Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
biofood/ ecofood
Moderator: moderatorteam
- # siny#
- Vaste gebruiker
biofood/ ecofood
Ik ben van plan om over te stappen op ander voer voor mijn honden.
Heb heel internet al afgeplozen om informatie te vinden over allerlei soorten voer.
Zo kwam ik ook uit op biofood /ecofood. Is iemand bekend met dit merk?
Het leek wel positief. En dan in combinatie met 1 of 2 dagen een versvlees
voeding.
Dus wat zijn jullie ervaringen met dit voer? Graag reacties.
Heb heel internet al afgeplozen om informatie te vinden over allerlei soorten voer.
Zo kwam ik ook uit op biofood /ecofood. Is iemand bekend met dit merk?
Het leek wel positief. En dan in combinatie met 1 of 2 dagen een versvlees
voeding.
Dus wat zijn jullie ervaringen met dit voer? Graag reacties.
salutie siny
Van l naar r danthe, jordan ,rocky, oodles

- memo
- Actief
Van Biofood hoor je vaak dat honden er van gaan stinken.
Persoonlijk vind ik dat een hondenvoer tenminste: als 1e ingredient vlees moet bevatten (dus de ingredientenlijst niet begint met graan) en volgens mij was dit niet het geval bij deze 2 voeren. Eko is natuurlijk wel beter dan niet eko...
Geen persoonlijke ervaringen met het voer verder.
In deze categorie heb je ook: Farmfood, Nutro, Cavom, Canidae, Arden Grange, Bento Kronen (weet ik niet zeker), Magnusson, etc...
Persoonlijk vind ik dat een hondenvoer tenminste: als 1e ingredient vlees moet bevatten (dus de ingredientenlijst niet begint met graan) en volgens mij was dit niet het geval bij deze 2 voeren. Eko is natuurlijk wel beter dan niet eko...
In deze categorie heb je ook: Farmfood, Nutro, Cavom, Canidae, Arden Grange, Bento Kronen (weet ik niet zeker), Magnusson, etc...
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Ik geef nu biofood. Persoonlijk vind ik het wel goed voer, maar ik ben niet helemaal tevreden (maar dat ben ik sowieso nooit, dus dat zegt niets
). Het is geen troep ofzo hoor, je kan het gerust geven.
Ik ga Carocroc proberen. Daar hoor ik goede berichten over en ik heb de moederhond van Nina er heel erg van op zien knappen.
Succes met je keuze!

Ik ga Carocroc proberen. Daar hoor ik goede berichten over en ik heb de moederhond van Nina er heel erg van op zien knappen.
Succes met je keuze!
Groetjes Rob
- FoN
- Actief
Wij hebben ook biofood gevoerd...
Waren er niet geheel tevreden over, maar ik weet al lang niet meer waarom...
Waren er niet geheel tevreden over, maar ik weet al lang niet meer waarom...
Het riesenschnauzer forum!
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Ik vind alleen de ontlasting niet zo, verder vinden ze het wel lekker en ze zien er wel goed uit. De hond uit mijn onderschrift eet al een tijdje Biofood. Eerst de krokant variant, en nu de lam & rijst.
Ze ziet er wel goed uit en wordt er niet te dik, en niet te dun van.
Maar zoals ik al zei wil ik regelmatig iets anders uit proberen, maar zou absoluut niet balen als ze langer hier op moeten blijven.
Ze ziet er wel goed uit en wordt er niet te dik, en niet te dun van.
Maar zoals ik al zei wil ik regelmatig iets anders uit proberen, maar zou absoluut niet balen als ze langer hier op moeten blijven.
Groetjes Rob
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Ik heb begrepen dat in Biofood minimaal 83 % vlees zit in de krokante brok en in de geperstew 73%.memo schreef:Van Biofood hoor je vaak dat honden er van gaan stinken.

[quote="Hutsje"][quote="memo"]Van Biofood hoor je vaak dat honden er van gaan stinken.
In deze categorie heb je ook: Farmfood, Nutro, Cavom, Canidae, Arden Grange, Bento Kronen (weet ik niet zeker), Magnusson, etc...[/quote]
Ik heb begrepen dat in Biofood minimaal 83 % vlees zit in de krokante brok en in de geperstew 73%.[/quote]
naar mijn menig kan er geen 83% vlees in brok zitten voor de simpele reden dat het binnen 3 dagen bedorven zou zijn, het"vlees "die erin zit in het een bij produkt, vleesmeel enz enz , bijgewerkt met alle andere rotzooi om het te kunnen bewaren, daarom hoef je brok niet in de koelkast te bewaren
In deze categorie heb je ook: Farmfood, Nutro, Cavom, Canidae, Arden Grange, Bento Kronen (weet ik niet zeker), Magnusson, etc...[/quote]
Ik heb begrepen dat in Biofood minimaal 83 % vlees zit in de krokante brok en in de geperstew 73%.[/quote]
naar mijn menig kan er geen 83% vlees in brok zitten voor de simpele reden dat het binnen 3 dagen bedorven zou zijn, het"vlees "die erin zit in het een bij produkt, vleesmeel enz enz , bijgewerkt met alle andere rotzooi om het te kunnen bewaren, daarom hoef je brok niet in de koelkast te bewaren
- memo
- Actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
tja...weet ik niet, er staat vleesaandeel, wat dat precies inhoiuh weet ik niet.
Ik ben sinds een maand gestopt met biofood, Stapper krijgt zo'n sterke hondengeur en ik vraag me af of dat van al die kruiden komt die er in zitten.
Merk nog niet veel verbetering tot nu toe.
Geef nu wielco topkrok, geperste brok.
Ik ben sinds een maand gestopt met biofood, Stapper krijgt zo'n sterke hondengeur en ik vraag me af of dat van al die kruiden komt die er in zitten.
Merk nog niet veel verbetering tot nu toe.
Geef nu wielco topkrok, geperste brok.
groetjes Marja Zara en Stapper

- Hutsje
- Zeer actief
Gevriesdroogd vlees kan je wel heel lang bewaren hoor. En er zijn ook brokken waar geen rotzooi inzit, en die kun je dan ook geen half jaar bewaren nee.lupa schreef: naar mijn menig kan er geen 83% vlees in brok zitten voor de simpele reden dat het binnen 3 dagen bedorven zou zijn, het"vlees "die erin zit in het een bij produkt, vleesmeel enz enz , bijgewerkt met alle andere rotzooi om het te kunnen bewaren, daarom hoef je brok niet in de koelkast te bewaren

- # siny#
- Vaste gebruiker
Gevriesdroogd vlees kan je wel heel lang bewaren hoor. En er zijn ook brokken waar geen rotzooi inzit, en die kun je dan ook geen half jaar bewaren nee.[/quote]
Kun je ook een paar merken/ fabricanten noemen die deze brokken hebben? Zou ik wel graag willen weten.
Kun je ook een paar merken/ fabricanten noemen die deze brokken hebben? Zou ik wel graag willen weten.
salutie siny

- Hutsje
- Zeer actief
- # siny#
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
Klopt!!
Heel veel brokken die zeggen dat ze natuurzuiver zijn kunnen wel veel langer dan een half jaar bewaard blijven.
Je kunt je dus afvragen hoe natuurzuiver dat dan wel is!
Volgens mijn dierenwinkel hoeven ze niet allles op de zak te zetten wat er in zit.
Maar van een beetje chemisch gaan ze echt niet dood hoor. Hoeveel honden zitten er thuis niet in de rook, en wat dacht je van alle uitlaatgassen waar ze de hele dag in lopen, zo'n beetje ter hoogte van de gm. hond blijft dat het langst hangen.
Daar hoor je niemand over, maar o wee als er iets chemisch in het voer zit :sleep:
Heel veel brokken die zeggen dat ze natuurzuiver zijn kunnen wel veel langer dan een half jaar bewaard blijven.
Volgens mijn dierenwinkel hoeven ze niet allles op de zak te zetten wat er in zit.
Maar van een beetje chemisch gaan ze echt niet dood hoor. Hoeveel honden zitten er thuis niet in de rook, en wat dacht je van alle uitlaatgassen waar ze de hele dag in lopen, zo'n beetje ter hoogte van de gm. hond blijft dat het langst hangen.
Daar hoor je niemand over, maar o wee als er iets chemisch in het voer zit :sleep:
groetjes Marja Zara en Stapper

- Hutsje
- Zeer actief
Daar hoor JIJ niemand over. Wil niet zeggen dat niemand zich daar niets aan doet. Jij denkt toch niet dat ik met mijn honden in de uitlaatgassen ga lopen???? Of doe jij dat wel? En er zijn ook nog altijd meer mensen die niet roken dan wel, dus die gaat ook niet op. En daar gaan we weer, natuurlijk kan het altijd erger. En natuurlijk zie je meteen dat iets niet goed is, maar de gevolgen daarvan kunnen zich pas over langere tijd openbaren. En als je een voer kunt geven waar geen rommel in zit, waarom zou je dat dan niet doen? Ik vreet zelf ook geen gif, dat hoeven mijn honden ook niet.Marja schreef:Klopt!!

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb heel kort Biofood gevoerd, maar mijn honden vonden het gewoonweg niet lekker, terwijl ze echt alles, maar dan ook alles eten. Maar die brokken niet, waarschijnlijk door de kruiden die erin zitten.
Dus ik kan verder ook niet vertellen hoe ze het erop deden.
Dus ik kan verder ook niet vertellen hoe ze het erop deden.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Actief
- Contacteer: