Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Van Eukanuba Puppy&Junior Medium naar Large? En zo ja, h
Moderator: moderatorteam
- Alan
- Vaste gebruiker
Van Eukanuba Puppy&Junior Medium naar Large? En zo ja, h
Hoi,
Ongeveer een maand geleden heb ik May, een golden retriever teefje van momenteel 3 maanden, gekocht bij een kennel waar ze haar Eukanuba Puppy&Junior Medium voerde. Nu heb ik haar inmiddels 7 kg gevoerd gedurende deze maand, maar ik vroeg me af of ik eigenlijk niet Eukanuba Puppy&Junior Large moet aanschaffen.
Aangezien Eukanuba Puppy Medium voor 10-25 kg honden is en Large voor 25-40 kg honden.
Ik heb ergens gelezen dat Goldens 25 tot 40 kg worden... dus is het waarschijnlijk verstandig om te switchen.
Nu is de zak bijna leeg, hooguit voor 1 of 1,5 dag voer, en ik vroeg me af of ik nu 1 zak medium en 1 zak large moest kopen om haar te laten wennen, of dat het wel makkelijk met het resterende Medium voer kan.
Uiteraard is het verstandig om via de BARF-methode te voeren, maar ja, dat is wel erg onpraktisch voor me, dus vandaar dat ik nog droog voer.
Mvg,
Alan
Ongeveer een maand geleden heb ik May, een golden retriever teefje van momenteel 3 maanden, gekocht bij een kennel waar ze haar Eukanuba Puppy&Junior Medium voerde. Nu heb ik haar inmiddels 7 kg gevoerd gedurende deze maand, maar ik vroeg me af of ik eigenlijk niet Eukanuba Puppy&Junior Large moet aanschaffen.
Aangezien Eukanuba Puppy Medium voor 10-25 kg honden is en Large voor 25-40 kg honden.
Ik heb ergens gelezen dat Goldens 25 tot 40 kg worden... dus is het waarschijnlijk verstandig om te switchen.
Nu is de zak bijna leeg, hooguit voor 1 of 1,5 dag voer, en ik vroeg me af of ik nu 1 zak medium en 1 zak large moest kopen om haar te laten wennen, of dat het wel makkelijk met het resterende Medium voer kan.
Uiteraard is het verstandig om via de BARF-methode te voeren, maar ja, dat is wel erg onpraktisch voor me, dus vandaar dat ik nog droog voer.
Mvg,
Alan
als je perse brok wilt voeren zou ik idd wel large breed nemen.
je zegt dat je geen tijd hebt om te barfen?!
waarom dan niet ipv barf en brok een complete diepvriesvleesvoeding, let wel op dat je de complete variant hebt en niet aanvullend.
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ahv-breda.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.rodi-petfood.nl
www.prins.nl
net zo compleet als brokken en net zo makkelijk, met het enige verschil dat een complete diepvriesvleesvoeding niet wordt doodgekookt en beter is voor de darmflora.
even ontdooien, op kamertemperatuur laten komen en voila.
eventueel kun je brokken en vers ook combineren, dus bijvoorbeeld 6 dagen brok, 1 dag vers.
zo hou je de darmflora van je pup in orde.
of misschien wel meer dagen vers als 1.
het kan allemaal.
je zegt dat je geen tijd hebt om te barfen?!
waarom dan niet ipv barf en brok een complete diepvriesvleesvoeding, let wel op dat je de complete variant hebt en niet aanvullend.
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ahv-breda.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.rodi-petfood.nl
www.prins.nl
net zo compleet als brokken en net zo makkelijk, met het enige verschil dat een complete diepvriesvleesvoeding niet wordt doodgekookt en beter is voor de darmflora.
even ontdooien, op kamertemperatuur laten komen en voila.
eventueel kun je brokken en vers ook combineren, dus bijvoorbeeld 6 dagen brok, 1 dag vers.
zo hou je de darmflora van je pup in orde.
of misschien wel meer dagen vers als 1.
het kan allemaal.
-
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Alan,
Bij eenzelfde merk kun je gemakkelijk van de ene variant op de andere overstappen, hoor.
Bij eenzelfde merk kun je gemakkelijk van de ene variant op de andere overstappen, hoor.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
- nieuw lid
- Contacteer:
Een golden retriever teefje zal ongeveer 30 kg wegen (volwassen) en vaak nog iets minder dus je kan beide gebruiken. Denk er wel om dat als de hond last krijgt van groeipijn je het beste over kan stappen op Adult of dit mengen met het puppenvoer omdat ze dan gewoon te hard groeit.
Ik heb mijn honden nog nooit anders gegeven als droge brok en ze doen het er altijd goed op en omdat alles er in zit krijgen ze er verder helemaal niks bij behalve een bak water.
Ik heb mijn honden nog nooit anders gegeven als droge brok en ze doen het er altijd goed op en omdat alles er in zit krijgen ze er verder helemaal niks bij behalve een bak water.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
HAP!Hutsje schreef:Nee, in complete versvleesvoeding zit niet alles wat ze nodig hebben

