Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Soms snap ik niks meer van mijn jongens.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Soms snap ik niks meer van mijn jongens.

Ongelezen bericht door Roelfien »

Zo af en toe val ik van de ene verbazing in de andere.
Toby en Jackie zijn nu eenmaal niet de grootste vrienden. Jackie is een beetje huiverig voor Toby, maar laat zich op zijn eigen terrierachtige manier niet opzij zetten en dan corrigeert Toby hem middels gegrom en gegrauw. En als Jackie dan het lef heeft om terug te grommen en Toby is een beetje chagrijnig op dat moment, dan legt hij Jackie op zijn rug.
Al met al soms niet zo aardig allemaal.
Over het algemeen is er een soort van tolerantie van elkaar en is het rustig.

Jackie heeft tegenwoordig de neiging om wat happerig te worden richting mijn handen en richting de andere twee mannen. Alleen maar in de lucht, zonder daadwerkelijk iets te raken. Ik denk zelf omdat ie niet goed meer ziet en er dan iets in zijn nek gebeurt (het losmaken van de riem) waar ie dan voor zijn gevoel te weinig vat op heeft. Maar vanmorgen lopen we na het uitlaten naar binnen en ik doe de riemen af.
Jackie doet weer happerig, nu naar Toby en die staat er stom bij te kijken, klein kwispelstaartje. Dus ik blijf even stil staan om te kijken hoe dat verder gaat.
Jackie hapt echt letterlijk meerdere keren heel zachtjes om de bek van Toby, hij pakt echt de bek van Toby een paar keer tussen die kleine kaakjes van hem en Toby blijft rustig staan, snuffelt wat aan het oor van Jackie en kwispelt wat. Meer niet.
Jackie trok zijn lippen er ook niet bij op, ofzo, helemaal niks, gewoon zachtjes happen, waarvan een paar keer echt om de neus van Toby.
Ik lach helemaal in een deuk en Toby stond me ook zo aan te kijken van: tja, moet ik daar nou mee? Dus ik heb Toby even flink beloond, want die was gewoon echt super braaf.
Maar dan snap ik ze toch even niet hoor. Waar komt dit nu opeens vandaan? Er zijn ook dagen dat Jackie dit niet eens hoeft te proberen, want dan kan ie benen maken.
Lief, maar verbazingwekkend. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Honden snappen elkaar. ;)
Zoals je weet wordt bv angstagressie niet gecorrigeerd door honden onderling. Als Jackie als een oud dwaasje Toby staat te happen zal dat niet gericht zijn op het vergroten van zijn status, dus voor Toby geen concurrentie, dus waar zou hij zich in hemelsnaam druk om maken?
Moet wel leuk geweest zijn om te zien! ;)
Laatst gewijzigd door Eline* op 04 jul 2004 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja, precies, dat straalde Toby ook uit: waar zal ik me druk om maken?
Er heeft dus duidelijk een nuance gezeten in de manier waarop Jackie het deed. Want normaal wordt dit soort gedrag van Jackie echt niet getolereerd door Toby.
Ik zit nu toch te denken dat het dus aan die nuance lag of dat honden dus niet altijd even consequent zijn in hun reactie op dingen. Maar ja, dat komt dan dus weer door dat nuanceverschil in die houding. :roll:
Het was een mooi gezicht, maar het riep bij mij ook meteen vragen op, want Toby is heel rechtlijnig in zijn reacties op dingen die gebeuren, het is bijna altijd hetzelfde gedrag wat hij vertoont (is ook lekker voorspelbaar daardoor en dus makkelijk :mrgreen: ), maar nu reageerde hij dus anders dan ik verwachte. Want normaal zou hij dat ook zeker niet zwaar afstraffen, maar toch wel met een lichte snauw Jackie laten weten dat ie zich geen onzin in zijn kop moet halen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Zoals jij het beschrijft (of ik het gelezen heb) kwam Jackie absoluut niet bedreigend of dominant over dus was er voor Toby geen handschoen om op te pakken.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”