Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gedrag na castratie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ca Cajuina schreef:
bram en thijs schreef:Het niveau daalt, we gaan de . toejuichen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Geen daling van niveau hoor.

Ik vind alleen dat Eline hier precies weergeeft hoe je over castratie na dient te denken. Dus vanuit de hond en niet voor je eigen gemak

En waarom zou je dan het wiel 2 keer uitvinden ;)
Je had verkeerd gequote. er stond
.

Vandaar ..Irene ontgaat niks. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ca Cajuina schreef:
bram en thijs schreef:Het niveau daalt, we gaan de . toejuichen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik vind alleen dat Eline hier precies weergeeft hoe je over castratie na dient te denken. Dus vanuit de hond en niet voor je eigen gemak

Het ging om je "mislukte" bericht, je had een . gequote en dat zag er heel lollig uit. Als je terugbladert zie je dat ik de mening van Eline deel.
AfbeeldingAfbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

bram en thijs schreef:
Ca Cajuina schreef:

Het ging om je "mislukte" bericht, je had een . gequote en dat zag er heel lollig uit. Als je terugbladert zie je dat ik de mening van Eline deel.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ja het mislukt. Maar toen ik jouw berichtje zag was ik net bezig geweest om het te herstellen.

Nu snap ik hem. Je moet de volgende keer maar 2 euro in gooiren in plaats van een kwartje :mrgreen:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Eline* schreef:
Ca Cajuina schreef:

Je had verkeerd gequote. er stond
.

Vandaar ..Irene ontgaat niks. ;)
Ik snap hem. :-D nee Irene is erg snel :mrgreen:

Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ca Cajuina schreef:
Scooby schreef:
Ca Cajuina schreef:Wie zegt dat?

Dat is maar net de kwestie welke dierenarts je gelooft.
Dat heeft helemaal niets met welke dierenarts dan ook te maken, maar met ervaringen...

Welke ervaringen? Niets met dierenarts te maken. Hoe kom jij aan je medische info dan?
Door de ervaringen van het hebben van teven.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Roosje schreef:Wanneer het niet nodig is liever niet o.a omdat ze aantrekkelijker worden voor andere reuen en dat wou ik hem niet aandoen.
Hoi Roosje,

Ook dit is dus niet een gevolg wat altijd optreedt als je een reu laat castereren. Onze Freek had hier totaal geen last van. (Hebben wij zo'n bijzondere gecastereerde reu gehad dan?! Niet dikker geworden, niet slomer, geen dolle pup gebleven, niet aantrekkelijk voor andere reuen.... :roll: )
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:Ik vond de gecastreerde honden niet noemenswaardig in hun voordeel veranderd.
Hoi,

Het is in dit geval jammer dat jullie Freek niet voor zijn castratie hebben gekend, maar anders had je er zeker van kunnen zijn dat hij niet zo gezellig had kunnen wandelen met Bram en Thijs als hij nu wel heel vaak heeft gedaan.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Ik probeer alleen wat tegenwicht te bieden aan het gemak waarmee een beslissing tot castratie wordt genomen.
Hoi Eline,

Hoe kun je en nu al bij voorbaat vanuit gaan dat de mensen waar het om gaat gemakkelijk een beslissing tot castratie hebben genomen? Jij weet toch niet wat daar allemaal al aan vooraf is gegaan?
Ca Cajuina
Zeer actief

Scooby schreef:
Ca Cajuina schreef:
Scooby schreef:
Ca Cajuina schreef:Wie zegt dat?

Dat is maar net de kwestie welke dierenarts je gelooft.
Dat heeft helemaal niets met welke dierenarts dan ook te maken, maar met ervaringen...

Welke ervaringen? Niets met dierenarts te maken. Hoe kom jij aan je medische info dan?
Door de ervaringen van het hebben van teven.
Maar waar is jou medische onderbouwing dan? Jij kan nooit zoveel teven van verschillende rassen hebbengehad om hier een objectieve conclusie uit te kunnen trekken.

Zegt mij weinig dus. Maar goed ieder zijn eigen achtergrond en beslissing

Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ca Cajuina schreef:Maar waar is jou medische onderbouwing dan? Jij kan nooit zoveel teven van verschillende rassen hebbengehad om hier een objectieve conclusie uit te kunnen trekken.

