Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meester Mol keurt!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

billy schreef: En Karen en Jelle kruipen nu voor. :mrgreen: :mrgreen:
:jank: Ik sluit gewoon netjes achteraan!?! :jank:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Scooby schreef:
billy schreef: En Karen en Jelle kruipen nu voor. :mrgreen: :mrgreen:
:jank: Ik sluit gewoon netjes achteraan!?! :jank:
Was niet kwaad bedoeld hoor :mrgreen: Niet gelijk peeuwen. :lekkerpuh
Groetjes Els
Afbeelding
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

billy schreef:
Ik heb een idee, als Mol, Martijn en Marc er zin in hebben.
Waarom niet 1 of 2 foto's per week bv.
Dan kan iedereen erop reageren.
En blijft het overzichtelijk.
Ik wil het wel regelen :mrgreen:
Groetjes Els
We hebben het in beraad, dus we komen er op terug. ;)
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

estelle schreef:Nog een keertje, op de vorige pagina had ik al eentje neergezet maar mijn vriendin wil ook graag een beoordeling over haar hond....

Nogmaals bedankt alvast voor de moeite! :ok:

Dit is een kruising Podenco reu met vermoedelijk herder erin....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze jongen staat al veel langer in de wacht!! ;)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Martijn schreef:
Scooby schreef:Hoi Mol en Martijn,

Dan hier ons grijstijgertje Levi:

Afbeelding
Mooie kleur en goed verdeeld! Zijn vacht ziet er geweldig uit en dat helpt natuurlijk ook bij de algehele indruk.
Hij heeft een leuke kop maar niet helemaal typisch. De oorimplant is wat achterwaarts en hoog. Omdat hij ook nogal veel lip heeft wekt dat de indruk dat hij een fijn schedeltje heeft en dat hoort natuurlijk niet. Hij mocht van mij wat meer stop hebben.

De toplijn is absoluut mooi. Jammer dat de achterhand iets achterblijft in zijn bouw. Ook is er iets aan de stand van de achterbenen dat me opvalt maar ik kan het niet verwoorden.
Wat die achterhand mist is van voren ruim aanwezig. Goed bespierde schouders en een volle borst.

Al met al een hele mooie hond. Te racey voor een showdog maar dat is wat mij betreft alleen maar mooi.
ik ga toch ff invallen, omdat het toch eenkeuring is..........
ik ben het met martijn eens...maar nee mooie kleur kan ik niet zeggen...ik zeg eerder jammer dat het een nek is.... ;)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Martijn schreef:

En dan ben ik eigenlijk ook nog wel nieuwsgierig naar jullie mening over ons inmiddels overleden doggenmannetje Freek:

Afbeelding

Afbeelding

:ok:
Wat een prachthoofd! Veel stop en in mijn ogen haast perfect in proporties. Dat is de uitstraling die een dog moet hebben, vind ik!
Komt ook door de mooie stand van de oren en de stand van de hals.

Voor zijn leeftijd is hij mooi gevuld. Vooral in de voorhand en hij is goed in vorm. Op de achterhand heeft hij misschien al wat massa verloren.
Jammer dat de schoft wat hoog is op de toplijn.

Hij staat mooi recht in de polsen en zijn voeten lijken me goed. Hij is misschien wat licht in bone voor een dog maar hij makat het weer goed met zijn uitstraling. De vind ik echt heel erg mooi.

Heb je ook foto's waarop hij een jaar of 3 is?

ook hier, ikke weer...........ik vind dat hij iets te veel lip heeft ...........verder erg solide in lijf.........mooi doggen lichaam....
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:

Eerst dan maar ons bijna veteraantje van 7,5 jaar Lana:

Afbeelding
Het duurt even maar ik ben er weer.

Goed, ik vind haar oren leuk maar niet correct voor op een dog.
Ze staan te wijd uit en tever naar achteren vind ik.
Jammer, want ze is al wat smal in de kop en die oren accentueren dat.
Van de zijkant gezien lijkt haar keel wat dun in verhouding tot de kop.

Ook mis ik wat vulling in de voorborst en op de schouders.
En zelfs dan lijkt de achterhand minder ontwikkeld dan de voorhand.

