Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy Poweeeeeeeerrrrr

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Puppy Poweeeeeeeerrrrr

Ongelezen bericht door Rataplan »

Jawel hij komt hij komt :mrgreen: maar nu gelijk al een afweging.
Wat moet Myranda nou doen? Hoge doos naast haar bed? Beneden op de bank slapen? en durf het bijna niet te zeggen bench voor mijn puppenkind? :jank:
Het doel is wel zo snel mogelijk zindelijkheid te krijgen :mrgreen: zo min mogelijk trauma's voor de hond, en zo min mogelijk natte vieze sokken voor de wederhelft :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Lekker mee in bed nemen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

heb ik wat gemist krijg je een pup foto s
en gewoon hup mee naar bed
of in een mandje naast je bed
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

twee nul voor in bed :mrgreen: nu ik er nog aanwennen dat er zand en viezigheid in komt :mrgreen:
Rataplan komt nooit boven volgens mij is hij bang van de douche 8O
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:-D gewoon een in een doos naast je bed! ;)
Afbeelding
groetjes anja en birka
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

ooooow.........niet in een bench please........... :jank: Als je ze meeneemt naar je bed, dan zien ze dat ook als eigen plek, mijn ervaring na een aardig aantal pups is dat ze al heel snel 'snachts zindelijk zijn daardoor.

Geen natte sokken kun je wel vergeten........... :twisted: :mrgreen: Tot een maandje of 6 zou ik een extra voorraad sokken in huis op voorraad houden.............. :mrgreen: Pupjes zijn nou eenmaal niet zindelijk............dat is een van de leuke dingen van een pup............... :twisted: :mrgreen:
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Ik stem ook voor mee op bed. :mrgreen:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Als wij een pup krijgen dan gaat hij mee naar boven, in een doos, naast het bed ;)
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik ben bij Belle een week of twee beneden gaan slapen en dan elke dag een klein stukje verder van haar plekje (een bench) af. Maar ze sliep eigenlijk vanaf dag 1 al vrijwel de hele nacht door.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

Mijn volgende pup slaapt ofwel mee boven naast het bed, of ik ga mee beneden liggen.
groetjes!Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Gewoon lekker in een doos of bench (hahahaha) naast je bed.

Persoonlijk zou ik de pup, hoe schattig ook, niet in bed nemen: het is toch niet de bedoeling dat hij straks volwassen ook op bed komt begrijp ik?

Van een bench ben ik op zich geen tegenstander, mits juist gebruikt! Dus als je dat 's nachts gebruikt ipv een doos, dan zie ik geen verschil ;)

Je mag mijne wel lenen voor een tijdje als je wilt (ik gebruik dat ding toch niet, hahahaha, is nog van Kaya's puppentijd)
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rataplan
Zeer actief

Stang schreef:Gewoon lekker in een doos of bench (hahahaha) naast je bed.

Persoonlijk zou ik de pup, hoe schattig ook, niet in bed nemen: het is toch niet de bedoeling dat hij straks volwassen ook op bed komt begrijp ik?

Van een bench ben ik op zich geen tegenstander, mits juist gebruikt! Dus als je dat 's nachts gebruikt ipv een doos, dan zie ik geen verschil ;)

Je mag mijne wel lenen voor een tijdje als je wilt (ik gebruik dat ding toch niet, hahahaha, is nog van Kaya's puppentijd)
Hmm laat manlief het maar niet horen die is voor bench. Ik tegen :p:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Nou wij, altans ik :mrgreen: hebben Senna in bed. Ik ben voorlopig naar het logeerbed verbannen met pup.... Dat is omdat Michael anders op het puppy gaat liggen en dan is het puppy plat :mrgreen:
Het was niet de bedoeling in bed, maar ze heeft echt alles bij elkaar gegild, de buren werden er niet vrolijk van.. Nu zijn we aan het afbouwen, dus eerst in bed en daarna apart, maar dat lukt nog niet echt..

