Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat vinden jullie hiervan, ik moest er wel om lachen.
Ik ga net het buurmeisje van school halen en had Scar bij me. Vastgeknoopt aan het hek ligt hij braaf te wachten. Toen ik terug kwam liep voor mij een man met zijn zoontje. Scar ziet me en gaat staan. Zoontje rent op hem af want vader had gezegt dat het een lieve hond was die daar zat. Toen zoontjelief vlakbij was aan de andere kant van het hek, begon Scar te blaffen tegen hem. Kind schrok zich rot en volgens vader was het ineens een rothond
Ik schiet in de lach en zeg, leert u uw kind dan niet dat hij nooit zomaar naar vreemde honden mag gaan. Meneer was toen boos
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Idd een hele domme meneer! Moet zeggen dat veel ouders dus ook zelf het verkeerde voorbeeld geven. Onze honden (ras Golden en dus soort veredelde knuffelbeer ) worden dus zelfs door volwassenen geaaid. Tagor is dus helemaal niet gediend van het dominante gebaar van een hand op zijn kop en is bovendien ook nog eens waaks (blaffen als hij iemand de tuin in ziet komen). Als ie dan dus blaft is het ook ineens een rothond.
Ik heb 1x gevraagd wie er nu schuldig was als die 'rothond' ook nog eens van schrik zou bijten. Nou de hond dus volgens dat mens . Toen heb ik haar dus duidelijk verteld dat ze dus wel mijn hond stond te aaien in mijn tuin zonder mijn toestemming.
Ik heb nog nooit zo vlug iemand door zien lopen met een sjacherijnige kop
Ja, daar heb je er weer 1 hoor. En dan heeft jouw hond het ineens gedaan. Helaas zal de wereld nooit verschoond zijn van dit soort onbenullen, wen er maar aan!
Groetjes Joyce † Nick 16.08.1999 - 22.01.2009 † Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Ik moest er alleen maar om lachen omdat meneer ook nooit verwacht had dat Scar bij mij hoorde en ik dus gehoord had dat hij zelf zoonlief op de hond afgestuurd had
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ik vind eigenlijk dat je een hond niet alleen voor een school moet neerleggen, zeker niet als de hond balft tegen vreemde kinderen. De meneer in kwestie heeft inderdaad een schop onder zijn hol verdiend, maar het kindje kan er niks aan doen en zal de volgende keer misschien toch wat angst hebben voor grote honden.
Eline* schreef:Ik vind eigenlijk dat je een hond niet alleen voor een school moet neerleggen, zeker niet als de hond balft tegen vreemde kinderen. De meneer in kwestie heeft inderdaad een schop onder zijn hol verdiend, maar het kindje kan er niks aan doen en zal de volgende keer misschien toch wat angst hebben voor grote honden.
moet die vent hem er maar niet op af laten gaan zonder datie zelf weet wat de hond doet.
Er lopen bij een schoolplein wel meer kinderen rond, ook kinderen die uit zichzelf misschien naar jou hond toe rennen. Weet je zeker dat er dan niets gebeurd? Nu stond je hond op omdat hij jou zag aankomen, maar ben je er 100% zeker van dat hij een vreemd kind niets zou doen?
Eline* schreef:Ik vind eigenlijk dat je een hond niet alleen voor een school moet neerleggen, zeker niet als de hond balft tegen vreemde kinderen. De meneer in kwestie heeft inderdaad een schop onder zijn hol verdiend, maar het kindje kan er niks aan doen en zal de volgende keer misschien toch wat angst hebben voor grote honden.
moet die vent hem er maar niet op af laten gaan zonder datie zelf weet wat de hond doet.
Eigen schuld dikke bult? Wat is er dan eigen schuld aan voor een kind?
Hetzelfde geldt natuurlijk doodleuk voor loslopende honden die naar jouw aangelijnde hond komen. Ik roep altijd netjes of de bazen hun hond bij hun willen roepen, maar als ik je goed begrijp mag Laika ze even een flinke aframmeling geven?
Eigen schuld dikke bult? Wat is er dan eigen schuld aan voor een kind?