Wat ik heel mooi aan haar vind is de lijn van de borst naar de buik. Ze is mooi gevormd zonder rank te zijn en ze is mooi zwaar van bone voor een teef. Ze staat mooi op de polsen en ik denk dat ze voor een dog een solide basis heeft.Jammer dat ze de neiging heeft haar voeten naar buiten te draaien.

De staart hangt correct dus ik denk dat die goed is ingeplant, ik zie weleens doggen waar dat anders is.
Ze heeft een mooie klassieke uitstraling, niet het gekunstelde wat veel doggen hebben. Dit is een hond, geen meubulair.
Hoi Martijn,

Hé, bedankt voor je beoordeling! Ik kan me er helemaal in vinden.
Die rare flapoortjes van Lana zijn inderdaad niet zoals doggenoren horen te zijn. Ze zijn te klein en vallen verkeerd. (Maar wij vinden ze wel leuk! ;) )
Dat de achterhand minder ontwikkeld lijkt(!) dan de voorhand is ook juist. Lana kampt met grote elleboogproblemen, hè? Ze ontlast haar voorbenen dus op een bepaalde manier en heeft daardoor enorme spieren in haar voorhand ontwikkeld. Die elleboogproblemen zullen ook wel de oorzaak zijn van het naar buiten draaien van de voeten.
Nogmaals; bedankt! :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:

Afbeelding
Mooie kleur en goed verdeeld! Zijn vacht ziet er geweldig uit en dat helpt natuurlijk ook bij de algehele indruk.
Hij heeft een leuke kop maar niet helemaal typisch. De oorimplant is wat achterwaarts en hoog. Omdat hij ook nogal veel lip heeft wekt dat de indruk dat hij een fijn schedeltje heeft en dat hoort natuurlijk niet. Hij mocht van mij wat meer stop hebben.

De toplijn is absoluut mooi. Jammer dat de achterhand iets achterblijft in zijn bouw. Ook is er iets aan de stand van de achterbenen dat me opvalt maar ik kan het niet verwoorden.
Wat die achterhand mist is van voren ruim aanwezig. Goed bespierde schouders en een volle borst.

Al met al een hele mooie hond. Te racey voor een showdog maar dat is wat mij betreft alleen maar mooi.
Hoi Martijn,

Nogmaals; bedankt! Wel grappig, want volgens de voorzitter van de N.D.D.C. is Levi een dog zoals alle doggen zouden moeten zijn. n ;) Volgens hem voldoet zij practisch volledig aan de rasstandaard, behalve haar kleurtje. (Juist over haar hoofd was hij enorm te spreken. Dat vond hij zo rastypisch. ;) Maar het kan natuurlijk ook maar zo dat de foto's dit vertekenen om voldoende te kunnen beoordelen, hè?)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:

En dan ben ik eigenlijk ook nog wel nieuwsgierig naar jullie mening over ons inmiddels overleden doggenmannetje Freek:

Afbeelding

Afbeelding

:ok:
Wat een prachthoofd! Veel stop en in mijn ogen haast perfect in proporties. Dat is de uitstraling die een dog moet hebben, vind ik!
Komt ook door de mooie stand van de oren en de stand van de hals.

Voor zijn leeftijd is hij mooi gevuld. Vooral in de voorhand en hij is goed in vorm. Op de achterhand heeft hij misschien al wat massa verloren.
Jammer dat de schoft wat hoog is op de toplijn.

Hij staat mooi recht in de polsen en zijn voeten lijken me goed. Hij is misschien wat licht in bone voor een dog maar hij makat het weer goed met zijn uitstraling. De vind ik echt heel erg mooi.

Heb je ook foto's waarop hij een jaar of 3 is?
Hoi Martijn,

Ook hier; wederom bedankt.
Freek heeft nooit veel massa op zijn achterhand gehad. Nou vind ik dat zowiezo bij doggenreuen altijd veel minder dan bij doggenteven. Ik heb inderdaad ook altijd gevonden dat Freek een wat licht bone had voor een reu. Lana was zwaarder gebouwd dan hij.
Ik ga op zoek naar een foto toen hij een jaar of drie was!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:ik ga toch ff invallen, omdat het toch eenkeuring is..........
ik ben het met martijn eens...maar nee mooie kleur kan ik niet zeggen...ik zeg eerder jammer dat het een nek is.... ;)
Hoi Yamie,

