Patrol schreef:[Oh ja en zeg nu niet ´houd ze dan gewoon uit elkaar´, want ik weet dat dat bij ons niet gaat lukken, tenzij ik een hond opsluit in een bench o.i.d. Nee, dat is leuk als de hond normaal gesproken op 5500 m2 grond kan rondlopen, rennen en spelen!
Hier 16000 m2 (1.6 HECTARE) grond en toch uit elkaar te houden....
Ik snap niet wat je bedoelt met 'waar ze normaal gesproken kunnen rondlopen, rennen en spelen'..... Dat kan toch ook als je teef loops is???
Ja dat moet dan inderdaad wel apart dus dat kost wel wat meer tijd maar dat is in mijn ogen niet anders....
Als hier dus een teef loops is gaan we daar apart mee wandelen en speelt ze zonder de intacte reuen op het veld, dat is 3 weken niet anders, gaan ze nog net niet dood aan.
Je vroeg eerder hoe wij ze uit elkaar hielden;
In huis als we er niet zijn zitten ze dus apart met een slot op de "scheidingsdeur". Als we er wel zijn lopen ze in huis rond en let ik heel erg goed op, moet ik naar de wc gaat de teef of de reu mee, met slapen liggen ze om de nacht bij ons in de slaapkamer.
Nu hebben wij met 1 reu het geluk dat hij dus bijna niet reageert op een loopse teef, alleen tijdens de hoogtij dagen wil hij wel, maar we hebben er ook 2 lopen die dus best wel hitsig worden en eigenlijk elke dag wel 'willen'.....we zorgen bij die 2 dat er tijdens die 3 weken bijna tot geen contact is met de teef om ze dus niet 'gek'te maken....
Het is inderdaad een 'hoop' werk en veel oplettendheid geboden maar dat is niet anders, als ik daar niet tegen had gekund had ik geen reu moeten nemen...maar das mijn mening.