Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stelling: Standaard castratie
Moderator: moderatorteam
- sample
- Zeer actief
Stelling: Standaard castratie
Wat vinden "we" daarvan? Gewoon honden waar je niet mee wilt fokken, standaard castreren. Voorkomt ongelukjes, voorkomt narigheden in verband met baarmoederontstekingen, houdt "hanig" gedrag bij reuen beperkt.
Of doet het ons zélf pijn in de ballen als we er alleen al aan dénken? Vinden "we" het niet nodig om te laten doen, zolang we geen hinder ondervinden van hyperseksueel gedrag, of extreme dominatie?
Of doet het ons zélf pijn in de ballen als we er alleen al aan dénken? Vinden "we" het niet nodig om te laten doen, zolang we geen hinder ondervinden van hyperseksueel gedrag, of extreme dominatie?
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
- sample
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Nee waarom?
moet er eigenlijk niet aan denken dat ik Rataplan zou castreren. Ik zie er geen heil in. Ik val op reuen en dan ook alles van reuen. Ik kan me inleven in hem dat hij voor de ramen gaat liggen wachten op zijn geliefde en zijn territorium afbakent met de zoveelste plas tegen mijn clematis
dat hoort bij hem en dat maakt hem zoals hij is. Ik wil helemaal niets aan hem veranderen nog geen haar van zijn oortje af 

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- sample
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
Omdat mijn inziens het gebeurt om anderen wat ongemak te besparen. En niet zoals het gebracht word voor het bestwil van....sample schreef:Waarom vind je dat?M@ri@nne schreef:Ja nogal ja.sample schreef:Is dat in jouw ogen erg fout dan?M@ri@nne schreef:Doet mij denken aan dat vroeger verstandelijk gehandicapten gewoon gesteriliseerd werden.![]()
Dus om het weer over honden te hebben.
Om dus er voor te zorgen dat je zelf geen last heb van de specifieke reuen/teven aspecten.

Groetjes, Marianne.

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Kuch, ooit van het fenomeen: "Geschiedenis" gehoord? Bijvoorbeeld over een wat engige man die een jaartje of 70 geleden op het wereldtoneel verscheen en hele enge dingen ging bedenken en (laten) doen? Donker haar, klein snorretje?sample schreef:Is dat in jouw ogen erg fout dan?M@ri@nne schreef:Doet mij denken aan dat vroeger verstandelijk gehandicapten gewoon gesteriliseerd werden.![]()

- sample
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
Zoals jij het nu brengt is het ook fout.Martijn schreef:Ik vind het eigenlijk nogal fout om een vergelijking tussen verstandelijk gehandicapten en honden te trekken.M@ri@nne schreef:Ja nogal ja.sample schreef:Is dat in jouw ogen erg fout dan?M@ri@nne schreef:Doet mij denken aan dat vroeger verstandelijk gehandicapten gewoon gesteriliseerd werden.![]()

Was mijn 1ste gedachte omdat wij het hier toevallig het laatst over hadden op mijn werk.
Maar je begrijpt wel wat ik bedoel toch?
Anders leg ik het nog ff verder uit.

Groetjes, Marianne.

- sample
- Zeer actief
Vind jij dat verstandelijk gehandicapten kinderen zouden moeten voortbrengen dan? Ikke niet namelijk.bram en thijs schreef:Kuch, ooit van het fenomeen: "Geschiedenis" gehoord? Bijvoorbeeld over een wat engige man die een jaartje of 70 geleden op het wereldtoneel verscheen en hele enge dingen ging bedenken en (laten) doen? Donker haar, klein snorretje?sample schreef:Is dat in jouw ogen erg fout dan?M@ri@nne schreef:Doet mij denken aan dat vroeger verstandelijk gehandicapten gewoon gesteriliseerd werden.![]()
Ik heb zelf een verstandelijk gehandicapte broer van 25. Hij woont (licht begeleid) zelfstandig en heeft een (ietwat aangepaste) baan. Als hij ooit een vriendinnetje krijgt, zal zij ongetwijfeld ook een handicap hebben. "Normale" vrouwen vallen niet op hem. Ik vind het onder géén voorwaarde acceptabel dat hij zich voort zou planten.
- Rataplan
- Zeer actief
Couperen heeft volgens mij geen invloed op hormoonhuishouding van het diersample schreef:Dat ben ik met je eens in geval van couperen. Tis natuurlijk niet dat ik een hond koop en na enige verbouwing een konijn over wil houdenAls je geen hond wilt moet je geen hond nemen. Niet wel kopen en dan knippen en plakken.