Hetzelfde geldt natuurlijk doodleuk voor loslopende honden die naar jouw aangelijnde hond komen. Ik roep altijd netjes of de bazen hun hond bij hun willen roepen, maar als ik je goed begrijp mag Laika ze even een flinke aframmeling geven?
tja. sommigen moeten het op zo'n manier leren. en tis triest voor t kind datie zo'n pa heeft.
ik zou je hond t niet kwalijk nemen alstie een hond waarschuwd of pakt die los loopt en op hem af komt.
Ik moet wel zeggen dat ik er ook een risico aan vind om een hond alleen bij ene school te leggen te meer omdat als er een hond aankomt die losloopt en de strijd aangaat met jou hond of andersom er kinderen in de buurt zijn en daarbij zijn er altijd kinderen die honden plagen met alle gevolgen van dien.en die meneer die is natuurlijk niet goed snik maar daar kind is de dupe als het misgaat en dat vind ik erger.
je zit wel weer op je NAGE en WINE stoel he
mol
Ja sorry..ik heb niet zo'n denderende week. Vergeef het me maar even!
little-wolf schreef:tja. sommigen moeten het op zo'n manier leren. en tis triest voor t kind datie zo'n pa heeft.
ik zou je hond t niet kwalijk nemen alstie een hond waarschuwd of pakt die los loopt en op hem af komt.
Mijn hond niet nee..maar ik mezelf wel, want het is mijn hond.
Ik zou zelf een hond die mensen aanblaft niet bij een school neerleggen.
Ik hou het imago van mijn hond liever positief.
Ik vind het eigenlijk best wel dom van je . Als ervaren hondeneigenaar weet je dat er heel veel van dit soort ouders rondlopen.. eigenlijk het merendeel.
Het kind is zich rotgeschrokken en heeft nu een trauma aan honden.
Hmm erg lachwekkend inderdaad
Tarz schreef:Het kind is zich rotgeschrokken en heeft nu een trauma aan honden.
Handig is anders maar een normaal gezond en evenwichtig kind heeft nou ook weer niet zo heel snel een trauma hoor.
Ben ik niet met je eens.
Jawel, als ouder heb je daar wel een rol in trouwens. Eigenlijk is het net als met puppen, als je als leider gaat doen alsof zo'n blafpartij iets buitengewoon verschrikkelijks was dan zal de pup dat oppikken en dat zie je bij kinderen ook vaak. Door het gedrag van de vader zal dit kind denken iets heel akeligs mee te hebben gemaakt.
little-wolf schreef:tja. sommigen moeten het op zo'n manier leren. en tis triest voor t kind datie zo'n pa heeft.
Mijn hond niet nee..maar ik mezelf wel, want het is mijn hond.
zodat ze toch zonder te vragen bij je hond komen.
nee, dan maar een beetje slecht imago.
en blaffen doet geen pijn...
Tarz schreef:Het kind is zich rotgeschrokken en heeft nu een trauma aan honden.
Handig is anders maar een normaal gezond en evenwichtig kind heeft nou ook weer niet zo heel snel een trauma hoor.
Ben ik niet met je eens.
Jawel, als ouder heb je daar wel een rol in trouwens. Eigenlijk is het net als met puppen, als je als leider gaat doen alsof zo'n blafpartij iets buitengewoon verschrikkelijks was dan zal de pup dat oppikken en dat zie je bij kinderen ook vaak. Door het gedrag van de vader zal dit kind denken iets heel akeligs mee te hebben gemaakt.
Eline* schreef:
Wat muts je nou? Wie kan er ongevraagd bij mijn hond komen als die er niet ligt? Het hek van een school is gewoon openbaar terrein. Als mensen met een boog om je hond heen moeten vind ik dat asociaal.
Net zo asociaal als je auto vol op de stoep parkeren, zodat moeders met kinderwagens de straat op kunnen.
Dat slechte imago kan je wel roepen, maar realiseer je dat als straks je ras net zo wordt bekeken als de rottie en de staff nu dat je dan wel anders lult.
