ehh...met mijn vinger lukt dat niet, heb wel twee handen en veel concentratie nodig...maar al met al beter dan een gewone halsband want daarmee houd ik hem echt nietEline* schreef:Waarmee wandel je? Heb je wel eens een gentle leader geprobeerd?
Daarmee kan je de kop van je hond wat sturen en je kan hem met 1 vinger houden als hij uitvalt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
WIE KAN MIJ HELPEN????
Moderator: moderatorteam
-
zereno
- Vaste gebruiker
- mcf78
- Vaste gebruiker
ik heb rex vandaag naar een profesionele trainer gebracht en daar gaat hij 7 dagen blijven als het goed is. ik weet namelijk niet of ik de goeie keus heb gemaakt aangezien rex echt heel heel afhankelijk en aanhankelijk is van mij en echt een knuffelhond is, en nu ligt ie daar in een nachthok van 1 bij 1 met beton ipv op mijn bed.
ik heb t gevoel dat ik echt iets fout heb gedaan.
dan zal ik het nog maar niet hebben over mijn ex die in alle state is dat ik die hond daarnaar toe heb gebracht en heeft gedreigd mijn kiet te verbouwen als die hond niet morgen terug is.
t liefste wil ik rex morgen terug halen om het feit dat ik het echt helemaal nik svind dat ie daar moet blijven snachts en als 2de omdat ik allerlei dreigementen op mijn dak heb hangen nu.
ik weet het allemaal echt niet meer, behalve dat ik al de halve dag loop te janken en het liefst morgenvroeg rex terug ga halen.
ik heb t gevoel dat ik echt iets fout heb gedaan.
dan zal ik het nog maar niet hebben over mijn ex die in alle state is dat ik die hond daarnaar toe heb gebracht en heeft gedreigd mijn kiet te verbouwen als die hond niet morgen terug is.
t liefste wil ik rex morgen terug halen om het feit dat ik het echt helemaal nik svind dat ie daar moet blijven snachts en als 2de omdat ik allerlei dreigementen op mijn dak heb hangen nu.
ik weet het allemaal echt niet meer, behalve dat ik al de halve dag loop te janken en het liefst morgenvroeg rex terug ga halen.
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex
<BR><BR>
Marieke & Rex
<BR><BR>
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je Rex bij die trainer hebt gelaten met de bedoeling dat hij hem voor je gaat trainen is een weekje veel te kort. Hem daar een week laten heeft geen enkel nut.
Nog afgezien van het feit dat jij ook heel veel training en begeleiding nodig zult hebben om Rex in de toekomst onder de duim te kunnen houden.
Dat je ex moeilijk doet is een probleem, dat snap ik, maar hij kan jou natuurlijk niet dwingen om met een onhoudbare situatie te blijven zitten omdat hij niets voor Rex kan doen. Laat hij het dan allemaal even rechtbreien. Wil of kan hij dat niet dan moet hij jou gewoon laten doen wat jou het beste lijkt. Jij bent verantwoordelijk voor Rex, voor wat er met hem gebeurt, en voor zijn doen en laten.
Wat verwachtte je van die week bij die trainer?
Nog afgezien van het feit dat jij ook heel veel training en begeleiding nodig zult hebben om Rex in de toekomst onder de duim te kunnen houden.
Dat je ex moeilijk doet is een probleem, dat snap ik, maar hij kan jou natuurlijk niet dwingen om met een onhoudbare situatie te blijven zitten omdat hij niets voor Rex kan doen. Laat hij het dan allemaal even rechtbreien. Wil of kan hij dat niet dan moet hij jou gewoon laten doen wat jou het beste lijkt. Jij bent verantwoordelijk voor Rex, voor wat er met hem gebeurt, en voor zijn doen en laten.
Wat verwachtte je van die week bij die trainer?
- Pikelien
- Actief
- Contacteer:
Hoi Marieke,
Volg je gevoel! Als je het idee hebt dat je hem daar weg moet halen, omdat de te volgen weg niet de juiste uitwerking heeft, doe dat dan. Net als Wil al zei; in een week kan je geen wonderen verwachten...