Ik hoef al die teven ook niet zelf gehad te hebben om wat met de verhalen te doen, toch?
Roosje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roosje »

Scooby schreef:
Roosje schreef:Wanneer het niet nodig is liever niet o.a omdat ze aantrekkelijker worden voor andere reuen en dat wou ik hem niet aandoen.
Hoi Roosje,

Ook dit is dus niet een gevolg wat altijd optreedt als je een reu laat castereren. Onze Freek had hier totaal geen last van. (Hebben wij zo'n bijzondere gecastereerde reu gehad dan?! Niet dikker geworden, niet slomer, geen dolle pup gebleven, niet aantrekkelijk voor andere reuen.... :roll: )
Ratteplan was een reutje van tegen de 4 kilo, ik wou het risico niet nemen, hij had het al niet makkelijk door zijn formaat. Gelukkig was het allemaal goed gegaan en heeft hij nooit problemen ondervonden met die niet ingedaalde bal :-D

Het is gewoon afwegen tegen twee kwaden en ik kan heel goed begrijpen waarom sommige voor een castratie kiezen. Zoals ik al eerder heb aangeven, ken ik een aantal reuen die er echt baat bij hebben gehad en zoals Freek niet dikker, slomer of aantrekkelijk werden voor andere reuen.

Ik vind een aantal mensen die hier reageren wel heel erg zwart/wit denken.

Roosje
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Scooby schreef:
Hoi Roosje,

Nee hoor , hier loopt er ook zoeen rond :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hier een teef die vermoedelijk WEL pittiger is geworden na casteratie! Zeker weten zal ik het nooit doen, maar ik denk wel dat het er zeker weten te maken mee heeft! Bij Nanni is het dus nadelig uitgepakt.

De hond van mijn tante is gestereliseerd en is wel makkelijker geworden, alleen veel slomer! Ze is makkelijker met andere honden, zij was (is) ontzettend onzeker.

Bij teven heb ik er minder moeite mee, maar zou het niet zomaar doen! Vooral niet om de reden dat ze makkelijker zou worden, want het kan dus ook helemaal de verkeerde kant opgaan!

Reuen zou ik nooit castereren, ik zie het nut erniet van in. Er zijn mensen die al roepen als de pup nog geen 3 maanden is dat ze hem gaan castereren 8O
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe kun je en nu al bij voorbaat vanuit gaan dat de mensen waar het om gaat gemakkelijk een beslissing tot castratie hebben genomen? Jij weet toch niet wat daar allemaal al aan vooraf is gegaan?
:ok:
jidde

Maartje-Sho schreef:
:ok:
Nou, ik merk dat heeeeeeeeeeel veel mensen al praten over castereren als de pup nog niet eens geboren is 8O Dus zo raar sta ik er niet meer van te kijken als iemand zegt: ik laat mijn hond castereren als hij 1 jaar is
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Aangezien ik de topic ben gestart wil ik toch even reageren over de blijkbaar opnieuw oplaaidende discussie over steriliseren/castreren.

In mijn vraagstelling staat duidelijk gedrag na castratie?? Waarom dan nog discusseren over de vraag of er wel gecastereerd moet worden ja of de nee..... Daar vraag ik niet na en geen van jullie heeft na mijn beweegredenen gevraagd, maar zijn voor zichzelf de conclusie gaan trekken dat ik er blijkbaar niet goed over nagedacht heb of dat ik het doe uit gemak. Ook werd er direct maar gezegd dat ik de teef beter kan steriliseren, terwijl ik daar niet na vraag en dat dus niet kan...... maar blijkbaar wordt er van uitgegaan dat ik daar niet over heb nagedacht :? En dit gebeurd vooral door de mensen die tegen castratie/sterilisatie zijn.

Ik ga er in een discussie altijd vanuit dat als alle standpunten duidelijk zijn gemaakt elke ´normale´ volwassen een keuze maakt en dat niet iedereen er hetzelfde over denkt of gaat denken! De keuze is dus al gemaakt..... of misschien hoeven we helemaal geen keuze te maken en is de hond die we uit het asiel halen of als herplaatser bij ons komt al wel gecastreerd!
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Misschien heb je gelijk, maar vind je het echt zo vreemd als mensen andere opties geven en/of vragen stellen? Is toch logisch dat zo'n topic dit soort reacties oproept?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:Misschien heb je gelijk, maar vind je het echt zo vreemd als mensen andere opties geven en/of vragen stellen? Is toch logisch dat zo'n topic dit soort reacties oproept?
Het gaat denk ik om de manier waarop en dan met name de felheid en het geoordeel.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

miekmiek schreef:Misschien heb je gelijk, maar vind je het echt zo vreemd als mensen andere opties geven en/of vragen stellen? Is toch logisch dat zo'n topic dit soort reacties oproept?
Nee.
Gezien de vraagstelling is dat niet logisch.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Patrol
Zeer actief