Wij vinden een N.E.K. wel een mooie kleur. ;) Maar met het type wat Levi is, is het inderdaad jammer dat ze een N.E.K. is, want anders had ze vast wel wat kunnen betekenen voor de fokkerij. ;)
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Demi schreef:Ik beneigenlijk wel heel erg benieuwd wat jullie van Kenzo, mijn Spaanse schone :mrgreen: , vinden.
Op deze foto's is hij ong 10 maanden. Ben ook benieuwd wat voor rassen jullie eruit halen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
He Martijn, of Mol, illen jullie als je tijd hebt (en zin natuurlijk) nog even wat zeggen over Kenzo? Ben erg benieuwd wat jullie in hem zien..
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Als iemand nog zin heeft, ik ben gewoon ff benieuwd ;) :-D
Lysette schreef:Als je nog zin hebt :mrgreen:
Floor:
Afbeelding
Afbeelding
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Martijn schreef:

Martijn, Levi is een teef en geen reu zoals jij volgens mij denkt, maakt dat uit voor je oordeel?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Scooby schreef:
Martijn schreef:

Afbeelding

Hoi Martijn,

Nogmaals; bedankt! Wel grappig, want volgens de voorzitter van de N.D.D.C. is Levi een dog zoals alle doggen zouden moeten zijn. n ;) Volgens hem voldoet zij practisch volledig aan de rasstandaard, behalve haar kleurtje. (Juist over haar hoofd was hij enorm te spreken. Dat vond hij zo rastypisch. ;) Maar het kan natuurlijk ook maar zo dat de foto's dit vertekenen om voldoende te kunnen beoordelen, hè?)
tjat de heer van montfhort vind de slanke dog met een zwaar hoofd dan een zwaardere dog met een mooi fornt en mooie achter hand mooier ,de beste man kan heel veel rasen redelijk tot goed keuren maar bij de doggen kan ik het dan ook op geen enkel punt met he eens zijn.

mol 8)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
jelle schreef:
Martijn schreef:

Martijn, Levi is een teef en geen reu zoals jij volgens mij denkt, maakt dat uit voor je oordeel?
Ja..wel wat! Thanks.
Wat dan?! ;)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
Scooby schreef:
Martijn schreef:

Afbeelding

Hoi Martijn,

tjat de heer van montfhort vind de slanke dog met een zwaar hoofd dan een zwaardere dog met een mooi fornt en mooie achter hand mooier ,de beste man kan heel veel rasen redelijk tot goed keuren maar bij de doggen kan ik het dan ook op geen enkel punt met he eens zijn.

mol 8)
Hoi Mol,

En wat ik Levi dan volgens jou? De slanke dog met een zwaar hoofd of de zwaardere dog met een mooi front en een mooie achterhand?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Ik vind dat een reu een zwaardere kop moet hebben dan een teef.
Ik vind de kop nog steeds wat te licht voor een dog maar omdat ze een teefje is vind ik dat minder erg dan voor een reu.
Een reu mag niet tevig zijn...maar een teef natuurlijk wel! :mrgreen:
Hoi Martijn,

Ja, dat snap ik, maar ik was benieuwd naar jouw herziene reactie nu je je realiseert dat Levi een teefje is! ;)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Martijn,

Ik heb één foto van Freek gevonden die enigszins geschikt is om te beoordelen. Freek was op deze foto drie jaar oud:

Afbeelding
(Deze foto is trouwens gemaakt tijdens de eerste forummeeting in 2001! ;) )
Mol
Zeer actief

Scooby schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Scooby schreef:
Martijn schreef: Mooie kleur en goed verdeeld! Zijn vacht ziet er geweldig uit en dat helpt natuurlijk ook bij de algehele indruk.

Hoi Martijn,

mol 8)
Hoi Mol,

En wat ik Levi dan volgens jou? De slanke dog met een zwaar hoofd of de zwaardere dog met een mooi front en een mooie achterhand?
zwaar hoofd invehouding tot het lichaam, hals had meer aanwezig mogen zijn en meer ronding mogen tonen.
oor is te hoog aan gezet en niet corect gedragen
had graag meer borst breete willen zin en meschien wat meer ripaan zet
goeie diepe borst ,met goed op gertoken buikwand
voldoende hoeking in schouder
staart aan zet is telaag op foto lijk zo wel een afgezakt kruis, voldoede hoeking in de achterhand had meer nadruk mogen hebben
voldoen bone in de voor hand achter is minder.

mol 8)
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

Ik heb er ook nog 1 voor je mol ,van alle kanten enne niet te erg kraken hoor :roll:

Afbeelding
hier 1jaar
Afbeelding
22 mnd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Mol
Zeer actief

jip007 schreef:Ik heb er ook nog 1 voor je mol ,van alle kanten enne niet te erg kraken hoor :roll:

Afbeelding
hier 1jaar
Afbeelding
22 mnd
Afbeelding
Afbeelding
mooi vrouwlijk type hond met goed geproportieneerd hoofd totaal in verhouding tot het lichaam
mooi oor aanzet met niet korecte dracht
mooie stop en neus rug in verhouding tot de schedel
mooie volle lip en niet te opzichtig aanwezich
iets wat keel huid vorming met zeer mooi gevormde hals met mooie ronding
prachtige voor borst met prachtige borst brete met goede hoeking in schouder
had iets wat meer borst diepte mogen hebben, voldoende ripaanzet
met mooie rechte rug met goed geplaatste staart aan zet
buiklijn voldoende opgetrokken mooie hoeking in hak en voldoende in de knie
staat op een mooie kat voet met een fantastiese rechte pols en voldoende bone aan wezig.

dit is mijn type dog

mol 8)
Laatst gewijzigd door Mol op 10 jul 2004 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Ik vind hem zelf een tikje te licht van bouw voor een dog en heel misschien de borst iets dieper? Maar ik wil eigenlijk geen kritiek geven. Hij was prachtig!!
Hoi Martijn,

Je mag best kritiek geven, hoor. Daar is dit topic toch voor? ;) Freek was inderdaad wat licht gebouwd voor een doggenreu en zijn borst was ook te ondiep, dus dat klopt gewoon! :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:zwaar hoofd invehouding tot het lichaam, hals had meer aanwezig mogen zijn en meer ronding mogen tonen.
oor is te hoog aan gezet en niet corect gedragen
had graag meer borst breete willen zin en meschien wat meer ripaan zet
goeie diepe borst ,met goed op gertoken buikwand
voldoende hoeking in schouder
staart aan zet is telaag op foto lijk zo wel een afgezakt kruis, voldoede hoeking in de achterhand had meer nadruk mogen hebben
voldoen bone in de voor hand achter is minder.

mol 8)
Hoi Mol,

Bedankt voor je commentaar! :ok: Wel grappig, want Martijn vond juist dat Levi een te licht hoofd had! ;) Maar een zwaar hoofd heeft ze zeker niet, hoor en haar ooraanzet is ook prima, alleen is dat op deze foto niet goed te zien. Maar het beoordelen vanaf een foto is natuurlijk ook erg subjectief, hè? ;)
In elk geval; ontzettend bedankt voor je commentaar!
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

mol ....... :J
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Mol,

Hier nog even een kopstudie van Levi, mèt een juiste ooraanzet! ;) Vind je haar hoofd nu nog zo zwaar of kun je dat vanaf deze foto niet beoordelen?

Afbeelding
Mol
Zeer actief

Scooby schreef:Hoi Mol,

Hier nog even een kopstudie van Levi, mèt een juiste ooraanzet! ;) Vind je haar hoofd nu nog zo zwaar of kun je dat vanaf deze foto niet beoordelen?

Afbeelding
ik vind haar hoofd te zwaar in verhouding tot het lichaam,en ik vind haar oor aanzet te hoog ,deze zijde draagt ze wel corect

mol 8)
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Is deze topic nog in gebruik?Dan wil ik er wel een paar foto's op zetten.
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Ik hoop het, dan wil ik ook wel wat fototjes van mijn hondjes plaatsen...

Mol, wil je nog een paar hondjes keuren??????????????????????? :pffff: :wink:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

Ik zou Batish van mij ook wel willen laten keuren :mrgreen:
Hij is nu 18 maanden, dus ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:mrgreen:
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Ik zet er ook maar effe gewoon fotootjes op,hopend op reactie :mrgreen: Afbeelding18 maanden Afbeelding27 maandenAfbeeldingik hoop dat je iets aan deze foto's heb,ik heb namelijk geen "showfotos" :wink:
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”