Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe is jullie hond geëvolueerd ?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Hoe is jullie hond geëvolueerd ?

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Is hij rustiger geworden met ouder worden ?
Of juist niet ?
Zijn er andere trekken die je hond nu heeft dan toen hij een jaar oud was ?
Ben wel benieuwd ?
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Zoie
Zeer actief

Re: Hoe is jullie hond geëvolueerd ?

Ongelezen bericht door Zoie »

Mama Sanneke schreef:Is hij rustiger geworden met ouder worden ?
Of juist niet ?
Ben wel benieuwd ?
Sanneke
Ik ook . Ik kwam eens iemand tegen die tegen me zei dat ik met Zoë nooit een echte band kon krijgen omdat ik haar op zo'n oude leeftijd gekregen heb . Echt onzin . Maar als ik iets jammer vind is het wel dat ik haar niet ken van dat ze jong was !
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik heb Nanni gekregen op een leeftijd van 5,5 jaar. Ze is nu zooooooo een andere hond :mrgreen: Ze is ontzettend sportief nog voor haar 8 jaar, ontzettend vrolijk, speels nog (wat ze nooit deed) en nog lekker gek :mrgreen:
Ze zeggen dat verstand met de jaren komt, nou bij nanni is het meer: hoe ouder hoe gekker :p: Laatst sprong ze bv de sloot in om achter eendjes aan te zwemmen 8) Raar beessie hahahaha!

Wel vind ik haar makkelijker op straat. Ze trekt een stuk minder, heb het idee dat ze ook veeeeel minder uitvalt en ze is een stuk makkelijker met honden die haar aanvallen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hoe is jullie hond geëvolueerd ?

Ongelezen bericht door Caro. »

Mama Sanneke schreef:Is hij rustiger geworden met ouder worden ?
Of juist niet ?
Ben wel benieuwd ?
Sanneke
Nee, Kaya is niet rustiger geworden; eerder drukker eigenlijk :? Haar moeder is ook erg druk en nu ze 8 jaar is geworden, wordt ze iets rustiger..... we hebben dus nog even te gaan :? :mrgreen:

Ze is wat feller geworden naarmate ze volwassen werd, maar dat is vrij normaal.

Over Moritz kan ik natuurlijk weinig zeggen, die heeft geen normaal leven gehad.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tirsa is wel rustiger als toen ze een puppy was, maar dat is maar goed ook, want ze zat toen echt geen minuut stil.

Voor de rest is ze niet echt veel veranderd, al merk in wel dat de band tussen ons twee nog steeds sterker wordt.
slowie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door slowie »

hugo is sinds ie een jaar is onwijs kalm geworden en neemt het leven lekker relaxed op,was toen ie pup was wel anders,veel druker en lomper :P

bo is nog altijd even druk,maar die is ook nog maar net een jaar geweest,dus die zal ook snel wel wat volwassener worden die heeft echt jongens streken en totaal andere dog dan hugo ;)

tja,onslow is altijd rustig al vanaf de eerte dag dat we hem hebben :mrgreen:

neot is totaal veranderd,die was altijd heel rustig en sliep veel en als ie liep was het cirkels,nu rent ie volop mee in het bos en is ie aanzienlijk actiever geworden :ok:
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Roma was als pup een zenuwpees, snel bang, enorm actief, nooit moe te krijgen, vond alles fantastisch.
Nu is ze nog steeds een zenuwpees, iets minder snel bang, slaapt het liefst de hele dag, maar kan nog prima uit haar dak gaan om een balletje, vindt niet alles meer fantastisch. Ze is nu 9 jaar ;)
Van Scooby's puppietijd weet ik helaas niets, maar hij is sinds een paar maanden geleidelijk aan wel wat rustiger geworden. Zal de leeftijd wel zijn (hij is ook 9).
Afbeelding
Pikelien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pikelien »

Hmmm... Irie is nog geen 2 jaar oud. Tuurlijk is ze wat volwassener geworden in haar gedrag ( rent niet meer naar iedereen toe, blaft niet tegen die verschrikkelijke vuilnisbak naast dat bankje en dat soort dingen ), maar verder kan ik er nog niets over zeggen...
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Tja, Stan is van een geweldig lieve nieuwsgierige ondernemende pup uitgegroeid tot een geweldig lieve nieuwsgierige ondernemende jonge hond. Nu is hij 2,5 en is rustiger maar heeeeel erg slim, de trainingen moet je spannend voor 'm houden anders vindt ie het te saai.
Hij barst van zelfvertrouwen en is bv. ontzettend trots als hij z'n zoekapports met het speuren heeft teruggevonden. Haha, een jaar geleden kon hij daar echt geen geduld voor opbrengen. En ik ben trots dat we de opleiding Therapiehond hebben gedaan. In september moeten we herevalueren en als we dan er doorheen komen, dan hopen we kinderen met een meervoudige handicap, ziekenhuispatientjes en/of terminaal zieke kinderen te bezoeken.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie begint wel echt al volwassen te worden, maar met zijn 1 jaar is het nog steeds af en toe een energiebommetje.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Chiva kreeg ik toen ze een maand of 7, 8 was. Het was toen een te onderdanig hondje, op het angstige af. Ze was dan ook geslagen bij haar vorige eigenaren. Ook liep ze als ze de kans kreeg weg en kwam niet als je riep. Nu is het een hondje dat het vertrouwen in de mensen weer terug heeft en super gehoorzaam is. Wel merk ik dat ze, nu ze oud begint te worden, wat humeurig op vreemde honden kan reageren
Belle is nu net een jaar en is wat evenwichtiger geworden. Ze was behoorlijk terughoudend tegen vreemden en dat is een stuk minder geworden. Ze zal nog niet dolenthousiast naar een vreemde toegaan, maar dat hoeft ook niet. Wat ik bij Belle ook merk is dat ze steeds knuffeliger wordt (wat ik helemaal niet erg vind).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

kakaboeboe is bij lange na niet het vriendelijke en makkelijke hondje dat hij was toen hij ongeveer een jaar oud was.

hij is bazig naar andere reutjes en trekt graag net iets teveel zijn eigen plan.

van ursula kan ik het moeilijk zeggen, omdat zij op vijfjarige leeftijd verknipt bij ons terecht kwam.

ze is nu negen is is veel vrijpostiger en minder bangboos.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”