Sorry Annemiek maar jij geeft in je eerste reactie nou niet bepaald een andere optie, maar eigenlijk direct een verwijt! Tenminste zo komt dat wel over! En nogmaals ik heb al gekozen dus vraag dan naar mijn overwegingen om tot die keuze te komen, maar veroordeel die keuze niet direct!

En nee ik vind het zeker niet erg als mensen met andere opties komen of vragen stellen, maar dat vragen stellen gebeurd vaak ( nee, niet door iedereen ) zeer suggestief!
Afbeelding
jidde

jidde schreef:Hier een teef die vermoedelijk WEL pittiger is geworden na casteratie! Zeker weten zal ik het nooit doen, maar ik denk wel dat het er zeker weten te maken mee heeft! Bij Nanni is het dus nadelig uitgepakt.

De hond van mijn tante is gestereliseerd en is wel makkelijker geworden, alleen veel slomer! Ze is makkelijker met andere honden, zij was (is) ontzettend onzeker.

Bij teven heb ik er minder moeite mee, maar zou het niet zomaar doen! Vooral niet om de reden dat ze makkelijker zou worden, want het kan dus ook helemaal de verkeerde kant opgaan!

Reuen zou ik nooit castereren, ik zie het nut erniet van in. Er zijn mensen die al roepen als de pup nog geen 3 maanden is dat ze hem gaan castereren 8O
Nogmaals 8)
Patrol
Zeer actief

jidde schreef:
jidde schreef:Hier een teef die vermoedelijk WEL pittiger is geworden na casteratie! Zeker weten zal ik het nooit doen, maar ik denk wel dat het er zeker weten te maken mee heeft! Bij Nanni is het dus nadelig uitgepakt.

Nogmaals 8)
Ok dan wil ik graag van jouw weten of je in mijn geval ook het nut er niet van inziet ( en graag beargumenteerd! ):

Ik heb een ongesteriliseerde teef, die niet gesterilseerd kan worden, omdat de narcose slecht is voor haar hartkwaal. Ik wil er wel graag een hond bij, want dat is leuk voor Patrol, voor ons en voor de hond vermoedelijk ook, aangezien wij hem uit het asiel halen of in ieder geval een herplaatser. Nu wil ik absoluut geen pups van Patrol want ze heeft 2 erfelijke afwijkingen, ik wil het risico op geen enkele manier lopen en dus moet de reu gesteriliseerd / gecastreerd. Is dat nou zo´n vreemde reden??

Oh ja en zeg nu niet ´houd ze dan gewoon uit elkaar´, want ik weet dat dat bij ons niet gaat lukken, tenzij ik een hond opsluit in een bench o.i.d. Nee, dat is leuk als de hond normaal gesproken op 5500 m2 grond kan rondlopen, rennen en spelen!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Patrol schreef:
jidde schreef:

Nogmaals 8)
Ok dan wil ik graag van jouw weten of je in mijn geval ook het nut er niet van inziet ( en graag beargumenteerd! ):

Ik heb een ongesteriliseerde teef, die niet gesterilseerd kan worden, omdat de narcose slecht is voor haar hartkwaal. Ik wil er wel graag een hond bij, want dat is leuk voor Patrol, voor ons en voor de hond vermoedelijk ook, aangezien wij hem uit het asiel halen of in ieder geval een herplaatser. Nu wil ik absoluut geen pups van Patrol want ze heeft 2 erfelijke afwijkingen, ik wil het risico op geen enkele manier lopen en dus moet de reu gesteriliseerd / gecastreerd. Is dat nou zo´n vreemde reden??

Oh ja en zeg nu niet ´houd ze dan gewoon uit elkaar´, want ik weet dat dat bij ons niet gaat lukken, tenzij ik een hond opsluit in een bench o.i.d. Nee, dat is leuk als de hond normaal gesproken op 5500 m2 grond kan rondlopen, rennen en spelen!
Ik vind het niet stom ;)

Als je weet dat je ze toch niet uit elkaar kan houden, vind ik het alleen maar verstandig om de kans op puppies tot nul te beperken.