(en ze blijft hier toch niet wonen hihi 8 :mrgreen: )
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

onze nieuwe pup slaapt straks een half jaar bij ons op bed,daarna wordt zij/hij te groot ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Op bed natuurlijk :mrgreen: Niks gezelliger dan een pup op bed. Nadeel is wel dat puppies groot worden, wij slapen nu met 2 volwassen Herders op bed. Beetje krap af en toe, maar wel gezellig!
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Gewoon meenemen, je echtgenoot mag zich best wat flexibeler opstellen trouwens.
AfbeeldingAfbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tuurlijk joh pup lekker op bed, en ook mee laten eten uit je eigen bord....en ja hij/zij mag ook gerust je sokken opvreten , als ie maar lol
heeft :mrgreen: :mrgreen:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Rataplan schreef:

wat is t verschil tussen snacht in een bench naast je bed en in een doos :?:

in beide gevallen kunnen ze er niet uit........................
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Naast het bed, zo hou je ruimte en rust voor jezelf en is hij toch dicht bij je, je hand kan er direct bij om hem vertrouwd te laten zijn dat alles goed is. En dan wekkertje zetten 's nachts en dan snel in je pyamaatje gauw naar buiten voor een tussendoorplasje. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

En 'smorgens slobbertrui en broek vlakbij de hand hebben zodra je je ogen open doet, slippers aan en pupje optillen en buiten pas neerzetten................ :mrgreen:

Anders plastie alsnog in de gang................. :roll: :mrgreen: ha,ha.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luka is nog nooit boven geweest.
Heeft als pup eerst in bench (3m1/2), zou dat nooit meer doen trouwens !, daarna in zijn mand beneden geslapen.
Ikzelf ben geen tegenstander om je pup naast je bed te laten slapen.
Je moet je eigen hart volgen (en dat van je echtgenoot ook een beetje hé).
Mijn man is trouwens tegen bedslapen (de hond hé).

Maar .... als ik een slaapkamer beneden had dan had ik hem van in het begin naast me laten slapen. Maar wel nooit IN men bed.
Dat mochten onze kids ook niet, die sliepen in een logeerbedje naast ons als ze ziek waren.
Ik vind het zalig om naar hem te kijken als hij slaapt.
Sanneke

Toen ik deze week in de bib was heb ik enkele boeken opengebladerd
en daar stond telkens in : NOOIT je hond in de slaapkamer, kwestie van rangorde, de mens zijn slaapplaats is geen slaapplaats voor een hond.
Zelfs niet voor een pup
Wat vinden jullie daarvan ?
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Mama Sanneke schreef:Luka is nog nooit boven geweest.
Heeft als pup eerst in bench (3m1/2), zou dat nooit meer doen trouwens !, daarna in zijn mand beneden geslapen.

Maar .... als ik een slaapkamer beneden had dan had ik hem van in het begin naast me laten slapen. Maar wel nooit IN men bed.
Dat mochten onze kids ook niet, die sliepen in een logeerbedje naast ons als ze ziek waren.
Sanneke

en daar stond telkens in : NOOIT je hond in de slaapkamer, kwestie van rangorde, de mens zijn slaapplaats is geen slaapplaats voor een hond.
Zelfs niet voor een pup
Sanneke
Ik ben het met je eens Sanneke. Tirsa heeft de eerste twee weken in 'n grote kattenkooi naast m'n best geslapen en toen is ze naar beneden gegaan in de bench totdat het veilig was om los in de kamer te zijn, maar ze heeft nooit op m'n bed geslapen.

Risico is als je hond naderhand behoorlijk dominant blijkt te zijn, kunnen er soms ernstige problemen ontstaan en het is makkelijker deze te voorkomen.
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Neeltje schreef:
Mama Sanneke schreef:Luka is nog nooit boven geweest.

Sanneke

Zelfs niet voor een pup
Sanneke
Ik ben het met je eens Sanneke. Tirsa heeft de eerste twee weken in 'n grote kattenkooi naast m'n best geslapen en toen is ze naar beneden gegaan in de bench totdat het veilig was om los in de kamer te zijn, maar ze heeft nooit op m'n bed geslapen.

Risico is als je hond naderhand behoorlijk dominant blijkt te zijn, kunnen er soms ernstige problemen ontstaan en het is makkelijker deze te voorkomen.
Hahahahahaha...ja in boeken staat ook altijd dat je nooit bij je hond op de grond moet gaan liggen, dat een hond niet op de bank mag etc...etc...met als reden dat ze dan dominant gaan worden ten opzichte van de baas. Sorry hoor, maar als je als eigenaar een beetje goed met honden overweg kan kun je door middel van andere dingen laten merken dat jij de baas bent.