( Dan, voor wat betreft de dreigementen van je ex; een "scheiding" is al moeilijk genoeg en zeker als je al ziek bent, richt je energie op hetgeen belangrijk is, okay? Als hij zo´n grote mond heeft had hij de hond lekker meteen mee moeten nemen. )
Verder is het misschien een goed plan om eens via de Sociale Dienst te informeren naar de mogelijkheden tot vergoeding van dierenkosten. Er zijn gemeenten die ook bijvoorbeeld dierenartskosten op zich nemen als het baasje ze niet kan voldoen. En het gedrag dat je hond vertoont vraagt om professionele hulp, dus wellicht is daar ook een potje voor.
En bel eens naar Peter (en Barbara) Beekman / Kynotrain; ook die zitten nu in het branbantse Sprundel en wellicht weet hij/weten zij wel een gedragsdeskundige die jullie zo goed als mogelijk kan helpen...
Succes joh!
Volg je gevoel! Als je het idee hebt dat je hem daar weg moet halen, omdat de te volgen weg niet de juiste uitwerking heeft, doe dat dan. Net als Wil al zei; in een week kan je geen wonderen verwachten...
( Dan, voor wat betreft de dreigementen van je ex; een "scheiding" is al moeilijk genoeg en zeker als je al ziek bent, richt je energie op hetgeen belangrijk is, okay? Als hij zo´n grote mond heeft had hij de hond lekker meteen mee moeten nemen. )
Verder is het misschien een goed plan om eens via de Sociale Dienst te informeren naar de mogelijkheden tot vergoeding van dierenkosten. Er zijn gemeenten die ook bijvoorbeeld dierenartskosten op zich nemen als het baasje ze niet kan voldoen. En het gedrag dat je hond vertoont vraagt om professionele hulp, dus wellicht is daar ook een potje voor.
En bel eens naar Peter (en Barbara) Beekman / Kynotrain; ook die zitten nu in het branbantse Sprundel en wellicht weet hij/weten zij wel een gedragsdeskundige die jullie zo goed als mogelijk kan helpen...
Succes joh!
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Pikelien en Irie.

- mcf78
- Vaste gebruiker
rex zit daar een week eigenlijk ter observatie, niet echt om te trainen.
die man wil kijken hoe wat of waar met rex. t enige wat me echt dwars zit is dat rex daar snacht ook moet zijn.
en wat betreft mijn ex vriend, ik heb gezegd dat ie rex dan maar mee moet nemen, maar dat doet ie niet want hij kan er nergens mee naar toe. en ik heb al een paar keer de afgelopen tijd aangegeven dat er iets moet gebeuren en dan heeft ie geen tijd om te praten of vind het onzin. maar zodra ik iets probeer te doen voor rex krijg ik te horen dat mijn auto en mijn woning eraan gaan.
waar ligt sprundel ergens?
die man wil kijken hoe wat of waar met rex. t enige wat me echt dwars zit is dat rex daar snacht ook moet zijn.
en wat betreft mijn ex vriend, ik heb gezegd dat ie rex dan maar mee moet nemen, maar dat doet ie niet want hij kan er nergens mee naar toe. en ik heb al een paar keer de afgelopen tijd aangegeven dat er iets moet gebeuren en dan heeft ie geen tijd om te praten of vind het onzin. maar zodra ik iets probeer te doen voor rex krijg ik te horen dat mijn auto en mijn woning eraan gaan.
waar ligt sprundel ergens?
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex
<BR><BR>
Marieke & Rex
<BR><BR>
- mcf78
- Vaste gebruiker
kun je me wat meer over die mensen vertellen? en het telefoonnummer hihi.Pikelien schreef:Hoi Marieke,
Succes joh!
dankjewel
liefs
marieke en rex
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex
<BR><BR>
Marieke & Rex
<BR><BR>
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb zelf een hondenpensionnetje, en weet uit ervaring dat vrijwel alle baasjes het veel moeilijker hebben als hun honden met het verblijf in een pension.rex zit daar een week eigenlijk ter observatie, niet echt om te trainen.
Echter, als ik je goed begrijp zit Rex in een hok van 1 vierkante meter? Of is dat alleen ´s nachts?
Verlies niet uit het oog dat Rex jou ook enorme problemen veroorzaakt, en dat zijn verblijf daar als bedoeling heeft een stapje dichter bij een uitweg voor jou en voor hem te komen. Als hij hiervoor een wat ongemakkelijk weekje moet doormaken dan is dat maar gewoon zo.