Alleen omdat ik weet dat ik echt moeite had met de castratie van Moritz, zou ik je dus persoonlijk aanraden om al een gecastreerde reu te nemen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jidde

Ik ga met Carolien mee :ok: Ga op zoek naar een reu die al een tijdje gecastereerd is, zodat je weet wat zijn karakter ongeveer is. Dus niet eentje die net een maand gecastereerd is, maar al bv een half jaar :ok:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Eline* schreef:Ik probeer alleen wat tegenwicht te bieden aan het gemak waarmee een beslissing tot castratie wordt genomen.
Hoi Eline,

Zucht...Hoe groot is jouw wereld? Vraag naar de beargumentatie van een castratie en in 9 van de 10 gevallen zijn de redenen die worden aangevoerd direct te verwijzen naar het rijk der fabelen of is de castratie een bijzonder gemakzuchtige oplossing voor ongehoorzame honden en leven mensen in de veronderstelling dat bij castratie men gelijk een gehoorzaamheidschip inbrengt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Patrol schreef:Ik heb een ongesteriliseerde teef, die niet gesterilseerd kan worden, omdat de narcose slecht is voor haar hartkwaal. Ik wil er wel graag een hond bij, want dat is leuk voor Patrol, voor ons en voor de hond vermoedelijk ook, aangezien wij hem uit het asiel halen of in ieder geval een herplaatser. Nu wil ik absoluut geen pups van Patrol want ze heeft 2 erfelijke afwijkingen, ik wil het risico op geen enkele manier lopen en dus moet de reu gesteriliseerd / gecastreerd. Is dat nou zo´n vreemde reden??

Kies gewoon voor een gecastreerde reu. Het asiel puilt uit van de castraten. Dan weet je direct wat voor vlees je in de kuip hebt ook. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Patrol schreef:[Oh ja en zeg nu niet ´houd ze dan gewoon uit elkaar´, want ik weet dat dat bij ons niet gaat lukken, tenzij ik een hond opsluit in een bench o.i.d. Nee, dat is leuk als de hond normaal gesproken op 5500 m2 grond kan rondlopen, rennen en spelen!
Hier 16000 m2 (1.6 HECTARE) grond en toch uit elkaar te houden.... :mrgreen: ;)
Ik snap niet wat je bedoelt met 'waar ze normaal gesproken kunnen rondlopen, rennen en spelen'..... Dat kan toch ook als je teef loops is???
Ja dat moet dan inderdaad wel apart dus dat kost wel wat meer tijd maar dat is in mijn ogen niet anders....

Als hier dus een teef loops is gaan we daar apart mee wandelen en speelt ze zonder de intacte reuen op het veld, dat is 3 weken niet anders, gaan ze nog net niet dood aan. :?

Je vroeg eerder hoe wij ze uit elkaar hielden;
In huis als we er niet zijn zitten ze dus apart met een slot op de "scheidingsdeur". Als we er wel zijn lopen ze in huis rond en let ik heel erg goed op, moet ik naar de wc gaat de teef of de reu mee, met slapen liggen ze om de nacht bij ons in de slaapkamer.
Nu hebben wij met 1 reu het geluk dat hij dus bijna niet reageert op een loopse teef, alleen tijdens de hoogtij dagen wil hij wel, maar we hebben er ook 2 lopen die dus best wel hitsig worden en eigenlijk elke dag wel 'willen'.....we zorgen bij die 2 dat er tijdens die 3 weken bijna tot geen contact is met de teef om ze dus niet 'gek'te maken....

Het is inderdaad een 'hoop' werk en veel oplettendheid geboden maar dat is niet anders, als ik daar niet tegen had gekund had ik geen reu moeten nemen...maar das mijn mening.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Zucht...Hoe groot is jouw wereld? Vraag naar de beargumentatie van een castratie en in 9 van de 10 gevallen zijn de redenen die worden aangevoerd direct te verwijzen naar het rijk der fabelen of is de castratie een bijzonder gemakzuchtige oplossing voor ongehoorzame honden en leven mensen in de veronderstelling dat bij castratie men gelijk een gehoorzaamheidschip inbrengt.
Hoi Eline,

Dat vraag ik me bij jou dus ook wel eens af.... :?
Maar goed; ik had het over de mensen die hier op het forum voorzichtig een vraag durven te stellen met betrekking tot een castratie en keer op keer compleet de wind van voren krijgen van een select groepje mensen.
Ca Cajuina
Zeer actief

Scooby schreef:
Ca Cajuina schreef:Maar waar is jou medische onderbouwing dan? Jij kan nooit zoveel teven van verschillende rassen hebbengehad om hier een objectieve conclusie uit te kunnen trekken.

