Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond in de gordel (auto)
Moderator: moderatorteam
- missquarter
- Vaste gebruiker
Hond in de gordel (auto)
Wie heeft er ervaring met de hondengordel?
We hebben een tuigje gekocht en een riem om in de autogordel te klikken.
Hoe hebben jullie dit aangepakt om het te leren?
We hebben een tuigje gekocht en een riem om in de autogordel te klikken.
Hoe hebben jullie dit aangepakt om het te leren?
Groetjes,
Sandra en een poot van onze Grote Zwitser Chevy!
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Wij hebben ook zo'n ding.
Je kunt hem met uitlaten gebruiken en ook voor in de auto.
Er zit zo'n lus aan waar je door de gordel doorheen kunt halen en dan vastklikken. Je hebt ook van die kleine dingen die je vastmaakt aan de halsband en er dan inklikt...maar wij hebben dus een heel tuigje om en achter op zijn rug zit die lus.
Rimpel vind het prima...hij heeft er nooit moeilijk over gedaan, eerder hadden we hem gewoon op de achterbank maar ik vond dat griezelig maar ik moet zeggen dat het nog vaak genoeg gebeurd dat hij niet vastzit op de achterbank. Als ik hem bij me heb zit hij voorin in zijn tuigje dus vast...het raam gaat dan open en meneer kan mooi safe naar buiten loeren en snuifen! hihiihi!
Ik vind het een ideaal ding!
Alleen vind RImpel het niet lekker achterin...hij kan dan zijn draai niet vinden om lekker te gaan liggen...maar als het autoritje langer duurt dan 15 minuten gaat hij toch uiteindelijk wel liggen na veel gedraai! hihihih
Je kunt hem met uitlaten gebruiken en ook voor in de auto.
Er zit zo'n lus aan waar je door de gordel doorheen kunt halen en dan vastklikken. Je hebt ook van die kleine dingen die je vastmaakt aan de halsband en er dan inklikt...maar wij hebben dus een heel tuigje om en achter op zijn rug zit die lus.
Rimpel vind het prima...hij heeft er nooit moeilijk over gedaan, eerder hadden we hem gewoon op de achterbank maar ik vond dat griezelig maar ik moet zeggen dat het nog vaak genoeg gebeurd dat hij niet vastzit op de achterbank. Als ik hem bij me heb zit hij voorin in zijn tuigje dus vast...het raam gaat dan open en meneer kan mooi safe naar buiten loeren en snuifen! hihiihi!
Ik vind het een ideaal ding!
Alleen vind RImpel het niet lekker achterin...hij kan dan zijn draai niet vinden om lekker te gaan liggen...maar als het autoritje langer duurt dan 15 minuten gaat hij toch uiteindelijk wel liggen na veel gedraai! hihihih
- Gerd@
- Vaste gebruiker
Ik heb een autogordeltuigje met een lus er aan waar je de autogordel doorhaalt.
Ik heb ook een verlengstuk die je aan een tuigje vast kunt klikken met een musketonhaak en die je aan de autogordelklikautomaat met rood knopje vastklikt. (geen idee hoe dat ding heet, iemand?)
Maar dat werkt niet bij Kastor , hij gaat met zijn poten op het rode knopje staan en dan schiet hij los, en het ding is ook nog te lang zodat hij van de bank afdondert als je remt.
Het autogordeltuigje werkt wel, hij kan dan niet meer per ongeluk op het rode knopje drukken, en hij dondert niet meer van de achterbank. (gisteren ondekt, omdat er iemand zo nodig even voor de auto langs moest.)
Ik heb ook een verlengstuk die je aan een tuigje vast kunt klikken met een musketonhaak en die je aan de autogordelklikautomaat met rood knopje vastklikt. (geen idee hoe dat ding heet, iemand?)
Maar dat werkt niet bij Kastor , hij gaat met zijn poten op het rode knopje staan en dan schiet hij los, en het ding is ook nog te lang zodat hij van de bank afdondert als je remt.
Het autogordeltuigje werkt wel, hij kan dan niet meer per ongeluk op het rode knopje drukken, en hij dondert niet meer van de achterbank. (gisteren ondekt, omdat er iemand zo nodig even voor de auto langs moest.)
Groetjes Gerd@
en een poot van Spikey & Kastor
en een poot van Spikey & Kastor
- stefanie
- Zeer actief
Ik gebruik dat verlengstukje dat zit vast aan het tuigje. Maar inderdaad, ze vallen dan van de bank als je moet remmen dus ik denk dat ik de gordel maar door de lus heen haal.
Trouwens, het is niet verstandig om dat verlengstuk aan de halsband te doen. Als je dan remt, kan de hond stikken/nek breken.
Trouwens, het is niet verstandig om dat verlengstuk aan de halsband te doen. Als je dan remt, kan de hond stikken/nek breken.
- missquarter
- Vaste gebruiker
Nee het lijkt met ook niet echt prettig aan een halsband.
We hebben een tuigje gekocht met een riem maar daar zit geen musketonhaak aan maar een gewone net als een hondenriem.
Ik denk dat ik erook maar een musketon aan ga maken voor de veiligheid.
We hebben een tuigje gekocht met een riem maar daar zit geen musketonhaak aan maar een gewone net als een hondenriem.
Groetjes,
- Gerd@
- Vaste gebruiker
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Juist ja, over dat verlengstuk had ik het dus ook, dat dat niet aan de halsband moet snap ik ja...hihihi, miijn fout...die kan ook gewoon aan het tuigje, maar is idd ook te lang en daarbij past ie niet in onze auto dus Rimpel zit gewoon in zijn tuigje!Gerd@ schreef:Ik bedoelde dit haakje,
en dat noem ik een musketonhaak, die zit ook aan mijn honderiem en gaat nooit los.
Als dit geen musketon is mijn excuses![]()
Dit is trouwens het verlengstuk waar ik het over had.
- missquarter
- Vaste gebruiker
Volgens mij is een musketonhaak wat we vaak bij de paarden gebruiken maar ik weet echt niet hoe ik het moet uitleggen.
Maar geeft niet, deze die jij hebt, heb ik ook namelijk.....en daar wilde ik dus een "andere
Het tuigje heb ik met een lus dus ik kan eventueel ook nog de gordel erdoor doen.
Groetjes,
- Gerd@
- Vaste gebruiker
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dit is volgens mij wel een musketonmissquarter schreef:Volgens mij is dit geen musketon haak maar ik kan het ook fout hebben hahaha.
Volgens mij is een musketonhaak wat we vaak bij de paarden gebruiken maar ik weet echt niet hoe ik het moet uitleggen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- missquarter
- Vaste gebruiker
je bedoeld een veiligheidshaak soms? Paniek haak??? (aan een halstertouw).....
Ik bedoel idd die afbeelding van Gerd@ maar dan veel sterker.
Heet dat geen musketon??? Ze gebruiken ze ook op boten geloof ik....
Nah maakt ook niet uit, als het maar stevig is!
In ieder geval de haak die ik in mijn hoofd heb die wordt eraan gezet.
Ik bedoel idd die afbeelding van Gerd@ maar dan veel sterker.
Heet dat geen musketon??? Ze gebruiken ze ook op boten geloof ik....
Nah maakt ook niet uit, als het maar stevig is!
In ieder geval de haak die ik in mijn hoofd heb die wordt eraan gezet.
Groetjes,
- missquarter
- Vaste gebruiker
- Gerd@
- Vaste gebruiker
- missquarter
- Vaste gebruiker