil zit tussen Twente en de Achterhoek en de rest van het land. Ik weet niet of er meer regio's zijn waar dit zo gaat, maar voor het gedeelte waar ik woon in elk geval wel
maar dat adres wat lisa aangeeft ga ik ook nog even bellen.. wie weet....
Ja Karen, weet wat je bedoelt: schrok me helemaal te pletter toen ik bij de kassa stond
Ligt er denk ik aan wat je doggen wegen... het is voor carnibest geloof ik 20-25 gram per kilo hond..

Ja Karen, weet wat je bedoelt: schrok me helemaal te pletter toen ik bij de kassa stond

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Jeetje wat een prijsverschillen, ik heb gisteren nog duck uitmuntend gekocht voor 1.50 per kilo, ik denk dat ik de vriezer daar maar even moet leeghalen 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Monique,Moniek B. schreef:Ja Karen, weet wat je bedoelt: schrok me helemaal te pletter toen ik bij de kassa stondLigt er denk ik aan wat je doggen wegen... het is voor carnibest geloof ik 20-25 gram per kilo hond..
Lana weegt 63 kilo, Levi 58 kilo. Hoe zwaar Bono wordt, kan ik natuurlijk nog niet zeggen, maar dat zal vast een stukje mee zijn. Dat zou dus neerkomen op ongeveer 1200/1300 gram Carnibest per dog per dag. (Dus zo'n 4 kilo Carnibest in het totaal hier per dag!) Dan ben ik dus 12 Euro per dag aan Carnibest kwijt! 8O Dat is wel heel veel...

Groetjes, Karen
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Je hoeft toch niet perse canribest te voeren als je vers wilt geven? Er izjn zoveel (goedkopere) alternatieven! Hier gaat ook heel veel vlees op een dag door maar ik kan niet zeggen dat ik veel duurder uit ben dan brok (Farmfood).Scooby schreef:Hoi Monique,Moniek B. schreef:Ja Karen, weet wat je bedoelt: schrok me helemaal te pletter toen ik bij de kassa stondLigt er denk ik aan wat je doggen wegen... het is voor carnibest geloof ik 20-25 gram per kilo hond..
Lana weegt 63 kilo, Levi 58 kilo. Hoe zwaar Bono wordt, kan ik natuurlijk nog niet zeggen, maar dat zal vast een stukje mee zijn. Dat zou dus neerkomen op ongeveer 1200/1300 gram Carnibest per dog per dag. (Dus zo'n 4 kilo Carnibest in het totaal hier per dag!) Dan ben ik dus 12 Euro per dag aan Carnibest kwijt! 8O Dat is wel heel veel...

- Lisa
- Zeer actief
- Roos
- Zeer actief
carnibest (krijgen mijn honden) is volgens mij de duurste vers vlees variant.
Maar je hebt nog zoveel meer merken vers vlees:
Kivo http://www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
AHV Breda http://www.ahv-breda.nl/
Rodi http://www.rodi-petfood.nl/
Energique http://www.energique.nl/
Duck http://www.ducknatuurvoeding.com/nederl ... ckned.html
Bibi http://www.bibidiervoeding.nl/
Ik ben er vast nog een paar vergeten.
Maar is er vast wel eentje in jouw buurt te verkijgen toch?
Maar je hebt nog zoveel meer merken vers vlees:
Kivo http://www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
AHV Breda http://www.ahv-breda.nl/
Rodi http://www.rodi-petfood.nl/
Energique http://www.energique.nl/
Duck http://www.ducknatuurvoeding.com/nederl ... ckned.html
Bibi http://www.bibidiervoeding.nl/
Ik ben er vast nog een paar vergeten.
Maar is er vast wel eentje in jouw buurt te verkijgen toch?

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Jessica,Hutsje schreef:Je hoeft toch niet perse canribest te voeren als je vers wilt geven? Er izjn zoveel (goedkopere) alternatieven! Hier gaat ook heel veel vlees op een dag door maar ik kan niet zeggen dat ik veel duurder uit ben dan brok (Farmfood).
Nee, dat hoeft ook niet persé, maar ik heb de verschillende vers vlees merken eens met elkaar vergeleken en ik moet zeggen dat Carnibest mij wel het meest aanspreekt.
Welk merk vers vlees geef jij?
Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
Karen ik weet niet hoe grote vriezer je hebt, maar ik ga samen met Charlotte eens in de zoveel tijd Carnibest halen in Ermelo. Ik wil altijd wel wat voor je meenemen. Dan moet je het alleen wel ophalen in Apeldoorn. (of wij moeten weer gaan trainen in Zutphen, daarover zijn we hier nog in overleg
Maar ik betaal €2,50 per kilo.....Mocht jij meer als dertig kilo per keer willlen, dan komen we zelfs op een prijs uit van €2,30 per kilo.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Marieke,Marieke* schreef:Karen ik weet niet hoe grote vriezer je hebt, maar ik ga samen met Charlotte eens in de zoveel tijd Carnibest halen in Ermelo. Ik wil altijd wel wat voor je meenemen. Dan moet je het alleen wel ophalen in Apeldoorn. (of wij moeten weer gaan trainen in Zutphen, daarover zijn we hier nog in overlegMaar ik betaal €2,50 per kilo.....Mocht jij meer als dertig kilo per keer willlen, dan komen we zelfs op een prijs uit van €2,30 per kilo.
Kijk; dat is een betere prijs! Ik ga eerst eens informeren hoe duur de Carnibest op de verkooppunten hier in de buurt is (Laren en Markelo), maar anders is het inderdaad een idee dat jij of Charlotte wat voor mij mee willen nemen als jullie dat willen uiteraard.
Alvast bedankt voor je aanbod, ik laat het je weten als ik er gebruik van wil maken.
Groetjes, Karen
- -Jolanda-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever