Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

iets afleren,door

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

slowie
Actief
Contacteer:

iets afleren,door

Ongelezen bericht door slowie »

het aan te leren..........

hoe denken jullie daarover??

voorbeeld,neot(mijn chinees)

dat ik hem net kreeg draaide die de hele dag rondjes en kwam niet ver vooruit,erg irri,maar oke beest kan er niks aan doen!
toen kwam ik op idee door een boek om het rondjes draaien aan een commando te zetten,dus twist!
nu moet ie van mij een rondje draaien voor ie iets krijgt,zijn eten of iets lekkers en sinds er een commando aan vast zit zijn de rondjes die die draait met 80% verminderd,we zijn er nog niet natuurlijk want naast een gewoonte is het ook een tik ;)

maar door het aan te leren heb ik het meerendeel kunnen afleren :P

hoe denken julie daarover???
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

zoals ik lees werkt het bij jou. heel goed idee dus
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

goed idee van je :ok: fijn dat het in dit geval werkt.
Is hij wat neurotisch dan omdat hij constant rondjes draaide?
Kan het ook zijn dat omdat hij bij jullie woont nu meer "rust"in de kont heeft?
Ik weet het ook niet hoor
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Op die manier leg je een basis aan dat jij bepaalt wanneer wat gebeurt en kan effectief zijn om ongewenst gedrag af te leren. Denk zeker wel dat het werkt.

Bij stressblaffers zoals mijn Stanley op de training, gebruiken we het commando 'Luid' om het blaffen in te zetten wanneer ik dat wens en 'Klaar' om hem te doen stoppen. Als hij (nu nog heel af en toe) zo'n stressblaf-actie laat zien, kan ik het commando 'Klaar' inzetten en stopt daar dan ook mee. Natuurlijk gevolgd door een flinke stembeloning.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Het zal in veel gevallen kunnen helpen, maar toch zie ik wel wat beperkingen. Zo denk ik dat niet al het negatieve gedrag omgebogen kan worden op deze manier.

Bijvoorbeeld wanneer je hond poep eet wanneer hij los loopt of wanneer je hond de post verscheurt.
slowie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door slowie »

jholsheimer schreef: Is hij wat neurotisch dan omdat hij constant rondjes draaide?
hij heeft te lang in kennel(bench ) gezeten en wed er vrijwel alleen uit gehaald voor een dekking en een show,rondjes draaien was enige wat ie aan lichaams beweging had,daardoor heeft ie heel lang nog rondjes blijven draaien,heel sneu,maar nu met het commando er aan vast gaat het gewoon onwijs goed :P
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Job is ook zo'n staartendraaier. Hij kent ook wel het commando Twist maar met stress doet hij het nog steeds :( Ik vind dat wel moeilijk maar ik probeer hem meestal door een klap op de tafel "eruit te halen" en als hij dan stop te belonen. Het gaat beter maar z'n staartje ziet er nog niet echt geweldig uit :?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Michella
Actief

Ongelezen bericht door Michella »

slowie schreef:
jholsheimer schreef: Is hij wat neurotisch dan omdat hij constant rondjes draaide?
hij heeft te lang in kennel(bench ) gezeten en wed er vrijwel alleen uit gehaald voor een dekking en een show,rondjes draaien was enige wat ie aan lichaams beweging had,daardoor heeft ie heel lang nog rondjes blijven draaien,heel sneu,maar nu met het commando er aan vast gaat het gewoon onwijs goed :P
Goed bedacht!!! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”