Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stoten met de neus

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

whoopy
Zeer actief
Contacteer:

stoten met de neus

Ongelezen bericht door whoopy »

ik weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven vandaar :mrgreen: het valt me op dat whooper de laatste tijd continu met zijn neus onder zijn voerbak loopt de stoten. het maakt niet uit of er voer in zit of dat er niets inzit :? waarom zou een hond dat doen. geen van mijn andere honden heeft dit ooit gedaan dus voor mij is dit ff nieuw :mrgreen:

nog meer honden met deze afwijking hahahha :mrgreen: ???
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

rammel...rammel.....IK WIL MEER!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:rammel...rammel.....IK WIL MEER!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
hahahhaha ja dat dacht ik ook! maar waarom doet hij het dan ook als zijn bak vol zit en eten doet hij dan niet :?
Afbeelding Afbeelding

groetjes
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Serieus even, ik heb echt geen idee. Zit er niets onder de voerbak aan vuil ofzo? Misschien gebruikt hij de voerbak om eens lekker zijn neus te schuren? Heeft ie jeuk op zijn neus? Vind hij het een leuk geluid? Vind ie het leuk om zijn baasje tot waanzin te drijven? :mrgreen:

Kortom; heb geen flauw idee. Maar mijn eerste impuls is dat dit weer zo'n maffe bullenstreek is.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:Serieus even, ik heb echt geen idee. Zit er niets onder de voerbak aan vuil ofzo? Misschien gebruikt hij de voerbak om eens lekker zijn neus te schuren? Heeft ie jeuk op zijn neus? Vind hij het een leuk geluid? Vind ie het leuk om zijn baasje tot waanzin te drijven? :mrgreen:

Kortom; heb geen flauw idee. Maar mijn eerste impuls is dat dit weer zo'n maffe bullenstreek is.
uhhhh nee vuil zit er niet onder. het is ook zo'n rvs bak op standaard. jeuk op zijn neus? uhhh nee ik zie niks. of hij het een leuk geluid vind? ik heb het gevraagd maar hij geeft geen antwoord :mrgreen: baasje tot waanzin drijven? waarschijnlijk wel :mrgreen:

het zal wel een vorm van aandacht zijn denk ik :? of idd typisch weer zo'n maff bullenstreek :?
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Dat is een typisch voorbeeld van creativiteit...hahahahaha

Maar ehh, eerlijk gezegd weet ik ook niet waarom ze het doen. Nieve doet het dan wel niet met haar voerbak...maar wel met andere dingen....ze duwt vaak met haar neus ergens tegen aan. Zou het niet voort kunnen komen uit de oude drift om eten te moeten begraven?? Zeg ook maar iets.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Weerkaatst die bak soms lichtvlekjes???
Ik herken dat stoten met de neus van het lichtvlekken-jagen wat Nika doet ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Weerkaatst die bak soms lichtvlekjes???
:? :? al sla je me dood, ga ik eens op letten :ok: lichvlek jagen doet hij wel idd ;)
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

whoopy schreef:
Inge schreef:Weerkaatst die bak soms lichtvlekjes???
:? :? al sla je me dood, ga ik eens op letten :ok: lichvlek jagen doet hij wel idd ;)
Hier staan de bakken in de keuken en begin van de avond valt het zonlicht door het raam....ik heb Nika al een paar keer betrapt op het onder haar bak duiken en stoten...en ja hoor, lichtvlekken ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Sandracula
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sandracula »