Eline* schreef:
Wat muts je nou? Wie kan er ongevraagd bij mijn hond komen als die er niet ligt? Het hek van een school is gewoon openbaar terrein. Als mensen met een boog om je hond heen moeten vind ik dat asociaal.
Net zo asociaal als je auto vol op de stoep parkeren, zodat moeders met kinderwagens de straat op kunnen.
Dat slechte imago kan je wel roepen, maar realiseer je dat als straks je ras net zo wordt bekeken als de rottie en de staff nu dat je dan wel anders lult.
ach mens muts zelf niet zo en denk om je hart.
ik heb het er niet over dat je hond daar ligt maar bv gewoon aan je lijn.
ik vind het aso dat er idioten zijn die zomaar zelf of hun kind op een hond afsturen zonder te weten watie doet.
nee dan lul ik ook niet anders muts. ook als ik een ander ras zal hebben of straks een staff, zal ik t nog zeggen. waarom?
omdat velen mensen gewoon zo dom zijn om naar een hond toe te lopen. maar die link leg jij blijkbaar niet.
Kinderen zijn onvoorspelbaar en vliegensvlug.
Kinderen wanen zich veilig op en rond het schoolplein.
Schoolpleinen zijn over het algemeen plekken waar zich veel kinderen ophouden.
Rataplan is een sociale hond maar ik zou hem nooit ergens neerleggen zonder dat ik er zicht op heb. Niet alleen voor kinderen maar ook voor wat andere mensen hem aankunnen doen in die tijd. Kinderen kunnen op zijn staart trappen bijvoorbeeld dan haalt hij in een reflex uit naar achteren met alle gevolgen van dien.
Ja ik ben een muts
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rataplan schreef:Rataplan is een sociale hond maar ik zou hem nooit ergens neerleggen zonder dat ik er zicht op heb. Niet alleen voor kinderen maar ook voor wat andere mensen hem aankunnen doen in die tijd. Kinderen kunnen op zijn staart trappen bijvoorbeeld dan haalt hij in een reflex uit naar achteren met alle gevolgen van dien.
Ja ik ben een muts
Het is natuurlijk een oerstom iets van een volwassen om een kind naar een vreemde hond te laten lopen, maar ik vind het ook zeer onverantwoord om een hond aan iets vast te leggen bij een kinder verblijf .
Het is en blijft een roofdier met de bij behorende reflexen, de carnivoor wordt nog steeds te veel vermenselijkt.
Gr Bertus.
Zelf zou ik ooit nooit mijn honden bij een school of iets dergelijks laten liggen daar zijn kinderen te onvoorspelbaar voor.Van een van mijn honden weet ik ook zeker dat hij zich niet laat aaien door vreemde en de andere drie denk ik van wel je weet het nooit zeker natuurlijk. Gezien de rassen die ik heb zou ik ook als de dood zijn want er word toch maar zo een heel ras de dupe als je niet uitkijkt.Als mensen het vragen laat ik de honden die het wel leuk vinden aaien.Zo vroeg een klein jongetje het eens aan mij en ik zei ja hoor en zette Orson in de auto(rio en beau had ik nog niet) en nam Tash en Benji(die leefde toen nog) mee terug en hij pakte Tash beet ,terwijl Benji een klein hondje was,en kuste haar boven op haar gezicht en oren tegen zijn moeder roepend ze is mega mams.Dat vond ik zo leuk en de moeder vroeg nog wat voor hond het was ,ik zei een mastino en ze zei nou je moet ook niet alles geloven wat je hoort of leest.Hartstikke leuk vond ik dat en nu ook eens een positief geluid over mijn hond.(in die tijd weinig te horen) Wel vind ik het gedrag van die meneer erg dom eerst het kind sturen en dan mekkeren niet slim natuurlijk.
ondanks al onze waarschuwingen is onze zoon ook wel eens zomaar naar een hond toegelopen en die ging grommen. Hij heeft er niks van over gehouden.
Maar ik zou ook nooit een van onze honden bij school neerleggen , maar ik neem ze wel vaak mee als ik de kinderen ophaal, maar dan naast me aan de riem.