Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup bijt hard
Moderator: moderatorteam
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Aantal honden: 3
pup bijt hard
onze pup van 8,5 weken is erg enthousiast en bijt daarbij flink hard (in handen en armen),heeft iemand goede tips hoe dit een beetje minder kan?
bvd &grtz Erik
bvd &grtz Erik
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
-
qyan
Re: pup bijt hard
je pup speelt nu met jou hoe hij met andere honden zou spelen, met zijn bek dus.Snorko schreef:onze pup van 8,5 weken is erg enthousiast en bijt daarbij flink hard (in handen en armen),heeft iemand goede tips hoe dit een beetje minder kan?
bvd &grtz Erik
heel normaal, maar af en toe idd auwwwwwww
hard auwww roepen is een optie en als hij stopt belonen met een koekje of een spelletje wat hij leuk vindt.
er zijn ook honden die absoluut niet reageren op auw, deed qyan ook niet.
je kan zijn bijtgedrag dan ook over zetten op een speeltje, dus hem een speeltje aanbieden ipv je handen en armen en hem op die manier leren dat hij zijn tanden maar in zijn speelgoed moet zetten.
- Jacqueline.
- Zeer actief
Hoi
Ik heb ook altijd hard auww geroepen maar als hij dan nog niet stopte heb ik (niet lachen) zachtjes op de zelfde plaatsen waar hij mij beet terug gebeten, dat doen broers , zusjes, en zijn moeder ook en dat heeft heel goed gewerkt.
Het lijkt wel mens bijt hond maar t werkt wel hahah :p:
Groetje's Truus en Spike
Ik heb ook altijd hard auww geroepen maar als hij dan nog niet stopte heb ik (niet lachen) zachtjes op de zelfde plaatsen waar hij mij beet terug gebeten, dat doen broers , zusjes, en zijn moeder ook en dat heeft heel goed gewerkt.
Groetje's Truus en Spike

22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
hahahhaha ja dat heb ik bij whooper ook wel eens geprobeerd. de moeder corrigeert een pup vaak door in zijn of haar oor te bijten. nou whooper was helaas niet onder de indrukTruus Flipsen schreef:Hoi
Groetje's Truus en Spike
groetjes
caroline, whooper en orbis
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klinkt leuk, en het zal ook best wel eens werken, afhankelijk van de hond. Maar als je dit doet riskeer je natuurlijk wel dat je pup terugbijt, en zo even zijn puppytandjes in je gezicht zet.Truus Flipsen schreef:Hoi
Groetje's Truus en Spike
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
moet je ff zijn bekkie vasthoudenWil de hond schreef:Dat klinkt leuk, en het zal ook best wel eens werken, afhankelijk van de hond. Maar als je dit doet riskeer je natuurlijk wel dat je pup terugbijt, en zo even zijn puppytandjes in je gezicht zet.Truus Flipsen schreef:Hoi
Groetje's Truus en Spike
groetjes
- peterr
- Actief
Hoi, ja die puppytandjes zijn verdomd scherp inderdaad. Ook onze hond kon er toen wat van. Wij hadden eigenlijk altijd wel een flostouw oid in de buurt die we dan als alternatief aanboden en dat dan juist aanmoedigen, zo van ga daar maar lekker op kauwen, ze hebben nu eenmaal een enorme kauw behoefte. Het is zelf even zoeken wat werkt bij jullie hondje, auw roepen hielp bij die van ons niet echt...... bij andere puppen misschien wel. "Terug bijten" deden wij ook maar dan met mn duim en wijsvinger, maar goed als de pup vrij ongevoelig is dan helpt dat vrijwel niet, bij onze hond werkte het alleen bij mij..... bij mn vrouw absoluut niet, die was te lief.
De pup leert het echt wel, geduld. gebruik je ook je stem en ogen om aan te geven wat juist wel en niet goed is.
suc6, gr peter
De pup leert het echt wel, geduld. gebruik je ook je stem en ogen om aan te geven wat juist wel en niet goed is.
suc6, gr peter
-
qyan
oh maar dat deed ik op een gegeven moment ook hoorTruus Flipsen schreef:Hoi
Groetje's Truus en Spike
of beet in zijn neus, of in zijn oor.