Ik heb sowieso de indruk dat het mogelijk is dat jouw manier van omgaan met hem een belangrijk aandeel heeft in de problemen. Ik bedoel, je bent te lief en begripvol naar hem toe, althans, die indruk krijg ik uit wat je schrijft. Kan me ook indenken dat je na jullie scheiding meer aan Rex bent gaan hangen. Teveel liefde en aandacht, gepaard aan een gebrek aan leiding en discipline doet veel honden meer kwaad dan goed.
Erg lastig en vervelend dat je ex zo achterlijk loopt te doen trouwens, sterkte daarmee, probeer je met andere aangenamere zaken bezig te houden, zodat je niet de hele dag aan die toestand loopt te denken.
Groetjes, Willy.
- mcf78
- Vaste gebruiker
hoi willy. die 1 bij 1 is inderdaad een nachthok.Wil de hond schreef:
Echter, als ik je goed begrijp zit Rex in een hok van 1 vierkante meter? Of is dat alleen ´s nachts?
Ik heb sowieso de indruk dat het mogelijk is dat jouw manier van omgaan met hem een belangrijk aandeel heeft in de problemen. Ik bedoel, je bent te lief en begripvol naar hem toe, althans, die indruk krijg ik uit wat je schrijft. Kan me ook indenken dat je na jullie scheiding meer aan Rex bent gaan hangen. Teveel liefde en aandacht, gepaard aan een gebrek aan leiding en discipline doet veel honden meer kwaad dan goed.
Erg lastig en vervelend dat je ex zo achterlijk loopt te doen trouwens, sterkte daarmee, probeer je met andere aangenamere zaken bezig te houden, zodat je niet de hele dag aan die toestand loopt te denken.
Groetjes, Willy.
en het klopt dat ik heel veel liefde aan rex geef want het is echt mijn maatje geworden, maar ik heb er wel discipline bij hoor haha. ik weet wel dat ik dat ook moet hebben omdat ik het anders alleen maar erger maak. hij word wel verwent maar hij krijgt echt wel eens op zijn donder haha.
maar mijn ex is zo aan het dreigen geweest dat ik rex inmiddels terug heb gehaald. ik kon er echt niet meer tegen. ben zelfs een nacht bij mijn ouders gaan slapen omdat ik gewoon niet thuis durfde te blijven. heb hem wel even heel duidelijk verteld dat ie een geweldige kans voor de hond verpest heeft. ik moet zaterdag in ieder geval naar een andere trainer en dan gaan we kijken of er met rex nog een gedragstraining is te doen. als dit niet lukt gaat ie terug naar de trainer waar ik hem heb opgehaald maar dan blijft ie daar voor goed.
ik ben het allemaal even aan het laten bezinken want ik weet gewoon echt even niet meer wat ik moet doen.
oja waar kan ik het beste zo'n gentle leader halen?
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex
<BR><BR>
Marieke & Rex
<BR><BR>
- mcf78
- Vaste gebruiker
ik juig nog niet te vroeg en spring nog geen gat in de lucht, maar sinds rex een nacht is weggeweest is ie een klein beetje rustiger op straat, en volgens mij scheelt het ook dat mijn ex niet meer is geweest, want daar reageert ook nogal op ivm fel en lelijk doen op straat.
kga zaterdag naar een trainer toe ivm gedragstraining en ben benieuwd.
ik ga gewoon een betalingsregeling proberen te treffen en hopen dat die man een beetje meewerkt.
ik heb dankzij die trainer waar hij geweest is wel weer een beetje goeie hoop gekregen eerlijk gezegd.
ik ga er gewoon tegenaan en het scheelt ook dat ik nu weet dat als het mij niet lukt dat ik een goed en betrouwbaar adres voor rex heb met profs. hoe het ook gaat lopen uiteindelijk zal het wel goed komen hoop ik.
kga zaterdag naar een trainer toe ivm gedragstraining en ben benieuwd.
ik ga gewoon een betalingsregeling proberen te treffen en hopen dat die man een beetje meewerkt.
ik heb dankzij die trainer waar hij geweest is wel weer een beetje goeie hoop gekregen eerlijk gezegd.
ik ga er gewoon tegenaan en het scheelt ook dat ik nu weet dat als het mij niet lukt dat ik een goed en betrouwbaar adres voor rex heb met profs. hoe het ook gaat lopen uiteindelijk zal het wel goed komen hoop ik.
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex
<BR><BR>
Marieke & Rex
<BR><BR>