Groetjes, Karen
- Hutsje
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Was een klein grapje, Jessica omdat je zo bovenop die kast zat...Hutsje schreef:Scooby schreef:HAP!Hutsje schreef:Nee, in complete versvleesvoeding zit niet alles wat ze nodig hebben

Groetjes, Karen
- Alan
- Vaste gebruiker
- Hutsje
- Zeer actief
Ik had het in de gatenScooby schreef:Was een klein grapje, Jessica omdat je zo bovenop die kast zat...Hutsje schreef:Scooby schreef:HAP!Hutsje schreef:Nee, in complete versvleesvoeding zit niet alles wat ze nodig hebben

-
- Zeer actief
-
- nieuw lid
- Contacteer:
Beetje zielig om een goed product (eukaneuba) zo af te kraken, iedereen moet gewoon voeren waar hij/zij zichzelf het lekkerst bijvoelt. En als de hond het er ook goed op doet is dat mooi meegenomen.
En als er een paar keer iemand NL kampioen wordt in de africhting door vers te voeren wil ik er best eens over denken, tot die tijd hou ik het bij een goede brok.
En als er een paar keer iemand NL kampioen wordt in de africhting door vers te voeren wil ik er best eens over denken, tot die tijd hou ik het bij een goede brok.
is internationaal kampion sledehonden, of politie hond, enz enz genoeg voor je of wil je meer ?
Hoe weetje dat Eukanubia zo een goed produkt is? maak je het zelf? heb je er in verdiept of heb je het van oren zeggen?
tijd geleden is ook deze merk niet echt positief in de medie terecht gekomen.
als je al erin verdiept had had je dat al geweten dat er genoeg prachtig en goeie honden zijn juist door vers.
Hoe weetje dat Eukanubia zo een goed produkt is? maak je het zelf? heb je er in verdiept of heb je het van oren zeggen?
tijd geleden is ook deze merk niet echt positief in de medie terecht gekomen.
als je al erin verdiept had had je dat al geweten dat er genoeg prachtig en goeie honden zijn juist door vers.
- memo
- Actief
Wat heeft africhting met versvoer te maken? 8O
Er zijn meerdere fokkers met kampioenen qua schoonheid op vers op dit forum aanwezig, alsmede mensen die in de africhting zitten...(op barfplaats een politieagent met politiehond zelfs) maar vlg. mij heeft eten niks met africhting te maken....

Er zijn meerdere fokkers met kampioenen qua schoonheid op vers op dit forum aanwezig, alsmede mensen die in de africhting zitten...(op barfplaats een politieagent met politiehond zelfs) maar vlg. mij heeft eten niks met africhting te maken....
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

-
- Zeer actief
..beetje zielig?????......nee wat jij doet...Jeukanuba geven wat gewoon een niethondvriendelijkmerk is, ja wie is er nu zielig?Duco schreef:Beetje zielig om een goed product (eukaneuba) zo af te kraken, iedereen moet gewoon voeren waar hij/zij zichzelf het lekkerst bijvoelt. En als de hond het er ook goed op doet is dat mooi meegenomen.

En wat heeft in mijn-naam africhting met brokken of vers te maken??
Maar als je het toch wild weten er lopen er zat die vers geven dus snap dit slappe gelul nie zo?Maar blijkbaar iemand die alles gelooft uit de reclames...

-
- nieuw lid
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- nieuw lid
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Woehahahaha!!! :p:Angel-eyes schreef:nou jij mij nog lang niet hoor eendje....dan moet je meer je best gaan doen......ik heb net nagevraagt waarom africhtings-dingen geen vers vlees krijgen, omdat ze dan te agressief worden van al dat bloed namelijkDuco schreef::p: :p: :p: wie heeft wie nou op de kast....
Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
.....is echt waar hoor!Scooby schreef:Woehahahaha!!! :p:Angel-eyes schreef:nou jij mij nog lang niet hoor eendje....dan moet je meer je best gaan doen......ik heb net nagevraagt waarom africhtings-dingen geen vers vlees krijgen, omdat ze dan te agressief worden van al dat bloed namelijkDuco schreef::p: :p: :p: wie heeft wie nou op de kast....

