Hier op het forum zitten maar heeeeeeeeeel weinig golden-eigenaren. Heel veel minder dan de populaire lijst dus. Dat zegt genoeg. Er zijn maar erg weinig golden-gekkenDaan schreef:nou, ik bedoelde ook eigenlijk hier op dit forum... N.a.v jouw bericht over de vertegenwoordiging van doggenmensen hier.Marion. schreef:Dream on....Daan schreef:Gelukkig zijn de golden eigenaren wel echt golden gek.
Hier in de buurt loopt een teefje wat elke zomer wordt geschorenZwemmen? jasses, krijg je zo'n vies huis van
![]()
Snap je wat ik bedoel?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen
Moderator: moderatorteam
-
Marion.
-
Daan
Waarom zo negatief?Marion. schreef:Hier op het forum zitten maar heeeeeeeeeel weinig golden-eigenaren. Heel veel minder dan de populaire lijst dus. Dat zegt genoeg. Er zijn maar erg weinig golden-gekkenDaan schreef:nou, ik bedoelde ook eigenlijk hier op dit forum... N.a.v jouw bericht over de vertegenwoordiging van doggenmensen hier.Marion. schreef:Dream on....Daan schreef:Gelukkig zijn de golden eigenaren wel echt golden gek.
Hier in de buurt loopt een teefje wat elke zomer wordt geschorenZwemmen? jasses, krijg je zo'n vies huis van
![]()
Snap je wat ik bedoel?
Uit de berichten die ik hier lees van goldeneigenaren spreekt toch wel genoeg goldengekte.
Ik ben superblij met mijn golden.
Maar ik mag ook graag genieten van al die doggen hier.
-
Marion.
Negatief? Hoeveel golden-gekken zitten hier op het forum? Kom je bij 10 dan is dat al heel veel denk ik. En dat staat dus in geen perspectief tot de goldenpopulatie die je op straat ziet.Daan schreef:Waarom zo negatief?
Uit de berichten die ik hier lees van goldeneigenaren spreekt toch wel genoeg goldengekte.
Ik ben niet negatief. Ik ben realistisch denk ik...
- Mol
- Zeer actief
ik denk dat je dat ook niet kan vergelijken,de golden is het de meest standaard hond voor een standaard gezin dat voor het eerst een hond gaan nemenMarion. schreef:Hier op het forum zitten maar heeeeeeeeeel weinig golden-eigenaren. Heel veel minder dan de populaire lijst dus. Dat zegt genoeg. Er zijn maar erg weinig golden-gekkenDaan schreef:nou, ik bedoelde ook eigenlijk hier op dit forum... N.a.v jouw bericht over de vertegenwoordiging van doggenmensen hier.Marion. schreef:Dream on....Daan schreef:Gelukkig zijn de golden eigenaren wel echt golden gek.
![]()
Snap je wat ik bedoel?
echt het proto type honde voor ghet huisje boompje beesje efect.
de mensen die hier op het forum komen zijn toch veel al de menese die zich gaan of verdiept hebben in honden endaarbij ook een ras.
mol
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Afschuwlijke honden die Golden.Marion. schreef:Negatief? Hoeveel golden-gekken zitten hier op het forum? Kom je bij 10 dan is dat al heel veel denk ik. En dat staat dus in geen perspectief tot de goldenpopulatie die je op straat ziet.Daan schreef:Waarom zo negatief?
Gr Bertus.
-
Marion.
Precies. En de hondjes mogen wel 4x per dag mee de kids van school halen. Jippieeeeeeeeee. En vaak mogen ze ook nog wel elke dag wel bijna een uur mee naar het bos hoor!v.d Lupinehof schreef:ik denk dat je dat ook niet kan vergelijken,de golden is het de meest standaard hond voor een standaard gezin dat voor het eerst een hond gaan nemen echt het proto type honde voor ghet huisje boompje beesje efect.
En verder thuis: bek dicht, niet zeuren, slapen!
-
Daan
negatief?Marion. schreef:Negatief? Hoeveel golden-gekken zitten hier op het forum? Kom je bij 10 dan is dat al heel veel denk ik. En dat staat dus in geen perspectief tot de goldenpopulatie die je op straat ziet.Daan schreef:Waarom zo negatief?
ik zie alleen maar dit aan het eind van jouw berichtje
Vind ik negatief.
-
chrico
- Zeer actief
-
Daan
ja erg he...idorh schreef:Afschuwlijke honden die Golden.Marion. schreef:Negatief? Hoeveel golden-gekken zitten hier op het forum? Kom je bij 10 dan is dat al heel veel denk ik. En dat staat dus in geen perspectief tot de goldenpopulatie die je op straat ziet.Daan schreef:Waarom zo negatief?
