Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wéér een nieuwe :)

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
MarZ
geregistreerd lid
Contacteer:

Wéér een nieuwe :)

Ongelezen bericht door MarZ »

Hallo allemaal, :zwaai:

Leuk dit forum te hebben gevonden!
Mijn naam is Marjolijn. Ik heb twee Lundehunds, Nyssa (1,9 jaar) en Siv (7 mnd).

Groetjes,
Marjolijn
:-D
Afbeelding
Hera

Ongelezen bericht door Hera »

Wauw, behalve in mijn hondenencyclopedie (die ik zowat uit mijn hoofd ken :?, heb ik nog nooit een Lundehund gezien.. Mooie dieren :-D
Hera

Oow, en welkom natuurlijk :mrgreen:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

He leuk, Lundehundjes!

Welkom hier!
MarZ
geregistreerd lid
Contacteer:

Ja, komen idd niet veel voor. In Nederland zijn er op dit moment zo'n 17 van. Onbegrijpelijk, want het zijn fantastische dieren; klein maar toch 'stoer', superlief, intelligent & the list goes on....
In de jaren 50 waren ze bijna uitgestorven. Zijn er nu alweer ca. 1500 verspreid over de hele wereld.
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

welkom op het forum!
en wat een prachtige hondjes heb je :ok:
Groetjes Rob
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

WELKOM! :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Tibbe
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibbe »

Welkom! :zwaai:
Afbeelding
Afbeelding
plop
Zeer actief

Ongelezen bericht door plop »

Welkom op het forum en heel veel plezier Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Alan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Alan »

:zwaai:
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

:p: Welkom op het forum :ok:
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

Hoi marjolein. Wat een grappige honden, ben meteen maar even op je site gaan kijken. Ze zijn wel mooi zeg, jammer dat er maar zo weinig van zijn.
Welkom hier :zwaai:
doggies for ever
BoVictoria
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog

Ongelezen bericht door BoVictoria »

Welkom Marjolein en veel plezier :zwaai:
AfbeeldingAfbeelding

Groetjes van Immie en knuffels van Bo en lebbers van Khaley
alma
Zeer actief

Ongelezen bericht door alma »

Welkom op het forum :p: :ok:
Afbeelding

Groetjes van Alma
Hera

MarZ schreef:Ja, komen idd niet veel voor. In Nederland zijn er op dit moment zo'n 17 van. Onbegrijpelijk, want het zijn fantastische dieren; klein maar toch 'stoer', superlief, intelligent & the list goes on....
In de jaren 50 waren ze bijna uitgestorven. Zijn er nu alweer ca. 1500 verspreid over de hele wereld.
Waar heb je de jouwe vandaan?
MarZ
geregistreerd lid
Contacteer:

Met Nyssa had ik geluk, de fokker woonde op 'slechts' 3 uur rijden bij me vandaan. Voor zover bekend is ze de eerste Lundehund die in Nederland is geboren. Siv heb ik uit Noorwegen over laten komen. Met twee maanden oud is ze 'in haar eentje' hier naartoe gevlogen.
Er zijn inmiddels al weer 2 Lundehundnestjes geweest en er zullen zeker meer komen (zelf heb ik ook plannen voor Nyssa), maar tot nu toe komen de meesten uit Denemarken, Noorwegen en Finland.
Afbeelding
essie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door essie »

:p: welkom :zwaai:
Hera

MarZ schreef:Met Nyssa had ik geluk, de fokker woonde op 'slechts' 3 uur rijden bij me vandaan. Voor zover bekend is ze de eerste Lundehund die in Nederland is geboren. Siv heb ik uit Noorwegen over laten komen. Met twee maanden oud is ze 'in haar eentje' hier naartoe gevlogen.
Er zijn inmiddels al weer 2 Lundehundnestjes geweest en er zullen zeker meer komen (zelf heb ik ook plannen voor Nyssa), maar tot nu toe komen de meesten uit Denemarken, Noorwegen en Finland.
8O, die moeten dan wel een hele hoop kosten.. Niet erg voor zo'n hond hoor, maar heb ik geen geld voor :roll:
Pikelien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pikelien »