-
- Vaste gebruiker
Dit is gewoon onzin!!!!Angel-eyes schreef:nou jij mij nog lang niet hoor eendje....dan moet je meer je best gaan doen......ik heb net nagevraagt waarom africhtings-dingen geen vers vlees krijgen, omdat ze dan te agressief worden van al dat bloed namelijkDuco schreef::p: :p: :p: wie heeft wie nou op de kast....
Suus, Bono en Ivy

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Natúúrlijk!Angel-eyes schreef:.....is echt waar hoor!Scooby schreef:Woehahahaha!!! :p:Angel-eyes schreef:nou jij mij nog lang niet hoor eendje....dan moet je meer je best gaan doen......ik heb net nagevraagt waarom africhtings-dingen geen vers vlees krijgen, omdat ze dan te agressief worden van al dat bloed namelijkDuco schreef::p: :p: :p: wie heeft wie nou op de kast....

Groetjes, Karen
- Alan
- Vaste gebruiker
wat is volgens jou wel een hondvriendelijkmerk in droogvoer? Ze heeft heel af en toe idd de neiging om op iets te kauwen, bijv. haar staart of haar achterpoot, maar ik denk dat dat te maken heeft met het wisselen van haar tandjes, aangezien ze als ze een bal of een bot voor haar neus geschoteld krijgt daar haar tanden op vast zet.Angel-eyes schreef:..beetje zielig?????......nee wat jij doet...Jeukanuba geven wat gewoon een niethondvriendelijkmerk is, ja wie is er nu zielig?Duco schreef:Beetje zielig om een goed product (eukaneuba) zo af te kraken, iedereen moet gewoon voeren waar hij/zij zichzelf het lekkerst bijvoelt. En als de hond het er ook goed op doet is dat mooi meegenomen.
En als er een paar keer iemand NL kampioen wordt in de africhting door vers te voeren wil ik er best eens over denken, tot die tijd hou ik het bij een goede brok.![]()
Maar als je het toch wild weten er lopen er zat die vers geven dus snap dit slappe gelul nie zo?Maar blijkbaar iemand die alles gelooft uit de reclames...![]()
:
-
- Zeer actief
Alan schreef:wat is volgens jou wel een hondvriendelijkmerk in droogvoer? Ze heeft heel af en toe idd de neiging om op iets te kauwen, bijv. haar staart of haar achterpoot, maar ik denk dat dat te maken heeft met het wisselen van haar tandjes, aangezien ze als ze een bal of een bot voor haar neus geschoteld krijgt daar haar tanden op vast zet.Angel-eyes schreef:..beetje zielig?????......nee wat jij doet...Jeukanuba geven wat gewoon een niethondvriendelijkmerk is, ja wie is er nu zielig?Duco schreef:Beetje zielig om een goed product (eukaneuba) zo af te kraken, iedereen moet gewoon voeren waar hij/zij zichzelf het lekkerst bijvoelt. En als de hond het er ook goed op doet is dat mooi meegenomen.
En als er een paar keer iemand NL kampioen wordt in de africhting door vers te voeren wil ik er best eens over denken, tot die tijd hou ik het bij een goede brok.![]()
Maar als je het toch wild weten er lopen er zat die vers geven dus snap dit slappe gelul nie zo?Maar blijkbaar iemand die alles gelooft uit de reclames...![]()
:
nou dat kun jezelf namelijk vinden op internet wat hondvriendelijke brokken merken zijn, dus die niet zo aso getest zijn als Jeukanuba?Zoek zelf maar eens, hier op het forum heeft iemand aleens de link gezet...

-
- Zeer actief
Niet!!zelf gehoordSuus schreef:Dit is gewoon onzin!!!!Angel-eyes schreef:nou jij mij nog lang niet hoor eendje....dan moet je meer je best gaan doen......ik heb net nagevraagt waarom africhtings-dingen geen vers vlees krijgen, omdat ze dan te agressief worden van al dat bloed namelijkDuco schreef::p: :p: :p: wie heeft wie nou op de kast....

-
- Vaste gebruiker
:V :V :VAngel-eyes schreef:Niet!!zelf gehoordSuus schreef:Dit is gewoon onzin!!!!Angel-eyes schreef:nou jij mij nog lang niet hoor eendje....dan moet je meer je best gaan doen......ik heb net nagevraagt waarom africhtings-dingen geen vers vlees krijgen, omdat ze dan te agressief worden van al dat bloed namelijkDuco schreef::p: :p: :p: wie heeft wie nou op de kast....en ook meegemaakt.....door het bloed worden ze wild en gaan ze jagen....ik gaf het mijn Pekingeesje en die viel ook Stieren aan en verscheurde ze met huid en haar, levensgevaarlijk dat verse vleesvoer!
....de hemoglobine maakt ze gek
Suus, Bono en Ivy