Misschien wel op zijn gedrag omdat hij anders wordt bejegend door zijn soortgenoten en misschien wel niet begrepen met alle gevolgen van dien.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- M@ri@nne
- Zeer actief
Maar niet elke verstandelijk gehandicapte doet aan onveilige sex hoor.sample schreef:Vind jij dat verstandelijk gehandicapten kinderen zouden moeten voortbrengen dan? Ikke niet namelijk.bram en thijs schreef:Kuch, ooit van het fenomeen: "Geschiedenis" gehoord? Bijvoorbeeld over een wat engige man die een jaartje of 70 geleden op het wereldtoneel verscheen en hele enge dingen ging bedenken en (laten) doen? Donker haar, klein snorretje?sample schreef:Is dat in jouw ogen erg fout dan?M@ri@nne schreef:Doet mij denken aan dat vroeger verstandelijk gehandicapten gewoon gesteriliseerd werden.![]()
Ik heb zelf een verstandelijk gehandicapte broer van 25. Hij woont (licht begeleid) zelfstandig en heeft een (ietwat aangepaste) baan. Als hij ooit een vriendinnetje krijgt, zal zij ongetwijfeld ook een handicap hebben. "Normale" vrouwen vallen niet op hem. Ik vind het onder géén voorwaarde acceptabel dat hij zich voort zou planten.

En dan heb je nog eens het gros wat nooit verder komt dan handjes vasthouden etc. En is n.l niet een standaart type verstandelijk gehandicapte.
Groetjes, Marianne.

- sample
- Zeer actief
Ik denk dat castratie ook invloed heeft op het gedrag van het dier, juist doordat zijn hormoonhuishouding beïnvloedt wordt. En dat hij dan dus ook anders bejegend wordt door soortgenoten........of kan ik dat mis hebben?Rataplan schreef: Couperen heeft volgens mij geen invloed op hormoonhuishouding van het dier![]()
Misschien wel op zijn gedrag omdat hij anders wordt bejegend door zijn soortgenoten en misschien wel niet begrepen met alle gevolgen van dien.
- Woody
- Actief
- sample
- Zeer actief
Mijn broer zou zát kans hebben om aan onveilig seks te doen. Als normale jongeren met gezond verstand de regels wat betreft seksuele voorlichting en gebruik van voorbehoedsmiddleen al aan hun laars lappen, waarom zou een gehandicapte dat dan niet doen?Maar niet elke verstandelijk gehandicapte doet aan onveilige sex hoor. Daar ligt dus de taak van de opvoeder/begeleider.
En dan heb je nog eens het gros wat nooit verder komt dan handjes vasthouden etc. En is n.l niet een standaart type verstandelijk gehandicapte.
Ik vind het idd niet vergelijkbaar met honden, maar ik vind absoluut dat verstandelijk gehandicapten op voorhand gesteriliseerd zouden mogen worden. Wat mij betreft zou het risico dat die mensen zich voortplanten (en daarmee dus bewust een gehadicapt kind op de wereld zetten) tot praktisch 0 gereduceerd mogen worden.
Maar goed, eigenlijk een andere discussie dus.