Welkom! :zwaai:
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Afbeelding
MarZ
geregistreerd lid
Contacteer:

Hera schreef: 8O, die moeten dan wel een hele hoop kosten.. Niet erg voor zo'n hond hoor, maar heb ik geen geld voor :roll:
Dat valt dus nog wel mee!
Voor een Lundehundpup betaal je zo'n 700 á 800 euro. Ik heb begrepen dat sommige populaire rassen (een Malthezer of Labrador bijv.) soms zelfs veel duurder zijn.
Natuurlijk wordt het wel wat prijziger als je je hond uit het buitenland moet laten overkomen, maar weet je zoiets weer met een vakantie te combineren, dan valt dat natuurlijk ook weer mee. 8)
Afbeelding
nici
Actief

Wat grappig dat Lundies de poten zo kunnen doen. Heeft het ook nog een reden dat ze het kunnen? Vind het echt leuke hondjes.
doggies for ever
MarZ
geregistreerd lid
Contacteer:

nici schreef:Wat grappig dat Lundies de poten zo kunnen doen. Heeft het ook nog een reden dat ze het kunnen? Vind het echt leuke hondjes.
;) Dat is inderdaad een aparte eigenschap van ze. In het begin moest ik hier wel aan wennen, je bent toch bang om ze pijn te doen. Maar voor hen is het net zo normaal als wanneer we het zelf doen.
Lang geleden werd de Lundehund ingezet bij de jacht op papegaaiduikers een vogelsoort dat vooral voorkwam op de Lofoten eilanden in het noorden van Noorwegen. (Deze jacht werd echter verboden, waardoor het nut van dit ras verdween. Dit is ook de reden dat er steeds minder Lundehunds waren en ze op een gegeven moment ook bijna uitstierven.) Voor de jacht op deze vogels moesten de honden steile rotsen beklimmen om bij de holen te komen waar ze zich verscholen. Door hun lenigheid, o.a. het spreiden van de voorpoten en het feit dat ze hun hoofd op de rug kunnen leggen, waren ze hierin heel handig. Ook bij het verlaten van zo'n kleine grot hielp deze eigenschap ze.
Tegenwoordig hebben ze er dus niet zo veel meer aan. Toch zie je wel dat ze helemaal in hun element zijn wanneer ze over heuveltjes klimmen en rennen. Een prachtig gezicht!
Afbeelding
Afbeelding
Hera

MarZ schreef:
Hera schreef: 8O, die moeten dan wel een hele hoop kosten.. Niet erg voor zo'n hond hoor, maar heb ik geen geld voor :roll:
Dat valt dus nog wel mee!
Voor een Lundehundpup betaal je zo'n 700 á 800 euro. Ik heb begrepen dat sommige populaire rassen (een Malthezer of Labrador bijv.) soms zelfs veel duurder zijn.
Natuurlijk wordt het wel wat prijziger als je je hond uit het buitenland moet laten overkomen, maar weet je zoiets weer met een vakantie te combineren, dan valt dat natuurlijk ook weer mee. 8)
Voor zo'n hond valt dat wel weer mee ja dan..
nici
Actief

Die prijs valt mij echt ontzettend mee zeg. Vooral omdat er zo weinig van zijn zou je verwachten dat ze ontzettend duur zijn.
doggies for ever
MarZ
geregistreerd lid
Contacteer:

Ik denk misschien juist daarom niet. Ze zijn natuurlijk nog niet echt gewild. Ik kwam bij toeval achter het bestaan van dit ras, anders was ik er nooit naar op zoek gegaan. En dat geldt natuurlijk voor de meeste mensen. Voor een ras dat populair is en waarvoor je een tijd op een wachtlijst moet staan voordat je een pup kan krijgen, moet je dan denk ik ook veel betalen.
Ik ken iemand die voor een Malthezer zonder stamboom 1500 gulden heeft moeten betalen. Is dit overdreven veel? Of is dit wat sommige rassen gewoon kosten?
Afbeelding
Hera

Ik vind dat duur voor zo'n klein ***hondje :mrgreen:
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”