heb ik 3x moeten doen toen heeft ie het nooit meer gedaan (bijten doet ie maar op zijn bijtrol, maar niet op)
-
qyan
hebbie dan niet gewoon te zacht gebeten als ie het lekker vondwhoopy schreef:moet je ff zijn bekkie vasthoudenWil de hond schreef:Dat klinkt leuk, en het zal ook best wel eens werken, afhankelijk van de hond. Maar als je dit doet riskeer je natuurlijk wel dat je pup terugbijt, en zo even zijn puppytandjes in je gezicht zet.Truus Flipsen schreef:Hoi
Groetje's Truus en Spikemaar het werkt idd niet bij iedere hond daar heb je gelijk in. whooper vond het volgens mij zelf lekker
qyan vond het echt niet lekker hoor, 3x teruggebeten en ook nooit meer gebeten
-
droopy
- Actief
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
nou heel zijn oor kraakteqyan schreef:hebbie dan niet gewoon te zacht gebeten als ie het lekker vondwhoopy schreef:moet je ff zijn bekkie vasthoudenWil de hond schreef:Dat klinkt leuk, en het zal ook best wel eens werken, afhankelijk van de hond. Maar als je dit doet riskeer je natuurlijk wel dat je pup terugbijt, en zo even zijn puppytandjes in je gezicht zet.Truus Flipsen schreef:Hoi
Groetje's Truus en Spikemaar het werkt idd niet bij iedere hond daar heb je gelijk in. whooper vond het volgens mij zelf lekker
![]()
qyan vond het echt niet lekker hoor, 3x teruggebeten en ook nooit meer gebeten
groetjes
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Aantal honden: 3
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
-
qyan
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Toen Harrie klein was heb ik wel eens met tranen in mijn ogen gezeten (was mijn eerste pup). Ik was echt bang dat ie vals zou worden
.
Toen heb ik inderdaad steeds heel hard en zielig aaaaaaaaauw geroepen en als dat niet genoeg hielp en hij beet te hard bv op mijn vuist heb ik heel voorzichtig mijn hand wat dieper in zijn mond gedaan, dat geeft een reaktie van los laten (probeer maar bij jezelf). Het was toch binnen redelijke termijn afgelopen en hij is nu superzacht in de bek, dat maak ik bij andere honden wel eens anders mee als die een brokje aanpakken.
Toen heb ik inderdaad steeds heel hard en zielig aaaaaaaaauw geroepen en als dat niet genoeg hielp en hij beet te hard bv op mijn vuist heb ik heel voorzichtig mijn hand wat dieper in zijn mond gedaan, dat geeft een reaktie van los laten (probeer maar bij jezelf). Het was toch binnen redelijke termijn afgelopen en hij is nu superzacht in de bek, dat maak ik bij andere honden wel eens anders mee als die een brokje aanpakken.

-
scooby doo
-
slowie
- Actief
- Contacteer:
- Alan
- Vaste gebruiker
Mijn pup is nu 3 maanden en voorlopig gaat het nog goed. Eerst wilde ze overal in bijten, maar dat heb ik haar afgeleerd, door als ze ergens in beet of snuffelde, bijv. een schoen, haar ff kort met wat water nat spoot achter haar oren, zonder dat ze het door had dat ik dat deed. Ze dacht dus dat dat van het voorwerp kwam, waar ze net in beet of aan snuffelde. Nu bijt ze alleen nog maar aan haar botjes en speeltjes. Ook heb ik haar afgeleerd om mij te bijten, door als ze het deed, hard nee te roepen en haar op haar rug te leggen. Telkens als ze aanstalten maakt om mij zachtjes te bijten, wend ik haar af zeg tegelijkertijd NEE en geef haar een bot in de plaats, en zeg dan 'braaf meisje, braaf meisje, als ze daar op kauwt'. Voorlopig gaat het nog goed. Hopen dat het zo goed blijft.scooby doo schreef:gewoon terugbijten of een speeltje in de plaats geven
en wachten tot zijn tanden zijn gewisseld dan stopt ie er vanzelf wel mee
Groeten.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Waarom mag ze niet snuffelen aan bv een schoen?Alan schreef:Mijn pup is nu 3 maanden en voorlopig gaat het nog goed. Eerst wilde ze overal in bijten, maar dat heb ik haar afgeleerd, door als ze ergens in beet of snuffelde, bijv. een schoen, haar ff kort met wat water nat spoot achter haar oren, zonder dat ze het door had dat ik dat deed. Ze dacht dus dat dat van het voorwerp kwam, waar ze net in beet of aan snuffelde. Nu bijt ze alleen nog maar aan haar botjes en speeltjes. Ook heb ik haar afgeleerd om mij te bijten, door als ze het deed, hard nee te roepen en haar op haar rug te leggen. Telkens als ze aanstalten maakt om mij zachtjes te bijten, wend ik haar af zeg tegelijkertijd NEE en geef haar een bot in de plaats, en zeg dan 'braaf meisje, braaf meisje, als ze daar op kauwt'. Voorlopig gaat het nog goed. Hopen dat het zo goed blijft.scooby doo schreef:gewoon terugbijten of een speeltje in de plaats geven
Groeten.:

-
scooby doo
snuffelen is heel normaal
een hondje heeft een verminderd zichtsvermogen en daardoor snuffelt ie .
als je echt een hond wil kweken met vertrouwen .roep dan niet auw of nee
later ga je daar spijt van hebben .
ik heb mijn hond alles toegelaten (wat ie niet mag verstop je )
zodat ie gaat denken 'ik mag alles ' ik heb van niemand bang .en dat bijten gaat vanzelf over .
ik heb hem gek gemaakt van een bijtworst omdat een dober niet gek veel buitdrift heeft .