Dat soort trucjes is misschien goed voor mensen die geen grenzen kunnen stellen en dan nog puur uit voorzorg dat je dan minder kans hebt dat de situatie uit de hand loopt. Maar een beetje ervaren hondeneigenaar heeft dat soort trucjes niet nodig.

Ik lig bijvoorbeeld regelmatig bij Nieve op de grond, heb ik ook altijd al gedaan (ze wil niet op de bank), maar denk maar niet dat ze daar dominant van gaat doen....hahahahaha Echt niet...de rollen zijn gewoon duidelijk, zonder geweld en zonder dat soort trucjes.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

...in bed..en de viezigheid??Gewoon effe afspoelen he :ok: .....mij was ook het advies in een doos of bench bij mijn eerste hond, nou na 10 minuten kon ik het niet aanhoren en kon het me niet schelen dat ik het "slecht" deed om hem in bed te nemen, heerlijk hoor zo'n lekker geurende furbaby naast je... :R
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

crutz schreef:
Rataplan schreef:

Ik denk dat de doos nog rotter is omdat die rondom gesloten is waardoor ze helemaal niks kunnen zien.
Rataplan
Zeer actief

Nou een wekker heb ik denk ik niet nodig :mrgreen: twee kleine kinderen, kan me niet heugen dat ik meer dan 4 uur aan een stuk heb geslapen ;)
Echtgenoot is trouwens flexibel zat ondanks zijn rugpijn ;)
Een doos heb ik nog wel daar waar de hometrainer in zat :mrgreen: Ik ben gewoon geen benchliefhebber :? ik hou er zelf niet van om opgesloten te zitten en ook niet om dieren op te sluiten :roll: (dat heb ik misschien te lang gedaan). Verschil tussen doos en bench weet ik ook niet doos zien ze nog minder :? Gewoon los op zijn plaats dan maar kijken wat het gaat worden :p:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

crutz schreef:
Rataplan schreef:

Ik zie het verschil ook niet hoor :U

Als je een bench normaal gebruikt, zie ik niet wat ertegen is. Ja, je moet je puppy natuurlijk niet overdag constant opsluiten in dat ding, maar voor 's nachts is het toch prima? Lekker naast je bed zetten, kan je hand er af en toe in en je puppy zit veilig ;)
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rataplan
Zeer actief

Stang schreef:
crutz schreef:
Rataplan schreef:

Ik zie het verschil ook niet hoor :U

Als je een bench normaal gebruikt, zie ik niet wat ertegen is. Ja, je moet je puppy natuurlijk niet overdag constant opsluiten in dat ding, maar voor 's nachts is het toch prima? Lekker naast je bed zetten, kan je hand er af en toe in en je puppy zit veilig ;)
Campingbedje dan :mrgreen: dat was vroeger ook helemaal dicht en toen opeens niet meer kindvriendelijk en zijn de zijkanten van muskietengaas
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik zou hem in een bench doen. En dan moet je bedenken waar je wil dat de hond altijd slaapt (dus ook als hij groter is) Is dat bij jouw in bed of beneden? Ik zou hem zelf niet bij me in bed doen, is wel heel gezellig, maar voor een hond kan dat toch erg warm worden, denk ik.

En wat is er mis met een bench? Je zegt dat je er zelf ook niet tegen kan om opgesloten te zitten. Maar veel honden zien de bench als hun plekje. Toen Rakker haar bench nog in de kamer had (toen ze een pup was) ging ze daar in liggen als ze geen zin had in aandacht. Ze zag dat echt als haar plekje waar iemand haar kon storen. En anders laat je het deurtje toch open? Ik zou liever een bench doen als een doos. Een doos kunnen ze niets in zien, en ze kunnen hem ook omgooien (weet niet hoe zo'n stevige doos je hebt)

Maarja, is je eigen keus ;) Ik zou m'n pup zeker in een bench doen, en dan ook beneden, onze honden mogen niet boven slapen namelijk.

Wat leuk dat je een pup krijgt? Wat voor een? :-D
Afbeelding
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Rataplan schreef:twee nul voor in bed :mrgreen: nu ik er nog aanwennen dat er zand en viezigheid in komt :mrgreen:
Rataplan komt nooit boven volgens mij is hij bang van de douche 8O
je weet het.
retrievers he :twisted: :mrgreen: :mrgreen:

lekker in een doos naast je bed. :ok:
Laatst gewijzigd door Angeniet op 15 jul 2004 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”