Hier nog eentje, maar waarom? Ik zou het niet weten.. Nessa doet het IN de bak.. Het lijkt op hevig reorganiseren van brokjes met haar neus.. In de voerton doet ze het ook :roll:
Dacht dat Nessa de enige was met zo'n tik, heb nog nooit gehoord dat een andere hond ook zoiets deed.. We noemen haar niet voor niets onze dorpsgek (maar ze is wel lief hoor) :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Sandracula schreef:Hier nog eentje, maar waarom? Ik zou het niet weten.. Nessa doet het IN de bak.. Het lijkt op hevig reorganiseren van brokjes met haar neus.. In de voerton doet ze het ook :roll:
Dacht dat Nessa de enige was met zo'n tik, heb nog nooit gehoord dat een andere hond ook zoiets deed.. We noemen haar niet voor niets onze dorpsgek (maar ze is wel lief hoor) :mrgreen: :ok:
Ohhhh...dat reorganiseren van de brokjes die in de bak liggen doen Nieve ook. En daarbij heb ik me ook al eens afgevraagd wat daarvan de bedoeling was...er zitten namelijk maar 1 soort brokjes in....dus ze kan ook geen onderscheid maken tussen brokjes. Betekent dat dan ook dat ik een dorpsgek in huis heb???? :mrgreen:
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Sandracula schreef:Hier nog eentje, maar waarom? Ik zou het niet weten.. Nessa doet het IN de bak.. Het lijkt op hevig reorganiseren van brokjes met haar neus.. In de voerton doet ze het ook :roll:
Mijn Beau doet dat ook, als ik brokken in zijn bak doe, gaat hij eerst een hele tijd uitgebreid in zijn bak aan het rotzooien, je hoort konstant de brokken door zijn bak rammelen, hij gooit ze van de ene naar de andere kant, dan pakt hij wat brokjes in zijn bek en gooit die op de grond en gaat ze dan een voor een op staan eten.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ja, hier nog zo'n leipo! :mrgreen:

Rimpel onze sharpei doet het ook...en dat is niet omdat er licht zou weerkaatsen want zijn bakje is niet van glimmend metaal...hihihi!
Hij stoot er ook met zijn neus tegenaan en loopt er rondjes omheen en blijft stoten...maffe hond! hihihi!

Wat het zou kunnen betekenen moet je mij ook niet vragen.,..ben wel benieuwd of er hier iemand is die het wel weet! hihihi
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Ik ken een aantal honden (waaronder het jack russell terriertje van mijn ouders) die met hun neus die stoot beweging maken om iets te begraven. Onder een kleedje, op de bank, in de tuin -tussen twee grassprietjes- maar ook in de hondenmand. En dat lukt niet altijd, maar natuurlijk stug blijven proberen :roll:
Ik denk inderdaad dat dat over is gebleven van het oer instinct tot begraven van de buit... Zo van áls er iets over is, heb ik later nog wat. Doet ons jonge katje trouwens ook, zelfs wanneer het voer op is. Mutz! hahaha
ducktails
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ducktails »

Mijn boxerteef doet het ook.
Vor mij een teken dat ze op dat ogenblik geen honger heeft maar het wil verbergen voor de andere twee honden.
Ik zet de bak even weg en later op de dag eet ze zonder problemen de bak leeg.
Ria
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Hoi

Onze Bink duwt en schuift ook regelmatig met zijn neus om een kluif of een speeltje te verstoppen.
Volgens mij is het inderdaad zoals anderen hier al schreven een manier van begraven van eten...
Het is overigens wel een grappig gezicht, zeker omdat we vaak de kluif of het speeltje nog gewoon kunnen zien liggen...
Bink loopt dan nadat hij het verstopt heeft weg in de hoop dat niemand het gezien heeft...
Vaak loopt Amiga er dan naartoe en loopt vol trots met zijn kluif of speeltje in de ronte....
Dan moet je Bink zijn kop zien, die kijkt dan echt onwijs beteutert...
echt zo van : Ik had het toch verstopt...hoe kom jij er nou weer aan?

Ik zou alleen wel in de gaten houden of hij dit gedrag niet overdreven veel gaat vertonen, want dan zou ik het dus gaan doorbreken...
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Murphy's Place schreef: Volgens mij is het inderdaad zoals anderen hier al schreven een manier van begraven van eten...
yep, lekker klooien met het eten en het proberen te verstoppen als ze eigenlijk nog niet zoveel trek hebben.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
Murphy's Place schreef: Volgens mij is het inderdaad zoals anderen hier al schreven een manier van begraven van eten...
yep, lekker klooien met het eten en het proberen te verstoppen als ze eigenlijk nog niet zoveel trek hebben.
ja zou kunnen idd. vanochtend deed hij het zo hard met die dikke lompe neus van hem dat het water uit de ander bak door de keuken vloog :mrgreen: nu had hij zijn eten net op ;)
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”