Gr Bertus.
Echt afschuwelijk.
Vooral als zo'n dweil van een hond je tenen ligt te likken. Zoals nu.
(of zegt dat meer over mijn voeten dan over mijn hond?)
-
Daan
- puk
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jawel, maar voor doggen net even wat meer, denk ik.chrico schreef:Gaat dit niet op voor alle honden????Scooby schreef:Hoi Mart,Hughy schreef: Wat dat betreft vind ik de dog een erg gevoelige hond.
Dat zijn doggen ook. Het zijn hele gevoelige honden en er hoeft maar iets verkeerd te gaan en je knakt zo'n hond.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
WÃ Ã Ã Ã Ã Ã t???? 8ODaan schreef:Hier in de buurt loopt een teefje wat elke zomer wordt geschoren![]()
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Daan,Daan schreef:nou, inderdaad.
Maar populariteit heeft nog geen enkel hondenras goed gedaan.
Hoe populairder een ras, hoe meer negatieve verhalen.
Gewoon omdat ze in handen komen van mensen die ze kiezen vanuit de verkeerde motieven.
( leuke stippenhond , lassie, goldens want die hoef je niet op te voeden, pagepuppy's, en wat van al die 'erf en bewakingshonden' die bij patsers en domoren wonen omdat het zo stoer is)
Hoe dacht je anders dat de duitse dog ineens in de Top 10 van meest populaire hondenrassen staat? Met dank aan die leuke Scooby Doo film...
Groetjes, Karen
-
Daan
dat bedoel ik dus.Scooby schreef:Hoi Daan,Daan schreef:nou, inderdaad.
Maar populariteit heeft nog geen enkel hondenras goed gedaan.
Hoe populairder een ras, hoe meer negatieve verhalen.
Gewoon omdat ze in handen komen van mensen die ze kiezen vanuit de verkeerde motieven.
( leuke stippenhond , lassie, goldens want die hoef je niet op te voeden, pagepuppy's, en wat van al die 'erf en bewakingshonden' die bij patsers en domoren wonen omdat het zo stoer is)
Hoe dacht je anders dat de duitse dog ineens in de Top 10 van meest populaire hondenrassen staat? Met dank aan die leuke Scooby Doo film...
jammer..
-
Marion.
-
chrico
- Zeer actief
- plop
- Zeer actief
-
Marion.
-
linlin
correctie; die heeft dan ook geen jack russell waar de dames en heren van de diverse verenigingen hun fiat over gegeven hebben en die dus zo'n stamboompapiertje heeft. het is en blijft een subjectieve gang van zaken.yamie schreef: nee zo horen ze niet te zijn, het zijn de doorgefokte, stamboomloze , kruisingen van de jr die dit beeld geven.....en nee misschien kan een "jack"eigenaar, die zijn hondje uit een stal koopt (o.i.d), er weinig meer aan doen, maar goed die heeft ook geen "echte"jack...
zo'n stamboom-papiertje zegt niet altijd dat het een prototypische jack russell is, want het prototype 'jack russell' bestaat gewoonweg niet. ik ken zat russells met stamboom die ik maar slappe aftreksels vind, oftewel naar mijn mening te weinig van de terrier-felheid in hun karakter en gedrag hebben. ook weer zo subjectief als de neten.
-
Daan
-
N.pijnappels
Ik ben dol op Jack Russels, mits deze goed wordt opgevoed door zijn baasje.
Als je een terriër koopt moet je weten dat je ontzettend consequent zijn.
Ik heb zelf een Jack Russel van 3.5 jaar en ben nog steeds met hem op cursus. ( 3 x over de VEG gedaan, maar uiteindelijk wel geslaagd ). Vaak ligt het aan de baasjes, maar ik denk dat, dat voor alle rassen gezegd kan worden.
Het verschil zit hem denk ik ook in de ras zelf.
Een Jack Russel zoekt graag konijnen in konijnenholen. Een Labrador wil graag voor zijn baasje werken.
Ik vind daarom dat je voordat je een hond koopt jezelf ook moet afvragen wat je met de hond wilt gaan doen. Alleen als “huishondâ€
Als je een terriër koopt moet je weten dat je ontzettend consequent zijn.
Ik heb zelf een Jack Russel van 3.5 jaar en ben nog steeds met hem op cursus. ( 3 x over de VEG gedaan, maar uiteindelijk wel geslaagd ). Vaak ligt het aan de baasjes, maar ik denk dat, dat voor alle rassen gezegd kan worden.