- Rataplan
- Zeer actief
Ja zeker maar ik vermoed zelfs nog in meerdere mate. Het ene komt van binnen uit (hormonen zijn verandert) en het andere is afhankelijk van het dier zijn ervaringen met soortgenoten. Komt hij in zijn hele leven geen andere hond tegen die opeens anders tegen hem doet vanwege zijn "nieuwe" uiterlijk (het afknippen van oren of staart) blijft hij onverandert. Hormonen hebben daarintegen zo'n grote invloed op het dier dat hij wel verandert (zonder dat hij soortgenoten tegen zou komen)sample schreef:Ik denk dat castratie ook invloed heeft op het gedrag van het dier, juist doordat zijn hormoonhuishouding beïnvloedt wordt. En dat hij dan dus ook anders bejegend wordt door soortgenoten........of kan ik dat mis hebben?Rataplan schreef: Couperen heeft volgens mij geen invloed op hormoonhuishouding van het dier![]()
- M@ri@nne
- Zeer actief
Maar anders gezegd wie ben jij om te oordelen over een andermans lichaam?sample schreef:Mijn broer zou zát kans hebben om aan onveilig seks te doen. Als normale jongeren met gezond verstand de regels wat betreft seksuele voorlichting en gebruik van voorbehoedsmiddleen al aan hun laars lappen, waarom zou een gehandicapte dat dan niet doen?Maar niet elke verstandelijk gehandicapte doet aan onveilige sex hoor. Daar ligt dus de taak van de opvoeder/begeleider.
Ik vind het idd niet vergelijkbaar met honden, maar ik vind absoluut dat verstandelijk gehandicapten op voorhand gesteriliseerd zouden mogen worden. Wat mij betreft zou het risico dat die mensen zich voortplanten (en daarmee dus bewust een gehadicapt kind op de wereld zetten) tot praktisch 0 gereduceerd mogen worden.
Maar goed, eigenlijk een andere discussie dus.
Over iemand zijn lichaam terwijl het een feit is dat het percentage verstandelijk gehandicapten dat zwanger raakt zeer klein is?
Groetjes, Marianne.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
En wat mij betreft geld dat ook voor een hond. Je hebt andere wezens net zo goed te respecteren als je eigen soort, of je moet gewoon een enorm goed onderbouwde reden hebben.M@ri@nne schreef: Maar anders gezegd wie ben jij om te oordelen over een andermans lichaam?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- sample
- Zeer actief
Dat is wat ik me een beetje afvraag. Waarom ik deze vraag deponeer.......is castratie op voorhand overbodig?Woody schreef:om even terug te keren op de stelling, ga geen honden onnodig castreren zeg, dat zou ik dood en dood zonde vinden
Zou het niet meer goed dan kwaad doen? Zouden er niet ik weet niet hoeveel overtollige nestjes mee voorkomen kunnen worden? Van mensen die niet helemaal helder nadenken en gewoon maar raak fokken? Of hun hond voor het gemak maar gewoon buiten laten lopen? Zou het niet een aantal wegloopgevallen voorkomen?
Zou je je hond er misschien een boel frustratie mee kunnen besparen? Ik bedoel......ik zou die maandelijke hormoontoestand best als kiespijn willen missen. Tis dat sterilisatie geen ongesteldheid voorkomt, anders liet ik dat dirékt doen.

Tis maar gewoon wat mij zo allemaal te binnen schiet als ik erover nadenk......
- M@ri@nne
- Zeer actief
Dat bedoelde ik ook min of meer met mijn vergelijking.Eline* schreef:En wat mij betreft geld dat ook voor een hond. Je hebt andere wezens net zo goed te respecteren als je eigen soort, of je moet gewoon een enorm goed onderbouwde reden hebben.M@ri@nne schreef: Maar anders gezegd wie ben jij om te oordelen over een andermans lichaam?

Groetjes, Marianne.