dus je plaagt hem met een speeltje en als hij zijn best doet mag hij winnen . laat ie het speelte vallen trap je het weg en krijgt hij het niet meer . nu train ik beveiliging met mijn hond omdat ipo mij niet zo veel meer aanspreekt . ik heb nu een monster van 8maanden die je in je keel bijt als ie zijn zin niet krijgt en dan pak je hem correkt maar keihard aan zadat hij de rang weet en na 2weken consequent zijn hand hij het door. hij toont geen angst voor mij maar ik dwing respekt af . als je je hond . ik heb vorige week zelfs mijn gehoorzaamheidsbrevet gehaald
dus je bouwt zijn zelfvertrouwen op dat hij zich onoverwinnelijk meent en dat bouw je langzaam af
veel succes . ik zeg niet dat dit de beste manier is maar mijn hond WERKT . iemand mag mij bekritiseren dat ik wat fout doe maar ik doe mijn zin en jij doet dat ook ! het is jouw hond en JIJ moet ermee samen leven . veel succes
een hondje heeft een verminderd zichtsvermogen en daardoor snuffelt ie .
als je echt een hond wil kweken met vertrouwen .roep dan niet auw of nee
later ga je daar spijt van hebben .
ik heb mijn hond alles toegelaten (wat ie niet mag verstop je )
zodat ie gaat denken 'ik mag alles ' ik heb van niemand bang .en dat bijten gaat vanzelf over .
ik heb hem gek gemaakt van een bijtworst omdat een dober niet gek veel buitdrift heeft .
dus je plaagt hem met een speeltje en als hij zijn best doet mag hij winnen . laat ie het speelte vallen trap je het weg en krijgt hij het niet meer . nu train ik beveiliging met mijn hond omdat ipo mij niet zo veel meer aanspreekt . ik heb nu een monster van 8maanden die je in je keel bijt als ie zijn zin niet krijgt en dan pak je hem correkt maar keihard aan zadat hij de rang weet en na 2weken consequent zijn hand hij het door. hij toont geen angst voor mij maar ik dwing respekt af . als je je hond . ik heb vorige week zelfs mijn gehoorzaamheidsbrevet gehaald
-
scooby doo
als de pakwerker rocco slaat met stok en schreewt wordt ie nog woesterDingo schreef:Gewoon "zachtjes"aanleren...Auw was bij ons geen optie, want dat willen we juist dat mensen roepen als Dingo pakwerk doet, en dus bijtwerkWat ook goed werkte was een speeltje in de bek duwen(niet te hard natuurlijk)om zo de aandacht te verleggen.
- Alan
- Vaste gebruiker
Om te voorkomen dat ik later nieuwe schoenen mag kopen, of nog erger dat ze 220 V door zich heen krijgt als ze een elektriciteitssnoer door bijt als ze haar tanden ergens in wilt zetten. Ik concentreer nu haar bijtgedrag op haar speeltjes en botjes. Meestal beet ze eerst ergens aan. Dan spuit je haar ff achter haar oren nat, dan kijkt ze een beetje verward, van wat gebeurt er nu, gaat ze nog eens ff snuffelen aan het voorwerp waar ze aan had gebeten dan spuit je nog eens voor de zekerheid, en dan heb je een hele tijd geen last meer van het bijt gedrag. Daarna loopt ze met een grote boog om het voorwerp heen, maar na een tijdje snuffelt ze er even en is dan ongeinteresseerd. Nu bespringt ze telkens de botjes en haar speeltjes, dat heb ik liever dan mijn schoenen etc.Hutsje schreef:Waarom mag ze niet snuffelen aan bv een schoen?Alan schreef:Mijn pup is nu 3 maanden en voorlopig gaat het nog goed. Eerst wilde ze overal in bijten, maar dat heb ik haar afgeleerd, door als ze ergens in beet of snuffelde, bijv. een schoen, haar ff kort met wat water nat spoot achter haar oren, zonder dat ze het door had dat ik dat deed. Ze dacht dus dat dat van het voorwerp kwam, waar ze net in beet of aan snuffelde. Nu bijt ze alleen nog maar aan haar botjes en speeltjes. Ook heb ik haar afgeleerd om mij te bijten, door als ze het deed, hard nee te roepen en haar op haar rug te leggen. Telkens als ze aanstalten maakt om mij zachtjes te bijten, wend ik haar af zeg tegelijkertijd NEE en geef haar een bot in de plaats, en zeg dan 'braaf meisje, braaf meisje, als ze daar op kauwt'. Voorlopig gaat het nog goed. Hopen dat het zo goed blijft.scooby doo schreef:gewoon terugbijten of een speeltje in de plaats geven
Groeten.:
Mvg,
Alan
-
scooby doo
- missquarter
- Vaste gebruiker
-
Dartie Duck
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat bijten van een pup is m.i. heel normaal. Een pup heeft nl. nog geen echte beetcontrole dus zal ie moeten leren dat hij tijdens een spel wat rustiger moet doen. Oplossing was bij ons simpel en doeltreffend. Overdreven Auw roepen, stoppen met spelen en de pup volledig negeren, ondanks die vragende puppyogen. Dit natuurlijk wel een aantal malen vol blijven houden, totdat het gewenste resultaat bereikt word.
Dartie
Dartie