Het verschil zit hem denk ik ook in de ras zelf.
Een Jack Russel zoekt graag konijnen in konijnenholen. Een Labrador wil graag voor zijn baasje werken.
Ik vind daarom dat je voordat je een hond koopt jezelf ook moet afvragen wat je met de hond wilt gaan doen. Alleen als “huishondâ€
- Rossi
- Zeer actief
Ik heb een golden gekozen omdat ie past bij mijn domme blonde maar uiterst lieve uitstraling.Daan schreef:gebreken , whera, meervoudchrico schreef:Laten we het er op houden dat mensen met goldens eigenlijk negatieve mensen zijn en daarom een positief goed aangeschreven hond in huis hebben om hun eigen gebrek te verbloemen![]()
![]()
Ik heb hem trouwens gewoon gekozen omdat 'ie zo leuk bij de vloer kleurt.
Groeten van Angel en Rossi.

-
Yndra
- Actief
Ik hou van natuurlijk honden met natuurlijk gedrag en lichaam. Te denken valt aan herderrassen, bepaalde jachthonden, terriers, windhonden. Waar ik niet van hou is platte neuzen, rare verhoudingen, rimpels etc. De enige ras waar ik soms een oogje op heb is de rottweiler, dat is zeer persoonlijk vanwege een aantal zeer slechte ervaringen. Dat betekent niet dat ik iedere rottweiler ontwijk ofzo. Daarnaast dogo canario's, boerboels etc, van die sterke terreinbewakers bedank ik voor. Ook honden die je op ieder straatstoepje tegenkomt.... Gelukkig blijft er nog genoeg keus over. En daarnaast zijn er altijd uitzonderingen die eruit springen.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
- ~Angela~
- Actief
Je zou zeggen dat juist de "echte" Jack russels wat feller zijn, het zijn tenslotte jachthondenyamie schreef:
nee zo horen ze niet te zijn, het zijn de doorgefokte, stamboomloze , kruisingen van de jr die dit beeld geven.....en nee misschien kan een "jack"eigenaar, die zijn hondje uit een stal koopt (o.i.d), er weinig meer aan doen, maar goed die heeft ook geen "echte"jack...
Mijn kruising jack russel/whippet heeft nog nooit naar een andere hond gegromd.
Ik heb zelf geen hekel aan een bepaald ras, mijn ervaring met herderhonden kan ik niet positief noemen.
Dat wil niet zeggen dat ik een hekel heb aan deze rassen.
Verder vind ik alle rassen super!
Vraag me af wat er moet gebeuren, wil ik echt een hekel aan een ras krijgen :U
I rather die standing, then live on my knees...
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik was vandaag bij de dierenambulance, gaat de deur open schieten er twee herders naar buiten, een mechel en een witte. Ik ben een schijterd wat dat betreft maar ze gedroegen zich keurig, gunde me geen blik waardig gelukkig.
Dat vind ik persoonlijk nog eens een goede ervaring wat betreft herders, meestal laten ze je het terrein niet eens op.
Dat vind ik persoonlijk nog eens een goede ervaring wat betreft herders, meestal laten ze je het terrein niet eens op.
-
miekmiek
gniffel...wat zal je je rot geschrokken zijn!MARC_S schreef:Ik was vandaag bij de dierenambulance, gaat de deur open schieten er twee herders naar buiten, een mechel en een witte. Ik ben een schijterd wat dat betreft maar ze gedroegen zich keurig, gunde me geen blik waardig gelukkig.
Ik baal wel eens van mezelf als ik merk dat ik bij voorbaat al voorzichtig ben bij een herder. Waar dat nou vandaan komt? Geen idee!
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ja ik snap ook niet welke kant Marion op wil.Daan schreef:Waarom zo negatief?Marion. schreef:Hier op het forum zitten maar heeeeeeeeeel weinig golden-eigenaren. Heel veel minder dan de populaire lijst dus. Dat zegt genoeg. Er zijn maar erg weinig golden-gekkenDaan schreef:nou, ik bedoelde ook eigenlijk hier op dit forum... N.a.v jouw bericht over de vertegenwoordiging van doggenmensen hier.Marion. schreef: Dream on....
![]()
Snap je wat ik bedoel?
Ik ben stapelgek op mijn Golden hoor, het is voor mij de liefste hond van de wereld.
Iedereen vindt z'n eigen hond toch de mooiste en de liefste.
Hier op het forum zitten genoeg honden die ik ook geweldig vind.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.