- sample
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dan laat je jezelf toch lekker castreren? Je stem wordt wat lager, je botten vallen in duigen en verder verandert er ook nog het eén en ander, maar ach..dat stelt allemaal niks voor vergelijken met je maandelijkse lasten..sample schreef:Dat is wat ik me een beetje afvraag. Waarom ik deze vraag deponeer.......is castratie op voorhand overbodig?Woody schreef:om even terug te keren op de stelling, ga geen honden onnodig castreren zeg, dat zou ik dood en dood zonde vinden
Zou het niet meer goed dan kwaad doen? Zouden er niet ik weet niet hoeveel overtollige nestjes mee voorkomen kunnen worden? Van mensen die niet helemaal helder nadenken en gewoon maar raak fokken? Of hun hond voor het gemak maar gewoon buiten laten lopen? Zou het niet een aantal wegloopgevallen voorkomen?
Zou je je hond er misschien een boel frustratie mee kunnen besparen? Ik bedoel......ik zou die maandelijke hormoontoestand best als kiespijn willen missen. Tis dat sterilisatie geen ongesteldheid voorkomt, anders liet ik dat dirékt doen.![]()

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- sample
- Zeer actief
Nou, in sommige gevallen denk ik dat iemand dat moet doen.M@ri@nne schreef:Maar anders gezegd wie ben jij om te oordelen over een andermans lichaam?
Over iemand zijn lichaam terwijl het een feit is dat het percentage verstandelijk gehandicapten dat zwanger raakt zeer klein is?
Zolang mijn kind namelijk onder de 18 is, maak ik álle beslissingen over zijn lijf. Ik beslis of hij geënt wordt, ik beslis of hij naar de dokter gaat, ik beslis of hij buisjes krijgt of een beugel.
En ik vind dus, dat een verstandelijk gehandicapt kind er niet verstandig aan zou doen om zelf kinderen voort te brengen. En dat je die kans dus zoveel mogelijk zou moeten beperken. Of ze voorbehoedsmiddelen gebruiken, kan je niet controleren. Je bent er tenslotte (hopelijk) niet bij als ze seks hebben. Als je een meisje verpolicht de prikpil zou laten geven, beslis je uiteindelijk óók over haar lichaam........
- M@ri@nne
- Zeer actief
Maar dit is jouw mening.sample schreef:Dat is wat ik me een beetje afvraag. Waarom ik deze vraag deponeer.......is castratie op voorhand overbodig?Woody schreef:om even terug te keren op de stelling, ga geen honden onnodig castreren zeg, dat zou ik dood en dood zonde vinden
Zou je je hond er misschien een boel frustratie mee kunnen besparen? Ik bedoel......ik zou die maandelijke hormoontoestand best als kiespijn willen missen. Tis dat sterilisatie geen ongesteldheid voorkomt, anders liet ik dat dirékt doen.![]()
Dat moeten we dan maar als norm aannemen? Dus iedereen van de ongesteldheid af?
Groetjes, Marianne.

- Woody
- Actief
Dat is wat ik me een beetje afvraag. Waarom ik deze vraag deponeer.......is castratie op voorhand overbodig?sample schreef:Woody schreef:om even terug te keren op de stelling, ga geen honden onnodig castreren zeg, dat zou ik dood en dood zonde vinden
quote]
jawel gerust wel, maar het is niet bij iedere hond nodig, ik zie liever een reutje met ballen dan zonder. En als hij wel gecastreerd is moet er een goeie reden achter zitten. Soms is een castratie ook goed te voorkomen door aan het gedrag te gaan werken. En als dan nog blijkt dat het probleem echt in de hormonen zit, tja dan kan je de hond alsnog laten castreren. maar in 9 van de 10 gevallen is het een misverstand in de opvoeding en daar kan je heel goed aan gaan werken. Buiten dat geeft een narcose voor een operatie ook een groot risico met zich mee.
Laatst gewijzigd door Woody op 14 jul 2004 21:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Sonja