Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Energique nr 4

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Energique nr 4

Ongelezen bericht door pooh »

Ik wil graag onze pup overzetten op versvlees voeding. Tot nu toe krijgt ze brokken (vobra -caracroc puppy en junior) maar ik ben niet tevreden. De ontlasting blijft een soort van mousse achtige emulsie en vanochtend had ze enorme spetterpoep...
Dus vandaag kip met rijst dagje en het gaat al stukken beter.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het moet aanpakken om onze pup over te zetten op andere voeding? En of ik haar zowieso al versvleesvoeding kan geven? (ze is nu 14 weken)

Oh ja in de afgelopen weken ben ik dus bij de DA geweest omdat ik haar ontlasting niet goed vond en ze had zeer zeker geen wormen of ontsteking
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

je kan gewoon over op versvoeding, je hoeft niks te gaan mengen met die brokken om evt. te wennen, ze heeft dus geen ontstekeing ofzo dus je hoeft nergens bang voor te zijn als ze met vers ook misschien wat dun poept, je moet wel ongeveer 40% meer geven dan bij een volwassen hond met dat zelfde gewicht....maar verder is het prima dat je over stapt, want ik heb al zat ellende gehoord met dat Vobra-crap...succes. ;)
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Energique nr 4

Ongelezen bericht door Liesbeth »

pooh schreef:Ik wil graag onze pup overzetten op versvlees voeding. Tot nu toe krijgt ze brokken (vobra -caracroc puppy en junior) maar ik ben niet tevreden. De ontlasting blijft een soort van mousse achtige emulsie en vanochtend had ze enorme spetterpoep...
Dus vandaag kip met rijst dagje en het gaat al stukken beter.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het moet aanpakken om onze pup over te zetten op andere voeding? En of ik haar zowieso al versvleesvoeding kan geven? (ze is nu 14 weken)

Oh ja in de afgelopen weken ben ik dus bij de DA geweest omdat ik haar ontlasting niet goed vond en ze had zeer zeker geen wormen of ontsteking
Leeftijd is niet van belang, in principe kan iedere hond op komplete versvleesvoeding gezet worden.
Wat je kan doen, net zoals bij het overschakelen van brok naar brok, is wat brok te vervangen door vers en dat uit te bouwen.
Persoonlijk zou ik beginnen met de laatste voeding te vervangen door vers. Gaat dat goed dan 'terugwerken' naar de eerste voeding.
Het kan zijn dat het overzetten in het begin niet helemaal goed gaat. Dan kan je in het begin even de kook over het versvoer laten gaan.

Ikzelf heb mijn hond 'cold turkey' (in één keer) naar vers overgezet en hij heeft daar geen probleem mee gehad, maar hij was toen ook al wat ouder.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Doeska
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Doeska »

Begin met een paar keer pens te geven,dit om de darmflora te "reinigen".
Kies voor komplete voeding,goed op kamertemperatuur,varieer van smaak en merk, en koop niet meteen grote hoeveelheden.Succes, Frans
pooh
Zeer actief

moet ik de pens dan mengen met de brokken? of een paar dagen gewoon alleen pens geven???
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

pooh schreef:moet ik de pens dan mengen met de brokken? of een paar dagen gewoon alleen pens geven???
Ik zou maar even wachten totdat je bij de dierenarts bent geweest. Een puppie die zo lang diarree heeft, moet je oppassen met voer en zeer zeker met voer wisselen. Ik zou je afspraak even afwachten, want dadelijk maak je het alleen maar erger.

Geef je je pup nu nog wel hetzelfde voer als dat de fokker gaf??
pooh
Zeer actief

ja ze krijgt nog steeds hetzelfde als bij de fokker. Vandaar dat we Vobra voeren...

Ik zal nu ook niet overstappen en we wachten idd eerst af wat de DA zegt.
Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita »

Ik zou zeker de ontlasting laten nakijken op parasieten (wormen, giardia, enz.) en de vertering. In de meeste gevallen wordt het dan op gestuurd naar Utrecht. Als daar niks uit komt kan je het bloed laten nakijken of de lever of alvleesklier wel goed werken. Ik zelf heb een kat waar ik al deze dingen ook op heb laten nakijken (ik had hem net een paar weken als kitten toen de diaree begon). Na tig onderzoeken was er nog geen reden gevonden voor zijn chronische diaree. Ook allerlei medicijnen (van wormen kuur tot antibiotica) hielpen niet. Van de verschillende dieetvoedingen van de DA en een zelfbereid hypoallergeen eliminatie dieet, was zijn ontlasting nog het beste op hill's i/d, maar ook dat was nog dikke brei. Na bijna 2 jaar ellende heb ik mijn kat van de ene op de andere dag overgezet op vers vlees. Binnen 2 dagen vond ik een mooie drol in zijn bak. Hij eet nu alweer 1 1/2 jaar uitsluitend Carnibest en Bibi en zijn ontlasting is met 80% verbeterd. Ik vertel dit omdat de meeste DA tegen vers vlees zijn terwijl dit vaak wel heel goed helpt. Daarnaast bevatten dieet voedingen vaak nog chemische conserveringsmiddelen waar je ook niet vrolijk van wordt. Wanneer je voor het eerst vers vlees geeft kan je het beste de kook er even over heen gooien of even in de magnetron opwarmen. Pens is inderdaad een bron van probiotica, maar je kunt ook bij de drogist probiotica kopen en dat door het voer mengen. Waarschijnlijk heb je pup gewoon hele gevoelige darmen en brokken bevatten nou eenmaal een hoop ingrediënten die zijn darmen kunnen prikkelen.

Groetjes Rosita
Our greatest moments are... when not much happened
Afbeelding
Doeska
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Doeska »

Als je over wilt gaan,probeer je eerst een pensvoeding uit. Niet mengen ,je pup zal nog wel op meerdere voedingen staan.Wat ik makkelijk vond om te beginnen,waren de Rodi burgers.
Verschillende smaken en per verpakking ; 4 x 100 gram.
Gewoon uitproberen en bevalt het ,dan zijn er nog genoeg merken om mee door te gaan.Ontlasting blijven controleren en niet meteen na een keer diaree in paniek raken.Bij meerdere voedingen kun je ook de brokken indien nodig opmaken en bevalt het beiden,dan ga je over op kvv.
Groetjes en succes. :zwaai:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”