Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

:pffff: Koelbloedig het poepbos door....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Golden Stanley

:pffff: Koelbloedig het poepbos door....

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

:mrgreen: Weken van zweten met het trainen van Stanley aan de 10 mtr. lijn, zijn nu HOPELIJK niet voor niks geweest.

Stanley kon sinds een half jaar echt niet meer los rondom en in het knotwilgenbos naast mijn huis. Als ik hem los had, dan scheurde hij regelrecht naar het bos van de ene poephoop naar de andere. Altijd poep van dezelfde hond en tot 3x toe is hij daar ontzettend ziek van geweest. Dan maar voorlopig vast en los aan de 10 mtr. lijn trainen. Bij het snuffen richting zo'n hoop corrigeren met 'Nee' en bij afwenden belonen met wat lekkers. Dat had meneer al gauw in de gaten en op afstand corrigeren ging ook steeds beter. Bij 'Nee' loopt hij tegenwoordig van de hoop af mijn richting op en dat beloon ik dan altijd met wat lekkers.

Sinds vorige week train ik hem ook op het los meenemen van mijn huis naar het buitengebied er naast, richting het bos. Dan moeten we hele hordes kinderen trotseren, die allemaal stapelgek op Stanley zijn en ik krijg hem warempel ontzettend makkelijk mee richting het knotwilgenbos.
Dat er naartoe scheuren om die poephopen op te sporen, doet hij niet meer en hij is ook vrij makkelijk weer af te leiden als ik zie dat ie toch aanstalten maakt. :twisted:
Terug ging altijd wat moeilijker, want meneer vond het natuurlijk nog geen tijd om naar huis te gaan. Maar met het commando 'Naast' ten hoogte van de straat en de Rodi-worst krijg ik hem al de hele week los mee naar mijn huis. Onderweg komen we meestal andere honden tegen en spelende kinderen en dat naast blijven gaat echt hartstikke goed.

:E Ik ben echt supertrots op mijn stoere kereltje.

Groetjes,
Sandra en
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Zo, dat is zeker goed :ok: Je bent met recht trots op je kereltje :ok:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Netjes hoor :ok:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hartstikke goed zeg :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Goed zo Stanley. :ok: :ok: (en de baas) :-D
Worst is natuurlijk veel smakelijker dan poep. :kotz:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Hartstikke goed :ok:
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Hardstikke goed van Stanley.
Hoe oud is Stanley nu?
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Golden Stanley

Hij is 2,5 jaartjes jong. Luistert al erg goed voor z'n leeftijd, maar is zo vatbaar voor allerlei prikkels om hem heen. Vandaar dat wij altijd de echte losloopgebieden opzochten, want daar is het 't veiligst voor hem.
Sinds we hier wonen, weet ie niet wat hem overkomt. Al die heerlijke geurtjes van hertenpoep en rattenzeik, fazanten noem maar op 't zit er.
En natuurlijk die heeeeeeeerlijke FarmFood-drollen, die hij nu ineens niet meer ziet liggen, omdat ie 't toch leuker vindt om bij het vrouwtje te komen. Ik vind het echt geweldig. :mrgreen:
Golden Stanley

:twisted: Ik weet nu hoe ik 't aan moet pakken bij Stan.
Dat vond ie niet leuk. Bij onze plas gaat het ook steeds beter.
Krijg 'm trouwens ook nu over de parkeerplaats los mee de auto in, ook al zijn er daar kinderen aan het spelen. Hihihi, de (positieve) macht van een vrouw werkt errrug goed in op m'n mannetje. Ik blaak van zelfvertrouwen, dat wil je niet weten. Deze superdip hebben we in ieder geval overwonnen. :mrgreen:
Golden Stanley

Inge O schreef:
Golden Stanley schreef::twisted: Ik weet nu hoe ik 't aan moet pakken bij Stan.
Dat vond ie niet leuk. Bij onze plas gaat het ook steeds beter.
Krijg 'm trouwens ook nu over de parkeerplaats los mee de auto in, ook al zijn er daar kinderen aan het spelen. Hihihi, de (positieve) macht van een vrouw werkt errrug goed in op m'n mannetje. Ik blaak van zelfvertrouwen, dat wil je niet weten. Deze superdip hebben we in ieder geval overwonnen. :mrgreen:
owwwwwwww, maar dan krijgt onze arme stan het moeilijk :twisted: :mrgreen: ! want een baasje met zelfvertrouwen werkt op een ongehoorzame hond als een kruisbeeld op een vampier :burn: :mrgreen:

maar finaal worden ze er alleen maar zelf beter van natuurlijk :ok: !
:twisted: Hij zal bezworen worden!!! :S
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”