Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Volgens mij doe ik alles fout. ;-(

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Stang schreef:Kaya heeft inmiddels ook de dikke vinger ondekt :twisted: :twisted:
Die is nu 2,5 jaar..... en was altijd heel goed gehoorzaam, maar nu verrotte ze het eergisteravond om te luisteren toen ik riep :twisted:
Grrrrr..... zwaar irritant!
Ik boos, Moritz in de stress, weer aangelijnt, van plan om Kaya te ''halen'' (grrrr), kwam ze halverwege naar me toelopen..... toch was ik boos (fout), waren ze allebei zo van slag dat ze niet meer geplast hebben :roll: :roll:
En achteraf baal je dan dat je niet op de juiste manier hebt gereageerd. Ja toch? Dat had ik ook toen ik dit topic opende, dan heb je gewoon even het gevoel dat je het nooit goed zal doen.
Nu heb ik wel weer een beetje vertrouwen, ik zie dat tommie nog steeds een heel trainbare hond is die echt wel bereid is om voor me te willen werken en naar me te luisteren. Alleen moet ik het dan niet verprutsen. ;)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

miekmiek schreef:
Stang schreef:Kaya heeft inmiddels ook de dikke vinger ondekt :twisted: :twisted:
Die is nu 2,5 jaar..... en was altijd heel goed gehoorzaam, maar nu verrotte ze het eergisteravond om te luisteren toen ik riep :twisted:
Ik boos, Moritz in de stress, weer aangelijnt, van plan om Kaya te ''halen'' (grrrr), kwam ze halverwege naar me toelopen..... toch was ik boos (fout), waren ze allebei zo van slag dat ze niet meer geplast hebben :roll: :roll:
En achteraf baal je dan dat je niet op de juiste manier hebt gereageerd. Ja toch? Dat had ik ook toen ik dit topic opende, dan heb je gewoon even het gevoel dat je het nooit goed zal doen.
Nu heb ik wel weer een beetje vertrouwen, ik zie dat tommie nog steeds een heel trainbare hond is die echt wel bereid is om voor me te willen werken en naar me te luisteren. Alleen moet ik het dan niet verprutsen. ;)
Ehmmm...... nee, achteraf baalde ik in dit geval niet. Ik moest me inhouden om d'r geen knal te verkopen, dus ik vond mezelf al netjes ;)

Maar goed, ik doe de opvoeding waarschijnlijk anders dan jij. De honden mogen hier bijna alles, maar als ik een keer iets zeg (en zeker met hierkomen) dan MOET er geluisterd worden. Ik gebruik het ook niet vaak, dus Kaya weet dondersgoed dat ze dan moet komen.
Ze had letterlijk schijt aan me op dat moment en dat pik ik stomweg niet.

Ik kan het met niet permiteren met een Moritz om daarnaast een ongehoorzame hond te hebben lopen. Zeker geen grote stevige Rottweiler.

Dus ja, dan ben ik waarschijnlijk te streng in zulke situaties, maar bij Kaya moet dat ook weleens.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

hahaha, De Dikke Vinger, om je rot te lachen!

nu nog wel. straks, bij de grote middagronde wordt dat weer schelden geblazen. ik wed dat er diverse Dikke Vingers waar te nemen zullen zijn. :roll:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Waarom probeer je niet eens een ander lokmiddel?
B.v. een fluitje (er waren met voetbal van die oranje plastic fluitjes te koop, waar Harrie als een speer op reageerde). Of een balletje waar een gigantische piep in zit. Zelfs een kartonnen feesttoeter kan je gebruiken. Misschien komt hij dan wel heel snel en dan is hij natuurlijk heel braaf.
Een afwisselling is voor jullie alltetwee wel eens leuk.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

linlin schreef:hahaha, De Dikke Vinger, om je rot te lachen!

nu nog wel. straks, bij de grote middagronde wordt dat weer schelden geblazen. ik wed dat er diverse Dikke Vingers waar te nemen zullen zijn. :roll:
Viel hier reuze mee :mrgreen: Hondenstrand was leuk, lieve honden..... helaas vonden ze het nodig om vlak voordat we terug waren bij de auto nog even in een vreselijk smerige modderpoel te springen :?
Ook ging Moppie nog even kotsen in de auto :?

Ach, ik heb best lieve honden...... alleen Kaya moet over een paar weken loops worden en dat is dus nu al te merken aan haar gedrag.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Hoi Annemieke, denk net als anderen dat het een fase is waar Tommie doorheen gaat. De meeste honden hebben dat wel en dan zijn ze echt oostindisch doof. Komt nog bij dat het een terrier is.
Maar het idee van een leuke vereniging zoeken om te gaan trainen met Tommie is zo gek nog niet.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Femia schreef:Waarom probeer je niet eens een ander lokmiddel?
B.v. een fluitje (er waren met voetbal van die oranje plastic fluitjes te koop, waar Harrie als een speer op reageerde). Of een balletje waar een gigantische piep in zit. Zelfs een kartonnen feesttoeter kan je gebruiken. Misschien komt hij dan wel heel snel en dan is hij natuurlijk heel braaf.
Een afwisselling is voor jullie alltetwee wel eens leuk.
grinnik...zie me al lopen met een feesttoeter. Afbeelding

Tommie is totaal niet gevoelig voor fluitconcerten, getoeter of wat voor herrie dan ook. ;)
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Ik heb de reacties nog niet gelezen (dus shciet m'n kop niet af als misschien iemand dit al gezegd heeft), maar als ie altijd luisterde na de 2e keer dat ke iets vroeg is het eigenlijk nooit echt 100% goed gegaan.

In het begin werkt dit, maar hij zal altijd een stapje verder willen gaan, en naarmate de tijd zal je alles 10x moeten zeggen.

Ik zou echt eens naar een goede hondenschool gaan en daar wat raad vragen, want je kan antuurlijk nooit echt een beetje raad geven als je de situatie niet 100% begrepen hebt (wat hier het geval is bij mij toch).

Hopelijk zal hij beter gaan, luisteren!

Als je hond nog jong is, kan het ook zijn dat hij in zo'n bepaalde fase komt dat hij gaat uitproberen. Gewoon voet bij stuk houden en niet van methode wisselen is hier de boodschap :ok:
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Stang schreef:
miekmiek schreef:
Ehmmm...... nee, achteraf baalde ik in dit geval niet. Ik moest me inhouden om d'r geen knal te verkopen, dus ik vond mezelf al netjes ;)

Maar goed, ik doe de opvoeding waarschijnlijk anders dan jij. De honden mogen hier bijna alles, maar als ik een keer iets zeg (en zeker met hierkomen) dan MOET er geluisterd worden. Ik gebruik het ook niet vaak, dus Kaya weet dondersgoed dat ze dan moet komen.
Ze had letterlijk schijt aan me op dat moment en dat pik ik stomweg niet.

Ik kan het met niet permiteren met een Moritz om daarnaast een ongehoorzame hond te hebben lopen. Zeker geen grote stevige Rottweiler.

Dus ja, dan ben ik waarschijnlijk te streng in zulke situaties, maar bij Kaya moet dat ook weleens.

Eeeeehm............... :mrgreen: wie zei ook al weer dat hierkomen altijd een feestje moet zijn.........al ben je nog zo moe en afgebrokkelt, en boos. Als ze uiteindelijk toch komen dan is er een feestje............ :twisted: :mrgreen: (geintje Caroline........ :mrgreen: )
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”