Ik hoef al die teven ook niet zelf gehad te hebben om wat met de verhalen te doen, toch?
Precies verhalen ;) dus is het altijd nog een kwestie van welke dierenarts of specialist je jouw beslissing fundeerd. of wil je zeggen dat jij jouw beslissing fundeerd op verhalen en niet op medische kennis?

Mensen kiezen voor castratie of niet op basis van de informatie die zij hierover krijgen. De informatie die ik persoonlijk ingewonnen heb, heeft mij ervan overtuigd dat ik mijn honden intact laat omdat ik vind dat ik geen geldige reden heb om in mijn honden te snijden. Ieder zijn eigen keus toch? Moet je met mij eens zijn aangezien jij vind dat de mensen die castreren worden aangevallen.

Nou prima, maar dan moet jij mij niet quoten en daaronder aangeven dat de castratie voor hun eigen gezondheid is. Daar verschillen we gewoon over van mening. En ik dring mijn mening niet aan jouw op dus hoef je dat ook niet bij mij te doen. :ok:

Afbeelding
Patrol
Zeer actief

estelle schreef:
Patrol schreef:[Oh ja en zeg nu niet ´houd ze dan gewoon uit elkaar´, want ik weet dat dat bij ons niet gaat lukken, tenzij ik een hond opsluit in een bench o.i.d. Nee, dat is leuk als de hond normaal gesproken op 5500 m2 grond kan rondlopen, rennen en spelen!
Hier 16000 m2 (1.6 HECTARE) grond en toch uit elkaar te houden.... :mrgreen: ;)
Ik snap niet wat je bedoelt met 'waar ze normaal gesproken kunnen rondlopen, rennen en spelen'..... Dat kan toch ook als je teef loops is???
Ja dat moet dan inderdaad wel apart dus dat kost wel wat meer tijd maar dat is in mijn ogen niet anders....

Als hier dus een teef loops is gaan we daar apart mee wandelen en speelt ze zonder de intacte reuen op het veld, dat is 3 weken niet anders, gaan ze nog net niet dood aan. :?

Je vroeg eerder hoe wij ze uit elkaar hielden;
In huis als we er niet zijn zitten ze dus apart met een slot op de "scheidingsdeur". Als we er wel zijn lopen ze in huis rond en let ik heel erg goed op, moet ik naar de wc gaat de teef of de reu mee, met slapen liggen ze om de nacht bij ons in de slaapkamer.
Nu hebben wij met 1 reu het geluk dat hij dus bijna niet reageert op een loopse teef, alleen tijdens de hoogtij dagen wil hij wel, maar we hebben er ook 2 lopen die dus best wel hitsig worden en eigenlijk elke dag wel 'willen'.....we zorgen bij die 2 dat er tijdens die 3 weken bijna tot geen contact is met de teef om ze dus niet 'gek'te maken....

Het is inderdaad een 'hoop' werk en veel oplettendheid geboden maar dat is niet anders, als ik daar niet tegen had gekund had ik geen reu moeten nemen...maar das mijn mening.

Hee, jij hebt meer grond dan mij!! :twisted: :twisted: :mrgreen: :mrgreen:

Nee, ik begrijp nu hoe je de honden uit elkaar houdt, alleen je geeft zelf ook aan dat er dan erg veel oplettenheid is geboden en ik ken mijzelf en mijn vriend en ik denk dat wij niet oplettend genoeg kunnen zijn! Komt nog bij dat jij zoveel honden hebt, dat ze dus niet alleen in je tuin rondlopen maar altijd wel met een andere hond... of niet??

In mijn geval moeten ze dan alleen rondlopen, terwijl wij juist een hond erbij willen om ze samen een leuk leven te geven!!

Kortom: ik ga op zoek naar een gecastreerde reu!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”